Ο
Tavares θα παραδώσει τα
ηνία σε μια προσωρινή
επιτροπή με επικεφαλής
τον πρόεδρο John Elkann,
ενώ ο διάδοχός του θα
διοριστεί το πρώτο
εξάμηνο του 2025.
Ο
διευθύνων σύμβουλος
αποχωρεί νωρίτερα από το
αναμενόμενο, καθώς οι
απόψεις του για το
μέλλον της
αυτοκινητοβιομηχανίας
διέφεραν από αυτές του
διοικητικού συμβουλίου
και ορισμένων μετόχων,
ανέφερε η εταιρεία. Ο
Tavares διοικούσε τη
Stellantis από τότε που
ιδρύθηκε, το 2021, μέσω
της συγχώνευσης του
ομίλου PSA, που αποτελεί
τη μητρική των Peugeot
και Citroen, και της
Fiat Chrysler.
Ο
Tavares είχε δηλώσει
προηγουμένως ότι θα
παραμείνει στη θέση του
μέχρι το τέλος της
θητείας του στις αρχές
του 2026, καθώς η
Stellantis είχε
ξεκινήσει τη διαδικασία
για να βρει τον διάδοχό
του.
Όπως και
άλλοι CEOs του κλάδου, ο
Tavares δέχθηκε πιέσεις
καθώς οι
αυτοκινητοβιομηχανίες
αντιμετωπίζουν μια
πτωτική αγορά που
παλεύει με την
οικονομική επιβράδυνση
στην Κίνα, την αδύναμη
ζήτηση για ηλεκτρικά
οχήματα στην Ευρώπη και
την απειλή των δασμών,
καθώς ο Donald Trump
ετοιμάζεται να
επιστρέψει στον Λευκό
Οίκο.
Ο
οικονομικός διευθυντής
της Nissan, Stephen Ma,
πρόκειται επίσης να
παραιτηθεί, σύμφωνα με
το Bloomberg.
Ο
Tavares, τις τελευταίες
εβδομάδες προσπαθούσε να
ανακτήσει τον έλεγχο
μετά από πισωγυρίσματα
που ανάγκασαν την
αυτοκινητοβιομηχανία να
μειώσει τις προβλέψεις
της για τα κέρδη και τις
ταμειακές ροές ολόκληρου
του έτους στα τέλη
Σεπτεμβρίου. Ενώ και
άλλες ευρωπαϊκές
αυτοκινητοβιομηχανίες,
όπως η Volkswagen,
αντιμετωπίζουν αδύναμη
ζήτηση, το μέγεθος της
αναθεώρησης της
Stellantis ανησύχησε
τους επενδυτές.
Η μετοχή
της εταιρείας έχει
υποχωρήσει κατά 38% τους
τελευταίους 12 μήνες.
Ο
66χρονος Tavares
αναρριχήθηκε στην
ιεραρχία της Renault,
υπό τον «πρωταθλητή» της
περικοπής κόστους Carlos
Ghosn και είχε
εντυπωσιάσει εδώ και
καιρό τους επενδυτές με
την ικανότητά του να
οδηγεί προβληματικές
αυτοκινητοβιομηχανίες
στην ανάκαμψη, ακόμα και
όταν άλλοι είχαν
αποτύχει.
Ήταν σε
καλό δρόμο να επαναλάβει
αυτή την επιτυχία στην
Stellantis με σημαντικές
περικοπές, όταν οι
εντάσεις κλιμακώθηκαν
τους τελευταίους μήνες,
με τα συνδικάτα να
προειδοποιούν ότι η
μείωση του κόστους
οδηγούσε σε προβλήματα
ποιότητας και
καθυστερήσεις στην
κυκλοφορία βασικών νέων
μοντέλων. Στις ΗΠΑ, ο
Tavares κατηγορείται από
φωνές του κλάδου ότι
βλάπτει μάρκες όπως οι
Jeep, Dodge, Ram και
Chrysler.
Πηγή:
Money Review
|