| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Λεωφόρος Αθηνών

Καθημερινά Σχόλια για τo ελληνικό χρηματιστήριο και τις αγορές...

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 20/03/24

 

Χ.Α.

Εν μέσω προβληματισμού από τη μη αναβάθμιση του Χ.Α., από το ξεκίνημα της ημέρας διορθωτική η χθεσινή συνεδρίαση, με τις προσπάθειες περιορισμού κατά τη διάρκεια της ημέρας τελικά να πέφτουνε στο κενό και το ΓΔ να κλείνει στο χαμηλό ημέρας στις 1.403,47 μονάδες, -1,31%, με καθαρό τζίρο 135εκ ευρώ ….. Διαγραμματικά, το παραμικρό καινούργιο, με πλήρως θετική τάση, επαναλαμβάνοντας, όσο και αν είναι κουραστικό να το κάνουμε συνέχεια. Ο μεγάλος στόχος είναι η παραμονή υψηλότερα των 1.400 και 1.390 – 1.370 μονάδων και όσο αυτό συμβαίνει, ανά πάσα στιγμή μπορεί να μπούμε σε έναν νέο κύκλο ανόδου, με μεγάλα μάλιστα περιθώρια ανόδου.

 
 

Eurobank

Μετά τα πρόσφατα αισθητά προβλήματα που δημιούργησαν τα Rebalancing. Τρίτη ημέρα ανάκαμψης χθες για τη μετοχή της Eurobank, με κλείσιμο στα 1,80 ευρώ, +0,96%. Ωστόσο υπάρχει ανάγκη συνέχισης της αντίδρασης και επιστροφής της μετοχής υψηλότερα των 1,82 – 1,83 και 1,85 ευρώ, διπλή επιστροφή που θα μας έκανε να μιλήσουμε και πάλι για πλήρως θετική τάση, με την όρεξη για αισθητά υψηλότερα επίπεδα, με επόμενους στόχους τις αντιστάσεις στα 1,90 και υψηλότερα τα 2,00 ευρώ.

Τώρα μένοντας χαμηλότερα των 1,82 – 1,83 ευρώ, ανά πάσα στιγμή μπορεί να έχουμε νέα βραχυπρόθεσμα προβλήματα, με τις επόμενες στηρίξεις στα 1,74 – 1,72 και χάνοντας και αυτές, έχουμε τις πολύ ισχυρές στηρίξεις στα επίπεδα των 1,62 – 1,60 ευρώ.

 

 

ΑΔΜΗΕ

Περιμένοντας και τα ετήσια αποτελέσματα του 2023, θέλοντας να πιστεύουμε πως η πολύ καλή εικόνα, όπως αναμένεται, θα ζωντανεύσει τη μετοχή. Στα 2,295 ευρώ (-0,22%) έκλεισε χθες η μετοχή της ΑΔΜΗΕ. Μεγάλος στόχος από εδώ και πέρα η παραμονή υψηλότερα των 2,28 – 2,26 ευρώ, μια παραμονή που μας κάνει να μιλάμε και πάλι για πλήρως θετική τάση, με τη διάθεση (αυστηρώς διαγραμματικά τουλάχιστον) για υψηλότερα επίπεδα να ανοίγει, όσο και αν η μετοχή μας έχει ταλαιπωρήσει. Επόμενες στόχος στο θετικό σενάριο, οι αντιστάσεις στα επίπεδα των 2,38 – 2,40 ευρώ, οι οποίες ανεπιτυχώς δοκιμάστηκαν πριν μερικές εβδομάδες. Διασπώντας αυτά τα επίπεδα πάμε για τις αντιστάσεις στα 2,47, 2,50 και υψηλότερα 2,60 ευρώ, όλες αδύναμες οριακά μέτριες αντιστάσεις. Ένα γεγονός που τουλάχιστον αυστηρώς διαγραμματικά, καταδεικνύει τα περιθώρια ανόδου, στηρίζοντας το σενάριο ακόμη και μιας σχετικά επιθετικής ανόδου, επαναλαμβάνοντας βέβαια όλα αυτά αυστηρώς διαγραμματικά, με τη μετοχή να έχει σε γενικές γραμμές κουράσει χρηματιστηριακά.

 
 

ΟΛΠ

Έχοντας χαρακτηρίσει την όλη ιστορία απόλυτα διαχειρίσιμη, έτσι και αλλιώς σε ένα ζήτημα το οποίο πιστεύουμε πως θα επιλυθεί μέσα στους επόμενους μήνες. Με τη μετοχή του ΟΛΠ να παραμένει ελκυστική, παρά την άνοδο της μετοχή, όπως αναφέρονταν σε σχετικά ρεπορτάζ, συνεχίστηκαν και τον Φεβρουάριο οι «αναταράξεις» που έχουν προκληθεί στο λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Όπως έγραφε το The Power Game, παρότι τα πλοία της Cosco Shipping που καταπλέουν στο ελληνικό λιμάνι, δεν αποτελούν στόχο των επιθέσεων, καθώς δεν ανήκουν σε αμερικανικές, βρετανικές, ή άλλες εταιρείες δυτικών συμφερόντων, εντούτοις, η γενικότερη μείωση των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Σουέζ, φαίνεται πως έχει αρνητική επίδραση στις ροές φορτίων που φτάνουν στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, που δημοσιεύτηκαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, τον μήνα Φεβρουάριο, διακινήθηκαν 306,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν 5,1% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Ασφαλώς, η κατάσταση φαίνεται πως βελτιώθηκε σημαντικά έναντι του Ιανουαρίου, ο οποίος ήταν ο χειρότερος από το 2017, πριν καν δηλαδή τεθεί σε λειτουργία η νέα προβλήτα ΙΙΙ, δείγμα της πτώσης που σημειώθηκε. Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν μόλις 281,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν 12,7% χαμηλότερος (πάνω από 40.000 κοντέινερ), σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο. Έτσι, συνολικά το φετινό πρώτο δίμηνο, έχουν διακινηθεί 588,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, με την ετήσια πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, να διαμορφώνεται σε 8,9%.

Σημαντική είναι η επίδραση των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Μέχρι στιγμής, μεταξύ των λιμανιών στα οποία έχει μερίδιο συμμετοχής η Cosco, οι πιο σημαντικές επιπτώσεις παρατηρούνται στο Red Sea Gateway Terminal, στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Κατά το πρώτο δίμηνο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, υποχώρησε κατά 16,6% σε ετήσια βάση και περιορίστηκε σε 426.000 συνολικά. Το συγκεκριμένο λιμάνι είναι το μεγαλύτερο στην Ερυθρά Θάλασσα, με ετήσια δυναμικότητα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή αρκετά κοντά με το λιμάνι του Πειραιά, του οποίου η συνολική δυναμικότητα ξεπερνά τα 7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το συγκεκριμένο λιμάνι μπορεί να υποδεχθεί και τα μεγαλύτερα πλοία του είδους, χάρις στο μεγάλο βάθος που διαθέτει (18 μέτρα).

Καλύτερη είναι η εικόνα στο έτερο λιμάνι της περιοχής, το Suez Canal Container Terminal, που βρίσκεται στην αρχή της Διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο. Τον Ιανουάριο παρατηρήθηκε μια μικρή πτώση της διακίνησης κατά 2,9^ σε 314.000 κοντέινερ, αλλά ο Φεβρουάριος ήταν πολύ καλύτερος, καθώς η δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 15,5% σε 367,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Έτσι, το πρώτο δίμηνο ολοκληρώθηκε με ετήσια άνοδο κατά 6,2% σε 681.000 εμπορευματοκιβώτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο λιμάνι είναι ετήσιας δυναμικότητας 5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Ξεκίνησε την λειτουργία του το 2004, με βάση σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 49 ετών. Την διαχείριση έχει μια κοινοπραξία εταιρειών και φορέων, με ηγέτιδα την APM Terminals του ομίλου Maersk από την Δανία, που ελέγχει το 55%, ενώ η Cosco διαθέτει μερίδιο 20%. Επιπλέον 10,3% ελέγχεται από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, 5% από την Εθνική Τράπεζα της Αιγύπτου και 9,7% από ιδιωτικές εταιρείες της χώρας.

 

 

Διυλιστήρια

Θα κλείσουμε διαφορετικά και συγκεκριμένα με ένα πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times, το οποίοι για ευνόητους λόγους αφορά και τις δικές μας ΕΛΠΕ και ΜΟΗ.

Η εισβολή λοιπόν στην Ουκρανία και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό στην αγορά διυλιστηρίων, όπως φάνηκε από την προσπάθεια της Vitol να αγοράσει πρόσφατα ποσοστό στο Sara, ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου της Ευρώπης. Τα διυλιστήρια της Γηραιάς Ηπείρου βρίσκονταν μέχρι πρότινος σε παρακμή, καθώς μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έκλειναν εργοστάσια σε μια προσπάθεια να αγγίξουν τους στόχους μηδενικών εκπομπών και να αντιμετωπίσουν την απειλή των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τους Financial Times. Ωστόσο, με φόντο τις γεωστρατηγικές εξελίξεις, ενεργειακοί αναλυτές βλέπουν πλέον ένα κερδοφόρο μέλλον για τα διυλιστήρια χάρη στα αυξημένα περιθώρια κέρδους για προϊόντα διύλισης, όπως το ντίζελ και η βενζίνη. Αυτά τα περιθώρια θα μπορούσαν να αυξηθούν ακόμη περισσότερο εάν η Ευρώπη υποστεί περαιτέρω κλυδωνισμούς στην προσφορά. Ο κίνδυνος για τις προμήθειες από μια ξαφνική γεωπολιτική αστάθεια έγινε αισθητός στα μέσα της εβδομάδας, καθώς οι επιθέσεις με ουκρανικά drones σε διυλιστήρια της Ρωσίας εκτόξευσαν κατά 2,7% την τιμή του Brent. «Για τα διυλιστήρια που είναι το τελευταίο στάδιο επεξεργασίας και τις εταιρείες που είναι πρόθυμες να ρισκάρουν περισσότερο αποκτώντας αυτές τις παλιές μονάδες, η αγορά πληρώνει αναμφισβήτητα περισσότερα από ποτέ προκειμένου να εξασφαλίσει διυλισμένο αργό στην Ευρώπη», λέει ο Ελιοτ Ράντλι, επικεφαλής τιμών ευρωπαϊκών διυλισμένων προϊόντων στον όμιλο Argus Media.

Η Ευρώπη θα έχει μειώσει την ικανότητα απόσταξης αργού κατά περίπου 7% έως το 2026 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, σύμφωνα με την Argus. Ετσι, η Shell θα έχει μειώσει την παραγωγική της ικανότητα κατά 33% στη διάρκεια της περιόδου, ενώ η BP κατά 10%. Η περιορισμένη παραγωγική ικανότητα έχει ήδη συμβάλει στην αύξηση του premium ή του επιπλέον ποσού που μπορούν να χρεώσουν τα διυλιστήρια για το ντίζελ έναντι του αργού αναφοράς σε έναν παγκόσμιο μέσο όρο 29,77 δολαρίων ανά βαρέλι φέτος. Αυτό συγκρίνεται με 15,69 δολάρια ανά βαρέλι για την περίοδο μεταξύ 2010 και 2019.

Αν και είναι κάτω από τα υψηλά των 38,82 δολαρίων για το ντίζελ και των 24,21 δολαρίων για τη βενζίνη μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022, είναι πολύ πάνω από τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, παρά την υποτονική ανάπτυξη σε ορισμένες προηγμένες οικονομίες. Η άνοδος των επιπλέον χρεώσεων για τα διυλισμένα προϊόντα ήταν πολύ μεγαλύτερη από την κίνηση των τιμών αναφοράς του πετρελαίου: τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου, που παρακολουθούν τις συναλλαγές αποσταγμένων προϊόντων στην Ευρώπη, αυξήθηκαν κατά 13,2% φέτος, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent αυξήθηκαν κατά 10,7%.

Η Ευρώπη εξαρτάται πλέον περισσότερο από τις εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων, αλλά είναι ευάλωτη σε κραδασμούς όπως οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα που αναγκάζουν πολλούς προμηθευτές να ακολουθούν μακρύτερη διαδρομή. Βασιζόταν στη Ρωσία για περίπου 30% των διυλισμένων προϊόντων προτού απαγορεύσει τις εισαγωγές μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Η εταιρεία συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie εκτιμά ότι οι κυρώσεις δεν θα χαλαρώσουν μέχρι το 2030, ενώ τα προβλήματα λόγω Ερυθράς Θάλασσας πιθανότατα θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ακόμα κι έτσι, η ανθεκτικότητα της βενζίνης έχει εκπλήξει τους αναλυτές. Οι τιμές της βενζίνης υποστηρίζονται από την υιοθέτηση υβριδικών οχημάτων, καθώς και από την ανάκαμψη του τουρισμού μετά την πανδημία.

 
 

 
 

 

Χρηματιστηριακό Ημερολόγιο

 

20 Μαρ 2024 00:00: ALPHA TRUST - ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ Α.Ε.Ε.Χ. ( ΑΝΔΡΟ ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

20 Μαρ 2024 00:00: ALPHA TRUST - ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ Α.Ε.Ε.Χ. ( ΑΝΔΡΟ ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

20 Μαρ 2024 00:00: ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ( ΜΟΤΟ ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

20 Μαρ 2024 00:00: ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ( ΜΟΤΟ ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

20 Μαρ 2024 00:00: AUTOHELLAS AΝΩΝΥΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ & ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ( ΟΤΟΕΛΟ1 ΟΤΟΕΛ ) Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών,

20 Μαρ 2024 10:00: AVE Α.Ε. ( ΑΒΕ ) Γενική Συνέλευση, ΠΑΛΛΗΝΗ - ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 104

 

 

21 Μαρ 2024 00:00: EPSILON NET Α.Ε. ( ΕΠΣΙΛ ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

21 Μαρ 2024 00:00: LAVIPHARM Α.Ε. ( ΛΑΒΙ ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

21 Μαρ 2024 00:00: LAVIPHARM Α.Ε. ( ΛΑΒΙ ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

21 Μαρ 2024 00:00: AUSTRIACARD HOLDINGS AG ( ACAG ) Δημοσιοποίηση Αποτελεσμάτων,

21 Μαρ 2024 00:00: AUSTRIACARD HOLDINGS AG ( ACAG ) Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων,

21 Μαρ 2024 00:00: AUSTRIACARD HOLDINGS AG ( ACAG ) Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών,

21 Μαρ 2024 00:00: ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΩΝ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ( ΜΟΤΟ ) Ετήσια Ενημέρωση Αναλυτών

 

Συναλλαγές σε Πακέτα

 

19 Μαρ 2024 Stocks

Εταιρεία

Ώρα

Αριθμός χρεογράφων

Τιμή χρεογράφου

Αξία συναλλαγής

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

17:14:30

81.316

3,802

309.163,432

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

16:59:31

340.509

3,846

1.309.597,614

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

16:24:00

32.500

4

130.000

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.

16:20:14

200.000

8,6

1.720.000

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

16:09:48

111.002

7,284

808.538,568

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

15:25:54

116.825

3,848

449.542,6

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.

15:20:33

35.264

8,6

303.270,4

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.

15:13:02

30.000

8,6

258.000

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.

13:45:40

3.074.074

12

36.888.888

ΚΡΙ-ΚΡΙ ΑΕ

12:59:52

25.000

11,9

297.500

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

12:18:19

50.000

7,268

363.400

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

12:17:07

95.671

7,268

695.336,828

EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

12:00:12

250.000

1,7865

446.625

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

11:45:12

50.000

7,252

362.600

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

11:44:47

100.000

7,252

725.200

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.

11:43:50

100.000

7,252

725.200

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

11:19:54

300.000

3,866

1.159.800

FOURLIS Α.Ε ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

10:54:09

20.000

4,25

85.000

ΠΕΙΡΑΙΩΣ FINANCIAL HOLDINGS Α.Ε.

10:50:06

200.000

3,858

771.600

 

Γνωστοποιήσεις συναλλαγών

 

15/03/24

Δεν βρέθηκαν γνωστοποιήσεις συναλλαγών

 

Kάντε Trading σε ελληνικές & ξένες μετοχές μέσω της Πλατφόρμας Συναλλαγών με την οποία το GFF συνεργάζεται (Κάντε Click και Κατεβάστε την μοναδική πλατφόρμα συναλλαγών, χωρίς καμία οικονομική υπορέωση, περιλαμβάνει και λογαριασμό "επίδειξης" - Demo).

Λήψη τώρα!!

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

 

Παλαιoτερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum