Όπως
γράφει η Ημερησία,
μεταξύ αυτών
περιλαμβάνονται το οικονομικό
κλείσιμο για
την παραχώρηση
της Εγνατίας Οδού στην
κοινοπραξία της ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ με τη
γαλλική Egis,
αλλά και η έγκριση
συμφωνίας-πλαίσιο από
το Δ.Σ. της
ΕΕΣΥΠ για το
πρόγραμμα αποτίμησης
ακίνητης περιουσίας ΕΤΑΔ,
όπου «τρέχουν» σχετικοί διαγωνισμοί αλλά
και ευρύτερα
σχέδια εκμετάλλευσης
κρατικών assets.
Αξιοποίηση ακινήτων και
δημόσιας περιουσίας
Όσον
αφορά την αξιοποίηση
των ακινήτων,
με τροπολογία στο φορολογικό
νομοσχέδιο του Υπουργείου
Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών,
μια σειρά από ρυθμίσεις επιτρέπουν
στην Εταιρεία
Ακινήτων του Δημοσίου να
συμμετέχει σε επενδυτικά
σχήματα,
έχοντας τη δυνατότητα
να εισφέρει
ακίνητα ή δικαιώματα
επιφανείας. Η
συμμετοχή μπορεί να
γίνει με εισφορά
σε είδος,
δηλαδή με εισφορά
κυριότητας, επιφάνειας ή
άλλου εμπράγματου
δικαιώματος.
Καθιερώνεται αυστηρή
διαδικασία αποτίμησης,
η οποία επικυρώνεται
από το Ελεγκτικό
Συνέδριο, αφού
προηγηθούν εκθέσεις
αποτίμησης ανεξάρτητων
εκτιμητών.
Σε αυτό
το πλαίσιο, βασική
προτεραιότητα είναι
το ξεκαθάρισμα
των 36.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ,
με στόχο να εισέλθουν
στα δημόσια
ταμεία 2,2 δισ. ευρώ έως
το 2027.
Το 2025 θα
προκηρυχτεί διαγωνισμός για
το ακίνητο του Τάε
Κβο Ντο, ενώ
αναμένεται να οριστικοποιηθούν
οι διαπραγματεύσεις με
τους δήμους για
σειρά ακινήτων της ΕΤΑΔ,
όπως η Ακτή
Βουλιαγμένης,
προκειμένου να
προχωρήσει η προκήρυξη
διαγωνισμού αξιοποίησης.
Στα
σχέδια περιλαμβάνεται
και η ακίνητη
περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ,
με αιχμή την
αξιοποίηση του
στρατοπέδου Γκόνου και
των σιδηροδρομικών
σταθμών.
Αναμένεται ότι 6.000
ακίνητα θα αποτιμηθούν,
ενώ έως 1.000
από αυτά θα
μπουν σε άμεσο
πλάνο ωρίμανσης και
αξιοποίησης.
Τα
ακίνητα, μετά από μελέτες,
θα ομαδοποιηθούν και
θα ενταχθούν σε
εταιρείες συμμετοχών που
θα δημιουργηθούν.
Ακολούθως, θα μπουν σε διαδικασία
παραχώρησης οι
εταιρείες συμμετοχών,
αντί για το κάθε ακίνητο
ξεχωριστά. Στις
εταιρείες αυτές, το Δημόσιο μπορεί
να κρατήσει μειοψηφική
συμμετοχή, ενώ
οι ιδιώτες θα
αναλάβουν την αξιοποίησή
των ακινήτων.
Εσοδα 1,881 Δισ.
Η κυβέρνηση προβλέπει έσοδα
ύψους 1,881 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις για
το 2025.
Τα έσοδα
συνδέονται με
την παραχώρηση
της Εγνατίας Οδού,
με ανάδοχο τη ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ - Egis,
ύψους 1,35 δισ.
ευρώ, ενώ
γίνεται αναφορά και σε Δικαιώματα
Συχνοτήτων (Κινητή
Τηλεφωνία) ύψους 15,4
εκατ. ευρώ,
καθώς και στον Οργανισμό
Λιμένος Βόλου,
με ποσό 51 εκατ.
ευρώ.
Από το 2011
μέχρι σήμερα,
έχουν εισρεύσει στα κρατικά
ταμεία 13 δισ. ευρώ,
ενώ μέχρι το
τέλος του 2025,
το ποσό εκτιμάται ότι
θα φτάσει τα 14,889
δισ. ευρώ.
Το Χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα
με τον κυβερνητικό
σχεδιασμό, όπως
καταγράφεται στον μπλε
φάκελο του Υπουργείου
Οικονομικών,
το χρονοδιάγραμμα
για τις
αποκρατικοποιήσεις είναι
το ακόλουθο:
Πρώτο τρίμηνο
Κύρωση
της Σύμβασης της
Εγνατίας Οδού από
τη Βουλή.
Έγκριση συμφωνίας-πλαίσιο από
το Δ.Σ. της
ΕΕΣΥΠ για το πρόγραμμα
αποτίμησης ακίνητης
περιουσίας ΕΤΑΔ.
Δεύτερο τρίμηνο
Οριστική Κατακύρωση
Διαγωνισμού για
τον Οργανισμό
Λιμένος Βόλου.
Έκδοση Πρόσκλησης
Υποβολής Εκδήλωσης
Ενδιαφέροντος για
τη Μαρίνα
Καλαμαριάς (Αρετσούς) και
τη Μαρίνα
Ζακύνθου.
Τέταρτο τρίμηνο
Οριστική Κατακύρωση
Διαγωνισμού για
τη μακροχρόνια
παραχώρηση του
Αεροδρομίου Καλαμάτας.
|