| Ειδήσεις - Αναλύσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

   

GFF Insider

Καθημερινά Σχόλια για ζητήματα οικονομίας - χρηματιστηρίου & Όχι μόνο....

 

10/08/20

 

Κτήρια γραφείων απέκτησε η Prodea Investments 

Την απόκτηση δύο κτηρίων γραφείων στην Αθήνα έναντι συνολικού τιμήματος 16,9 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Prodea Investments. Συγκεκριμένα η εταιρεία απέκτησε ένα συγκρότημα γραφείων, συνολικής επιφάνειας 7.137,32 τ.μ., επί της οδού Εθνικής Αντιστάσεως 72 & Αγαμέμνονος στο Χαλάνδρι, και ένα κτήριο γραφείων και καταστημάτων, συνολικής επιφάνειας 1.829,12 τ.μ., επί της οδού Αμφιαράου 44-46, κοντά στο κέντρο της Αθήνας. 

To συγκρότημα γραφείων στο Χαλάνδρι αποτελείται από ένα διατηρητέο κτήριο συνολικής επιφάνειας 943,97 τ.μ. το οποίο συνδέεται λειτουργικά με σύγχρονο κτήριο γραφείων συνολικής επιφάνειας 6.193,35 τ.μ., συνδυάζοντας αρμονικά επτά δεκαετίες αρχιτεκτονικής εξέλιξης και δύο ξεχωριστές περιόδους σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής αισθητικής, έχοντας ως αποτέλεσμα σύγχρονα γραφεία με νεοκλασικά και μοντέρνα χαρακτηριστικά. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πρόκειται για γραφειακούς χώρους υψηλών προδιαγραφών που ανακαινίστηκαν πλήρως το 2019 και μπορούν να λειτουργήσουν ενιαία αλλά και τμηματικά. Το συγκρότημα είναι εύκολα προσβάσιμο από κεντρικές αρτηρίες και μέσα μαζικής μεταφοράς και, επιπρόσθετα διαθέτει κήπο άνω των 2.000 τ.μ. ο οποίος μπορεί να καλύψει με ιδιαίτερα ξεχωριστό τρόπο τις ανάγκεςπροβολής και επικοινωνίας των χρηστών του ακινήτου. 

Στο πλαίσιο της ίδιας συναλλαγής, η Prodea απέκτησε ένα κτήριο γραφείων με ισόγεια καταστήματα, συνολικής επιφάνειας 1.829,12 τ.μ. στο Δήμο Αθηναίων. Το ακίνητο έχει εύκολη πρόσβαση μέσω της οδού Λένορμαν, η οποία συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας με το κέντρο της Αθήνας, είναι ανακαινισμένο το 2010 και διαθέτει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης προς εκμετάλλευση.

 

07/08/20

 

Επιπλέον συμμετοχή στη Stoiximan πήρε ο ΟΠΑΠ

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της:

H ΟΠΑΠ Α.Ε. (στο εξής «ΟΠΑΠ») ανακοινώνει ότι, σε συνέχεια της από 21ης Απριλίου 2020 ανακοίνωσης, η 100% θυγατρική της εταιρεία, OPAP Investment Ltd  (στο εξής «OPAP Investment»), απέκτησε από την εταιρεία TCB Holdings Ltd[1] (στο εξής «TCB») το προσυμφωνηθέν άμεσο μερίδιο 51% στην επιχειρηματική δραστηριότητα του Ομίλου Stoiximan σε Ελλάδα και Κύπρο (στο εξής «SMGC») που διεξάγεται από την εταιρεία GML Interactive Ltd[2], έναντι συνολικού καθαρού (μετά από την αφαίρεση του 36,75% μεριδίου της OPAP στην TCB) ανταλλάγματος ποσού 90,2 εκ. ευρώ πλέον αναλογούντων καθαρών ταμειακών διαθεσίμων ποσού 3,0 εκ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, όπως  έχει ήδη ανακοινωθεί, η OPAP Investment θα καταβάλλει για τα έτη 2020 και 2021 earnouts, υπό τον όρο επίτευξης των κριτηρίων απόδοσης που έχουν οριστεί για την SMGC.

Μετά από την ολοκλήρωση της προαναφερθείσας συναλλαγής, η ΟΠΑΠ συμμετέχει συνδυαστικά με ποσοστό 69% στην SMGC, ενώ διατηρεί  ποσοστό συμμετοχής 36,75% στην επιχειρηματική δραστηριότητα του Ομίλου Stoiximan εκτός Ελλάδος και Κύπρου, η οποία διεξάγεται υπό την επωνυμία “Betano”.

Τέλος, η OPAP Investment θα προβεί (α) στην απόκτηση πρόσθετου έμμεσου μεριδίου 15,48% στην SMGC έναντι συνολικού καθαρού ανταλλάγματος 43,2 εκ. ευρώ πλέον αναλογούντων καθαρών ταμειακών διαθέσιμων (και earnouts για τα έτη 2020 και 2021), η οποία θα οδηγήσει σε συνολική συμμετοχή 84,49% στην SMGC, καθώς και (β) στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της SMGC έναντι ανταλλάγματος 30 εκ. ευρώ, άμα τη λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις ρυθμιστικές αρχές και αρχές ανταγωνισμού. Σκοπός είναι η SMGC να λειτουργεί υπό την επωνυμία «Stoiximan» μέσω ξεχωριστού νομικού προσώπου.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το συνολικό καθαρό αντάλλαγμα που έχει προγραμματιστεί να καταβληθεί για όλες τις παραπάνω αναφερόμενες συναλλαγές, εντός του έτους 2020, ανέρχεται σε 163,40 εκ. ευρώ. 

 

Creta Farms: Τι απαντά ο Κ. Δομαζάκης για το πόρισμα της Deloitte

Ο κ. Δομαζάκης, στην ανακοίνωσή του, αναφέρεται στις 12 συνδεδεμένες με τους βασικούς μετόχους εταιρείες που εντόπισε η Deloitte, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για οντότητες χωρίς ουσιαστική οικονομική δραστηριότητα. 

Για τις συναλλαγές με την  ΕΥΡΩΚΡΕΤΑ σημειώνει ότι το πεδίο αυτό αφορά τεχνικά έργα και ελέγχθηκε κατόπιν δικής του επισήμανσης και πρωτοβουλίας, ενώ για την NOVAPLOT και για τις πατέντες που μεταφέρθηκαν από την Creta Farms στην κυπριακή εταιρεία, σημειώνει ότι "η αναδιάρθρωση των δανείων της ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ το Μάρτιο του 2018 έλαβε χώρα εν γνώσει των κατόχων των σημάτων και ευρεσιτεχνιών που χρησιμοποιεί η εταιρεία. Κατόπιν δικής μου υπόδειξης το Μάιο του 2019, οι τράπεζες ζήτησαν να μεταβιβαστούν τα παραπάνω στην ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ".

Ο κ. Δομαζάκης ζητά τέλος να υπάρξει νέος έλεγχος για σοβαρή διασπάθιση της εταιρικής περιουσίας.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:

"Μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΑΒΕΕ σχετικώς με τα αποτελέσματα του ειδικού ελέγχου (forensic) που πραγματοποίησε η εταιρεία Deloitte Business Solutions A.E. επιθυμώ να γνωστοποιήσω τα ακόλουθα:

1. Επί του πρώτου θέματος περί συνδεδεμένων εταιρειών που δεν γνωστοποιήθηκαν στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, πρόκειται για οντότητες χωρίς ουσιαστική οικονομική δραστηριότητα. Σε κάθε περίπτωση η ελέγκτρια εταιρεία πληροφορήθηκε την ύπαρξη των εταιριών αυτών επί το πλείστον από δική μου δήλωση και στοιχεία που της παρείχα. Σημειώνω ότι επανειλημμένως ζήτησα και συνεχίζω να ζητώ να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης των βασικών μετόχων της ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ και των μελών των οικογενειών τους, τόσο στην Ελλάδα όσο, κυρίως, στο εξωτερικό (global wealth), χωρίς μέχρι σήμερα να έχω εισακουστεί, παρά το γεγονός ότι έχω παράσχει πλήρη εξουσιοδότηση και συναίνεση ήδη από τον Ιούνιο του 2019.

2. Επί του δεύτερου θέματος περί απολήψεων των βασικών μετόχων σημειώνω ότι κατά το χρονικό διάστημα 2014 – 2018 δεν έχω λάβει οποιοδήποτε ποσό αμοιβής για την εργασία μου με αποκλειστική καθημερινή πολύωρη απασχόληση ως Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας. Επιπλέον, έχω καταβάλλει στην εταιρεία τα έτη 2005 και 2006 συνολικό ποσό 11,6 εκ. ευρώ, καθώς και ποσό 575.000 ευρώ στην εταιρεία ΕΥΡΩΚΡΕΤΑ. Σχετικώς έχει αποδοθεί των σύνολο των αποδεικτικών εγγράφων τόσο στην Deloitte, όσο βεβαίως και στις Εισαγγελικές Αρχές.

3. Επί του τρίτου θέματος περί συναλλαγών με την εταιρεία ΕΥΡΩΚΡΕΤΑ, σημειώνω ότι το πεδίο αυτό αφορά τεχνικά έργα και ελέγχθηκε κατόπιν δικής μου επισήμανσης και πρωτοβουλίας. Έχουν δε δημοσιευθεί οι καταγγελίες μου σε πληθώρα μέσων του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου ήδη από το Μάιο του 2019, καθώς, εγώ ανέθεσα σε ιδιώτες μηχανικούς τον έλεγχο των έργων που  φέρονταν εκτελεσμένα. Δυστυχώς, οι βάσιμες υποψίες μου, που εδράζονταν και σε έκθεση μηχανικών, για τις οποίες βάσιμα ζήτησα πολλαπλώς λογοδοσία από τους "αρμόδιους", επιβεβαιώθηκαν πλήρως και είναι αντικειμενικό δεδομένο, κοινώς γνωστό πλέον, ότι χρήζουν αναμόρφωσης εκ της αιτίας αυτής οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

Αναφορικά με το μεταφορικό έργο της ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ, η εκτέλεσή του από την ΕΥΡΩΚΡΕΤΑ ήταν μία υγιής δραστηριότητα που εξυπηρετούσε τους σκοπούς της εταιρείας το όφελος της οποίας λόγω εξοικονόμησης ήταν τουλάχιστον ποσοστού 20% σε σχέση με το παρελθόν της και τις σχέσεις της για την αυτή αιτία. Επιπλέον, η ΕΥΡΩΚΡΕΤΑ είχε μεγάλο δικό της στόλο Δ.Φ.Χ. ιδανικό για την υλοποίηση, ο οποίος, δυστυχώς, εκποιήθηκε ερήμην μου πρόσφατα και δη αναιτιολόγητα σε πολύ χαμηλές αξίες.

4. Για τη συνδεδεμένη εταιρεία NOVAPLOT ENTERPRISES LTD, επιβεβαιώθηκε και πάλι το καταγγελθέν γεγονός ότι εμφανίστηκε σύμβαση με το αυτό αντικείμενο σε διάφορους χρόνους και με διάφορες υπογραφές, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται στην εταιρική ανακοίνωση η χρηματοροή από την εταιρεία στη NOVAPLOT και από εκεί σε προσωπικούς λογαριασμούς συγκεκριμένου προσώπου. Τα σχετικά στοιχεία έχουν κατατεθεί στον Εισαγγελέα Πλημ/κών Αθηνών ήδη από τις αρχές Μαΐου 2019, αλλά και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και τις συστημικές τράπεζες από εμένα. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η αναδιάρθρωση των δανείων της ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ το Μάρτιο του 2018 έλαβε χώρα εν γνώσει των κατόχων των σημάτων και ευρεσιτεχνιών που χρησιμοποιεί η εταιρεία. Κατόπιν δικής μου υπόδειξης το Μάιο του 2019, οι τράπεζες ζήτησαν να μεταβιβαστούν τα παραπάνω στην ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ. Μάλιστα, η εταιρεία αρνήθηκε τον Αύγουστο του 2019 να πληρώσει το τέλος ανανέωσης ευρεσιτεχνίας, μεγάλης εμπορικής σπουδαιότητας, το οποίο κατέβαλα εξ ιδίων, ευρισκόμενος εκτός εταιρείας από μηνών, για να μην προκληθεί αντίστοιχη περιουσιακή απώλεια.

5. Επί του πέμπτου θέματος σχετικά με τις συναλλαγές με την εταιρεία ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Α.Ε. επιβεβαιώνεται από την ανακοίνωση της εταιρείας ότι δεν παραδόθηκε στη Deloitte οποιοδήποτε στοιχείο που να επιβεβαιώνει το  υπέρογκα κοστολογηθέν έργο, γεγονός που επαληθεύει πλήρως τους
ισχυρισμούς μου, ήδη καταγεγραμμένους στην από 06.05.2019 σχετική μήνυσή μου.

6. Επί του έκτου θέματος σχετικώς με τις συναλλαγές της εταιρείας με την KMedia επιβεβαιώνεται ότι ουδεμία υπηρεσία έχει παρασχεθεί, ενώ επιχειρήθηκε η παραπλάνηση της Deloitte διά της παράδοσης φυλλαδίου που δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με την εταιρεία KMedia και δη μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος. Σχετικώς έχει υποβληθεί από εμένα μήνυση ήδη από τις 21.01.2019 και η ανακοίνωση της εταιρείας επιβεβαιώνει κατ’ ουσίαν το περιεχόμενό της.

7. Επί του εβδόμου θέματος των τεχνικών έργων της μονάδας Ρεθύμνου, επιβεβαιώνονται κατά το μεγαλύτερο μέρος οι καταγγελίες μου ως προς το οικονομικό σκέλος και εξ ολοκλήρου ως προς το τεχνικό. Σημειώνω ότι με πρωτοβουλία μου ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018 πραγματοποιήθηκε τεχνικός έλεγχος και αξιολόγηση από εξειδικευμένους πολιτικούς μηχανικούς και μηχανολόγους, οι οποίοι κατέληξαν ότι τα εν λόγω έργα ουδέποτε υλοποιήθηκαν. Από την ανακοίνωση της εταιρείας ουδέν προέκυψε που να ανατρέπει ή έστω να θέτει εν αμφιβόλω την έκθεση αυτή. Σημειώνεται ότι η ανωτέρω τεχνική έκθεση  έχει επιβεβαιωθεί και από τον εσωτερικό ελεγκτή της εταιρείας.

8. Επί του ογδόου θέματος του κόστους των σιλό της εταιρείας Φάρμα Θεσσαλίας επαληθεύτηκε η σχετική καταγγελία μου περί αθεμελίωτων συναλλαγών. Σημειώνω ότι το σχετικό θέμα είχα θέσει προς συζήτηση στην συνεδρίαση του Δ.Σ. της εταιρείας της 17.01.2019, δυστυχώς χωρίς οποιαδήποτε ανταπόκριση.

9. Επί του ενάτου θέματος των ενσώματων ακινητοποιήσεων υπό εκτέλεση, το οποίο ανακινήθηκε κατόπιν δικής μου καταγγελίας, παρατηρείται ότι η ανακοίνωση της εταιρείας είναι ελλιπής, καθόσον δεν αναφέρονται οι εκτιμήσεις και οι επισημάνσεις της Deloitte, πέραν του ότι από την άσκηση προσομοίωσης και αποτίμησης της αξίας των ακινητοποιήσεων υπό εκτέλεση που επιβλήθηκε στην ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ επαληθεύτηκαν οι ισχυρισμοί μου,  καθόσον το ενεργητικό και η καθαρή θέση της εταιρείας είναι αυξημένα την 31.12.2018 κατά ευρώ 953.510. Ωστόσο, το εν λόγω θέμα είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας καθώς συνεπάγεται σοβαρές επιπτώσεις στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

10. Επί του δέκατου θέματος των συναλλαγών με τις εταιρείες Food Processing και Metalo, η παλαιότητα της υπόθεσης σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι συναλλαγές αποτέλεσαν αντικείμενο ελέγχου του ΣΔΟΕ είναι οι αιτίες που καταγράφονται ως δικαιολογία για την έλλειψη αντικειμένου εργασίας που να εμπίπτει στον σκοπό της Deloitte. Ωστόσο, η έκθεση ελέγχου του ΣΔΟΕ περιέχει ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικώς με την κατάληξη χρηματικών ποσών από υπερκοστολογήσεις αγορών της εταιρείας. Η κατάληξη αυτή υποδεικνύει τους ιθύνοντες νόες της όλης υπόθεσης.

11. Επί του ενδέκατου θέματος της απογραφής αποθεμάτων σημειώνω με έμφαση την έλλειψη συνεργασίας της εταιρείας, καθώς και την διενέργεια τυπικών και μόνο απογραφών έως το Σεπτέμβριο του 2018. Ουσιαστικώς, κατά πλήρη επιβεβαίωση των καταγγελιών μου, πραγματική απογραφή με πρωτοβουλία μου και πιέσεις μου διενεργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018.

12. Επί του αντίκτυπου της έκθεσης της Deloitte στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας επισημαίνω ότι α) η εταιρεία αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι ήδη προβαίνει σε "λογιστικές εγγραφές διόρθωσης", β) η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει ήδη τοποθετηθεί από την 01.10.2019 ότι εκείνη θα κρίνει τελικώς την ανάγκη και το βάθος αναμόρφωσης των οικονομικών καταστάσεων, μετά την έκφραση σχετικής γνώμης του Ορκωτού Ελεγκτή και γ) ο Ορκωτός Ελεγκτής έχει δηλώσει εγγράφως ότι αναμένει την έκθεση της Deloitte για να προβεί στις απαιτούμενες αναμορφώσεις.

Ο έλεγχος της Deloitte δεν θα είχε λάβει χώρα αν δεν είχα επιδιώξει συντονισμένα ήδη από τον Ιούλιο του 2018 να υπάρξει σε βάθος διερεύνηση των ανωτέρω υποθέσεων. Σημειώνω ότι με την από 21.06.2019 αίτησή μου προς το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρεθύμνου, ζήτησα κατά νόμο την διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου στην ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ. Η αίτηση μου αυτή  συζητήθηκε στις 28.02.2020, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει εκδοθεί απόφαση. Η διοίκηση της εταιρείας αρνήθηκε τον έλεγχο και ζήτησε την απόρριψη της αιτήσεώς μου.

Μετά την επιβεβαίωση των καταγγελιών μου σχετικώς με γεγονότα και πρακτικές που έχουν λάβει χώρα έως το έτος 2018 σε βάρος της εταιρείας και εμού προσωπικά, παρίσταται πλέον ανάγκη να διερευνηθεί σε βάθος και η περίοδος Μαΐου 2019 – Ιουλίου 2020, κατά την οποία υπήρξαν περιπτώσεις σοβαρής διασπάθισης της εταιρικής περιουσίας και των χρηματοδοτήσεων των τραπεζών".

 

06/08/20

 
 

Αντοχές στα αποτελέσματα του ΟΤΕ στο 6μηνο παρά τον Covid-19

Έσοδα Ομίλου στα €918 εκατ., μειωμένα κατά 3,0%, λόγω επίδρασης της πανδημίας σε ορισμένες γραμμές εσόδων

· Αύξηση προσαρμοσμένου EBITDA (AL) κατά 0,8% λόγω δραστικής μείωσης των λειτουργικών εξόδων

· Μείωση εσόδων στην Ελλάδα κατά 3,8%

o Το lockdown οδήγησε σε μείωση των εσόδων από υπηρεσίες κινητής κατά 8,8%, σχεδόν το μισό από αυτό λόγω υπηρεσιών roaming

o Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιανικής σταθερής κατά 0,9%, με συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών

o Προσαρμοσμένο EBITDA (AL) στα €285 εκατ., μειωμένο μόνο κατά 1,7%, χάρη στην αποτελεσματική διαχείριση του κόστους

· Μείωση εσόδων στη Ρουμανία κατά 1,0%

o Ένα ακόμα τρίμηνο ανάπτυξης εσόδων ICT

o Σημαντική αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA (AL) κατά 25,7%, μερικώς οφειλόμενη στην ευνοϊκή βάση σύγκρισης

· Προσαρμοσμένες Ελεύθερες Ταμειακές Ροές στα €185 εκατ. στο τρίμηνο, αυξημένες κατά 7,0%

· Διατήρηση του στόχου για Ελεύθερες Ταμειακές Ροές στα €350 εκατ. το 2020.

 

(Εκατ. €)

Β’ τρίμηνο

2020

Β’ τρίμηνο

2019

+/- %

Εξάμηνο

2020

Εξάμηνο

2019

+/- %

Κύκλος Εργασιών

918,2

946,9

-3,0%

1.859,3

1.855,5

+0,2%

Προσαρμοσμένο EBITDA

343,5

345,0

-0,4%

690,6

679,9

+1,6%

Περιθώριο %

37,4%

36,4%

+1,0μον

37,1%

36,6%

+0,5μον

Προσαρμοσμένο EBITDA μετά από μισθώσεις (AL)

321,3

318,8

+0,8%

643,4

627,1

+2,6%

Περιθώριο %

35,0%

33,7%

+1,3μον

34,6%

33,8%

+0,8μον

Λειτουργικά/λειτουργικές Κέρδη/(ζημιές) προ Χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων

137,7

19,6

-

295,2

152,9

+93,1%

Κέρδη/(ζημιές) κατανεμημένα στους μετόχους της εταιρείας

77,8

37,6

+106,9%

181,0

99,5

+81,9%

Προσαρμοσμένα Καθαρά Κέρδη σε μετόχους της εταιρείας

118,4

98,5

+20,2%

230,9

161,4

+43,1%

Βασικά Κέρδη ανά μετοχή (€)

0,1664

0,0788

+111,2%

0,3861

0,2080

+85,6%

Σύνολο Ενεργητικού

6.687,0

6.861,8

-2,5%

6.687,0

6.861,8

-2,5%

Προσαρμοσμένες Επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία

151,1

178,1

-15,2%

317,5

354,2

-10,4%

Προσαρμοσμένες Ελεύθερες Ταμειακές Ροές μετά από μισθώσεις (AL)

184,8

172,7

+7,0%

317,7

208,3

+52,5%

Ελεύθερες Ταμειακές Ροές μετά από μισθώσεις (AL)

125,0

128,5

-2,7%

255,4

157,9

+61,7%

Ταμειακά Διαθέσιμα & Λοιπά Χρηματοοικονομικά & Περιουσιακά Στοιχεία

1.534,0

1.129,4

+35,8%

1.534,0

1.129,4

+35,8%

Προσαρμοσμένος Καθαρός Δανεισμός (εξαιρ. μισθώσεων)

453,2

601,6

-24,7%

453,2

601,6

-24,7%

Προσαρμοσμένος Καθαρός Δανεισμός

847,7

1.012,4

- 1 6,3%

847,7

1.012,4

- 1 6 , 3 %

 

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα Β’ τριμήνου του 2020, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Mιχάλης Τσαμάζ, ανέφερε: « Το β’ τρίμηνο της χρονιάς φέρει τα σημάδια της πανδημίας, η οποία, όπως αναμενόταν, έχει επηρεάσει σημαντικά ορισμένες γραμμές εσόδων. Οι δραστικοί περιορισμοί στις μετακινήσεις επηρεάζουν τα έσοδα, τόσο άμεσα λόγω χαμηλότερης κίνησης roaming, όσο και έμμεσα λόγω του αντικτύπου σε πολλές επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τον τουρισμό και από πελάτες που παρέμειναν στα σπίτια. Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής και συνδρομητικής τηλεόρασης επηρεάστηκαν αρνητικά. Σταθήκαμε δίπλα στους πελάτες μας που επηρεάστηκαν από την κρίση, με ενέργειες αλληλεγγύης και υποστήριξης, αλλά και διατηρώντας ψηλά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, στα σπίτια και στους χώρους εργασίας. Ευχαριστώ κάθε μέλος της οικογένειας του Ομίλου ΟΤΕ για τη σκληρή δουλειά, αλλά και την αυταπάρνηση που επέδειξαν, όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο». Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε: «Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία, με μέτρα πρόληψης που υποστηρίζουν την ανάκαμψη των λειτουργιών μας, εργαζόμαστε εντατικά για να περιορίσουμε τη μείωση εσόδων στο ελάχιστο και να μετριάσουμε την επίδραση στην κερδοφορία, ενώ, παράλληλα, διατηρούμε και εντατικοποιούμε τις επενδύσεις μας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Παραμένουμε σταθεροί στη δέσμευσή μας για την πολιτική αμοιβών των μετόχων που έχουμε επικοινωνήσει». Προοπτικές Η πανδημία αναμένεται να συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τα έσοδα του Ομίλου ΟΤΕ σε Ελλάδα και Ρουμανία το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι τομείς που αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να επηρεάζονται είναι το B2B, οι υπηρεσίες κινητής, οι πωλήσεις συσκευών και το roaming. Το εύρος των επιπτώσεων του κορωνοϊού στις λειτουργίες της εταιρείας τα επόμενα τρίμηνα θα εξαρτηθεί, σε μεγάλο βαθμό, από τις μελλοντικές εξελίξεις και τα μέτρα της Πολιτείας. Η πιθανότητα επανεισαγωγής αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, να μειώσει τα έσοδα από υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, να περιορίσει προσωρινά τη δυνατότητα της εταιρείας να εισπράξει λογαριασμούς και να επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπρόσθετα, η πανδημία θα έχει σημαντική επίδραση στην παγκόσμια ανάπτυξη, αλλά και στην ελληνική οικονομία, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό. Σε αυτό το αβέβαιο πλαίσιο, η εταιρεία θα εξακολουθήσει να εφαρμόζει αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους σε όλους τους τομείς, με σκοπό να διατηρήσει το 2020 την κερδοφορία και τις ταμειακές ροές. Ο ΟΤΕ θα συνεχίσει το στρατηγικό πλάνο ψηφιακοποίησης και μετασχηματισμού, με σκοπό να γίνει ακόμα πιο ευέλικτος, αποδοτικός και προσανατολισμένος στον πελάτη. Η διοίκηση αναμένει για το 2020, προσαρμοσμένες επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία €600 εκατ., προσαρμοσμένες Ελεύθερες Ταμειακές Ροές περίπου €610 εκατ. και Ελεύθερες Ταμειακές Ροές €350 εκατ. Η αμοιβή των μετόχων για το 2020 αναμένεται να ανέλθει σε €400 εκατ., σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά τα επίπεδα ρεκόρ των εκτιμώμενων πληρωμών για άδειες φάσματος και τα έξοδα αναδιάρθρωσης.

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα

 
 

 

Reds: Με διψήφια ποσοστά τρέχει η επισκεψιμότητα στο Smart Park 

 

Διψήφια αύξηση επισκεψιμότητας σημειώνει το Smart Park από την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία και μετά, με τον Ιούνιο να εμφανίζει αύξηση 19% και τον Ιούλιο 15% σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, αντανακλώντας την προτίμηση του κοινού για ασφαλείς και ανοιχτούς εμπορικούς και ψυχαγωγικούς χώρους, όπως ανακοίνωσε σήμερα η REDS Α.Ε.

 

Παράλληλα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του Smart Park, αλλά και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη για τη δημόσια υγεία αλλά και την ελληνική οικονομία εποχή, το Πάρκο ενισχύει το μείγμα των προσφερόμενων υπηρεσιών του, με την προσθήκη νέου καταστήματος λιανικής πώλησης γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ "PINK WOMAN", συνολικής επιφάνειας περίπου 289 τ.μ.

 

Συγκεκριμένα, η "ΓΥΑΛΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.", θυγατρική εταιρεία της REDS Α.Ε., που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται το Smart Park, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία εμπορικής μίσθωσης ακινήτου με την εταιρεία "INTRAFASHION GROUP Ανώνυμη Βιοτεχνική και Εμπορική Εταιρία" που διαθέτει το εμπορικό σήμα "PINK WOMAN", για τη δημιουργία εμπορικού καταστήματος, το οποίο θα λειτουργεί στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα. H επωνυμία "PINK WOMAN" έχει διεθνή παρουσία στον τομέα της λιανικής πώλησης ένδυσης, με πάνω από 80 καταστήματα σε 5 χώρες.

 

Υπενθυμίζεται πως το Smart Park επανεκκίνησε σταδιακά τη λειτουργία του την 4η Μαΐου 2020 με έναν περιορισμένο αρχικά αριθμό καταστημάτων, ενώ από την 11η Μαΐου 2020 το Πάρκο επανήλθε στους συνήθεις ρυθμούς του με το  σύνολο των καταστημάτων του να επαναλειτουργεί. Η ασφάλεια του προσωπικού, των εργαζομένων και των επισκεπτών του Smart Park αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται διαρκώς πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας όλων.

 
 
 

Παλαιότερα Σχόλια

 

   

 © 2019 Greek Finance Forum

Αποποίηση Ευθύνης....