| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 07/02/2025

     

 

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρές αρνητικές συνέπειες λόγω των υψηλών δασμών – έως και 45% – που επέβαλε πρόσφατα στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Αντί να ενισχύσουν την εγχώρια παραγωγή, τα μέτρα αυτά ενδέχεται να επιφέρουν οικονομικές δυσκολίες στις ίδιες τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως σε όσες διαθέτουν εργοστάσια παραγωγής στην Κίνα.

 

Η περίπτωση της ισπανικής SEAT, θυγατρικής του ομίλου Volkswagen, είναι ενδεικτική. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Wayne Griffiths, οι δασμοί που επέβαλε η ΕΕ κινδυνεύουν να οδηγήσουν την εταιρεία σε μείωση της παραγωγής και απολύσεις περίπου 1.500 εργαζομένων. Ο Griffiths επισημαίνει πως το ζήτημα πρέπει να λυθεί άμεσα, καθώς αν δεν βρεθεί λύση έως τον Μάρτιο, θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις για την απασχόληση και την παραγωγή στην Ευρώπη, η οποία ήδη αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, μειωμένη ανταγωνιστικότητα και υψηλό ενεργειακό κόστος.

Από τον Οκτώβριο, η SEAT επιβαρύνεται με έναν επιπλέον δασμό 20,7% για το CUPRA Tavascan, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα, ανεβάζοντας το συνολικό δασμό στο 30,7%. Η επιβάρυνση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να μην επιτύχει τους οικονομικούς της στόχους το 2024 και να προβλέπει ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ το 2025.

Η SEAT και ο όμιλος Volkswagen βρίσκονται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με την ΕΕ για να βρουν λύση, ενώ ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, έχει ζητήσει από την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να παρέμβει ώστε να αποτραπούν οι απώλειες θέσεων εργασίας. Ο Griffiths υπογραμμίζει ότι ο δασμός θα πρέπει να μειωθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αρχικό 10%, διαφορετικά η εταιρεία θα αναγκαστεί να αποσύρει το Tavascan από την ευρωπαϊκή αγορά.

Εκτός από τις οικονομικές συνέπειες, η απόσυρση του Tavascan θα δημιουργήσει και νέο πρόβλημα στη SEAT όσον αφορά τη συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της ΕΕ. Χωρίς το συγκεκριμένο ηλεκτρικό όχημα, η εταιρεία θα δυσκολευτεί να διατηρήσει χαμηλά τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου της, κάτι που μπορεί να οδηγήσει είτε σε αγορά πιστώσεων άνθρακα είτε σε μείωση της παραγωγής συμβατικών αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα νέες απολύσεις.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, η BMW και η Mercedes-Benz, έχουν ήδη προσφύγει νομικά κατά των νέων δασμών, αλλά οι δικαστικές διαδικασίες μπορεί να διαρκέσουν έως και 18 μήνες. Η SEAT δεν αποκλείει μια αντίστοιχη νομική ενέργεια, όμως δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου και χρειάζεται άμεση λύση. Ο Griffiths τονίζει ότι η CUPRA είναι ο βασικός πυλώνας κερδοφορίας της SEAT και ότι εάν πληγεί, η ίδια η επιβίωση της εταιρείας θα βρεθεί σε κίνδυνο.

Πηγή: Reuters

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum