| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 14/03/2025

                        

 

 

Η πρόθεση του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει τέλη και δασμούς σε πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια, εφόσον διαθέτουν έστω και ένα πλοίο κατασκευασμένο σε κινεζικά ναυπηγεία, προκαλεί αναταράξεις στον χώρο της ναυτιλίας. Το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) έχει προτείνει την επιβολή δασμών σε όλα τα πλοία κινεζικής κατασκευής, κάτι που έχει πυροδοτήσει ανησυχίες για αύξηση του κόστους και διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Τα πλοία που ναυπηγούνται στην Κίνα αποτελούν πλέον πάνω από το 50% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, από μόλις 5% που ήταν το 1999, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών (CSIS). Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την ελληνική ναυτιλία, η οποία έχει αναθέσει μεγάλο μέρος των ναυπηγήσεών της σε κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με την εταιρεία ναυλομεσιτών Xclusiv.

 

Η σχέση της ελληνικής ναυτιλίας με τα κινεζικά ναυπηγεία:

Πλοία χύδην ξηρού φορτίου: Από τα 168 πλοία υπό παραγγελία, τα 135 κατασκευάζονται στην Κίνα.

Δεξαμενόπλοια: Το 26% του ελληνικού στόλου δεξαμενόπλοιων είναι κινεζικής κατασκευής, ενώ 216 από τα 288 δεξαμενόπλοια υπό παραγγελία κατασκευάζονται επίσης εκεί.

Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: Το 30% του ελληνικού στόλου είναι κατασκευασμένο στην Κίνα, ενώ όλα τα 46 υπό παραγγελία πλοία του τύπου αυτού ναυπηγούνται επίσης σε κινεζικά ναυπηγεία.

Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers): Ο τομέας αυτός έχει τη μικρότερη εξάρτηση από την Κίνα, καθώς μόνο το 4% του ελληνικού στόλου είναι κινεζικής κατασκευής. Από τα 100 LNG Carriers υπό παραγγελία, μόλις 7 ναυπηγούνται στην Κίνα, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες προτιμούν άλλα ναυπηγεία λόγω τεχνολογικών απαιτήσεων και μακροχρόνιων συνεργασιών.

Οι ΗΠΑ θέλουν να ενισχύσουν τη δική τους ναυπηγική βιομηχανία:

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει δεσμευτεί να αναβιώσει τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ και έχει ανακοινώσει ένα νέο κυβερνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή των «μεγαλύτερων πλοίων στον κόσμο». Σε αυτό το πλαίσιο, η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM ανακοίνωσε επένδυση άνω των 20 δισ. δολαρίων σε λιμενικές υποδομές στις ΗΠΑ, δεσμευόμενη να αυξήσει τον αριθμό των πλοίων της υπό αμερικανική σημαία και να κατασκευάσει νέα πλοία σε αμερικανικά ναυπηγεία, αν και δεν έχουν δοθεί περαιτέρω λεπτομέρειες.

Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια ισχυρή υποστήριξη στις ναυτιλιακές υποδομές των ΗΠΑ, όμως παραμένουν ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ρεαλιστική η ναυπήγηση πλοίων στις ΗΠΑ και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος των προστατευτικών πολιτικών στην παγκόσμια ναυτιλία. Οι ναυτιλιακές εταιρείες προετοιμάζονται για ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο θα επηρεάσει τόσο τους εγχώριους όσο και τους διεθνείς παίκτες της αγοράς.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum