Το
πρόβλημα, ωστόσο,
παραμένει και δεν
εστιάζεται στη
διαχείριση των άδειων
containers
από την πλευρά των
ΟΛΠ/ΣΕΠ. Το πρόβλημα
έχει να κάνει με τις
καθυστερήσεις που
σημειώνονται στην
εισαγωγή και εξαγωγή
αγαθών μέσω του λιμανιού
στον Πειραιά, λόγω του
χάους που επικρατεί στις
προβλήτες του. Οι
έμποροι «γκρινιάζουν»
για καθυστερήσεις στην
παράδοση των
εμπορευμάτων τους, ενώ η
κατάσταση μπορεί να
γίνει ακόμη πιο
περίπλοκη, αν τελικά οι
μεταφορείς της χώρας,
λόγω εξαιτίας αυτής της
κατάστασης, υλοποιήσουν
τις απειλές τους για
απεργίες.
Χθες,
έγινε σύσκεψη στο
Εμπορικό & Βιομηχανικό
Επιμελητήριο Πειραιά
(ΕΒΕΠ) με στελέχη των
ΟΛΠ/ΣΕΠ για το θέμα, με
στόχο να ρίξουν «νερό
στη φωτιά», που τώρα
επιχειρείται να ανάψει.
Η λύση που προκρίνεται,
όπως αναφέρει ο πρόεδρος
του ΕΒΕΠ, Βασίλης
Κορκίδης είναι να μπει
ένας νέος και μικρός
επίναυλος στα
εμπορεύματα που
διακινούνται μέσω
Περιαιά, με το οποίο θα
αποζημιωθούν οι
μεταφορείς. Ο επίναυλος
αυτός θα αποτελεί μια
μικρή αποζημίωση των
μεταφορέων οι οποίοι
πολλές φορές
αναγκάζονται και
περιμένουν δύο ή ακόμη
και τρεις ημέρες στις
πύλες του λιμανιού.
Από την
πλευρά της η ΟΛΠ/ΣΕΠ
υπόσχεται να
στελεχώνεται καθημερινά
και η δεύτερη Πύλη με
την υποστήριξη της
Διεύθυνσης του Γ’
Τελωνείου από τις 10:00
π.μ. έως τις 18:00 μ.μ.
έτσι ώστε να αυξηθεί η
κινητικότητα των
εμπορευμάτων μέσα στο
λιμάνι. Παράλληλα
εκφράσθηκε η πρόθεση του
ΣΕΠ να ενημερώσει
σύντομα τους
επαγγελματίες μεταφορείς
για τη λειτουργία της
πλατφόρμας
e-HUB
που θα δίνει τη
δυνατότητα ισομερούς
κατανομής των φορτίων
κατά τη διάρκεια των
εργάσιμων ωρών του
Οργανισμού, ώστε να
μειωθεί σημαντικά ο
συνωστισμός που
προκύπτει.
Το
πρόβλημα στον Πειραιά
δημιουργήθηκε από το
κλείσιμο της διώρυγας το
Σουέζ, που έχει ως
αποτέλεσμα τη μεταφορά
των εμπορευματοκιβωτίων
μεταξύ Ασίας και Πειραιά
μέσω Ισπανίας και
συγκεκριμένα του λιμένα
Βαλέντσια, που
διαχειρίζεται η
Cosco.
H
αλλαγή αυτή επιβλήθηκε,
λόγω της επικινδυνότητας
της Κόκκινης Θάλασσας
και της επιθετικότητας
των αυτονoμιστών
Χούθι, γεγονός που
αναγκάζει τα περισσότερα
πλοία να κάνουν το
περίπλου της Αφρικής.
Ετσι τα εμπορεύματα προς
Πειραιά φτάνουν με πλοία
feeders
(feeder
containerships)
και όχι με τα μεγάλα
πλοία μεταφοράς
containers
(mother
containerships),
που πλέον πιάνουν στη
Βαλέντσια και όχι στον
Πειραιά.
Τα
μεγάλα πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτιών,
έχουν την ικανότητα να
παραδίδουν γεμάτα
εμπορευματοκιβώτια, και
να παραλαμβάνουν τόσο
γεμάτα, όσο και άδεια
εμπορευματοκιβώτια. Τα
feeders
δεν έχουν αυτή την
ικανότητα, με αποτέλεσμα
το λιμάνι του Πειραιά
σήμερα να βρίθει άδεια
εμπορευματοκιβώτια, που
αυξάνουν το
διαχειριστικό κόστος και
προκαλούν καθυστερήσεις
στη διακίνηση των
εμπορευμάτων.
|