| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

 

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 16/10/23

 

Τουρισμός

Όλο και περισσότεροι εκφράζουνε ανησυχίες για τις επιπτώσεις στον τουρισμό μας και ειδικά στον τουρισμό της Αθήνας, από τον πόλεμο στο Ισραήλ, με τους ισραηλινούς να είναι αλήθεια πως είναι μια πολύ καλή αγορά για την Αθήνα και όχι μόνο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρονταν σε πρόσφατο δημοσίευμα, απρόσμενο χτύπημα δέχεται ο τουρισμός της Αθήνας από τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ. Οι ακυρώσεις αεροπορικών πτήσεων προκαλούν ντόμινο ακυρώσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας, η οποία περίμενε χιλιάδες επισκέπτες από το Τελ Αβίβ για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι τέλους του χρόνου.

Μόλις στα μέσα Σεπτέμβριου σε εκδήλωση της αεροπορικής εταιρείας EL AL είχε γίνει λόγος για ρεκόρ επισκέψεων φέτος Ισραηλινών τουριστών στη χώρα μας.

Ρεκόρ αφίξεων

Τώρα όλα άλλαξαν και οι ακυρώσεις είναι εκατοντάδες ενώ το ανησυχητικό είναι ότι ακυρώσεις επεκτείνονται και στους επόμενους μήνες

Όπως αναφέρει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ξενοδόχος των Αθηνών που έχει και ξενοδοχείο που θα φιλοξενούσε σχεδόν αποκλειστικά Ισραηλινά group οι ακυρώσεις επεκτείνονται μέχρι το τέλος του έτους και κανείς δεν είναι θέση να πει τι θα γίνει αργότερα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να έχουν τα ξενοδοχεία που έχουν «επενδύσει» στις αφίξεις από το Ισραήλ.

Σημειώνεται ότι οι αφίξεις στη χώρα μας τουριστών από το Ισραήλ κατέγραφαν φέτος ρεκόρ υπερβαίνοντας για πρώτη φορά τις 20.000 σε εβδομαδιαία βάση.

Η όγδοη αγορά

Συνολικά την Ελλάδα επισκέφτηκαν φέτος το οκτάμηνο 612.000 ισραηλινοί, ήτοι 60% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι που ήταν 455.000, σύμφωνα με δηλώσεις στο ΑΠΕ της Tali Laufer, Γενικής Διευθύντριας της Ένωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων & Συμβούλων του Ισραήλ

Το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου καταλάμβανε την πρώτη θέση (μεταξύ των αγορών εκτός Ε.Ε.),  με τους ταξιδιώτες από το Τελ Αβίβ να υπερβαίνουν τον αριθμό των ταξιδιωτών από τη Νέα Υόρκη, η οποία σταθερά προηγούνταν.

«Για την Αθήνα το Ισραήλ είναι η 8η μεγαλύτερη διεθνής αγορά που συνδέεται με το αεροδρόμιο της πόλης μέσω απευθείας πτήσεων, σημειώνοντας για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου άνοδο 68% σε σχέση με το 2019 σε όρους επιβατικής κίνησης, η οποία τελικά ξεπέρασε τους 457 χιλιάδες ταξιδιώτες», τόνιζε μεταξύ άλλων, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στο πλαίσιο του εορτασμού της συμπλήρωσης των 75 χρόνων από την ίδρυση της EL AL, του εθνικού αερομεταφορέα του Ισραήλ.

Επίσης, η ισραηλινή αγορά κατατάσσεται στην έβδομη θέση στις αφίξεις ξένων τουριστών στην Αθήνα για το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου, καταγράφοντας τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε επιβατική κίνηση και τουριστικές αφίξεις.

Τα εισιτήρια

Η αγορά του Ισραήλ έχει πολλαπλά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό καθώς οι Ισραηλινοί μένουν κατά μέσο όρο οκτώ ημέρες στη χώρα μας, ταξιδεύουν από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δυο  φορές σε ετήσια βάση και κλείνουν τα εισιτήριά τους 43 ημέρες περίπου πριν από την ημερομηνία αναχώρησης.

Από την παρουσίαση που έγινε στο πλαίσιο της εκδήλωσης συνάγεται ότι το 81% των Ισραηλινών ταξιδεύουν στην Ελλάδα για τουριστικούς λόγους, το 9% για επαγγελματικούς, ενώ άλλο ένα 9% για επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς .

Ισχυρές επιδόσεις, με αύξηση της επιβατικής κίνησης για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 33% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, κατέγραφε  και η EL AL, ο εθνικός αερομεταφορέας του Ισραήλ. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023 διακίνησε  40.000 επιβάτες στο δρομολόγιο Αθήνα – Τελ Αβίβ, το οποίο πραγματοποιείται 14 φορές σε εβδομαδιαία βάση, ενώ, για το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν 12.000 επιβάτες στο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Τελ Αβίβ, το οποίο πραγματοποιείται 5 φορές σε εβδομαδιαία βάση.

«Το Ισραήλ είναι μια από τις κύριες πηγές τουρισμού για την Ελλάδα και η Ελλάδα είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμούς για τους Ισραηλινούς», τόνιζε στην εκδήλωση ο Δημήτρης Φραγκάκης, γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Από την πλευρά του ο Κόμπι Γκολάν, Assistant Vice President for Global Operations της EL AL, τόνιζε, ότι πριν από την πανδημία η εταιρεία πραγματοποίησε 882 πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στα ελληνικά νησιά, ενώ το 2023, μέχρι σήμερα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 1.056 πτήσεις, αναδεικνύοντας τη μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφει ο εθνικός αερομεταφορέας του Ισραήλ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μάλιστα, επεσήμανε ότι το 2018 η εταιρεία μετέφερε 121 χιλιάδες Ισραηλινούς στην Ελλάδα, το 2019 132 χιλιάδες Ισραηλινούς, ενώ φέτος, μέχρι τον Αύγουστο είχε μεταφέρει περίπου 323 χιλιάδες.

Ας σημειωθεί ότι πολλοί Ισραηλινοί τουρίστες προτιμούσαν και άλλες περιοχές της χώρας αυτή την περίοδο όπως τα Ιωάννινα που είναι μεταξύ των δημοφιλών προορισμών, γι’ αυτό εξάλλου και υπάρχει απευθείας πτήση από το Τελ Αβίβ. Γενικότερα τα κυριότερα μέρη που επισκέπτονται είναι αρχικά η Αθήνα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Θεσσαλονίκη, η Ήπειρος, η Μύκονος, η Κως, η Κέρκυρα, τα Χανιά, η Ζάκυνθος, η Κάρπαθος και η Σαντορίνη.

 

 

Ισραηλινοί επενδυτές

Πραγματικά ευχόμαστε η όλη ιστορία να τελειώσει το συντομότερο δυνατόν, αν και δεν ξέρουμε πόσο εύκολο είναι αυτό. Ωστόσο εμείς θα βάζαμε και μια άλλη παράμετρο στην ιστορία και τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου. Ναι μεν λοιπόν υπάρχει το αρνητικό από την πορεία του τουρισμού, με εύλογες ανησυχίες, με βάση και τα στοιχεία που είδαμε παραπάνω. Ωστόσο θα μπορούσε να υπάρξει μια θετική εξέλιξη για τη χώρα μας. Βλέποντας τις αρκετές επενδύσεις που έχουνε κάνει ισραηλινοί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, κυρίως στην αγορά ακινήτων. Δεν αποκλείουμε ο τελευταίος πόλεμος να φέρει ακόμη περισσότερες επενδύσεις. Δεδομένο είναι πως οι ισραηλινοί είναι ένας πλούσιος λαός …. Και είμαστε σίγουροι πως σε μια περιοχή που οι κίνδυνοι, μετά τα όσα έγιναν τελευταία, θα είναι μεγάλοι τα επόμενα χρόνια. Δε θα μας εξέπληττε να δούμε πολύ περισσότερους ισραηλινούς να επενδύουνε στη χώρα μας.

 

 

Το έχουμε ξαναπεί … Το κράτος δεν είναι να κάνει διαπιστώσεις ….

Επειδή τώρα διαβάζαμε πάλι σχετικά δημοσιεύματα πως η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία έχουνε διαπιστώσει την ύπαρξη κερδοσκοπίας σε πολλά προϊόντα. Θα ξαναπούμε το ίδιο. Πως μια κυβέρνηση δεν είναι να κάνει διαπιστώσεις. Αυτό το κάνουμε εμείς οι πολίτες και δυστυχώς “πληρώνουμε τη νύφη”. Μια κυβέρνηση πρέπει να λαμβάνει μέτρα. Μέτρα ουσιαστικά και όχι μέτρα απλά για εντυπωσιασμό, πιάνοντας 1 στις 100 περιπτώσεις κερδοσκοπίας και αφήνοντας τις άλλες 99 ατιμώρητες. Πιστεύουμε συμφωνείται πως δε χρειάζεται να γράψουμε περισσότερα ….

 

 

Χρεοκοπίες

Με όλο και περισσότερους να ανησυχούνε, ενδεχομένως να έχουνε δίκαιο, πως οι πραγματικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία από τα πολύ υψηλά επιτόκια ξεκινάνε τώρα. Ενδιαφέρουσα ήτανε η τελευταία έρευνα της Scope που προβλέπει πως κύμα χρεοκοπιών θα πλήξει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις τουλάχιστον έως τα τέλη του 2024 και τις αρχές του 2025. Όπως αναφέρει η Scope Ratings. Ο υψηλός πληθωρισμός, οι πιο δύσκολες συνθήκες χρηματοδότησης, το υψηλό ενεργειακό κόστος και η αδύναμη οικονομική ανάπτυξη πλήττουν το αξιόχρεο των επιχειρήσεων.

Μάλιστα, οι αναλυτές  της Scope προειδοποιούν ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα δεχθούν βαρύτερο πλήγμα, κυρίως στους κλάδους που είναι ευάλωτοι στην αύξηση του κόστους και τη σύσφιγξη των όρων χρηματοδότησης.

«Η αύξηση των ρυθμών χρεοκοπιών δεν είναι απλά μια ομαλοποίηση  του πιστωτικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη μετά την πανδημία. Αντανακλά τους σημαντικά αυξημένους κινδύνους, καθώς τα υψηλότερα επιτόκια για περισσότερο καιρό επιτείνουν τις πιέσεις στους ισολογισμούς των επιχειρήσεων σε πολλούς κλάδους», σημειώνει ο αναλυτής του οίκου, Sebastian Zank.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Scope, τα περιστατικά χρεοκοπιών αυξάνονται σταθερά εδώ και έξι συνεχόμενα τρίμηνα στην Ε.Ε., με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται σήμερα στα υψηλότερα επίπεδα από το 2015, όταν άρχισαν να καταγράφονται συστηματικά τα σχετικά δεδομένα.

Σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ελβετία και η Ουγγαρία, οι χρεοκοπίες έχουν ξεπεράσει ήδη τα προ-πανδημίας επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι οι χρεοκοπίες μειώθηκαν σε όλη την Ευρώπη στην πανδημία, λόγω των μέτρων στήριξης που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις.

Μάλιστα, η Scope διαπιστώνει αύξηση μεταξύ 25% και 50% σε Γαλλία, Ισπανία, Σουηδία, Νορβηγία και Ολλανδία, ενώ στην Ουγγαρία, οι χρεοκοπίες έχουν αυξηθεί πάνω από 100% σε σχέση με πέρυσι.

 

Ποιες επιχειρήσεις κινδυνεύουν περισσότερο

Σύμφωνα με την Scope, οι εταιρείες που έχουν χαμηλό δείκτη EBITDA/τόκους είναι πιο ευάλωτες, καθώς τα επιτόκια στα νέα εταιρικά ομόλογα και τα τραπεζικά δάνεια έχουν περίπου διπλασιαστεί από τα μέσα του 2022, επηρεάζοντας τα χρέη κυμαινόμενου επιτοκίου όπως και τα χρέη που πρέπει να  αναχρηματοδοτηθούν.

«Αναγνωρίζουμε ότι οι χρεοκοπίες εστιάζουν στις μικρές επιχειρήσεις (που συνήθως έχουν λιγότερα από 50 άτομα προσωπικό), αλλά περιμένουμε ότι το αυξημένο λειτουργικό ρίσκο και ρίσκο (ανα)χρηματοδότησης θα επεκταθεί και στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις», σημειώνει ο Zank.

Άλλωστε, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις καλούνται τα επόμενα τρία χρόνια να αναχρηματοδοτήσουν χρέη-ρεκόρ. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να καλύψουν επιπλέον πληρωμές τόκων περίπου 8,2 δισ. ευρώ το 2024 κατά την αναχρηματοδότηση ομολόγων που ωριμάζουν, αφότου πληρώσουν ένα παρόμοιο ποσό σε έξτρα τόκους για την αναχρηματοδότηση τίτλων φέτος, εξαιτίας της αύξησης των επιτοκίων.  Το επιπλέον κόστος θα αυξηθεί και πάλι το 2025 και το 2026.

 

 

Κλιματική αλλαγή

Να κλείσουμε με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, τις επιπτώσεις που ο πλανήτης της βιώνει όλο και πιο έντονα, ειδικά χώρες όπως η χώρα μας, με γνωστές τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές, που σε μεγάλο βαθμό συνδέονται με το ζήτημα.

Είναι εντυπωσιακό λοιπόν πως πάνω από το 40% των παγονησίδων της Ανταρκτικής έχει συρρικνωθεί από το 1997, με σχεδόν το ήμισυ εξ αυτών να μην παρουσιάζουν «σημεία ανάκαμψης», σύμφωνα με νέα έρευνα που συνδέει το φαινόμενο με την κλιματική κατάρρευση.

Όπως έγραψε ο Guardian, επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Λιντς υπολόγισαν πως 67 τρισ. τόνοι πάγου χάθηκαν στα δυτικά της Ανταρκτικής, ενώ σχηματίστηκαν στα ανατολικά 59 τρισ. τόνοι μεταξύ 1997-2021. Αποτέλεσμα, μια καθαρή απώλεια 7,5 τρισ. τόνων πάγου. 

Σημειώνεται πως τα ζεστά νερά στη δυτική πλευρά της Ανταρκτικής λιώνουν τον πάγο, τη στιγμή που στα ανατολικά οι παγονησίδες (σ.σ.: ice shelves, η οποιαδήποτε μάζα επιπλέοντος πάγου που φέρει επίπεδη οροφή) παρέμειναν οι ίδιες ή επεκτέθηκαν, καθώς τα νερά στην περιοχή είναι ψυχρότερα.

Οι παγονησίδες βρίσκονται στο χείλος του κάθε παγετώνα και επιβραδύνουν τον ρυθμό ροής τους προς τον ωκεανό. Οταν συρρικνώνονται, οι παγετώνες απελευθερώνουν μεγαλύτερες ποσότητες γλυκού νερού στη θάλασσα, γεγονός που μπορεί να διαταράξει τα ρεύματα του Νότιου Ωκεανού.

«Υπάρχει μια μεικτή εικόνα της κατάστασης επιδείνωσης των παγονησίδων και αυτό έχει να κάνει με την ωκεάνια θερμοκρασία και τα ρεύματα γύρω από την Ανταρκτική», εξηγεί ο δρ Μπέντζαμιν Ντέιβισον, επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Advances.

«Το δυτικό μισό είναι εκτεθειμένο σε θερμό νερό, το οποίο μπορεί να διαβρώσει γρήγορα το κάτω μέρος των παγονησίδων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ανατολικής Ανταρκτικής προστατεύεται σήμερα από τα θερμά νερά λόγω μιας ζώνης ψυχρών παράκτιων υδάτων», σημειώνει. 

Οι επιστήμονες υπολόγισαν τις ετήσιες αλλαγές στον όγκο του πάγου με τη χρήση δορυφόρων που έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν μέσα από τα πυκνά σύννεφα κατά τη διάρκεια των ατελείωτων πολικών νυχτών.

Εξέτασαν πάνω από 100.000 εικόνες από το Διάστημα, αναλύοντας την υγεία των παγονησίδων, η οποία μπορεί να έχει επιπτώσεις και στον υπόλοιπο πλανήτη.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum