| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

00:01 - 11/12/24

                     
                              

Μεσαία Τάξη

Παρά πολύ συχνά από αυτή τη στήλη ασχολούμαστε με τα της μεσαίας τάξης. Πάμε να δούμε τα όσα έγραψε σε άρθρο του στη Ναυτεμπορική ο Γ. Κούρος.

Αντίδοτο στην ακρίβεια και στο υψηλό κόστος ζωής, μέσω αλλαγών στη φορολογική κλίμακα, αναζητά η κυβέρνηση, στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου που έχει θέσει για «επαναπροσέγγιση» της μεσαίας τάξης.

Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχουν ήδη βάλει στο φουλ τις «μηχανές» προκειμένου το επόμενο έτος να παρουσιάσουν ένα νέο πλαίσιο στοχευμένων παρεμβάσεων που θα συμβάλουν στην ελάφρυνση κυρίως των εισοδημάτων που κυμαίνονται από 20.000 ευρώ έως και 50.000 ευρώ, ούτως ώστε να λάβουν σάρκα και οστά από το 2026, δηλαδή έναν χρόνο, με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, πριν από τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών.

«Ελεύθερη πτώση»

Είναι αξιοσημείωτο άλλωστε ότι, με βάση τα στοιχεία που επεξεργάζονται ήδη στο υπουργείο, η μεσαία τάξη έχει «καταρρεύσει» τα τελευταία χρόνια, αφού είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2009 οι φορολογούμενοι που δήλωναν από 20.000 ευρώ έως 30.000 ευρώ ξεπερνούσαν τις 900.000, το 2016, περίπου 400.000 υπόχρεοι «εξαφανίστηκαν», αφού μόλις 500.000 δήλωναν στην κλίμακα των εν λόγω εισοδημάτων, αν και τα τελευταία χρόνια παρατηρείται εκ νέου αύξησή τους.

Αναμφισβήτητα η «ελεύθερη πτώση» των μεσαίων εισοδημάτων οφείλεται στα δύσκολα χρόνια των μνημονίων, όμως και πάλι από τότε η «ανασύνταξή» τους έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρά τα όποια θετικά μέτρα έχουν ληφθεί στο φορολογικό πεδίο τα τελευταία χρόνια.

Αιχμή του δόρατος

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό η κυβέρνηση, που θέλει να «κερδίσει» τη μεσαία τάξη, σχεδιάζει αλλαγές, που θα αποτελέσουν μάλιστα και αιχμή του δόρατος στο πολιτικό σκηνικό, προκειμένου να αποκρούσει και τις επιθέσεις της αντιπολίτευσης, με τη θέσπιση νέων φοροελαφρύνσεων, αλλαγών κυρίως στη φορολογική κλίμακα, καθώς και μείωση των τεκμηρίων ώστε να αντιστρέψει το κλίμα. Ειδικότερα, με βάση τους μέχρι σήμερα σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου, μεταξύ άλλων, μελετώνται τα εξής:

ο επανασχεδιασμός της φορολογικής κλίμακας με προσθήκη νέων ενδιάμεσων φορολογικών συντελεστών, που θα στοχεύουν στην ελάφρυνση των φορολογουμένων με εισοδήματα μεταξύ 20.000 και 50.000 ευρώ. Επισημαίνεται ότι οι παρεμβάσεις που έγιναν το 2020 στη φορολογική κλίμακα ευνόησαν κυρίως τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, καθώς με την εφαρμογή του συντελεστή 9% για τα πρώτα 10.000 ευρώ του εισοδήματός τους είχαν ετήσιο όφελος 1.300 ευρώ, ενώ για εισοδήματα από 20.000 έως 50.000 ευρώ η ελάφρυνση ήταν μόλις 17 ευρώ ετησίως.

στη μείωση του συντελεστή στο κλιμάκιο από 10.001 έως 20.000 ευρώ, ο οποίος ανέρχεται σήμερα στο 22%. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η μείωση του συντελεστή στο 15%, κίνηση η οποία αυτόματα θα οδηγούσε στη μείωση του φόρου κλιμακίου από τα 2.200 ευρώ στα 1.500 ευρώ, και ταυτόχρονα θα οδηγούσε σε έμμεση αύξηση αποδοχών κατά 50 ευρώ τον μήνα για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα με τους 14 μισθούς.

στην αύξηση του εισοδήματος πάνω από το οποίο θα εφαρμόζεται ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής σήμερα είναι 44% και επιβάλλεται στο τμήμα του εισοδήματος που υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ.

στη θέσπιση νέων φοροελαφρύνσεων, με πρώτο στη λίστα το νέο «κούρεμα» κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης από το 2026 και σταδιακή κατάργησή τους τα επόμενα έτη, που αποτελεί και κυβερνητική δέσμευση, με στόχο την εξάλειψη των στρεβλώσεων και τη δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών.

 

 
                                                           

Μετά φταίμε εμείς που γκρινιάζουμε;

 

Είμαστε εν έτη 2024-2025 … Έχουμε περάσει 10+ χρόνια κρίσης. Μια πανδημία κτλ … κτλ … Είμαστε στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, που άλλη στέλνουνε αυτοκίνητα στο διάστημα και τα ρομπότ (με τα καλά και τα κακά που μπορεί να έχει αυτό) φτάνουνε μέχρι και στο σημείο να αντικαθιστούνε εργαζομένους …. Και διαβάζεις πως στην Ελλάδα του σήμερα και  αυτής της εποχής. Σε συλλήψεις 21 ατόμων για υπόθεση διαφθοράς σε πολεοδομίες έχουν προχωρήσει οι  Ελληνικές Αρχές. Τα άτομα αυτά συνελήφθησαν στο πλαίσιο επιχείρησης της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται κυρίως για υπαλλήλους πολεοδομιών που φέρεται να έκαναν «εξυπηρετήσεις» σε πολίτες, ζητώντας τους μεγάλα χρηματικά ποσά.

 

Λίγο λοιπόν έφτιαξε η κατάσταση στην ελληνική οικονομία. Λίγο τόλμησαν κάποιοι να χτίσουνε, με την οικοδομή να παίρνει τα τελευταία περίπου 2 χρόνια τα πάνω της.. Και μια από τα ίδια …

 

Αυτό για να παρηγορούμαστε και εμείς που πιστεύουμε πως είμαστε γκρινιάρηδες όταν λέμε πως παρά τα όσα έχουμε περάσει στα χρόνια της κρίσης, ελάχιστα, σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει σε αυτή τη χώρα …

 

 
                                                    

Νομίζετε πως είναι μεμονωμένο;

 

Νομίζετε πως το παραπάνω φαινόμενο είναι μεμονωμένο; … Άνθρωπος του GFF που τον τελευταίο καιρό βρίσκεται σε συζητήσεις για αγορά οικοπέδου και ανέγερση κατοικίας … Σε συζητήσεις με τοπογράφο για το αν είναι όλα καθαρά και χτίζει ξεκάθαρα ένα συγκεκριμένο οικόπεδο. Πήρε την απίστευτη απάντηση από τον μηχανικό. Ξέρετε στην πολεοδομία της περιοχής έχουνε έλθει τον τελευταίο καιρό κάποια περίεργα άτομα … Και στο ερώτημα τι εννοεί …. Την απάντηση σας την αφήνουμε να τη φανταστείτε … Είπατε τίποτα … Και επαναλαμβάνουμε σε ένα καθόλα νόμιμα οικόπεδο, σε προάστειο της Αττικής …

 
                                                                  

Το άγνωστο VIP κυβερνητικό αεροσκάφος και η πτήση προς Αίγυπτο

Τα παρακάτω τώρα έγραψε ο Βηματοδότης:

Η ιστορία που θα σας περιγράψω σήμερα έχει σχέση με τα κυβερνητικά VIP αεροπλάνα, τώρα που βγήκαν εκτός και τα τρία (τα δύο λόγω σέρβις και το άλλο λόγω βλάβης). Η αλήθεια είναι ότι πάντοτε τα κυβερνητικά VIP εξιτάρουν τον κόσμο γιατί ο χειρισμός τους, οι πτήσεις τους, ο προορισμός τους και οι επιβάτες που μεταφέρουν τις περισσότερες φορές καλύπτονται από ένα μυστήριο. Αυτός είναι και ο λόγος που παρά το γεγονός ότι τα αεροσκάφη αυτά ανήκουν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ελέγχονται από τον Γραμματέα της κυβέρνησης, άνθρωπο δηλαδή του εκάστοτε Πρωθυπουργού.

Ως γνωστόν, το νεότερο από τα κυβερνητικά αεροσκάφη, το τρικινητήριο Φάλκον, καθηλώθηκε στο έδαφος λόγω βλάβης αναβάλλοντας το ταξίδι του Πρωθυπουργού στον Λίβανο. Την τελευταία στιγμή επιδιορθώθηκε η βλάβη στο Φάλκον και η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου πήγε με το κυβερνητικό αεροπλάνο στο Παρίσι, όπου εκπροσώπησε την χώρα μας στην επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων. 

O υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης επέστρεψε από την Μάλτα στην Αθήνα με αεροπλάνο της γραμμής, αλλά όταν φάνηκε ότι η κυβέρνηση είχε καθηλωμένο τον στόλο των κυβερνητικών αεροσκαφών, εμφανίστηκαν ξαφνικά άλλα… δύο. Το ένα μάλιστα το χρησιμοποίησε υπουργός το Σάββατο πρωί για να ταξιδεύσει στην Αίγυπτο. Πώς συνέβη αυτό;

Γι΄αυτό σας λέω ότι γύρω από τα κυβερνητικά αεροπλάνα επικρατεί συνήθως ένα μυστήριο. Και για να καταλάβετε τι συνέβη με την ξαφνική εμφάνιση ενός νέου κυβερνητικού αεροσκάφους, θα σας πάω περίπου ένα χρόνο πίσω: Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε, στην 112 Πτέρυγα Μάχης , στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, τελετή υποδοχής του νέου αεροσκάφους Flight Inspection Aircraft (FIA), τύπου Beechcraft King Air 360 (Beech B300 King Air 360 MSN FL-1315), με εγκατεστημένο εντός αυτού Συστήματος Από Αέρος Ελέγχου [Flight Inspection System (FIS)].

Η ιστορική στήλη του Βήματος στο inbox σου

Γίνε μέλος του καθημερινού newsletter που αποκαλύπτει όσα συμβαίνουν στο πολιτικό παρασκήνιο και απόκτησε πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο.

Η Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη στον στόλο της δυο αεροσκάφη Beechcraft King Air 350C το 2021, δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με στόχο την ενίσχυση της δυναμικότητας και αποτελεσματικότητας των αεροδιακομιδών του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ). Τα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα αεροδιακομιδής δυο ασθενών, ενώ διαθέτουν ειδικό μηχανισμό ανύψωσης των φορείων. Επιπλέον, τα αεροσκάφη περιλαμβάνουν υποδομή μεταφοράς θερμοκοιτίδας για τη διακομιδή νεογνών.

Τα αεροσκάφη Beechcraft King είναι δικινητήρια, ελικοφόρα, εξαιρετικά αξιόπιστα, με πλήρωμα δύο πιλότους και μπορούν να μεταφέρουν έως και τέσσερις επιβάτες και, όπως καταλαβαίνετε, μετατράπηκε το ένα εξ αυτών σε VIP ώστε να ταξιδέψει ο υπουργός στην Αίγυπτο. Αλλά εδώ υπάρχει και παρασκήνιο. Το κόστος της λειτουργίας των κυβερνητικών αεροσκαφών είναι μεγάλο γιατί εκτός από τα καύσιμα, το σέρβις, υπάρχουν και τα έξοδα για τους συνεργάτες. Όσο περισσότερους συνεργάτες «κουβαλά» ένας αξιωματούχους τόσο αυξάνονται και τα κρατικά έξοδα του ταξιδιού. Ενώ με ένα αεροσκάφος, ελικοφόρο, (που έως τώρα περιλάμβανε και υποδομή… θερμοκοιτίδας),όταν μετατρέπεται σε VIP με τέσσερις μόνον επιβάτες τα έξοδα μειώνονται κατακόρυφα.

 

 
 
 
 

 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum