| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τετάρτη, 00:01 - 19/02/2025

      

 

 

Εδώ και πέντε χρόνια, η γερμανική οικονομία δεν έχει επιτύχει αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Πρόκειται για μία δραματική στροφή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, έπειτα από δεκαετίες ανάπτυξης των εξαγωγών και κυριαρχίας στο παγκόσμιο εμπόριο μέσω της βιομηχανίας της.

Σύμφωνα με το Associated Press, οι πέντε βασικοί παράγοντες για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της Γερμανίας είναι οι εξής:

Ενεργειακό σοκ

Η απόφαση της Μόσχας να σταματήσει τις ροές φυσικού αερίου στη Γερμανία μετά την εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσε σοβαρά πλήγματα. Επί χρόνια, το γερμανικό επιχειρηματικό μοντέλο βασιζόταν στη φθηνή ενέργεια που στήριζε τη βιομηχανική παραγωγή. Η απόφαση του 2011 για κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας στη χώρα και η ενεργειακή μετάβαση προς τις ΑΠΕ με ενδιάμεση στήριξη στη Ρωσία οδήγησε σε μεγάλη εξάρτηση από τις ρωσικές πηγές ενέργειας. Ετσι, μετά την εισβολή, οι ενεργειακές τιμές στη Γερμανία εκτινάχθηκαν, με αποτέλεσμα να στραφεί στο ακριβότερο LNG. 

 

Οι βιομηχανίες στη Γερμανία υπολογίζεται ότι πληρώνουν κατά μέσο όρο 20,3 σεντ ανά κιλοβατώρα, ενώ ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ και την Κίνα πληρώνουν 8,4 σεντ. Οι ΑΠΕ έχουν αυξηθεί, αλλά όχι αρκετά, ώστε να καλύψουν το κενό, ενώ οι υποδομές για τη μεταφορά υδρογόνου έχουν μείνει στα χαρτιά. 

Κίνα: Από πελάτης, ανταγωνιστής

Επί χρόνια, η Γερμανία ευνοείτο από την είσοδο της Κίνας στην παγκόσμια οικονομία, πουλώντας βιομηχανικά μηχανήματα, χημικά και οχήματα. Για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Τότε, οι κινεζικές εταιρείες παρήγαγαν έπιπλα και ηλεκτρονικά, που δεν ανταγωνίζονταν με τα ισχυρά σημεία της Γερμανίας. Επειτα, όμως, άρχισαν να παράγουν τα ίδια προϊόντα. 

Οι κινεζικές επιδοτήσεις που δόθηκαν για ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάνελ σάρωσαν τους Γερμανούς κατασκευαστές. Και στη συνέχεια, η πολιτική του Πεκίνου για προώθηση και στήριξη της βιομηχανίας προς τόνωση των εξαγωγών χτύπησε κάθε κομμάτι της γερμανικής δραστηριότητας, από μηχανήματα μέχρι ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες τους. 

Χαμηλές επενδύσεις

Στη χρυσή εποχή της, η Γερμανία εφησύχασε και καθυστέρησε επενδύσεις σε μακροχρόνια έργα, όπως τον σιδηρόδρομο και τις γραμμές για γρήγορο Ιντερνετ. Επίσης, η συνταγματική αναθεώρηση του 2009 έβαλε «χειροπέδες» στην κυβέρνηση, θέτοντας χαμηλό όριο στο δημοσιονομικό έλλειμμα και συνεπώς περιορίζοντας τις δαπάνες. Πάντως, αυτό το λεγόμενο «φρένο χρέους» ενδέχεται να χαλαρώσει υπό τη νέα κυβέρνηση που θα αναδειχθεί στις εκλογές της Κυριακής. 

Ελλειψη εξειδικευμένου προσωπικού

Οι γερμανικές εταιρείες δυσκολεύονται να βρουν εργαζομένους με τις σωστές δεξιότητες, από εξειδικευμένους πληροφορικάριους μέχρι εκπαιδευτικούς και ξενοδοχειακό προσωπικό. Σε έρευνα από το υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας ανάμεσα σε 23.000 επιχειρήσεις, το 43% δήλωσε ότι αδυνατεί να καλύψει τις κενές θέσεις. 

Λιγότεροι μαθητές ενδιαφέρονται πια για την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM). Το δημογραφικό εντείνει το πρόβλημα, όπως και η έλλειψη προσιτής φροντίδας των παιδιών, καθώς απομακρύνει πολλές γυναίκες από την αγορά εργασίας. Στο μεταξύ, προβλήματα υπάρχουν και στην απασχόληση μεταναστών, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.

Γραφειοκρατία

Οι μακροχρόνιες διαδικασίες και η γραφειοκρατία βαραίνουν την οικονομία, σύμφωνα με εταιρείες και οικονομολόγους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα που φέρνουν οι γερμανικοί επιχειρηματικοί όμιλοι είναι οι εταιρείες εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, που οφείλουν να υποβάλλουν αιτήσεις και στις κρατικές και στις τοπικές αρχές. Επίσης, τα εστιατόρια οφείλουν να καταγράφουν τις θερμοκρασίες των ψυγείων χειρόγραφα και να κρατούν φυσικά αρχεία μέχρι και έναν μήνα μετά την ψηφιακή υποβολή των δεδομένων. 

Πηγή: Associated Press

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum