| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 27/02/2025

               

 

 

Το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά υπέστη πτώση το 2024, κυρίως λόγω των αυξανόμενων επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναπροσαρμόσουν τα δρομολόγιά τους. Η χρονιά αυτή αποτέλεσε μία από τις πιο προκλητικές για την εμπορική ναυτιλία, καθώς οι γεωπολιτικές αναταράξεις επηρέασαν σημαντικά τη ροή των εμπορευματοκιβωτίων.

Τα υπόλοιπα τέσσερα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, τα οποία βρίσκονται μακριά από το Σουέζ, επωφελήθηκαν από τη γεωγραφική τους θέση και κατέγραψαν θετικά αποτελέσματα. Παρά τις θετικές επιδόσεις των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων, το λιμάνι του Πειραιά δεν ακολούθησε την ίδια πορεία. Η πρώτη τριάδα παρέμεινε σταθερή, με τα λιμάνια Ρότερνταμ, Αμβέρσα και Αμβούργο στην κορυφή, ενώ η Βαλένθια ξεπέρασε τον Πειραιά. Η κορυφή του ανταγωνισμού γίνεται όλο και πιο έντονη, με την Αμβέρσα να πλησιάζει το Ρότερνταμ, με διαφορά μόλις 300.000 εμπορευματοκιβώτια.

 

Πιο αναλυτικά:

Ρότερνταμ: Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης παρουσίασε αύξηση 2,8% στη διακίνηση containers, φτάνοντας τα 13,8 εκατ. TEU, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ως εμπορική πύλη παρά τις προκλήσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Αμβέρσα-Μπριζ: Η Αμβέρσα κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 8,1%, φτάνοντας τα 13,5 εκατ. TEU.

Αμβούργο: Το γερμανικό λιμάνι παρουσίασε μικρή αύξηση 0,9%, φτάνοντας τα 7,8 εκατ. TEU, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.

Βαλένθια: Η Ισπανία σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 14,15%, φτάνοντας τα 5,47 εκατ. TEU, με την Κίνα να παραμένει ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού.

Πειραιάς: Το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε πτώση 5,8% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφοντας 4,8 εκατ. TEU το 2024, σε σύγκριση με τα 5,1 εκατ. του 2023. Παρά την πτώση, στο τέλος της χρονιάς παρατηρήθηκε σταθεροποίηση, με περιορισμένες απώλειες στην κίνηση, δημιουργώντας προσδοκίες για ανάκαμψη το 2025.

Η απόδοση των προβλητών του Πειραιά παρουσίασε διαφοροποιήσεις:

Προβλήτα Ι: Παρουσίασε αύξηση 10%, με τη διακίνηση να φτάνει τα 563.000 TEU.

Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ (διαχείριση ΣΕΠ): Εμφάνισαν πτώση 7,8%, με συνολική διακίνηση 4,2 εκατ. TEU.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum