00:01 - 09/12/24
|
|
|
|
|
Προβληματική οικονομία
Θετικά τα στοιχεία
για την πορεία του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας που
δημοσιεύτηκαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας …. Εμείς
όμως θα μείνουμε στα ελλείμματα στο εμπορικό ισοζύγιο,
στοιχεία που επίσης δημοσιεύτηκαν στα τέλη της προηγούμενης
εβδομάδας. Αυτό όχι για να μιζεριάσουμε, αλλά γιατί είναι η
μεγάλη απόδειξη της μη ανταγωνιστικότητας της ελληνικής
οικονομίας, ένα πρόβλημα που πιστεύουμε πως τα επόμενα
χρόνια θα το βρούμε και πάλι μπροστά μας ….
Μειωμένες λοιπόν
κατά 9,8% ήταν οι εξαγωγές τον Οκτώβριο σε σχέση με πέρυσι,
σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενώ το έλλειμμα του
εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο 10μηνο παρουσίασε αύξηση 8,9%.
Συγκεκριμένα, η συνολική αξία των εισαγωγών κατά
το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου
2024 ανήλθε στο ποσό των 70.187,2 εκατ. ευρώ
(76.063,2 εκατ. δολάρια) έναντι 68.964,6 εκατ. ευρώ
(74.283,1 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους
2023, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ 1,8%. Η αντίστοιχη αξία
χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.967,4 εκατ.
ευρώ, δηλαδή 3,9% και η αντίστοιχη αξία χωρίς τα
πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.922,8
εκατ. ευρώ, δηλαδή 3,8%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα
Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.
Η συνολική αξία των εξαγωγών κατά
το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 ανήλθε στο
ποσό των 41.871,1 εκατ. ευρώ (45.643,8 εκατ. δολάρια) έναντι
42.974,0 εκατ. ευρώ (46.562,7 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο
διάστημα του έτους 2023, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ
2,6%. Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε
αύξηση κατά 274,0 εκατ. ευρώ, δηλαδή 0,9% και η αντίστοιχη
αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση
κατά 281,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή 1,0%, σε σχέση με το χρονικό
διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά
το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 ανήλθε σε
28.316,1 εκατ. ευρώ (30.419,4 εκατ. δολάρια) έναντι 25.990,6
εκατ. ευρώ (27.720,4 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα
του έτους 2023, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 8,9%. Το
αντίστοιχο μέγεθος χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση
κατά 1.693,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 8,0% και το αντίστοιχο
μέγεθος χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε
αύξηση κατά 1.641,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή 7,7%.
Τα στοιχεία για τον
Οκτώβριο
Η συνολική αξία
των εισαγωγών, κατά
τον μήνα Οκτώβριο 2024 ανήλθε στο ποσό των 7.163,7 εκατ.
ευρώ (7.788,3 εκατ. δολάρια) έναντι 7.273,1 εκατ. ευρώ
(7.659,1 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2023
παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 1,5%.
Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά τον μήνα
Οκτώβριο 2024 παρουσίασε αύξηση κατά 648,0 εκατ. ευρώ,
δηλαδή 12,4%, ενώ η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή
και τα πλοία κατά τον μήνα Οκτώβριο 2024 παρουσίασε αύξηση
κατά 640,0 εκατ. ευρώ, δηλαδή 12,3%, σε σχέση με τον μήνα
Οκτώβριο 2023.
Η συνολική αξία
των εξαγωγών, κατά
τον μήνα Οκτώβριο 2024 ανήλθε στο ποσό των 4.000,6 εκατ.
ευρώ (4.375,6 εκατ. δολάρια) έναντι 4.436,1 εκατ. ευρώ
(4.699,7 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2023
παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 9,8%.
Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά τον μήνα
Οκτώβριο 2024 παρουσίασε αύξηση κατά 154,2 εκατ. ευρώ δηλαδή
5,1% και η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα
πλοία κατά τον μήνα Οκτώβριο 2024 παρουσίασε αύξηση κατά
149,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 5,0%, σε σχέση με τον μήνα Οκτώβριο
2023.
Το έλλειμμα του εμπορικού
ισοζυγίου κατά τον μήνα Οκτώβριο 2024 ανήλθε σε
3.163,1 εκατ. ευρώ (3.412,7 εκατ. δολάρια) έναντι 2.837,0
εκατ. ευρώ (2.959,4 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του
έτους 2023, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 11,5%.
Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά τον μήνα
Οκτώβριο 2024 παρουσίασε αύξηση του ελλείμματος κατά 493,8
εκατ. ευρώ, δηλαδή 22,1%, ενώ η αντίστοιχη αξία χωρίς τα
πετρελαιοειδή και τα πλοία κατά τον μήνα Οκτώβριο 2024
παρουσίασε αύξηση κατά 490,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή 22,0% σε
σχέση με τον μήνα Οκτώβριο 2023.
|
|
|
|
|
Ελληνική Οικονομία
Σε σχέση με τα
παραπάνω, χαρακτηριστικά είναι τα όσα έγραψε για την
ελληνική οικονομία ο ΟΟΣΑ στην τελευταία του έκθεση.
Ειδικότερα, μια χώρα με χαμηλή παραγωγικότητα, κυριαρχία
πολλών και μικρών επιχειρήσεων, έλλειψη επενδύσεων σε υψηλή
τεχνολογία, χαμηλή συμμετοχή στην αγορά εργασίας,
αναποτελεσματική δημόσια διοίκηση κι ένα φορολογικό σύστημα
που χρειάζεται απλοποίηση, είναι η άλλη όψη της Ελλάδας που
προκύπτει από την έρευνα του ΟΟΣΑ, πέρα από τα εύσημα για
την ισχυρή ανάπτυξη, τη βελτίωση του εισοδήματος και τις
καλές δημοσιονομικές επιδόσεις των τελευταίων ετών.
«Πίσω από αυτές τις
ισχυρές επιδόσεις βρίσκονται σημαντικές προκλήσεις»,
αναφέρει η έρευνα του Οργανισμού, που παρουσίασε χθες ο
γενικός γραμματέας του Ματίας Κόρμαν στον πρωθυπουργό
Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη.
Όπως σημειώνει
ρεπορτάζ της Καθημερινής, ο ΟΟΣΑ προτείνει λύσεις, συχνά σε
διαφορετική λογική από την επικρατούσα στην κυβέρνηση. Αντί
να επιδοτούνται οι γεννήσεις, προτείνει να επιδοτηθούν
υπηρεσίες για τη φροντίδα των παιδιών ώστε να μπορέσουν οι
γυναίκες να εργασθούν. Αλλες προτάσεις του ίσως έχουν
πολιτικό κόστος, όπως η ένταξη των μεταναστών στην αγορά
εργασίας, με αναγνώριση των προσόντων τους. Από τις πλέον
επίμαχες, αυτές για τη φορολογία, όπου μεταξύ άλλων
εισηγείται επανεξέταση φοροαπαλλαγών, όπως έχει υποστηρίξει
πρόσφατα και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης
Στουρνάρας.
|
|
|
|
|
|
Χαρακτηριστικές επισημάνσεις και προτάσεις
Χαρακτηριστικές
επισημάνσεις και προτάσεις είναι οι εξής:
• Είναι πολλές οι
φοροαπαλλαγές και τα προϊόντα που υπόκεινται σε μειωμένο
συντελεστή ΦΠΑ, χωρίς να απευθύνονται υποχρεωτικά στους
οικονομικά ασθενέστερους. Πρέπει να αυξηθεί ο ειδικός φόρος
στα τσιγάρα και να επιβληθεί ένας νέος στα επιβλαβή τρόφιμα
(με πολύ λίπος, ζάχαρη και αλάτι), αλλά και να αξιολογηθούν
οι φοροαπαλλαγές. Το κενό ΦΠΑ είναι μεγάλο, μολονότι
επιβάλλεται ο 7ος υψηλότερος κανονικός φορολογικός
συντελεστής.
• Το αφορολόγητο
πρέπει να μειωθεί, αφού το 61% δηλώνει χαμηλότερα
εισοδήματα. Αυτή η περιορισμένη φορολογική βάση είναι ένας
από τους λόγους των χαμηλών φορολογικών εσόδων από
προσωπικούς φόρους, παρά τους υψηλούς συντελεστές στη
συνέχεια.
• Στον αντίποδα,
πρέπει να μειωθεί το φορολογικό βάρος στην εργασία,
ιδιαίτερα στα χαμηλά εισοδήματα. Η γενική μείωση των
ασφαλιστικών εισφορών δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο η
στοχευμένη.
• Η παραγωγικότητα
παραμένει χαμηλή παρά την πρόοδο. Η αύξησή της και η αύξηση
της απασχόλησης εξαρτώνται από την ενίσχυση των επενδύσεων
και την απόκτηση δεξιοτήτων από τους εργαζομένους. Οι πολύ
μικρές επιχειρήσεις απασχολούν το 47% των εργαζομένων και οι
χαμηλές επενδύσεις τους, καθώς και οι περιορισμένες
διοικητικές τους ικανότητες, καθυστερούν την αύξηση της
παραγωγικότητας.
• Οι επενδύσεις
παραμένουν χαμηλές, παρά την αύξησή τους, και το επενδυτικό
κενό με τις χώρες της Ε.Ε. παραμένει μεγάλο. Καθοριστικός
είναι ο ρόλος της περιορισμένης χρηματοδότησης και του
μεγάλου μεριδίου μικρών επιχειρήσεων.
• Υπάρχουν ακόμη
εμπόδια στον ανταγωνισμό. Πρέπει να αρθούν οι περιορισμοί
στα επαγγέλματα του δικηγόρου και του συμβολαιογράφου.
• Οι δημόσιες
δαπάνες πρέπει να μετατοπιστούν στην υγεία, στην παιδεία και
στις επενδύσεις, ιδίως μετά τη λήξη της χρηματοδότησης του
Ταμείου Ανάκαμψης. Οι δαπάνες για τη μισθοδοσία των δημοσίων
υπαλλήλων πρέπει να ελεγχθούν και να συνεχιστούν οι
προσπάθειες για τη μείωση των συνταξιοδοτικών δαπανών.
• Θα χρειαστούν
περαιτέρω προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων της
πράσινης μετάβασης. Οι επιδοτήσεις των ορυκτών καυσίμων
παραμένουν υψηλές και πρέπει να αποσυρθούν. Να ενισχυθούν οι
συγκοινωνίες και ιδίως ο σιδηρόδρομος.
• Ο πληθωρισμός
είναι επίμονος. Θα υποχωρήσει αργά, εν μέσω μισθολογικών
πιέσεων, φτάνοντας στον στόχο στο τέλος του 2026.
• Η ανθεκτικότητα
του τραπεζικού τομέα βελτιώθηκε σημαντικά, ωστόσο, τα
κεφάλαια παραμένουν κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ η
μακροπρόθεσμη κερδοφορία και κεφαλαιακή επάρκεια παραμένουν
πηγές ανησυχίας. Τον Ιούνιο του 2024, οι αναβαλλόμενοι φόροι
αντιπροσώπευαν το 41%.
• Η Ελλάδα πέτυχε τη
μεγαλύτερη πρόοδο στην Ε.Ε. στην ψηφιοποίηση των δημοσίων
υπηρεσιών της το 2021-2023 και προχώρησε σε σοβαρές αλλαγές,
ωστόσο, η αποτελεσματικότητα του δημοσίου τομέα παραμένει
χαμηλή σε σύγκριση με άλλες χώρες με αντίστοιχο μέγεθος.
Εχει πολλούς γιατρούς και λίγους νοσηλευτές, πολλούς
δικαστές και λίγους δικαστικούς κλητήρες.
Σε ειδικό κεφάλαιο για
την καινοτομία των επιχειρήσεων και την τόνωση της
επιχειρηματικής ανάπτυξης, επισημαίνεται η πολύ χαμηλή
ψηφιακή διείσδυση, ειδικά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με
λιγότερους από 10 εργαζομένους, όπου καταλαμβάνει την
τελευταία θέση στην Ε.Ε. Ακόμη και στις μεγάλες
επιχειρήσεις, οι επιδόσεις είναι μεν καλύτερες, αλλά και
πάλι βρίσκονται στην προτελευταία θέση στην Ε.Ε.
«Η Ελλάδα έχει
καρπωθεί τα οφέλη των πολλών σημαντικών μεταρρυθμίσεων που
εφάρμοσε, αλλά χρειάζεται να γίνουν περισσότερα για την
προώθηση του ανταγωνισμού, τη συμμετοχή περισσότερων νέων
και γυναικών στην αγορά εργασίας, τη διατήρηση σημαντικών
πρωτογενών πλεονασμάτων και τη διατήρηση των επενδύσεων»,
δήλωσε ο κ. Κόρμαν, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό
και τον κ. Χατζηδάκη, ο οποίος τον ευχαρίστησε για τις
χρήσιμες συστάσεις πολιτικής.
|
|
|
|
|
|
Ανεργία
Με θετικά σε
γενικές γραμμές τα τελευταία στοιχεία για την ανεργία.
Ενδιαφέροντα τα όσα έγραψε η κα Μαίρη Λαμπαδίτη στην
Ημερησία για τους αστερίσκους που υπάρχουνε για τη
συγκεκριμένη μείωση, χωρίς πάντως κανείς να αμφισβητεί πως
σε γενικές γραμμές τα στοιχεία είναι θετικά.
Συγκεκριμένα
λοιπόν. Η υποχώρηση της ανεργίας από τον Ιούνιο και μετά σε
μονοψήφια νούμερα είναι ενθαρρυντικό βήμα για την πορεία
της ελληνικής οικονομίας, καθώς αποτελεί ιστορικό χαμηλό
15ετίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., το ποσοστό
ανεργίας το Γ΄ τρίμηνο 2024 ανήλθε σε 9,0%. Το ποσοστό
ανεργίας κατά το προηγούμενο τρίμηνο (Β΄ 2024) ήταν 9,8% και
κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους 10,8%.
Ωστόσο, τα
επιμέρους στοιχεία δείχνουν ότι απέχουμε αρκετά από τους
μέσους όρους του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.
Τα «αγκάθια»
Το πρώτο «αγκάθι»
αφορά τον σκληρό πυρήνα της ανεργίας, τους νέους και τις
γυναίκες, που παραμένει ανθεκτικός παρά τη μείωση του
γενικού δείκτη.
Το δεύτερο «αγκάθι»
είναι το χαμηλό ποσοστό απασχόλησης. Σύμφωνα με την ΕΡΓΑΝΗ,
η απασχόληση αυξήθηκε κατά 21,6%, καθώς το 2024 εργάζονται
2.800.666 άτομα, δηλαδή 497.557 περισσότερα από το 2019,
όταν εργάζονταν 2.303.109 άτομα. Ωστόσο, παρά την αύξηση,
και πάλι το ποσοστό ανέρχεται σε 62%, σημαντικά χαμηλότερο
από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (70,1%), της Ε.Ε. (75,2%) και της
Ευρωζώνης (75,2%).
Την ίδια ώρα, οι
οικονομολόγοι εκτιμούν ότι, παρά τις εποχικές αυξομειώσεις,
το ετήσιο ποσοστό της ανεργίας στην καλύτερη περίπτωση θα
κλείσει στο 10% και δύσκολα θα υποχωρήσει κάτω από αυτό το
ψυχολογικό όριο, το οποίο αποτελεί κομβικό σημείο όχι μόνο
για την εθνική οικονομία αλλά και για τους μισθωτούς του
ιδιωτικού τομέα και ειδικά για αυτούς που «χτίζουν» την
πρώτη τους τριετία από τον Ιανουάριο του 2024.
Υπενθυμίζουμε ότι,
όπως ορίζει ο νόμος, αν την 1η Ιανουαρίου 2027 η ανεργία
παραμείνει άνω του 10%, τότε θα ανασταλεί η ισχύς των
διατάξεων και θα παραμείνουν «παγωμένες» οι τριετίες μέχρι
να πέσει το ποσοστό, ακυρώνοντας την προοπτική αύξησης των
μισθών.
Το δημογραφικό
Η δυσκολία έγκειται
στο δημογραφικό, καθώς το ποσοστό της ανεργίας δεν συνδέεται
μόνο με τις επενδύσεις και την παραγωγικότητα, αλλά και με
το δημογραφικό, η πτωτική πορεία του οποίου είναι
προδιαγεγραμμένη. Δηλαδή, όσο πιο μικρός είναι ο αριθμός του
εργατικού δυναμικού, τόσο περισσότερο θα επιμένει σε υψηλά
ποσοστά η ανεργία. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ισπανία, που
έχει την υψηλότερη επίδοση στην ανεργία στην Ε.Ε., με την
Ελλάδα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, ενώ έπονται η
Φινλανδία και η Ιταλία.
Σχολιάζοντας την
πτωτική πορεία της ανεργίας, ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος
Πρωτοψάλτης, δηλώνει πως δεν εφησυχάζει, δρομολογώντας νέα
προγράμματα για το 2025, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο
«σκληρός πυρήνας» της ανεργίας, όπως είναι οι γυναίκες, οι
νέοι και οι μακροχρόνια άνεργοι.
«Τους τελευταίους
μήνες τα ποσοστά ανεργίας έσπασαν το "φράγμα" του 10% -
επισημαίνει ο κ. Πρωτοψάλτης - και κατάφεραν μάλιστα να
διατηρηθούν εκεί, με αποκορύφωμα τον περασμένο Σεπτέμβριο,
όπου καταγράφηκε ποσοστό της τάξης του 9,3%, το οποίο είναι
μειωμένο κατά σχεδόν 48% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019,
όταν η ανεργία είχε "σκαρφαλώσει" στο 17,8%. Αυτό, όπως
καταλαβαίνετε, δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός, αλλά αποτέλεσμα
ενός πλέγματος στοχευμένων κυβερνητικών πολιτικών, οι οποίες
εστίασαν στον τομέα της απασχόλησης αλλά και της κατάρτισης
των εργαζομένων. Μέσα σε 5 χρόνια, ως ΔΥΠΑ, επιδοτήσαμε τη
δημιουργία 200 χιλιάδων θέσεων εργασίας, κάτι που μπορεί να
τεθεί σε σύγκριση με ό,τι ίσχυε πριν από μια πενταετία, όταν
ήταν κάτω από 50 χιλιάδες. Άρα, έχει γίνει δουλειά και
υπάρχει πρόοδος.
Ωστόσο,
όσο ενθαρρυντικά και αν είναι αυτά τα ποσοστά, σε καμία
περίπτωση δεν εφησυχάζουμε, έχοντας πάντα στο μυαλό μας και
τον στόχο που έχει βάλει ο Πρωθυπουργός, να "ρίξουμε" την
ανεργία στο 8% το 2027.
Το ενδιαφέρον μας
εστιάζεται στον σκληρό πυρήνα της ανεργίας, δηλαδή στους
νέους, τις γυναίκες, τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, ευάλωτες
και ειδικές ομάδες, μακροχρόνια άνεργους. Θα συνεχίσουμε και
τη νέα χρονιά με ανάλογες πολιτικές και προγράμματα, με
στόχο να στηρίξουμε κυρίως κοινωνικές ομάδες που
αντιμετωπίζουν εμπόδια στην ένταξή τους στην αγορά
εργασίας».
Τα προγράμματα της
ΔΥΠΑ
Για τη χρονιά που
εκπνέει, ως δημοφιλέστερα προγράμματα της ΔΥΠΑ αναδείχθηκαν
το πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για νέους και το
πρόγραμμα απόκτησης πράσινων δεξιοτήτων, με έμφαση στις
γυναίκες. Το πρόγραμμα για τους νέους αφορά ανέργους 18-29
ετών, προκειμένου να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία 7
μηνών σε όλους τους κλάδους, με κατώτατο μισθό και
ασφαλιστικές εισφορές καλυμμένα 100% από τη ΔΥΠΑ. Ήδη έχουν
καλυφθεί πάνω από 10.000 θέσεις από τις 25.000 που είχαν
προκηρυχθεί.
Στα σχέδια της ΔΥΠΑ
για το επόμενο διάστημα είναι να «τρέξει» ένα
νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας για ανέργους ηλικίας 30-59
ετών, με έμφαση στις γυναίκες, οι οποίες αποτελούν τα 2/3
των ανέργων σήμερα. Εκτός από την επέκταση της ηλικίας των
ωφελούμενων, θα αυξηθεί και το ποσό της επιδότησης στα
17.000 ευρώ, το οποίο θα καταβάλλεται σε 3 δόσεις, με
διάρκεια τους 12 μήνες.
Ωστόσο, δε λείπουν
και οι διαφορετικές «αναγνώσεις» όσον αφορά στην υποχώρηση
της ανεργίας κάτω από το φράγμα του 10%.
Η άλλη όψη
Σύμφωνα με
τον Αλέξη Μητρόπουλο, καθηγητή ΕΚΠΑ - Πρόεδρο ΕΝΥΠΕΚΚ, η
μείωση της ανεργίας δεν οφείλεται στην ανάπτυξη της
οικονομίας, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, αλλά οφείλεται
κυρίως στους παρακάτω τρεις βασικούς λόγους:
Μείωση της ανεργίας
αλλά και μείωση της απασχόλησης. Χάθηκαν 258.383 θέσεις
εργασίας από το 2009, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Μείωση της ανεργίας
με έκρηξη της μερικής απασχόλησης. Σύμφωνα με την ΕΡΓΑΝΗ,
για τον Σεπτέμβριο 2024 συνάγονται τα εξής αρνητικά
ευρήματα: α) 52 στις 100 νέες θέσεις εργασίας αφορούν μερική
απασχόληση και μισθό 450 € μεικτά!
Εργαζόμενοι συνταξιούχοι. Από
τις αρχές του 2024, οι συνταξιούχοι που δήλωσαν ότι
συνεχίζουν την εργασία μετά τη συνταξιοδότηση ή
επανεντάχθηκαν στην αγορά εργασίας έχουν ξεπεράσει τις
220.000, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση της ανεργίας,
καθώς υπολογίζονται πλέον από την ΕΛΣΤΑΤ
στο εργατικό δυναμικό.
|
|
|
|
|
Δένδιας: Πυραυλικό τείχος
στο Αιγαίο
Όπως τώρα έγραψε ο
Βηματοδότης. Τη δημιουργία ενός «πυραυλικού τείχους
προστασίας στο Αιγαίο» ανακοίνωσε ο υπουργός Άμυνας Νίκος
Δένδιας, μιλώντας χθες στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, με αφορμή
τον εορτασμό του Αγίου Νικολάου, προστάτη του Πολεμικού
Ναυτικού: «Το Πολεμικό Ναυτικό παραμένει συνεχιστής αυτών
των παραδόσεων, δηλαδή, της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.
Και παραμένει εγγυητής επίσης της κυριαρχίας και των
κυριαρχικών δικαιωμάτων του Ελληνισμού στη θάλασσα» ανέφερε
ο Νίκος Δένδιας, τονίζοντας παράλληλα, ότι «η Ελλάδα για να
υπερασπίσει την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα
θα προχωρήσει στο πλαίσιο της »Ατζέντας 2030» στη δημιουργία
ενός πυραυλικού τείχους προστασίας του Αιγαίου».
|
|
|
|
|