Όπως
γράφει ο Γεράσιμος
Χιόνης στη Ναυτεμπορική,
η πρώτη «μάχη» αφορά τις
θέσεις Νο.7 – Νο.8 –
Νο.9, για τις οποίες
«παλεύουν» οι Πειραιώς,
Metlen και ΔΕΗ.
Αυτήν την στιγμή,
προβάδισμα φαίνεται ότι
έχει η μετοχή της Πειραιώς,
η οποία χάρη στην
ανάκαμψη από τα χαμηλά
3μήνου έχει επιστρέψει
άνω των 4,68 δισ. ευρώ.
Σε απόσταση αναπνοής
ακολουθεί η Metlen,
η οποία παρά την
ελκυστική αποτίμηση και
τις μεγάλες προοπτικής
μοιάζει εν μέρει
εγκλωβισμένη. Πίσω απ’
αυτές τις δύο έπεται η
μετοχή της ΔΕΗ,
η οποία έχει αξία 4,5
δισ. ευρώ,
κεφαλαιοποιώντας την
πρόσφατη αναρρίχηση στα
πολυετή υψηλά των 12
ευρώ.
Το
δεύτερο «ντέρμπι»
συναντάται στις θέσεις
Νο.10 – Νο.11, όπου Jumbo και Alpha απολαμβάνουν
αποτίμηση της τάξης των
3,3 δισ. ευρώ. Βέβαια,
αμφότερες πριν λίγους
μήνες βρίσκονταν σε πολύ
υψηλότερα επίπεδα (έως
και άνω των 4 δισ.
ευρώ), αλλά η τρέχουσα
αναδίπλωση είναι
αισθητή, απέχοντας
περίπου 20% από τις
«κορυφές» του 2024.
Από εκεί
και πέρα, Titan και ΔΑΑ δίνουν
τη δική τους «μάχη» για
τις θέσεις Νο.12 –
Νο.13. Η πρώτη, η οποία
φιγουράρει κοντά στα
υψηλότερα επίπεδα όλων
των εποχών, έχει αξία
2,6 δισ. ευρώ, ενώ η
δεύτερη, η οποία
εξακολουθεί να
υπολείπεται της τιμής
εισαγωγής (8,2 ευρώ),
διαθέτει κεφαλαιοποίηση
2,3 δισ. ευρώ.
Στα 2,3
δισ. ευρώ ανέρχεται η
αξία και της Τέρνα
Ενεργειακή, η
οποία όμως σε λίγους
μήνες αναμένεται να
αποχωρήσει από το
ταμπλό, λόγω της
δημόσιας πρότασης της
Masdar.
«Σφαγή»
γίνεται στις θέσεις
Νο.15 – Νο.16, όπου τα
δύο διυλιστήρια
συγχρωτίζονται με αξία
λίγο άνω των 2 δισ.
ευρώ. Η Motor
Oil, η οποία
δεν διανύει και την
καλύτερη χρηματιστηριακή
περίοδο, βρίσκεται στα
2,16 δισ. ευρώ, με τη Helleniq
Energy να
βλέπει τα μειωμένα
περιθώρια διύλισης να
οδηγούν την αποτίμηση
οριακά κάτω των 2,1 δισ.
ευρώ. Από την πλευρά
της, η Τράπεζα
Κύπρου, η οποία
ντεμπούταρε στην Αθήνα
τον Σεπτέμβριο, έπεται
στο 1,9 δισ. ευρώ.
Στο ίδιο
γκρουπ μπορούμε να
προσθέσουμε και τις Cenergy
– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι
οποίες ακολουθούν στο
1,8 και 1,7 δισ. ευρώ,
αντίστοιχα. Αμφότερες
φαίνεται ότι το επόμενο
χρονικό διάστημα θα
προσπαθήσουν να υπερβούν
τα 2 δισ. ευρώ,
δεδομένων των ισχυρών
προοπτικών και του
πρωταγωνιστικού ρόλου
που διαδραματίζουν στους
κλάδους δραστηριοποίησής
τους
Ταυτόχρονα, μην ξεχνάμε
τις Viohalco –
Lamda, οι
οποίες φιγουράρουν στις
θέσεις Νο.21 – Νο.22, με
αξία 1,3 και 1,2 δισ.
ευρώ, ενώ ιδιαίτερο
ενδιαφέρον παρουσιάζει,
τέλος, η προσπάθεια των Optima
– Aegean να
καταστούν…
δισεκατομμυριούχοι. Η
δεύτερη, πάντως, έχει
μια πρότερη εμπειρία,
δεδομένου ότι μέχρι και
πριν μερικούς μήνες είχε
αποτίμηση άνω του 1 δισ.
ευρώ. Ωστόσο, η
διολίσθηση στα χαμηλά 13
μηνών (<10 ευρώ) έχει
πληγώσει την αεροπορική.
Η
αξία των εισηγμένων στο
Χρηματιστήριο (σε δισ.
ευρώ)
•
Πειραιώς 4,6
• Metlen 4,6
• ΔΕΗ 4,5
• Alpha 3,3
• Jumbo 3,3
• Τιταν 2,6
• ΔΑΑ 2,3
• Τέρνα Ενεργειακή 2,3
• Motor Oil 2,1
• Helleniq Energy 2,0
• Κύπρου 1,9
• Cenergy 1,8
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 1,7
• Viohalco 1,3
• Lamda 1,2
• Optima 0,9
• Aegean 0,8
|