Ο νέος
υποσταθμός στη Δαμάστα
Τα
στελέχη επιθεώρησαν,
επίσης, τον νέο
υποσταθμό υψηλής τάσης
150 kV στη Δαμάστα, τον
μεγαλύτερο που έχει
κατασκευαστεί στην
Κρήτη, με 17 πύλες. Ο
υποσταθμός, ο οποίος
διαθέτει πλήρως
ψηφιοποιημένα συστήματα
και τεχνολογία κλειστού
τύπου (GIS), αναμένεται
να ηλεκτριστεί σύντομα.
Η εγκατάσταση αυτή
παίζει κρίσιμο ρόλο στη
σύνδεση των Σταθμών
Μετατροπής της
διασύνδεσης με το
ηλεκτρικό δίκτυο του
νησιού.
Ολοκλήρωση δοκιμών και
επόμενα βήματα
Η
ηλεκτρική διασύνδεση
Κρήτης – Αττικής
βρίσκεται σε φάση
δοκιμών από τα τέλη του
2024 και
προγραμματίζεται να
τεθεί σε λειτουργία το
καλοκαίρι του 2025.
Έχουν ήδη ολοκληρωθεί η
εγκατάσταση του
εξοπλισμού στους
Σταθμούς Μετατροπής,
καθώς και η επιτυχής
δοκιμή ηλέκτρισης του
καλωδιακού συστήματος
των 500 kV.
Το
επόμενο διάστημα θα
ολοκληρωθούν οι
προκαταρκτικές δοκιμές
του εξοπλισμού και των
υποσυστημάτων των
Σταθμών Μετατροπής,
καθώς και οι δοκιμές των
Σταθμών Ηλεκτροδίων στη
Σταχτορρόη Αττικής και
την Κορακιά Ηρακλείου.
Αμέσως μετά, θα
ξεκινήσουν τα
δοκιμαστικά λειτουργίας
του συστήματος (System
Tests), τα οποία
αποτελούν το τελευταίο
και πιο κρίσιμο στάδιο
πριν από την πλήρη
ένταξη της διασύνδεσης
στο ενεργειακό δίκτυο.
Υλοποίηση με κορυφαίους
αναδόχους και ευρωπαϊκή
χρηματοδότηση
Το έργο
της ηλεκτρικής
διασύνδεσης υλοποιήθηκε
από διεθνείς αναδόχους
υψηλού επιπέδου, όπως οι
Siemens Energy, Nexans,
Prysmian και ΝΚΤ. Για
την πόντιση των
υποβρυχίων καλωδίων
χρησιμοποιήθηκαν τα
πλέον σύγχρονα
εξειδικευμένα πλοία,
Aurora και Leonardo da
Vinci.
Η
χρηματοδότηση της
διασύνδεσης προέρχεται
εν μέρει από το
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα
ΥΜΕΠΕΡΑ (ΕΣΠΑ 2014-2020)
και το πρόγραμμα
«Περιβάλλον και
Κλιματική Αλλαγή» του
ΕΣΠΑ 2021-2027, με
συνολική στήριξη ύψους
535,5 εκατ. ευρώ. Η
αξιοποίηση των
ευρωπαϊκών και εθνικών
πόρων συμβάλλει
σημαντικά στη μείωση του
κόστους του έργου, κάτι
που θα ωφελήσει τους
καταναλωτές.
|