| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 04/09/24

 

Τουρισμός – Airbnb

Θα ξεκινήσουμε με μια τελευταία ανάλυση για τον ελληνικό τουρισμό και τον αριθμό των καταλυμάτων Airbnb.

Με ετήσιο ρυθμό περίπου 28% αυξήθηκαν οι διανυκτερεύσεις σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης κατά την περίοδο 2019 – 2023. Στην πενταετία, οι κλίνες της βραχυχρόνιας μίσθωσης αυξήθηκαν κατά 100%,  όταν οι κλίνες των ξενοδοχειακών μονάδων σημείωσαν αύξηση μόλις κατά 3,5%.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της επικαιροποιημένης μελέτης της Grant Thornton για τις βασικές τάσεις, και τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης,  η οποία  παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της νέας πρωτοβουλίας με τίτλο «ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», την οποία ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός.

Η πρωτοβουλία επικεντρώνεται στην ανάδειξη των σοβαρών κοινωνικών προβλημάτων που προκαλεί η ανεξέλεγκτη επέκταση των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Περιλαμβάνει δημόσιες παρεμβάσεις στα Μέσα Ενημέρωσης, καμπάνια στα κοινωνικά δίκτυα και θεσμικές συναντήσεις με διαμορφωτές πολιτικής.

Κεντρικό  μήνυμα  που αναδεικνύεται μέσα απ’ όλες τις δράσεις και τα εργαλεία της πρωτοβουλίας είναι πως η δίκαιη ρύθμιση του φαινομένου των βραχυχρόνιων μισθώσεων αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.  

Σύμφωνα με την έρευνα της Grant Thornton, η μέση τιμή βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι από 200% έως 900% υψηλότερη σε σχέση με τις μακροχρόνιες μισθώσεις.

Μερικά από τα προβλήματα που προκαλούν οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι:

•             Μείωση διαθεσιμότητας ακινήτων μακροχρόνιας μίσθωσης και εκτοπισμός μακροχρόνιων ενοικιαστών. Το περιορισμένο απόθεμα ακινήτων  μακροχρόνιας μίσθωσης συνεπάγεται τη αύξηση του κόστους στέγασης.

•             Πρόκληση προβλημάτων θορύβου και ασφάλειας. Υπέρχρηση και επιβάρυνση τοπικών υποδομών.  Διατάραξη της αίσθησης της κοινότητας, μετασχηματισμός γειτονιών.

•             Η ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων συνεπάγεται μεγαλύτερο παραγόμενο όγκο απορριμμάτων ανά επισκέπτη (+20%) σε σύγκριση με μακροχρόνιους ενοικιαστές.

•             40% χαμηλότερη αξιοποίηση λύσεων ανακύκλωσης στη βραχυχρόνια μίσθωση σε σχέση με ξενοδοχειακά καταλύματα.

•             Η πλειοψηφία κατοικιών της χώρας (66,8%) είναι ακίνητα παλαιού τύπου και μειωμένης ενεργειακής απόδοσης. Αντίθετα, το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας αποτελείται κατά >70% από ακίνητα υψηλής ενεργειακής κλάσης.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός τονίζει:  «Η σύγχρονη επιχειρηματικότητα οφείλει να εργάζεται για ένα θετικό κοινωνικό αποτύπωμα στην κοινωνία που δραστηριοποιείται. Αυτό ο ξενοδοχειακός κλάδος το έχει αποδείξει με πράξεις και διαχρονική προσφορά. Γι’ αυτό και όταν η συζήτηση περί «υπερτουρισμού» έτσι όπως γίνεται σήμερα μπορεί να καταλήξει στον αντιτουρισμό, είμαστε υποχρεωμένοι να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή θέση τους. Παίρνουμε την πρωτοβουλία «ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ», δίνοντας φωνή στους ίδιους τους πολίτες, όχι για να βάλουμε απέναντι τη βραχυχρόνια μίσθωση αλλά για να καταδείξουμε την αναγκαιότητα μιας δίκαιης ρύθμισης προκειμένου ο τουρισμός να συνεχίσει τη μεγάλη προσφορά του, στηρίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».

 
 

Μόλυνση και Ελλάδα

Με τη γνωστή γκρίνια μας …. Πραγματικά δεν ξέρουμε πως το καταφέρνουμε κάθε φορά να είμαστε στις τελευταίες θέσεις μιας σειράς στατιστικών … Το European City Air Quality Viewer, ένα διαδικτυακό εργαλείο που επιτρέπει στους χρήστες να συγκρίνουν την ποιότητα του αέρα σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης, κατατάσσει την Αθήνα στην 290η θέση ανάμεσα σε 372 ευρωπαϊκές πόλεις σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται από σταθμούς παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα.

Η ψηφιακή πλατφόρμα του Eυρωπαϊκoύ Οργανισμού Περιβάλλοντος, παραθέτοντας σχετικό πίνακα, ο οποίος όμως δεν είναι ενημερωμένος ως προς τον πληθυσμό της Αθήνας, αναφέρει ότι η κατάσταση της ατμόσφαιρας στην πρωτεύουσα χαρακτηρίζεται ως μέτρια με τη συγκέντρωση των λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων (μg/m³) να είναι στα 14,2. Ελάχιστα κάτω από τα 15μg/m³ που είναι το όριο για να χαρακτηριστεί κακή.

Πώς γίνεται η κατάταξη

Οι πόλεις κατατάσσονται από την καθαρότερη μέχρι την πιο μολυσμένη, με βάση τα μέσα επίπεδα συγκέντρωσης λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων (ή PM2.5) κατά τα τελευταία δύο ημερολογιακά έτη.

Τα λεπτά αιωρούμενα σωματίδια είναι ο ατμοσφαιρικός ρύπος με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην υγεία, όσον αφορά την πρόωρη θνησιμότητα και τις ασθένειες. Το συγκεκριμένο εργαλείο επικεντρώνεται στην ποιότητα του αέρα μακροπρόθεσμα, καθώς η μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί τις σοβαρότερες επιπτώσεις στην υγεία.

Το 2021, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ενημέρωσε τις οδηγίες του για την ποιότητα του αέρα, βασιζόμενες στην προστασία της υγείας, και συνέστησε ανώτατο επίπεδο 5 μg/m³ για τα λεπτά αιωρούμενα σωματίδια για μακροχρόνια έκθεση, προκειμένου να προστατευτεί η υγεία. Το 2008, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έθεσε ετήσια οριακή τιμή για τα λεπτά αιωρούμενα σωματίδια στα 25 μg/m³ στο πλαίσιο των πολιτικών για την καθαρή ατμόσφαιρα στην Ευρώπη.

Το εργαλείο ταξινομεί την ποιότητα του αέρα ως εξής:

Καλή για επίπεδα λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων που δεν υπερβαίνουν την ετήσια κατευθυντήρια τιμή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας των 5 μg/m³

Ικανοποιητική για επίπεδα πάνω από 5 και που δεν υπερβαίνουν τα 10 μg/m³,

Μέτρια για επίπεδα πάνω από 10 και που δεν υπερβαίνουν τα 15 μg/m³,

Κακή για επίπεδα πάνω από 15 και που δεν υπερβαίνουν τα 25 μg/m³, και

Πολύ κακή για επίπεδα ίσα ή μεγαλύτερα από την οριακή τιμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 25 μg/m³.Σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα πιο καθαρή πόλη στην Ευρώπη είναι η Ουψάλα στη Σουηδία και η πιο μολυσμένη η Σλαβόνσκι Μπροντ στην Κροατία.

Πηγή: eea.europa.eu

 

 

Τεχνητή νοημοσύνη

Πιάσαμε λίγο πιο διαφορετικά θέματα σήμερα … Ας συνεχίσουμε με ένα τέτοιο: 

Οι αλλεπάλληλες βλάβες που μετρά στο ενεργητικό της το τελευταίο διάστημα η Boeing έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Το στρες που ίσως προκαλεί σε κάποιους το να κλείσουν εγκαίρως αεροπορικά εισιτήρια και να προλάβουν την πτήση, ενισχύθηκε από ακόμα έναν παράγοντα, αυτόν της ασφάλειας του αεροσκάφους.

Σε έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο, ένας στους πέντε ταξιδιώτες δήλωσε ότι το ψάχνει περισσότερο όσον αφορά τον τύπο του αεροσκάφους, πριν προχωρήσει σε κράτηση, ενώ το 22% δήλωσε ότι περιορίζει τα αεροπορικά ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους.

Το 55% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνει κρατήσεις πτήσεων, λόγω των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με τα αεροσκάφ και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το 13% των ερωτηθέντων αποφεύγει τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, προκειμένου να αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια στις πτήσεις.

Ωστόσο, μελέτες έχουν αποδείξει ότι κάτι τέτοιο, απλώς δεν έχει πραγματικό νόημα, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν Airbus (A320) και όχι Boeing (737), ιδιαίτερα στην Ασία.

Μια νέα μελέτη του ΜΙΤ έρχεται να μειώσει τους φόβους των επιβατών.

Οι φόβοι αυξάνονται, οι κίνδυνοι μειώνονται

Όση ανασφάλεια και αν προκαλούν οι πρόσφατοι τίτλοι για την Boeing, η ασφάλεια των αερομεταφορών βελτιώνεται από δεκαετία σε δεκαετία, σύμφωνα με τον Arnold Barnett, καθηγητή στατιστικής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ενός από τους συγγραφείς έρευνας σχετικά με τους κινδύνους των εμπορικών πτήσεων.

Το έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Air Transport Management τον Αύγουστο, αναφέρει ότι ο κίνδυνος θανάτου σε μια εμπορική πτήση παγκοσμίως ήταν 1 ανά 13,7 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών από το 2018 έως το 2022 – μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία και πολύ μακριά από τον ένα θάνατο ανά 350.000 επιβιβάσεις που σημειώθηκε μεταξύ 1968-1977.

Τα εμπορικά πρότυπα ασφάλειας μπορούν να αξιολογηθούν με μια ποικιλία μετρήσεων – από τη ροή των μιλίων έως τις ώρες πτήσης – αλλά σύμφωνα με το MIT News, ο Barnett επέλεξε τους «θανάτους ανά επιβίβαση επιβάτη» επειδή απαντά σε ένα απλό ερώτημα: Εάν έχετε κάρτα επιβίβασης για μια πτήση, ποιες είναι οι πιθανότητες να πεθάνετε;

Ο Barnett υποστηρίζει ότι διάφοροι παράγοντες έχουν κάνει τις πτήσεις ασφαλέστερες, μεταξύ των οποίων τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων στα αεροπλάνα, διαρκής εκπαίδευση και αυστηρά πρότυπα από οργανισμούς όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών.

Ανισότητες

Ωστόσο, υπάρχουν γεωγραφικές ανισότητες, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία χωρίζει τον κόσμο σε τρεις βαθμίδες όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων:

Βαθμίδα 1: Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη, Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Ισραήλ, Ιαπωνία και Νέα Ζηλανδία.

Βαθμίδα 2: Μπαχρέιν, Βοσνία, Βραζιλία, Μπρουνέι, Χιλή, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ιορδανία, Κουβέιτ, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Βαθμίδα 3: Κάθε άλλη χώρα

Για τις κατηγορίες 1 και 2, ο κίνδυνος θανάτου για τις πτήσεις μεταξύ 2018-22 μειώνεται σε 1 ανά 80 εκατομμύρια επιβιβάσεις επιβατών, σύμφωνα με τους ερευνητές του ΜΙΤ.

Στις χώρες της βαθμίδας 3, ο κίνδυνος θανάτου ήταν 36 φορές υψηλότερος από αυτόν των χωρών της βαθμίδας 1 από το 2018-2022, σύμφωνα με την έκθεση. Αλλά ακόμη και μεταξύ αυτών των χωρών, οι θάνατοι ανά επιβίβαση μειώθηκαν σχεδόν στο μισό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Πάντως, ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά, όπως σε ένα της Alaska Airlines, οι πιλότοι ανταποκρίθηκαν αμέσως και προσγείωσαν το αεροπλάνο με ασφάλεια. Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, ακόμη και όταν τα πράγματα πάνε τρομερά στραβά, άλλα στοιχεία του συστήματος αεροπορικής ασφάλειας συνήθως αποτρέπουν την καταστροφή.

Κυρίαρχη η Boeing

Αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών είναι έντονος, η κατασκευή αεροσκαφών κυριαρχείται εδώ και καιρό από την αιωνόβια εταιρεία Boeing των Ηνωμένων Πολιτειών και την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της, Airbus. Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν σχεδόν όλα τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη.

Έτσι, η αποφυγή αεροσκαφών που κατασκευάζονται από την Boeing είναι δυνατή, αλλά όχι απαραίτητα εύκολη. Πολλές πλατφόρμες, όπως η Kayak και η Alternative Airlines, επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να φιλτράρουν τις πτήσεις με βάση το αεροσκάφος, μια επιλογή που προστέθηκε μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών Boeing 737 Max μέσα σε διάστημα έξι μηνών το 2018 και το 2019.  

Ένας μέσος ταξιδιώτης δεν θα είχε πρόβλημα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες αλλά για τους συχνούς ταξιδιώτες, κάτι τέτοιο δεν τους εξυπηρετεί και μπορεί να τους φαίνεται λιγότερο ελκυστικό.

Το απρόβλεπτο

Ταξιδιώτης πλήρωσε επιπλέον τετραψήφιο ποσό, προκειμένου να πετάξει η οικογένειά του από Σιγκαπούρη προς ΗΠΑ, για να αποφύγουν να ταξιδέψουν με Boeing 737 Max, την εποχή που είχε συντριβεί η πτήση 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου 2019.

Πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, η αεροπορική εταιρεία έστειλε email με μικρές αλλαγές στην ώρα αναχώρησης και μια άλλη αλλαγή που προηγουμένως δεν θα αποτελούσε θέμα: αλλαγή αεροσκάφους.

Το νέο αεροπλάνο; Ένα Boeing 737 Max…

Πηγή: CNBC

 
 

Πόσο μαύρη είναι η απειλή του AfD στη Γερμανία;

Όπως τώρα έγραφε ο Βηματοδότης. Στην πολιτική επιστήμη δεν υπάρχουν αξιώματα και δεδομένα, όμως η νίκη του ακροδεξιού AfD στα κρατίδια της Α. Γερμανίας ήταν σχεδόν αναμενόμενη. Όχι τόσο από την άποψη των δημοσκοπήσεων και των αποτελεσμάτων του κόμματος αυτού σε άλλες εκλογικές αναμετρήσεις, όσο από την κοινωνική αστάθεια και την ανασφάλεια που προκαλεί η μετανάστευση.

Μία εβδομάδα πριν από την συγκεκριμένη εκλογική αναμέτρηση, η επίθεση με 3 νεκρούς στο Ζόλιγκεν με δράστη έναν πρόσφυγα από την Συρία, λειτούργησε ως βούτυρο στο ψωμί της ακροδεξιάς ρητορικής. Γιατί λειτούργησε ως μηχανισμός ανασφάλειας στα κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, τα οποία σημειωτέον έχουν το μικρότερο ποσοστό μετανάστευσης σε σύγκριση με αυτά της Δυτικής. Ο φόβος του τί μπορεί να συμβεί στο μέλλον ήταν ο καταλύτης της ακροδεξιάς ψήφου. Αυτό το φαινόμενο παρουσιάζεται σε όλες τις χώρες όπου η ακροδεξιά καταγράφει υψηλά εκλογικά ποσοστά. Να ψηφίζεται δηλαδή όχι τόσο στις περιοχές γκέτο, αλλά από τις γειτονικές τους που «φοβούνται»  ότι θα έχουν την ίδια κατάληξη.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum