00:01 - 13/11/24
|
|
|
|
|
Μερική
απασχόληση
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Εurostat για τη
μερική απασχόληση στην Ευρώπη, διηγούνται μια ιστορία που
έχει πολλαπλές αναγνώσεις.
Καταρχάς το ποσοστό
των εργαζομένων με μερική απασχόληση, αυξήθηκε ελαφρά το
2023 στο 17,1% (από 16,9%) αλλά σε βάθος χρόνου βαίνει
πτωτικά, έστω με αργούς ρυθμούς. Ενδεικτικά, πριν από μία
δεκαετία και ενώ ειδικά οι χώρες του Νότου ήταν ακομα στη
δίνη της οικονομικής κρίσης, η μερική απασχόληση ξεπερνούσε
το 19%.
Όπως έγραφε η
Αφροδίτη Τζιαντζή στο in.gr, η δεύτερη παρατήρηση έχει να
κάνει με τα ποσοστά της Ελλάδας, που παραμένουν σημαντικά
χαμηλότερα του ευρωπαϊκού μέσου όρου, στο 8% και για τα δύο
φύλα (από 8,8% το 2022).
Όμως αυτή είναι η
μισή εικόνα. Η άλλη μισή έχει να κάνει με τα ποσοστά της
εξαναγκαστικής μερικής απασχόλησης ή υποαπασχόλησης, τα
οποία στην Ελλάδα είναι υπερδιπλάσια του ευρωπαϊκού μέσου
όρου.
Σε χώρες με υψηλούς
μσθούς η μερική απασχόληση μπορεί να είναι θέμα επιλογής.
Στην Ελλάδα ισχύει το αντίθετο
Μερική απασχόληση
με το ζόρι
Συγκεκριμένα, με
βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της
Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP), θεσμού της ΕΕ, η
ακούσια – ή εξαναγκαστική – υποαπασχόληση στην Ελλάδα
αγγίζει το 48%, έναντι 19% στην ΕΕ . Δηλαδή πρακτικά ο ένας
στους δύο μερικώς ή εκ περιτροπής απασχολούμενους, το κάνει
επειδή δεν έχει άλλη επιλογή.
Τα ποσοστά
εξαναγκαστικής υποαπασχόλησης είναι πολύ υψηλότερα
στους χαμηλής ειδίκευσης εργαζόμενους, αγγίζοντας το 77%.
Στον αντίποδα, όσοι απασχολούνται σε αγροτικε΄ς εργασίες
έχουν πολύ χαμηλά ποσοστά εξαναγκαστικής υποαπασχόλησης –
στο 10,1%
Η έρευνα τoυ
CEDEFOP έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς είναι από τις
ελάχιστες, αν όχι η μοναδική του είδους της, που βασίζεται
σε συνεντεύξεις με τους ίδιους τους εργαζομένους,
καταγράφοντας πανευρωπαϊκά ποιοτικά στοιχεία σε πανευρωπαϊκό
επίπεδο.
Πάνω από 11% των
εργαζόμενων γυναικών στην Ελλάδα δουλεύουν με συμβάσεις
μερικής απασχόλησης.
Στην ίδια έρευνα,
καταγράφονται μεγάλες διαφορές στη μερική απασχόληση στην
Ελλάδα μεταξύ επαγγελματικών κλάδων: Στους ανειδίκευτους και
χαμηλής ειδίκευσης εργαζόμενους η μερική απασχόληση
ανέρχεται σε 17,4% Διψήφια ποσοστά καταγράφει στις αγροτικές
και συναφείς εργασίες (12,3%), τις πωλήσεις και τις
υπηρεσίες (11,1%), τους επιστημονικούς – επαγγελματικούς
συνεργάτες (10%). Υψηλότερη του μέσου όρου είναι στους
επαγγελματίες-επιστήμονες (9%), ενώ χαμηλότερη είναι στους
υπαλλήλους, τα στελέχη επιχειρήσεων, τους χειριστές
μηχανημάτων (περί το 5%). Το χαμηλότερο ποσοστο είναι στους
εργατοβιοτέχνες, περί του 2,4%.
Ψαλίδα
ανδρών-γυναικών
Ουσιαστικά οι
υποαπασχολούμενοι σε θέσεις μερικής απασχόλησης, αποτελούν
ένδειξη ανικανοποίητης ζήτησης για θέσεις εργασίας πλήρους
απασχόλησης και υψηλότερης ποιότητας. Οι θέσεις αυτές όμως,
παρά την μείωση της ανεργίας, παραμένουν περιορισμένες και
αυξάνονται με αργό ρυθμό – σε σύγκριση με τις θέσεις
ελαστικής απασχόλησης, η οποία έχει και άλλες μορφές εκτός
της μερική απαχόληση.
Μια άλλη ένδειξη
υποκρυπτόμενης «εξαναγκαστικής» υπο-απασχόλησης είναι ότι
στις γυναίκες η μερική απασχόληση είναι υπερδιπλάσια από
ό,τι στους άντρες,
Πάνω από 11% των
εργαζόμενων γυναικών στην Ελλάδα δουλεύουν με συμβάσεις
μερικής απασχόλησης (11,4% για τις γυναίκες χωρίς παιδιά και
11% για τις μητέρες).
Τα αντίστοιχα
ποσοστά για τους άντρες είναι 4,6% για όσους δεν έχουν
παιδιά και μόλις 2% για όσους έχουν παιδιά.
Στην Ευρώπη πάντως
η τάση σε ό,τι αφορά τις γυναίκες είναι αντίστροφη. Σχεδόν η
μία στις τρεις μητέρες εργαζόμενες 25-54 ετών δουλεύει
part-time (31,8%), έναντι 20% των γυναικών χωρίς παιδιά.
Μεταξύ των αντρών, το ποσοστό μερικής απασχόλησης είναι 5%
για όσους έχουν παιδιά και 7,3% για όσους δεν έχουν.
|
|
|
|
|
Τι κρύβεται πίσω από τις στατιστικές
Η Ελλάδα είχε
παραδοσιακά χαμηλό ποσοστό μερικής απασχόλησης σε σύγκριση
με την υπόλοιπη Ευρώπη, δηλώνει στο in ο
εργατολόγος Αποστόλης Καψάλης, ερευνητής του Ινστιτούτου
Εργασίας της ΓΣΕΕ. Tα στοιχεία της Eurostat χρειάζονται μια
δεύτερη ανάγνωση, αφού από μόνα τους δεν αποκαλύπτουν την
πλήρη εικόνα, μας λέει.
Ένας λόγος που η
μερική απασχόληση είναι χαμηλότερη από το μέσο όρο της ΕΕ
είναι οι πολύ χαμηλοί μισθοί. «Με μερική απασχόληση απλώς
δεν μπορείς να ζήσεις. Γι’αυτό και ελάχιστοι το επιλέγουν
οικειοθελώς. Αν θέλει κάποιος πράγματι να εργαστεί με
μερική απασχόληση, για παράδειγμα επειδή σπουδάζει, με τα
χρήματα που θα πάρει δεν θα μπορεί να βγάλει ούτε εισιτήρια
του μετρό», μας λέει καυστικά ο ερευνητής.
Τον Σεπτέμβριο
καταγράφηκε έκρηξη των ευέλικτων μορφών εργασίας, αφού η μία
στις δύο νέες προσλήψεις ήταν μερικής ή εκ περιτροπής
απασχόλησης
Ένας άλλος λόγος
της χαμηλής μερικής απασχόλησης στην Ελλάδα είναι ότι
η απελευθέρωση της προσωρινής απασχόλησης και η επικράτηση
άλλων μορφών ευέλικτης εργασίας – όπως για παράδειγμα η
εργασία με μπλοκάκι που όμως υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
Όταν ένας εργοδότης μπορεί να «κάνει τη δουλειά του» με
συμβάσεις δίμηνες και τρίμηνες, τις οποίες μπορεί να τις
ανανεώνει ως και για 36 μήνες, δεν χρειάζεται να επιλέξει
την μερική απασχόληση.
Για τους παραπάνω
λόγους, τονίζει ο Αποστόλης Καψάλης, η Ελλάδα θα παραμένει
μεν κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα ποσοστά μερικής
απασχόλησης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι απολαμβάνουμε
εργασιακή ασφάλεια.
Λύση ανάγκης
Αντίστοιχα, ο
Γιάννης Κουζής, καθηγητής εργασιακών σχέσεων στο Πάντειο
Πανεπιστήμιο, μας εξηγεί ότι η βασική διαφορά στην Ελλάδα σε
σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι ότι η μερική απασχόληση
είναι λύση ανάγκης, λόγω των εξευτελιστικά χαμηλών μισθών.
Αντίθετα, σε χώρες
που οι μισθοί είναι ούτως ή άλλως αρκετά υψηλοί – όπως για
παράδειγμα στην Ολλανδία και τη Δανία, πολλοί επιλέγουν τη
μερική απασχόληση.
Αυτό ισχύει σε
μεγαλύτερο βαθμό για τις εργαζόμενες μητέρες, αφού παράλληλα
υπάρχει ένα ισχυρό δίχτυ κοινωνικής προστασίας,
οικογενειακών επιδομάτων και κοινοτικών υπηρεσιών – παιδικοί
σταθμοί, βοήθεια στο σπίτι κ.λπ.
Αντίθετα,
στην Ελλάδα η έλλειψη κοινωνικών δομών εξαναγκάζει πολλές
γυναίκες να αναζητάνε μερική απασχόληση όχι επειδή το
θέλουν, αλλά επειδή παράλληλα επωμίζονται «απλήρωτη» δουλειά
στο σπίτι – φύλαξη παιδιών, φροντίδα ηλικιωμένων, οικιακές
εργασίες.
Έκρηξη μερικής
απασχολησης τον Σεπτέμβριο
Πάντως τον
Σεπτέμβριο καταγράφηκε έκρηξη των ευέλικτων μορφών εργασίας,
αφού η μία στις δύο νέες προσλήψεις ήταν μερικής ή εκ
περιτροπής απασχόλησης, με μισθούς πείνας των 450 ευρώ.
Μία εξήγηση μπορεί
να είναι η έναρξη της σχολικής χρονιάς, και οι προσλήψεις
ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε φροντιστήρια, με ωράριο μερικής
απασχόλησης, τάσεις που παρατηρούμε και σε άλλες περιόδους
του χρόνου.
Σύμφωνα πάντως με
τον καθηγητή κ. Κουζή, οι αυξομειώσεις στη μερική απασχόληση
δεν σημαίνει ότι έχουμε στροφή στην σταθερή εργασία,
αντιθέτως. «Μπορεί να μειώνεται η μία μορφή ευέλικτης
εργασίας και να μεγαλώνει κάποια άλλη. Η νέα τάση είναι το
ευέλικτο πρότυπο, το οποίο δεν περιορίζεται στην ευέλικτη
σύμβαση εργασίας», μας λέει ο καθηγητής. Πλέον
απορρυθμίζεται και η τυπική απασχόληση, με ευέλικτα
ωράρια, ευέλικτους μισθούς, με ατομικές συμβάσεις, ενώ όταν
οι απολύσεις είναι απελευθερωμένες, ακόμα και η σύμβαση
αορίστου χρόνου είναι επισφαλής.
|
|
|
|
|
Πολιτικές εξελίξεις
Στα των πολιτικών
εξελίξεων της χώρας τώρα, ενδιαφέροντα τα όσα έγραψε ο
έμπειρος δημοσιογράφος της Ημερησία, Διαμαντής Σεϊτανίδης.
Συγκεκριμένα,
βραβείο καλύτερου αστυνομικού θρίλερ με αρκετό σασπένς
θυμίζουν, πλέον, οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ.
Χθες επρόκειτο να ανεξαρτητοποιηθεί η Θεοδώρα Τζάκρη,
το είχε ουσιαστικά προαναγγείλει, αλλά τελικά δεν έγινε
έτσι, προκειμένου να μην χρεωθεί εκείνη τον «μουτζούρη» της
απώλειας της ιδιότητας της αξιωματικής αντιπολίτευσης από
τον ΣΥΡΙΖΑ.
Πίσω, όμως, από τα
τραγελαφικά που συμβαίνουν στο κόμμα που (ακόμα…) είναι στη
θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κρύβεται ένα πολύ πιο
σημαντικό φαινόμενο, που δείχνει ότι διανύουμε περίοδο
σοβαρών ανακατατάξεων στο πολιτικό μας σκηνικό.
Οι έδρες των
εκλογών του 2023
Οι τελευταίες
βουλευτικές εκλογές διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2023, δηλαδή
σε διάστημα μικρότερο του ενάμιση χρόνου. Τότε η λαϊκή ψήφος
είχε δώσεις 158 έδρες στη Νέα Δημοκρατία, 47 έδρες στον
ΣΥΡΙΖΑ, 32 στο ΠΑΣΟΚ, 21 στο ΚΚΕ, 12 στους Σπαρτιάτες,
επίσης 12 στην Ελληνική Λύση, 10 έδρες στη Νίκη και 8 έδρες
στην Πλεύση Ελευθερίας.
Σήμερα η εικόνα της
Βουλής είναι εντελώς διαφορετική, χωρίς φυσικά να έχει
μεσολαβήσει άλλη λαϊκή εντολή, καθώς μόνο δυο (ΚΚΕ και Νίκη)
από τα οκτώ κόμματα που ο λαός έστειλε στη Βουλή πριν από 16
μήνες, έχουν τον ίδιο αριθμό βουλευτών:
Η Νέα Δημοκρατία
διαθέτει 156 έδρες (έχουν διαγραφεί οι Λευτέρης Αυγενάκης
και Μάριος Σαλμάς), ο ΣΥΡΙΖΑ 31 έδρες (προς το παρόν…), το
ΠΑΣΟΚ επίσης 31 έδρες, το ΚΚΕ παραμένει με 21 έδρες, οι
Σπαρτιάτες έπεσαν στις 5, η Νίκη έχει 10 και η Πλεύση
Ελευθερίας έχει έξι έδρες.
Υπάρχουν 14
ανεξάρτητοι βουλευτές.
Νέα κόμματα
Υπάρχουν όμως και
νέα κόμματα, όπως η Νέα Αριστερά που διαθέτει 11 βουλευτές
οι οποίοι εξελέγησαν με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το υπό ίδρυση
κόμμα Κασσελάκη, με άγνωστο ακόμα αριθμό εδρών στη Βουλή, με
βουλευτές που εξελέγησαν με τον ΣΥΡΙΖΑ, ή και άλλους -όπως
λένε κάποιες πληροφορίες- που σήμερα βρίσκονται στο «κόμμα»
των ανεξάρτητων.
Προσχωρήσεις στο
ΠΑΣΟΚ
Το ΠΑΣΟΚ περιμένει
να γίνει εκείνο η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας, και
μάλιστα χωρίς να κάνει τίποτα γι αυτό, απλώς βλέποντας τον
ΣΥΡΙΖΑ να φυλλοροεί. Ωστόσο οι παρασκηνιακές συζητήσεις δεν
λείπουν αν και κρατιούνται μακριά από τη δημοσιότητα κι
επισήμως διαψεύδονται, για συνεργασία ή και προσχώρηση ενός
ή δυο ανεξάρτητων βουλευτών που έχουν πολιτικά
χαρακτηριστικά τα οποία ταιριάζουν στο νέο προφίλ που δίνει
στο κόμμα ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Τζάκρη και Κασιμάτη
Παράλληλα,
βουλευτές που έχουν παραμείνει προς το παρόν στον ΣΥΡΙΖΑ,
όπως η Θεοδώρα Τζάκρη και η Νίνα Κασιμάτη,
υπάρχουν πληροφορίες που λένε ότι συζητούν με τον Στέφανο
Κασσελάκη το πολιτικό τους μέλλον στο υπό ίδρυση
κόμμα και ειδικότερα την περιφέρεια στην οποία θα
πολιτευτούν.
Η πρώτη προτιμά από
καιρό να μετακομίσει στην πιο ασφαλή Α’ Περιφέρεια
Θεσσαλονίκης, όπου όμως θέλει να πολιτευθεί και ο Πέτρος
Παππάς που ήδη έχει αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ, η δε δεύτερη
θέλει να είναι το «νούμερο ένα» στη λίστα Κασσελάκη της Β’
Πειραιά, όπου όμως ακούγεται και το όνομα της τραγουδίστριας
Σοφίας Βόσσου. Και κάπου εκεί τα πράγματα περιπλέκονται…
Και ο... παλιός
ΣΥΡΙΖΑ
Από τη δική του
πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μένει με σταυρωμένα χέρια, περιμένοντας
πότε θα του αφαιρέσουν τη δεύτερη θέση οι kasselistas.
Το πιο σημαντικό
του πρόβλημα αυτή την ώρα είναι ότι δεν έχει πρόεδρο που θα
μπορούσε να κινηθεί και να συνάψει πολιτικές συμμαχίες με
ανεξάρτητους βουλευτές ώστε να ενισχυθεί κοινοβουλευτικά και
να κάνει δυσκολότερη την προσπάθεια της πλευράς Κασσελάκη να
τον ρίξουν στην τρίτη θέση σε αριθμό βουλευτών.
Ωστόσο, έμπειρα
στελέχη κρατούν τους διαύλους ανοικτούς με περιορισμένο
αριθμό ανεξάρτητων βουλευτών, κάνοντας το παζλ της
κινητικότητας στον ευρύτερο χώρο της κεντροαριστεράς,
πολυπαραγοντικό. Κι έπεται συνέχεια…
|
|
|
|
|
Ενδιαφέρον θέμα
Σε ένα διαφορετικό
πολύ ενδιαφέρον θέμα, που αφορά πάρα πολύ κόσμο. Στην κόψη
του ξυραφιού βρίσκονται οι αστικές
συγκοινωνίες όλης της
Ευρώπης εξαιτίας της έλλειψης οδηγών. Τον κώδωνα του
κινδύνου χτύπησε η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU)
βλέποντας ότι το σημερινό κενό των
105.000 θέσεων οδηγών για
λεωφορεία και πούλμαν που υπάρχει στην Ευρώπη, θα ξεπεράσει
τις 275.000 κενές θέσεις ως το 2028.
Στην κοινή επιστολή που
απέστειλε η IRU μαζί με δύο ακόμη φορείς, τη Διεθνή Ένωση
Δημόσιων Μεταφορών και τους Ευρωπαίους Φορείς Επιβατικών
Μεταφορών, στην Ε.Ε. εφιστά την προσοχή στη διασφάλιση της βιωσιμότητας και
της προσβασιμότητας των δημόσιων
μεταφορών. Σήμερα, με τις
δημόσιες συγκοινωνίες μετακινούνται ετησίως στην Ευρώπη πάνω
από 50
δισεκατομμύρια επιβάτες.
«Η
έλλειψη οδηγών επηρεάζει ήδη βασικές διαδρομές, ιδιαίτερα σε
περιφερειακές και αστικές περιοχές, όπου λεωφορεία και
πούλμαν παρέχουν ζωτικές υπηρεσίες»,
σημειώνει η IRU, ζητώντας από την Ε.Ε. να λάβει όλα τα
αναγκαία μέτρα ώστε να κάνει τον κλάδο πιο ελκυστικό για
τους νέους. Ήδη μέσα στην τελευταία διετία οι κενές θέσεις
έχουν αυξηθεί κατά 54%,
σύμφωνα με έκθεση της IRU.
Δεδομένου ότι
σήμερα, λιγότεροι
από το 3% των οδηγών
λεωφορείων και πούλμαν είναι κάτω των 25 ετών,
με μέσο όρο
ηλικίας στον κλάδο τα 50 έτη,
το πρόβλημα αναμένεται να οξυνθεί, φτάνοντας τις 275.000 κενές θέσεις στην τετραετία.
Πάνω από 1,2
εκατομμύρια οδηγοί
λεωφορείων και πούλμαν θα συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα πέντε
έως δέκα χρόνια, ενώ το ποσοστό των νεοεισερχόμενων είναι
σημαντικά χαμηλότερο.
Για αυτό και οι
φορείς του κλάδου, ζητούν από την Ε.Ε. να υιοθετήσει μία
ρεαλιστικότερη λύση ως προς την ελάχιστη ηλικία, δίνοντας την
δυνατότητα σε νέους οδηγούς, ηλικίας 19
έως 21 ετών, που διαθέτουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (CPC)
να λειτουργούν λεωφορεία και πούλμαν σε εθνικό επίπεδο χωρίς
το τρέχον όριο απόστασης.
«Η άρση
του περιορισμού των 50 χλμ. θα
επιτρέψει σε νέους, επαγγελματικά καταρτισμένους οδηγούς να
εργάζονται σε βασικές διαδρομές, υποστηρίζοντας τη συνέχεια
των υπηρεσιών και καθιστώντας τον τομέα πιο ελκυστικό για
τους νεοεισερχόμενους»,
σημειώνεται στην κοινή επιστολή.
Χτυπάει και την
πόρτα μας το πρόβλημα
Το πρόβλημα
βρίσκεται ήδη και στη δική μας πόρτα, με τις αστικές
συγκοινωνίες της Αθήνας να δυσκολεύονται ήδη να βρουν
οδηγούς. Αν και το επάγγελμα του οδηγού στα δημόσια μέσα
μεταφοράς θεωρείτο κάποτε εξασφάλιση, η κρίση ανέτρεψε
όλα τα δεδομένα. Η καθιέρωση του ενιαίου
μισθολογίου και για τους
συγκοινωνιακούς φορείς, οδήγησε πολλούς οδηγούς -και άλλες
κρίσιμες ειδικότητες όπως οι τεχνίτες- της ΟΣΥ σε μετατάξεις ή
πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
Παρότι, μέχρι
σήμερα, οι ελλείψεις
σε οχήματα έχουν επισκιάσει
την τεράστια μείωση του προσωπικού, με τον συνακόλουθο
περιορισμό του συγκοινωνιακού έργου, η σταδιακή
απόκτηση νέων οχημάτων φέρνει στην επιφάνεια το πρόβλημα. Το
2022, έτος κατά το οποίο δεν είχε ξεκινήσει η ανανέωση του
στόλου, αλλά οι συγκοινωνίες επανέρχονταν σε μία κανονικότητα μετά
την πανδημία, τα δρομολόγια που χάθηκαν λόγω έλλειψης οδηγού
ήταν 301.594,
ενώ το 2019 χάθηκαν 351.718 δρομολόγια.
Είναι ενδεικτικό
ότι, σύμφωνα με τις εκθέσεις πεπραγμένων της ΟΣΥ, το 2014 οι
οδηγοί σε λεωφορεία και τρόλεϊ ήταν 4.020,
το 2020 είχαν
πέσει στους 3.060 κι
ενώ αυξήθηκαν ελαφρώς το 2021 στους 3.233 έχουν
πέσει πάλι σταδιακά φτάνοντας στους 2.955 το 2023, τους λιγότερους
που έχει καταγράψει ιστορικά ο οργανισμός.
Εκεί που
καταγράφεται μία ορατή βελτίωση είναι το επίσης κρίσιμο εργατοτεχνικό προσωπικό,
στο οποίο παίζει και εξαιρετικά σημαντικό ρόλο η μεταφορά
εμπειρίας και τεχνογνωσίας από τους παλαιότερους στους
νεότερους. Από τους 811 εργατοτεχνίτες το 2014 είχαν πέσει σε 780 το 2020, αλλά το 2023 ήταν
στους 931.
Επί του παρόντος το
μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι οδικές συγκοινωνίες
της Αθήνας, όπου παρατηρείται το φαινόμενο οι νεοπροσληφθέντες, από τη λίστα επιλαχόντων της προκήρυξης
του 2020, να φεύγουν ακόμα και λίγους μήνες μετά την
ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους. Βασικό πρόβλημα είναι ότι
δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα,
με αποτέλεσμα άνθρωποι που έχουν δουλέψει μία και δύο
δεκαετίες να πρέπει να ξεκινήσουν μισθολογικά από το μηδέν.
Σε αυτό το εμπόδιο
είχε γίνει αναφορά και στην προ μηνών ενημέρωση από το Υπερταμείο για
τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Για να ανατραπεί αυτό
το turnover των οδηγών, είχε γίνει αναφορά σε εν αναμονή νομοθετική ρύθμιση, ώστε οι
επόμενοι δύο κύκλοι προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ για 180 και 200
εργαζόμενους στην ΟΣΥ να
έχουν καλύτερη τύχη.
Σχολιάζοντας το
ζήτημα της έλλειψης οδηγών, ο υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών, Χρήστος
Σταϊκούρας, την περασμένη
εβδομάδα, σημείωσε: «Στη Θεσσαλονίκη όταν βγάλαμε
προκήρυξη για 190 οδηγούς ώστε
να ενισχύσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης, ένα
σημαντικό κομμάτι οδηγών ήρθε από τα ΚΤΕΛ,
οπότε δημιουργήθηκε πρόβλημα στα ΚΤΕΛ».
Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ διενεργούν περί τα 40
δρομολόγια για λογαριασμό
του ΟΑΣΘ, στα οποία δημιουργούνται
και αρρυθμίες.
Σε αυτή την
περίπτωση, οι θέσεις μεν καλύφθηκαν, με τους οδηγούς να
πιάνουν τιμόνι σε δύο φάσεις, Ιανουάριο και Αύγουστο,
πρόκειται όμως για οκτάμηνες συμβάσεις. Ο κ. Σταϊκούρας
σημείωσε πως θα καταβληθεί προσπάθεια να ανανεωθούν οι
συμβάσεις που είναι ως το τέλος του έτους.
|
|
|
|
|
«Έχεις την ωραιότερη χώρα του κόσμου» είπε ο Τραμπ
στον Μητσοτάκη
Όσο τώρα σημασία
έχουνε αυτά τα πράγματα και χωρίς ποτέ να μπορεί κανείς να
τα επιβεβαιώσει. Πάμε να δούμε τα όσα έγραψε ο Βηματοδότης:
Ήταν ένα τηλεφώνημα
το οποίο πολύ το περίμεναν στο Μέγαρο Μαξίμου. Ίσως οι
περισσότεροι να αναρωτιόνται γιατί ο εκλεγμένος Πρόεδρος Τραμπ δεν είχε σηκώσει ακόμα το τηλέφωνο
για να τηλεφωνήσει στον Κυριάκο
Μητσοτάκη. Με τόσους ηγέτες άλλωστε
είχε μιλήσει. Χθες, λοιπόν υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του
νέου Πλανητάρχη με τον Έλληνα Πρωθυπουργό. Ήταν μια θερμή
συνομιλία, τόσο, που στο τέλος της επικοινωνίας ο
Πρωθυπουργός απηύθυνε πρόσκληση στον Τραμπ να επισκεφθεί την
Ελλάδα. Και όλα αυτά αφού υπογραμμίστηκε η σημασία της
στρατηγικής εταιρικής σχέσης Ελλάδας – ΗΠΑ για την
σταθερότητα και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή. Εδώ που τα
λέμε, οι ΗΠΑ δεν έχουν κανένα πρόβλημα με την Ελλάδα, την
οποία θεωρούν πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή. Τα
περισσότερα τηλεφωνήματα του Τραμπ έγιναν, μου λένε
διπλωματικοί κύκλοι, σε ηγέτες όπου οι χώρες τους
αντιμετωπίζουν προβλήματα, ή βρίσκονται σε πόλεμο. Με τον Μπενιαμίν Νετανιάχου μίλησε
τρεις φορές.
Κατά τη συνομιλία
τους, ο νεοεκλεγείς αμερικανός πρόεδρος είπε στον Έλληνα
πρωθυπουργό: «Έχεις την ομορφότερη χώρα του κόσμου».
Παράλληλα, ειπώθηκε πως οι ομογενείς αγαπούν τον Τραμπ και
οι περισσότεροι τον ψήφισαν. Επιπλέον, κατά την επικοινωνία
τους, αναφέρθηκαν και στις δύο εν εξελίξει πολεμικές
συγκρούσεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.
Αλλά μη νομίζετε
ότι τα τηλεφώνημα που κάνει ο Τραμπ προς τους ηγέτες δεν
έχουν παρασκήνιο. Για παράδειγμα, λέγεται, χωρίς όμως να
υπάρξει διάψευση ή επιβεβαίωση, ότι όταν ο Τραμπ τηλεφωνεί
σε ορισμένους ηγέτες, ας πούμε τον Ζελένσκι,
ή τον Ερντογάν, δίπλα του
βρίσκεται και ο… Μασκ. Και ο Μασκ
βρίσκει έτσι την ευκαιρία να ακούσει τις συνομιλίες αυτές.
Λένε πολλοί ότι προετοιμάζεται για μπίζνες, άλλοι ότι επειδή
έχει πλέον επιρροή στην υπό σχηματισμό αμερικανική
κυβέρνηση. Όμως με τον Μητσοτάκη, ο Τραμπ μίλησε μόνος του.
Τηλεφωνική επικοινωνία
με την κόρη του Ντόναλντ Τραμπ, Ιβάνκα είχε και η σύζυγος
του πρωθυπουργού Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη.
|
|
|
|