Μεγάλοι
κερδισμένοι, οι βασικοί
μέτοχοι της
εταιρείας: Οι Ολλανδοί
της Reggeborgh με 48,15%
και η Motor Oil με
26,88%. Οι Ολλανδοί από
τη δεύτερη επιστροφή θα
εισπράξουν 142,5 εκατ.
ευρώ και μαζί με την
πρώτη (83,8 εκατ. ευρώ)
θα βάλουν συνολικά στα
ταμεία τους 226,3 εκατ.
ευρώ.
Η Motor
Oil εισήλθε στην
Ελλάκτωρ τον Μάιο του
2022 αποκτώντας το
29,87% έναντι 182 εκατ.
ευρώ. Μετά τις δύο
επιστροφές θα έχει βάλει
στα ταμεία της 126,3
εκατ. ευρώ, μειώνοντας
δραστικά το ρίσκο της
επένδυσης. Παράλληλα,
έχει εισπράξει 18,2
εκατ. ευρώ πουλώντας
ποσοστό 2,98% στη
Reggeborgh (μερική
άσκηση call option) στο
πλαίσιο της αρχικής
συμφωνίας για μεταβίβαση
στους Ολλανδούς έως τις
6/5/2025, ποσοστού 7,5%,
ενώ το τωρινό ποσοστό
της 26,88% αποτιμάται
σε 202 εκατ.
ευρώ, σύμφωνα με την
κεφαλαιοποίηση των 752
εκατ. ευρώ της Ελλάκτωρ.
Το ολλανδικό
Fund Atlas με ποσοστό
9,78% θα εισπράξει
συνολικά 46 εκατ.
ευρώ και οι
μικροεπενδυτές (15%) θα
μοιραστούν 71,2 εκατ.
ευρώ.
Στο
τέλος του 9μηνου η
ρευστότητα του ομίλου
Ελλάκτωρ από ταμειακά
διαθέσιμα και άμεσα
ρευστοποιήσιμα στοιχεία
ενεργητικού ήταν 507
εκατ. ευρώ και η καθαρή
ρευστότητα (μείον
δάνεια) στα 359 εκατ.
ευρώ. Τα διαθέσιμα θα
μειωθούν κατά 296 εκατ.
ευρώ λόγω της επιστροφής
κεφαλαίου αλλά
αναμένεται να ενισχυθούν
από τα μερίσματα της
Αττικής Οδού (από την
αρχή του έτους μέχρι
6/10/2024, όταν πέρασε
στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) που
υπολογίζονται πάνω από
80 εκατ. ευρώ (έχει ήδη
πληρωθεί προμέρισμα 40
εκατ. ευρώ) αλλά
και κατά 114 εκατ.
ευρώ από την επικείμενη
πώληση του 94,44% της
Ηλέκτωρ στη Motor Oil.
Η
εξαγορά έχει συμφωνηθεί
αλλά η Επιτροπή
Ανταγωνισμού κίνησε τη
λεγόμενη διαδικασία
πλήρους διερεύνησης,
ώστε να διαπιστώσει αν η
συγκέντρωση θα επηρεάσει
τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα
με πληροφορίες, η
Επιτροπή Ανταγωνισμού
δεν αναμένεται να
ακυρώσει την εν λόγω
εξαγορά. Η απόφασή της
Επιτροπής, βάσει της
νομοθεσίας, θα
πρέπει να έχει εκδοθεί
μέχρι τις 23 Ιανουαρίου
2025.
Σημειώνεται πως ο
όμιλος, μετά την απώλεια
της Αττικής Οδού στην
οποία συμμετείχε με 66%
και την πώληση της
Ηλέκτωρ θα μείνει μόνο
με την Άκτωρ
Παραχωρήσεις και την
εταιρεία real estate
Reds και η επένδυση στην
εταιρεία θα αποτελεί ένα
στοίχημα για τον κάθε
επενδυτή. Και αυτό
γιατί, από τις
παραχωρήσεις, η Αττική
οδός συνεισέφερε πάνω
από τα 2/3 των κερδών
EBITDA και η Reds λόγω
του μεγάλου επενδυτικού
προγράμματος θα
αρχίσει να εισφέρει
έσοδα και κέρδη στον
όμιλο μετά από μια
τετραετία.
Σήμερα η
Ελλάκτωρ, μέσω της Άκτωρ
Παραχωρήσεις διαθέτει
πλειοψηφική συμμετοχή
στον
αυτοκινητόδρομο Μορέας
(71,7%), αλλά και
ποσοστά (17-23%) στους
αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία
Οδός και
Αυτοκινητόδρομος
Αιγαίου, καθώς και
στη Γέφυρα
Ρίου-Αντιρρίου. Πέραν
των αυτοκινητοδρόμων, η
εταιρεία συμμετέχει
επίσης σε παραχωρήσεις
χώρων στάθμευσης
αυτοκινήτων
δυναμικότητας 5.639
θέσεων και στη
λειτουργία άλλων 2.195
θέσεων.
Από την
Αττική Οδό η Ελλάκτωρ,
εκτός από το μέρισμα που
θα εισπράξει μέσα στο
2025, θα λάβει και
σημαντικά ποσά που
υπολογίζονται πάνω από
τα 150 εκατ. ευρώ από
την εκκαθάριση της
εταιρείας της Αττικής
Οδού, έως το 2027.
Πηγή:
Business Daily
|