| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα,  13/01/2025

     
 

 

 

Στο παγκόσμιο κλειστό κλαμπ των αεροπορικών εταιρειών που κάνουν χρήση του χρηματοδοτικού εργαλείου JOLCO έχει εισέλθει η Aegean. Το άγνωστο, τουλάχιστον στους μη ειδικούς, ακρωνύμιο με τα πέντε γράμματα, αντιστοιχεί στην ιαπωνική λειτουργική μίσθωση με δικαίωμα αγοράς (Japanese Operating Lease with Call Option) που επιλέγουν αερομεταφορείς για να χρηματοδοτήσουν την αγορά νέων αεροπλάνων ευρείας αλλά και στενής ατράκτου, όπως τα Airbus A320 και A321neo. Το JOLCO θεωρείται ένας από τους πιο φθηνούς τρόπους χρηματοδότησης για την εξασφάλιση ρευστότητας λόγω και της μεταβλητότητας μεταξύ του αμερικανικού δολαρίου και του ιαπωνικού γιεν.

 

Όπως γράφει το Money Review, ωστόσο, η πρόσβαση σε χρηματοδότηση μέσω JOLCO είναι δύσκολη υπόθεση διότι οι Ιάπωνες επενδυτές είναι ιδιαίτερα συντηρητικοί και επιλεκτικοί, αποφεύγοντας το ρίσκο. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, η Aegean ολοκλήρωσε, λίγο πριν εκπνεύσει το 2024, συμφωνία JOLCO για την προμήθεια ενός καινούργιου A321 που ανήκει στα 50 αεροπλάνα που έχει παραγγείλει. Ανάδοχος και διαχειριστής είναι η γαλλική τράπεζα Credit Agricole CIB, η οποία μαζί με την ιαπωνική Sumitomo Trust Bank ενήργησε και ως δανειστής. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά συμφωνία ιαπωνικής λειτουργικής μίσθωσης, με τις προηγούμενες δύο, που πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Ιούνιο του 2024, να αφορούν τη χρηματοδότηση δύο A320neo. Η εταιρεία εκτιμάται ότι θα προβεί τη φετινή χρονιά σε παρόμοια μορφή χρηματοδότησης και για μελλοντικές παραδόσεις αεροσκαφών.

Πώς λειτουργεί όμως το JOLCO; Μια εταιρεία ειδικού σκοπού, αφότου καταλήξει σε συμφωνία με μια αεροπορική για τη μίσθωση (leasing) προς αυτήν ενός ή περισσότερων αεροπλάνων, δανείζεται χρήματα από τράπεζες ή και από Ιάπωνες ιδιώτες επενδυτές για να αποκτήσει τα αεροσκάφη. Στη συνέχεια τα μισθώνει στον αερομεταφορέα, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τα αποκτήσει σε συγκεκριμένο χρόνο και τίμημα μέσω call option.

Με τον τρόπο αυτό η Aegean αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση για να μισθώσει, σε πρώτη φάση, τα αεροσκάφη και στη συνέχεια για να προχωρήσει στην αγορά τους, ασκώντας το call option. Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα οφέλη της χρηματοδότησης JOLCO σχετίζονται με το γεγονός ότι πρόκειται για ένα είδος μακροπρόθεσμου sale – leaseback (αγορά και επαναμίσθωση) όπου το δικαίωμα εξαγοράς ασκείται νωρίτερα. Επίσης, το χρέος χρηματοδοτείται κατά 100%. Η Aegean έχει παραλάβει από τα τέλη του 2019 συνολικά 33 αεροσκάφη, ενώ το 2024 πρόσθεσε στον στόλο της πέντε αεροπλάνα.

Επίσης, ύστερα από την αύξηση παραλαβής νέων αεροσκαφών σε 50, από 46 προηγουμένως το 2023, η αεροπορική προέβη στη μετατροπή τεσσάρων αεροσκαφών A321neo σε μια ειδικά διαμορφωμένη και αναβαθμισμένη έκδοση με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, διάρκειας έως και 7,5 ωρών, σε αγορές πέρα από την Ε.Ε., στην περιοχή του Κόλπου, στην Κεντρική Αφρική αλλά και σε περιοχές της Ασίας. Πρόκειται για προορισμούς που λόγω της γεωγραφικής θέσης στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης μπορούν να εξυπηρετηθούν με μια μεγαλύτερης εμβέλειας έκδοση των A321neo αεροσκαφών. Η διαμόρφωση της καμπίνας τους θα είναι αναβαθμισμένη με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των επιβατών της οικονομικής και της διακεκριμένης θέσης (Business Class), με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180) σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της Aegean (220 θέσεις). Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στον στόλο της Aegean το 2027.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum