| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 06/03/23

 

Ένα θέμα στο οποίο έχουμε σταθεί πάρα πολύ

Πάμε να ξεκινήσουμε με ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές, εδώ και μήνες, έχοντας εκφράσει την ανησυχία μας για τις πιθανές επιπτώσεις σε μια σειρά ζητημάτων. Σε ένα λοιπόν δημοσιονομικό πλεόνασμα της τάξης του 2% του ΑΕΠ περίπου εκτιμάται ότι θα κληθεί να κινηθεί η νέα ελληνική κυβέρνηση το 2024, εντείνοντας την προσπάθεια προσαρμογής που ξεκίνησε φέτος, με στόχο την επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα 0,7% του ΑΕΠ, από το πρωτογενές έλλειμμα 1,6% του ΑΕΠ το 2022, με βάση τον προϋπολογισμό.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, την κατεύθυνση αυτή αναμένεται να δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ελληνική κυβέρνηση, με βάση την αναμενόμενη ανακοίνωσή της για τη «δημοσιονομική καθοδήγηση» των κρατών μελών, ενόψει του 2024.

Όπως τώρα αρκετές φορές έχουμε πει. Το να πας από έλλειμα 1,6% σε πλεόνασμα 2%, δηλαδή μια διαφορά 3,6% του ΑΕΠ μόνο ένα εύκολο πράγμα δεν είναι. Είναι κάτι που κρύβει μεγάλες παγίδες, με κίνδυνο μέχρι να αναγκαστεί η επόμενη κυβέρνηση να επιβάλει ή καλύτερα να επαναφέρει φόρους που έχει κόψει τα τελευταίες περίπου 2 χρόνια. Και εύκολα το ένα φέρνει το άλλο …….

 

 

Μπορεί να κάνουμε λάθος

Στο παραπάνω ζήτημα έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές. Και συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως υπάρχουνε μεγάλοι κίνδυνοι. Αλλά σε αυτό που πιστεύουμε πως το τελικό αποτέλεσμα δεν έρχεται χωρίς την επιβολή νέων φόρων, μπορεί τελικά να κάνουμε λάθος. Δεν είναι εύκολο να καλύψεις 3,6% του ΑΕΠ και από έλλειμμα να πας σε πλεόνασμα 2%. Αλλά βάζοντας όλους τους αριθμούς κάτω και έχοντας συζητήσει αρκετές φορές το ζήτημα με ανθρώπους του ΥΠΟΙΚ. Δίνουμε αρκετές πιθανότητες, 50-50% θα λέγαμε, να καταφέρουμε το πλεόνασμα που θα απαιτηθεί χωρίς νέους φόρους, με τους κινδύνους που κρύβει αυτό (κοινωνική αναστάτωση, πτώση των δεικτών εμπιστοσύνης, πολιτικές εξελίξεις κτλ).

 

 

 

Μπράβο

Ας πούμε τώρα ένα μεγάλο μπράβο για τις επιδόσεις του τουρισμού. Μεγάλο μπράβο λοιπόν για το ότι πάνω από το ρεκόρ του 2019 «πέταξε» η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας τον Φεβρουάριο.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε ο ΔΑΑ, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2023 ανήλθε σε 1,36 εκατ., αυξημένη κατά 62,4% σε σύγκριση τα επίπεδα του 2022 (περίοδο κατά την οποία η αρνητική επίδραση της πανδημίας COVID-19 ήταν ακόμα έντονη), αλλά και αυξημένη κατά 2,3% σε σχέση με τα προ-COVID-19 επίπεδα του 2019.

Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση, ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 37,3% και 78,1% αντίστοιχα. Σε σύγκριση με το 2019, οι επιβάτες εσωτερικού σημείωσαν οριακή πτώση κατά 0,5%, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού παρουσίασαν άνοδο κατά 3,6%.

Συνολικά, κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 2,8 εκατ., αυξημένη κατά 74,3% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 3,1% σε σύγκριση με το 2019.

Τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 47,9% και 90,4% αντίστοιχα, ενώ παρουσίασαν άνοδο και σε σύγκριση με το 2019, κατά 0,7% και 4,3%, αντίστοιχα.

Για την ιστορία, με τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν επιστρέψει πλέον στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, οι πτήσεις στο Ελ. Βενιζέλος έχουν αυξηθεί με 13 νέους προορισμού και τρεις νέες αεροπορικές εταιρείες, τις Play, Kuwait Airways και Sun Express.

Άλλωστε, το 2022 ο αερολιμένας Αθηνών ανέκαμψε ταχύτερα από άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με συνολική επιβατική κίνηση 22,73 εκατομμυρίων, ανακτώντας το 89% των επιδόσεων του 2019.

Το εσωτερικό δίκτυο επέδειξε ταχύτερους ρυθμούς ανάκαμψης και μάλιστα τους καλοκαιρινούς μήνες ξεπερνώντας την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

 

 

Τρόφιμα

Αν και ως καταναλωτές δεν το βλέπουμε, με τον πληθωρισμό να αποκλιμακώνεται σε ένα βαθμό, αλλά κυρίως λόγω της μείωσης των τιμών ενέργειας, με τις τιμές των τροφίμων να συνεχίζουνε να ανατιμώνται. Πάμε σε μια ευχάριστη είδηση, την οποία ευχόμαστε πως σύντομα θα δούμε και ως καταναλωτές. Ο παγκόσμιος δείκτης λοιπόν των Ηνωμένων Εθνών για τις τιμές των τροφίμων μειώθηκε το Φεβρουάριο για 11ο διαδοχικό μήνα και είναι τώρα 19% χαμηλότερος από την τιμή ρεκόρ στην οποία είχε φθάσει τον περασμένο Μάρτιο, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ο δείκτης τιμών του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας (FAO), που παρακολουθεί τις τιμές τροφίμων σε όλο τον κόσμο, ήταν κατά μέσο όρο στις 129,8 μονάδες τον περασμένο μήνα έναντι 130,6 τον Ιανουάριο, ανακοίνωσε σήμερα ο FAO. Πρόκειται για τη χαμηλότερη τιμή του εν λόγω δείκτη από το Σεπτέμβριο 2021.

 
 

Η περίεργη ιστορία του μοιραίου σταθμάρχη

Τέλος, όπως έγραψε ο “Βηματοδότης” ….. Αναζητείται ποιος ήταν αυτός που τοποθέτησε τον σταθμάρχη του ΟΣΕ στο μοιραίο πόστο. Ήταν ρουσφέτι ο διορισμός του ή όχι; Γνώριζαν τον σταθμάρχη οι πολιτικοί της εκλογικής περιφέρειας της Λάρισας; Πώς από αχθοφόρος (κουβαλούσε βαλίτσες στα τρένα), βρέθηκε στο υπουργείο Παιδείας (ποιος αλήθεια τον τοποθέρησε εκεί) για να μοιράζει βιβλία στους μαθητές από την Περιφέρεια Λάρισας και εν συνεχεία με το θέμα της κινητικότητας βρέθηκε σταθμάρχης; Μήπως για καλύτερες συντάξιμες αποδοχές; Όπως φημολογείται. Ερωτήματα ωστόσο που χρήζουν άμεσης απαντήσεως και που έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ουδεμία συγκεκριμένη απάντηση δόθηκε.

Με δυο λόγια, όπως έμαθα, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης (που ανέλαβε ωστόσο την ευθύνη που του αναλογεί- όπως παραδέχθηκε) προσελήφθη το 1989, μετατάγη το 2011 με το «νόμο Ρέππα» σε άλλο φορέα του Δημοσίου (υπουργείο Παιδείας) – Το 2022 ζήτησε να επιστρέψει στον ΟΣΕ. Ήταν ο ένας εκ των δύο που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του οργανισμού για 18 σταθμάρχες . Πέρασε υποχρεωτική εκπαίδευση, πέτυχε στις εξετάσεις στις 23/01 και έπιασε δουλειά στη Λάρισα. Και κάτι ακόμα καμία κυβέρνηση δεν είχε προσλάβει σταθμάρχη τα τελευταία 15 χρόνια. Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν επί κυβερνήσεως ΝΔ.

***
 

Σταθμάρχες από φυλακές, νοσοκομεία και δικαστήρια

Η θέση του σταθμάρχη ασφαλώς και είναι μία τέτοια θέση ευθύνης, ειδικά από τη στιγμή που στη βάρδια μένει μόνος του, όπως έγινε την αποφράδα νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη. Έχει τις γνώσεις και την εκπαίδευση να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που εμφανίζονται; Έχει τη νηφαλιότητα να πάρει αποφάσεις που θα σώσουν ζωές; Υπάρχει η κατάλληλη πειθαρχία ώστε να φέρει σε πέρας ένα σημαντικό έργο, την ομαλή κυκλοφορία των τρένων, με τα οποία χιλιάδες επιβάτες ταξιδεύουν αμέριμνοι καθημερινά; Και αφού έγινε λόγος για κινητικότητα στο δημόσιο για τον συγκεκριμένο σταθμάρχη, εάν ψάξει κανείς στην Διαύγεια, εύκολα ανακαλύπτει ότι μια πλειάδα σταθμαρχών, είχαν βρει προηγουμένως δουλειά (δηλαδή προτού γίνουν σταθμάρχες) σε… φυλακές, σε νοσοκομεία, σε δικαστήρια ή ακόμα στον ίδιο τον ΟΣΕ, αλλά ως αχθοφόροι.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum