Μερικά πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά για την πορεία της τιμής
των ναύλων container θα δούμε σήμερα. Τιμές οι οποίες μας
απασχόλησαν ιδιαιτέρως την περίοδο της πανδημίας και επί της
ουσίας ήτανε ο πρώτος βασικός λόγος για την, σταδιακή,
ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού. Και πως να μην είναι όταν
από τα περίπου 1.500 – 1.800 δολάρια μέχρι περίπου τα τέλη
του 2020, οι τιμές μέσα σε μερικούς μήνες εκτοξεύτηκαν και
βρεθήκαμε στα μέσα του 2021 να μιλάμε για τιμές 10.000 και
12.000 δολάρια. Μια άνοδος δηλαδή 800, 900%, η οποία με τη
σειρά της οδήγησε σε μεγάλες ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα,
εν μέσω μεγάλης αύξησης του κόστους μεταφοράς.
Ωστόσο από τα μέσα της φετινής χρονιάς η κατάσταση έχει
αλλάξει άρδην, με τις τιμές να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση.
Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον οι τιμές είναι 75% χαμηλότερα
από το peak του 2021 και βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο
από το Δεκέμβριο του 2020, στα περίπου 2.500 δολάρια, με την
πτώση να συνεχίζεται και τις τιμές να πλησιάζουνε τις τιμές
προ πανδημίας, μια πολύ θετική εξέλιξη. Μια εξέλιξη η οποία
εκτιμάται πως θα βοηθήσει αρκετά στην σταδιακή αποκλιμάκωση
των ακραίων τιμών πληθωρισμού, με το οποίο είναι και αυτό
που έχει οδηγήσει στην επιθετική αύξηση των επιτοκίων των
κεντρικών τραπεζών, το οποίο δημιουργεί νέα προβλήματα, σε
ένα σπιράλ προβλημάτων θα λέγαμε…. |