Όπως
γράφει το
Money
Review,
ωστόσο, η πρόσβαση σε
χρηματοδότηση μέσω JOLCO
είναι δύσκολη υπόθεση
διότι οι Ιάπωνες
επενδυτές είναι
ιδιαίτερα συντηρητικοί
και επιλεκτικοί,
αποφεύγοντας το ρίσκο.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα
με πληροφορίες, η Aegean
ολοκλήρωσε, λίγο πριν
εκπνεύσει το 2024,
συμφωνία JOLCO για την
προμήθεια ενός
καινούργιου A321 που
ανήκει στα 50 αεροπλάνα
που έχει παραγγείλει.
Ανάδοχος και
διαχειριστής είναι η
γαλλική τράπεζα Credit
Agricole CIB, η οποία
μαζί με την ιαπωνική
Sumitomo Trust Bank
ενήργησε και ως
δανειστής. Πρόκειται για
την τρίτη κατά σειρά
συμφωνία ιαπωνικής
λειτουργικής μίσθωσης,
με τις προηγούμενες δύο,
που πραγματοποιήθηκαν
τον Σεπτέμβριο και τον
Ιούνιο του 2024, να
αφορούν τη χρηματοδότηση
δύο A320neo. Η εταιρεία
εκτιμάται ότι θα προβεί
τη φετινή χρονιά σε
παρόμοια μορφή
χρηματοδότησης και για
μελλοντικές παραδόσεις
αεροσκαφών.
Πώς
λειτουργεί όμως το
JOLCO; Μια εταιρεία
ειδικού σκοπού, αφότου
καταλήξει σε συμφωνία με
μια αεροπορική για τη
μίσθωση (leasing) προς
αυτήν ενός ή
περισσότερων αεροπλάνων,
δανείζεται χρήματα από
τράπεζες ή και από
Ιάπωνες ιδιώτες
επενδυτές για να
αποκτήσει τα αεροσκάφη.
Στη συνέχεια τα μισθώνει
στον αερομεταφορέα, ο
οποίος έχει τη
δυνατότητα να τα
αποκτήσει σε
συγκεκριμένο χρόνο και
τίμημα μέσω call option.
Με τον
τρόπο αυτό η Aegean
αποκτά πρόσβαση σε
φθηνότερη χρηματοδότηση
για να μισθώσει, σε
πρώτη φάση, τα αεροσκάφη
και στη συνέχεια για να
προχωρήσει στην αγορά
τους, ασκώντας το call
option. Σύμφωνα με τους
αναλυτές, τα οφέλη της
χρηματοδότησης JOLCO
σχετίζονται με το
γεγονός ότι πρόκειται
για ένα είδος
μακροπρόθεσμου sale –
leaseback (αγορά και
επαναμίσθωση) όπου το
δικαίωμα εξαγοράς
ασκείται νωρίτερα.
Επίσης, το χρέος
χρηματοδοτείται κατά
100%. Η Aegean έχει
παραλάβει από τα τέλη
του 2019 συνολικά 33
αεροσκάφη, ενώ το 2024
πρόσθεσε στον στόλο της
πέντε αεροπλάνα.
Επίσης,
ύστερα από την αύξηση
παραλαβής νέων
αεροσκαφών σε 50, από 46
προηγουμένως το 2023, η
αεροπορική προέβη στη
μετατροπή τεσσάρων
αεροσκαφών A321neo σε
μια ειδικά διαμορφωμένη
και αναβαθμισμένη έκδοση
με δυνατότητα πτήσεων
μεγαλύτερης εμβέλειας,
διάρκειας έως και 7,5
ωρών, σε αγορές πέρα από
την Ε.Ε., στην περιοχή
του Κόλπου, στην
Κεντρική Αφρική αλλά και
σε περιοχές της Ασίας.
Πρόκειται για
προορισμούς που λόγω της
γεωγραφικής θέσης στο
νοτιοανατολικό άκρο της
Ευρώπης μπορούν να
εξυπηρετηθούν με μια
μεγαλύτερης εμβέλειας
έκδοση των A321neo
αεροσκαφών. Η διαμόρφωση
της καμπίνας τους θα
είναι αναβαθμισμένη με
στόχο τη βελτιστοποίηση
της εμπειρίας των
επιβατών της οικονομικής
και της διακεκριμένης
θέσης (Business Class),
με αντίστοιχα σημαντικά
μικρότερο αριθμό θέσεων
(λιγότερες από 180) σε
σχέση με την τυπική
έκδοση των A321neo της
Aegean (220 θέσεις). Τα
νέα αυτά αεροσκάφη
αναμένεται να παραδοθούν
και να ενταχθούν στον
στόλο της Aegean το
2027.
|