Η σχέση
της ελληνικής ναυτιλίας
με τα κινεζικά
ναυπηγεία:
Πλοία χύδην ξηρού
φορτίου:
Από τα 168 πλοία υπό
παραγγελία, τα 135
κατασκευάζονται στην
Κίνα.
Δεξαμενόπλοια:
Το 26% του ελληνικού
στόλου δεξαμενόπλοιων
είναι κινεζικής
κατασκευής, ενώ 216 από
τα 288 δεξαμενόπλοια υπό
παραγγελία
κατασκευάζονται επίσης
εκεί.
Πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων:
Το 30% του ελληνικού
στόλου είναι
κατασκευασμένο στην
Κίνα, ενώ όλα τα 46 υπό
παραγγελία πλοία του
τύπου αυτού ναυπηγούνται
επίσης σε κινεζικά
ναυπηγεία.
Πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG Carriers):
Ο τομέας αυτός έχει τη
μικρότερη εξάρτηση από
την Κίνα, καθώς μόνο το
4% του ελληνικού στόλου
είναι κινεζικής
κατασκευής. Από τα 100
LNG Carriers υπό
παραγγελία, μόλις 7
ναυπηγούνται στην Κίνα,
καθώς οι Έλληνες
πλοιοκτήτες προτιμούν
άλλα ναυπηγεία λόγω
τεχνολογικών απαιτήσεων
και μακροχρόνιων
συνεργασιών.
Οι ΗΠΑ
θέλουν να ενισχύσουν τη
δική τους ναυπηγική
βιομηχανία:
Ο
Ντόναλντ Τραμπ έχει
δεσμευτεί να αναβιώσει
τη ναυπηγική βιομηχανία
των ΗΠΑ και έχει
ανακοινώσει ένα νέο
κυβερνητικό πρόγραμμα
για την κατασκευή των
«μεγαλύτερων πλοίων στον
κόσμο». Σε αυτό το
πλαίσιο, η γαλλική
ναυτιλιακή εταιρεία CMA
CGM ανακοίνωσε επένδυση
άνω των 20 δισ. δολαρίων
σε λιμενικές υποδομές
στις ΗΠΑ, δεσμευόμενη να
αυξήσει τον αριθμό των
πλοίων της υπό
αμερικανική σημαία και
να κατασκευάσει νέα
πλοία σε αμερικανικά
ναυπηγεία, αν και δεν
έχουν δοθεί περαιτέρω
λεπτομέρειες.
Η
απόφαση αυτή σηματοδοτεί
μια ισχυρή υποστήριξη
στις ναυτιλιακές
υποδομές των ΗΠΑ, όμως
παραμένουν ερωτήματα για
το κατά πόσο είναι
ρεαλιστική η ναυπήγηση
πλοίων στις ΗΠΑ και
ποιος θα είναι ο
αντίκτυπος των
προστατευτικών πολιτικών
στην παγκόσμια ναυτιλία.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες
προετοιμάζονται για ένα
νέο ανταγωνιστικό
περιβάλλον, το οποίο θα
επηρεάσει τόσο τους
εγχώριους όσο και τους
διεθνείς παίκτες της
αγοράς.
|