|
00:01 - 19/08/24 |
|
|

Τουρισμός &
Ανισότητες
Εισοδηματικές ανισότητες
μεταξύ των διαφόρων περιοχών της χώρας, με πηγή προέλευσης
κυρίως τον τουρισμό,
αναδεικνύουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για
τον κύκλο εργασιών στους κλάδους των καταλυμάτων και της
εστίασης. Οι ανισότητες, μάλιστα, διευρύνονται χρόνο με τον
χρόνο, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη να τεθεί και αυτή η
σημαντική διάσταση στο πλαίσιο της συζήτησης που έχει
ανοίξει για το πόσο και τι είδους τουρισμό θέλει η χώρα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο
τζίρος στη Μύκονο από
καταλύματα και εστίαση το 2023 έφτασε τα 504 εκατ. ευρώ,
αποτελώντας το 2,5% του συνολικού αντίστοιχου τζίρου στη
χώρα. Αντιθέτως, ο τζίρος σε ολόκληρη την Ανατολική
Μακεδονία και Θράκη, περιλαμβανομένης της
τουριστικής Θάσου, δεν ξεπερνάει τα 470 εκατ. ευρώ, το 2,3%
της χώρας.

Στη Σαντορίνη,
επίσης, ο τζίρος στους συγκεκριμένους κλάδους, καταλυμάτων
και εστίασης, που σχετίζονται με τον τουρισμό ήταν 743,8
εκατ. ευρώ το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 3,7% του συνόλου
του κύκλου εργασιών στη χώρα.
Αντιθέτως, σε ολόκληρη τη Δυτική
Μακεδονία ο τζίρος ήταν μόλις 140 εκατ. ευρώ, το
0,7% της χώρας.
Το Ιόνιο
Περνώντας στο Ιόνιο,
ο τζίρος στην Κέρκυρα είναι σχεδόν 700 εκατ. ευρώ, το 3,5%
του συνολικού τζίρου των καταλυμάτων και της εστίασης της
χώρας. Στην Κεφαλονιά ήταν 168,4 εκατ. ευρώ, το 0,8% της
χώρας. Συνολικά, τα Ιόνια Νησιά είχαν τζίρο 1,4 δισ. ευρώ,
το 7% της χώρας. Αντίθετα, ολόκληρη η Στερεά Ελλάδα είχε
τζίρο 383 εκατ. ευρώ, το 1,9% της χώρας.
Το 18,3% του τζίρου της χώρας
στους τομείς καταλυμάτων και εστίασης πραγματοποιείται στο Νότιο
Αιγαίο, την κατ’ εξοχήν τουριστική περιφέρεια της
χώρας. Και μεταξύ όλων των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, τα
πρωτεία στον τζίρο αυτό έχει η Ρόδος, με 1,3 δισ. ευρώ, το
6,5% του τζίρου της χώρας και το 1/3 του τζίρου του Νοτίου
Αιγαίου.
Συνολικά στη χώρα, βεβαίως, τα
πρωτεία έχει η Αττική,
με τζίρο 6,5 δισ. ευρώ το 2023, ή το 32,5% του συνόλου της
χώρας. Η Αθήνα έχει, ασφαλώς, και αυτή ευνοηθεί τα τελευταία
χρόνια από τον τουρισμό, αφού έχει γίνει προορισμός από μόνη
της και όχι ως ενδιάμεσος σταθμός για τα νησιά, όπως ήταν
παλιά.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη,
μια πόλη που φημίζεται για τον πλούτο των χώρων εστίασης που
προσφέρει και η οποία έχει επίσης αναπτυχθεί τουριστικά τα
τελευταία χρόνια. Ο τζίρος των σχετικών επιχειρήσεων το 2023
ήταν 1,4 δισ. ευρώ η 7% του συνόλου της χώρας.
Ψηλά στην κλίμακα του τζίρου
εστίασης και καταλυμάτων είναι, φυσικά, η Κρήτη συνολικά,
με πρώτο το Ηράκλειο, που έφτασε το 1,1 δισ. ευρώ, δεύτερα
τα Χανιά με 754 εκατ. ευρώ, τρίτο το Ρέθυμνο με 468 εκατ.
ευρώ και τέταρτο το Λασίθι με 406 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη υπάρχει η Ήπειρος,
με τις τόσο πολλές ομορφιές, που είχε τζίρο συνολικά το 2023
σε καταλύματα και εστίαση 368 εκατ. ευρώ, το 1,8% της χώρας.
Νέες ανισότητες
Το ζήτημα των νέων ανισοτήτων
που δημιουργούνται έχει υποπέσει στην προσοχή της
κυβέρνησης. «Οι παλιές διαφοροποιήσεις μεταξύ πόλης και
χωριού έχουν αντικατασταθεί από αυτές μεταξύ τουριστικών και
μη τουριστικών περιοχών», σχολιάζει κυβερνητικός παράγων. «Ο
τουρισμός δημιουργεί ανισότητες που δεν εντάσσονται στα
κλασικά μοντέλα».
Καθώς το ζήτημα του
υπερτουρισμού μπαίνει στην πολιτική ατζέντα, οι αναλυτές σημειώνουν
ότι θα μπορούσαν να αναζητηθούν λύσεις που θα ανακούφιζαν
τις κορεσμένες περιοχές, εις όφελος των λιγότερο
ανεπτυγμένων και σαφώς φτωχότερων.
Δηλωθέντα εισοδήματα
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν,
μάλιστα, ότι οι ανισότητες επιτείνονται τα τελευταία χρόνια,
καθώς καλπάζει το τουριστικό ρεύμα στη χώρα. Για παράδειγμα,
ενώ το 2019 το δηλωθέν εισόδημα στις Κυκλάδες ήταν
894 εκατ. ευρώ, το 2022 αυτό ήταν 1,130 δισ. ευρώ,
παρουσιάζοντας άνοδο 26%.
Την ίδια ώρα, το δηλωθέν
εισόδημα στην Ξάνθη ήταν 624 εκατ. ευρώ το 2019 και ανέβηκε
στα 694 εκατ. ευρώ το 2022, με ρυθμό 11%.
Στην Ευρυτανία, από 91 εκατ.
ευρώ ανέβηκε στα 97 εκατ. ευρώ, κατά 6%, ενώ στην Κεφαλονιά
από 282 εκατ. ευρώ στα 327 εκατ. ευρώ, κατά 16%. Στη
Χαλκιδική από 706 εκατ. ευρώ στα 801 εκατ. ευρώ, κατά 13,4%.
Στην Αθήνα από 28,3 δισ. ευρώ στα 34,7 δισ. ευρώ, άνοδος
22,6%.
Εννοείται ότι τα παραπάνω
στοιχεία αφορούν δηλωθέντα εισοδήματα. Το «μαύρο» χρήμα που
κυκλοφορεί στον τουρισμό είναι επίσης πολύ, καθιστώντας την
εικόνα ακόμη πιο άνιση. |
|
|
|

Τουρισμός
Και συνεχίζοντας με τον
τουρισμό, πολύ ενδιαφέρουσα η τελευταία έκθεση του
Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ με τίτλο "Ποιος Πάει Που; Πόσο Μένει;
Πόσα ξοδεύει;" Μια έκθεση στην οποία υπάρχουνε αναλυτικά
στοιχεία για την εικόνα των ξένων τουριστών στη χώρα μας,
αναλύοντας τα μεγέθη επισκέψεων, διανυκτερεύσεων και
εισπράξεων καθώς και τους δείκτες δαπάνη ανά επίσκεψη,
δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μέση διάρκεια παραμονής.
Με βάση τα στοιχεία της
έρευνας, το 2023 στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν συνολικά
36.136 χιλ. επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας,
παρουσιάζοντας αύξηση +15,2% σε σύγκριση με το 2022 που
είχαν πραγματοποιηθεί 31.367 χιλ. επισκέψεις. Η μεγαλύτερη
ποσοστιαία αύξηση κατά +58,1% καταγράφηκε στην Περιφέρεια
Ηπείρου και ακολουθήσε η Περιφέρεια Αττικής με +40,3%.
Αντίθετα η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση καταγράφηκε στην
Περιφέρεια Πελοποννήσου κατά -17,8%.
Στην πρώτη θέση κατάταξης των
χωρών, με βάση τον αριθμό των επισκέψεων το 2023, ανέβηκε η
Γερμανία με 5.027 χιλ. επισκέψεις ενώ στην δεύτερη θέση
υποχώρησε το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην τρίτη θέση ανέβηκε η
Βουλγαρία κερδίζοντας 2 θέσεις στον πίνακα κατάταξης και
ακολούθησε η Ιταλία κερδίζοντας επίσης 2 θέσεις στον πίνακα
κατάταξης. Αντίθετα, 2 θέσεις στην κατάταξη υποχώρησαν η
Γαλλία και οι ΗΠΑ.
Κατά μέσο όρο, ο κάθε
επισκέπτης της Ελλάδας (που αντιστοιχεί σε μια άφιξη)
επισκέφτηκε 1,10 Περιφέρειες το 2023 ενώ το 2022
επισκεπτόταν 1,13 Περιφέρειες. Σημαντική διαφοροποίηση
παρατηρείται στους επισκέπτες από τις "long haul" αγορές,
καθώς σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα τείνουν να επισκέπτονται
σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό Περιφερειών. Ενδεικτικά:
Αυστραλία (1,76 επισκέψεις ανά επισκέπτη), Η.Π.Α. (1,50) και
Καναδάς (1,38).
Οι διανυκτερεύσεις των
ταξιδιωτών στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν στις 227.938 χιλ. το
2023 παρουσιάζοντας αύξηση +5,1% σε σχέση με το 2022.

Η πλειοψηφία των Περιφερειών
παρουσίασε μείωση στον αριθμό των διανυκτερεύσεων. Η
μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κατά +35,9% καταγράφηκε στην
Περιφέρεια Ηπείρου και ακολούθησε η Περιφέρεια Αττικής με
+26,2%. Αντίθετα η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση καταγράφηκε
στην Περιφέρεια Πελοποννήσου κατά -31,1%.
Την ίδια ώρα, η μέση διάρκεια
παραμονής ανά επίσκεψη στις Περιφέρειες της Ελλάδας
διαμορφώθηκε σε 6,3 διανυκτερεύσεις το 2023, έναντι 6,9 το
2022 καταγράφοντας μείωση -8,8%. Η μέση διάρκεια παραμονής
διαφοροποιείται ανά Περιφέρεια, με δύο Περιφέρειες (Ιόνιοι
Νήσοι και Κρήτη) να παρουσιάζουν αύξηση ενώ οι υπόλοιπες
εννέα παρουσιάζουν μείωση.

Η μέγιστη διάρκεια παραμονής
με 9,8 διανυκτερεύσεις καταγράφηκε στην Περιφέρεια Βορείου
Αιγαίου.
Ακολουθεί η Κρήτη με 8,3
διανυκτερεύσεις παρουσιάζοντας αύξηση +1,3%. Αύξηση
καταγράφηκε στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων κατά +5,3% ενώ η
μέση διάρκεια παραμονής ανήλθε σε 8,0 διανυκτερεύσεις.
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου η
μέση διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 7,6 διανυκτερεύσεις.
Στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου η μέση διάρκεια παραμονής
ήταν 7,3 διανυκτερεύσεις, ενώ ατην Περιφέρεια Θεσσαλίας η
μέση διάρκεια παραμονής ανά επίσκεψη διαμορφώθηκε σε 6,5
διανυκτερεύσεις,.
Μείωση κατά -10,0% σημειώθηκε στην Αττική όπου η μέση
διάρκεια παραμονής διαμορφώθηκε σε 5,6 διανυκτερεύσεις.
Τέλος, η ελάχιστη διάρκεια
παραμονής το 2023, σημειώθηκε στην Περιφέρεια Ηπείρου όπου
σημειώθηκε μείωση κατά -14,0% ενώ καταγράφηκαν μόλις 2,5
διανυκτερεύσεις. |
|
|
|

Πυρκαγιές
Τώρα αναφορικά με τις
τελευταίες πυρκαγιές, που για ακόμη μια φορά φάνηκε το πόσο
μπάχαλο είμαστε ως χώρα. Πολύ ενδιαφέρουσα βρήκαμε ένα
τελευταίο δημοσίευμα του in.gr, στο οποίο σημειώνεται πως
πριν ακριβώς δύο μήνες (14 Ιουνίου) ο Οργανισμός Οικονομικής
Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είχε δημοσιεύσει μια πολύ
ενδιαφέρουσα μελέτη, με τίτλο «Πώς να ‘’τιθασεύσουμε’’ τις
πυρκαγιές, εν μέσω κ λιματικής αλλαγής – Η περίπτωση της
Ελλάδας».
Στην πολυσέλιδη και
εμπεριστατωμένη έρευνα, ο διεθνής οργανισμός απευθύνει
ισχυρές συστάσεις: Δώστε περισσότερο βάρος στην πρόληψη, δεν
αρκεί η καταστολή. Επίσης διαπιστώνει καθυστερήσεις στην
απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων για έργα δασοπροστασίας,
επιβεβαιώνοντας έτσι το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα των ΝΕΩΝ, και
το αντίστοιχο άρθρο του in.
Δραματική συρρίκνωση της
Δασικής Υπηρεσίας
Ο ΟΟΣΑ επιβεβαιώνει ότι τα
κονδύλια για τη Δασική Υπηρεσία έχουν συρρικνωθεί δραματικά,
δικαιώνοντας τους δασολόγους, που διαμαρτύρονται εδώ και
χρόνια για την υποβάθμιση και την απαξίωση ενός θεσμού που
είναι κατεξοχήν αρμόδιος για την προστασία των δασών.
Επί τουλάχιστον δύο δεκαετίες,
σημειώνει η έκθεση, «οι δημόσιες επενδύσεις για τη
διαχείριση των πυρκαγιών επικεντρώνονταν όλο και περισσότερο
στην καταστολή εις βάρος της πρόληψης, με τη χρηματοδότηση
για το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα να αυξάνεται και τους
πόρους για τη Δασική Υπηρεσία να συρρικνώνονται σταθερά».

Ο ΟΟΣΑ παραπέμπει σε διεθνείς
και ελληνικές επιστημονικές μελέτες – μεταξύ άλλων του
κορυφαίου Έλληνα δασολόγου Γαβριήλ Ξανθόπουλου, που
αποδεικνύουν ότι η χρηματοδότηση για τη Δασική Υπηρεσία
μειώθηκε σχεδόν 30% την περίοδο 2010-2017 που συμπίπτει με
το ξέσπασμα και την κορύφωση της μνημονιακής κρίσης. Ως
αποτέλεσμα, το 2017, τα κονδύλια που διατέθηκαν στη Δασική
Υπηρεσία ανέρχονταν στο ένα πέμπτο των κονδυλίων που
διατέθηκαν στο Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα. Στον πίνακα που
παραθέτει αποτυπώνεται εύγλωττα η δυσαναλογία μεταξύ της
χρηματοδότησης μεταξύ των δύο φορέων.
«Οι δήμοι και άλλες δημόσιες
υπηρεσίες που εμπλέκονται στην πρόληψη των πυρκαγιών
αντιμετώπισαν επίσης παρόμοιες προκλήσεις», συμπληρώνει ο
ΟΟΣΑ.
Κενά στην πρόληψη των
πυρκαγιών
Αναγνωρίζει ότι το κράτος, για
να αντιμετωπίζει αυτή την ανισορροπία διέθεσε χρηματοδότηση
για την πρόληψη των πυρκαγιών, με το πρόγραμμα Antinero, με
50 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και
22 εκατ. από τον τακτικό προϋπολογισμό.
Βεβαίως, όπως έχει αποδείξει
έρευνα των Data Journalists, η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί το
2020 ότι έχει εξασφαλίσει 700 εκατ. ευρώ για «το μεγαλύτερο
πρόγραμμα αναδάσωσης που έγινε ποτέ». Τελικά υπογράφηκε
πρόγραμμα ύψους 55,6 εκατ. το 2023.
Καθυστερήσεις στην αξιοποίηση
των κοινοτικών πόρων
«Παρά τις βελτιώσεις αυτές,
απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για την εξασφάλιση
επαρκούς και σταθερής χρηματοδοτικής στήριξης για την
πρόληψη των πυρκαγιών, καθώς και για τη διασφάλιση της
αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων πόρων, οι οποίοι συχνά
δεν αξιοποιούνται επαρκώς λόγω καθυστερήσεων και
γραφειοκρατικών εμπλοκών», σημειώνει ο ΟΟΣΑ.
Ο Οργανισμός επιβεβαιώνει
δηλαδή την κριτική που έχει δεχθεί η κυβέρνηση για
καθυστερήσεις στην πραγματική απορρόφηση των κονδυλίων και
στην υλοποίηση των έργων.
«Οι χρονοβόρες και πολύπλοκες
γραφειοκρατικές διαδικασίες έχουν μερικές φορές παρεμποδίσει
την ικανότητα των δημόσιων αρχών να έχουν πρόσβαση ή να
χρησιμοποιούν τους πόρους που τους διατίθενται από ευρωπαϊκά
και εθνικά κονδύλια. Η διάθεση σταθερών πόρων στις δημόσιες
αρχές που είναι αρμόδιες για την πρόληψη των πυρκαγιών είναι
επίσης κρίσιμη, προκειμένου να καταστεί δυνατή η πρόσληψη
και η κατάρτιση μόνιμου ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και να
καταστεί δυνατός ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός για
την πρόληψη», τονίζει ο ΟΟΣΑ.
Τι προτείνει ο ΟΟΣΑ για τις
πυρκαγιές
Μεταξύ άλλων ο ΟΟΣΑ
υποστηρίζει ότι πρέπει να παρθούν μέτρα για να καταπολεμηθεί
η εγκατάλειψη της υπαίθρου, ενισχύοντας την αγροτική
ανάπτυξη μέσω ολοκληρωμένων συνεργατικών στρατηγικών. Όπως
σημειώνει, η εγκατάλειψη των αγροτικών περιοχών συνιστά
διαρθρωτικό πρόβλημα που δυσχεραίνει τις προσπάσθειες
μείωσης του κινδύνου πυρκαγιών.
Επίσης επιμένει στην ενίσχυση
την εφαρμογή των κανονισμών για τη χρήση γης, για να μπει
ένα φρένο στην άναρχη και αυθαίρετη δόμηση, ειδικά στις
περιφέρειες των πόλεων και στο «μεταίχμιο» μεταξύ των
αστικών – περιαστικών περιοχών και των δασικών εκτάσεων.
Δυστυχώς ακούγεται θλιβερά επίκαιρο, αφού αυτή τη φορά οι
πυρκαγιές μπήκαν κυριολεκτικά στις πόλεις.
Η οριστικοποίηση του εθνικού
κτηματολογίου και των δασικών χαρτών της χώρας και η θέσπιση
αυστηρότερων κανόνων για την αστική ανάπτυξη αι την
περιβαλλοντική προστασίας αποτελούν βασικές δράσεις
προτεραιότητας προς αυτή την κατεύθυνση, καταλήγει ο ΟΟΣΑ. |
|
|
|

Αττική: Το
60% των καμένων του 2024 είχε ξανακαεί το 2009
Και μια που πιάσαμε τις
πυρκαγιές. Πολύ ενδιαφέροντα είναι και τα παρακάτω στοιχεία
με βάση τα οποία το 60% των καμένων του 2024 είχε ξανακαεί
το 2009 …. Και εννοείται πως στην πορεία αυτών των χρόνων
κανείς δε σκέφτηκε να ληφθούν κάποια ουσιαστικά μέτρα για να
αποφευχθούνε τα όσα έγιναν τις τελευταίες ημέρες…..

Πριν δεκαπέντε χρόνια, τον
Αυγούστου του 2009, οι πύρινες φλόγες που ξεπηδούν από τη
βορειοανατολική Αττική και συγκεκριμένα
το Γραμματικό μετατρέπουν σε στάχτη, μέσα σε τέσσερις
ημέρες, 210.000 στρέμματα γης.
Η πυρκαγιά ξεκίνησε, την
Παρασκευή 21 Αυγούστου, από τον λόφο Μαύρο Βουνό Γραμματικού
και πιο συγκεκριμένα από τις βόρειες παρυφές του, σε
υψόμετρο περίπου 200-300 μέτρων. Ενάμιση χιλιόμετρο δυτικά
του οικισμού Σέσι και ένα χιλιόμετρο βορειοανατολικά του
εργοταξίου του νέου ΧΥΤΑ.
205.210 στρέμματα καμμένα
Επεκτάθηκε σχετικά γρήγορα σε
κατεύθυνση Ν-ΝΔ του Γραμματικού καθώς οι πρώτες εστίες δεν
αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως, ενώ στην περιοχή έπνεαν ισχυροί
άνεμοι. Τα επόμενα δύο εικοσιτετράωρα η φωτιά επεκτεινόταν
κατά την ίδια κατεύθυνση και χωριζόταν σε διάφορα όμορα
μέτωπα, ακολουθώντας το τοπογραφικό ανάγλυφο. Έτσι, κατά την
πρώτη ημέρα κατευθύνθηκε προς το χωριό του Γραμματικού, όπου
διαχωρίστηκε βορειοδυτικά προς Βαρνάβα και νοτιοανατολικά
προς Κάτω Σούλι και Μαραθώνα.
Τέσσερις ημέρες φωτιάς και
πολλές χιλιάδες στρέμματα καμμένα
Στη συνέχεια, μέσα στα επόμενα
εικοσιτετράωρα, κατευθύνθηκε από όλα τα μέτωπα προς το
Καλέτζι και τη λίμνη του Μαραθώνα και στη συνέχεια
επεκτάθηκε προς τις περιοχές της Σταμάτας, του Αγίου
Στεφάνου και διαμέσου τους όρους Σκάρπα έπληξε το Πεντελικό
όρος (Διόνυσο, Παλαιά Πεντέλη, Ντράφι, Ανατολή Νέας Μάκρης,
Διώνη, Καλλιτεχνούπολη κλπ).
Η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο
έπειτα από τέσσερις ημέρες (στις 24 Αυγούστου), καίγοντας
μια εκτεταμένη, κυρίως δασική (66,8%) έκταση που ανέρχεται
συνολικά σε 205.210 στρέμματα, όπως αυτή αναφέρεται στο
European Forest Fire Information System (EFFIS).
Πάνω από 100.000 στρέμματα
καμμένα
Την Κυριακή 11 Αυγούστου
βρεθήκαμε στο ίδιο έργο θεατές. Η πυρκαγιά στη
βορειοανατολική Αττική ξεκίνησε στην περιοχή του Βαρνάβα,
στα βορειοανατολικά της Αθήνας, και γρήγορα εξαπλώθηκε λόγω
των ισχυρών ανέμων. Η φωτιά επεκτάθηκε προς τα νότια και
έκαιγε σε τρία μέτωπα, στον οικισμό του Γραμματικού, του
Μαραθώνα, της Νέα Μάκρης και του όρους Πεντέλη. Η φωτιά
επεκτάθηκε επίσης στην Σταμάτα, την Ροδόπολη και τον
Διόνυσο. Λίγες ώρες μετά πέρασε στον αστικό ιστό της Αθήνας,
στα Βριλήσσια, ενώ επεκτάθηκε μέχρι και το Πάτημα Χαλανδρίου
όπου θρηνούμε και το χαμό μιας εργαζόμενης γυναίκας.
Το μήκος των μετώπων έφτασε τα
23 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την υπηρεσία Copernicus, ενώ
κάηκαν πάνω από 100.000 στρέμματα.
Αλληλοεπικάλυψη κατά ποσοστό
60% με τη φωτιά του 2009
Από τα καμένα στρέμματα,
σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του Copernicus CLMS Corine
Land Cover, το 39% της επιφάνειας είναι μεταβατικές δασώδεις
και θαµνώδεις εκτάσεις, το 26% σκληρόφυλλη βλάστηση, το
19.5% εκτάσεις µε αραιή βλάστηση με διάσπαρτη δόμηση, το 12%
γεωργικές εκτάσεις, και το 3,5% ασυνεχής αστική δόμηση.
Από την επεξεργασία του χάρτη
του BEYOND EO Centre, που δημοσιεύει το Εθνικό Αστεροσκοπείο
Αθηνών, το ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει είναι
η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην πρόσφατη πυρκαγιά με την
αντίστοιχη του 2009.

Όπως φαίνεται από τη
χαρτογράφηση, η πυρκαγιά του 2009 αναπτύχθηκε με πολύ
παρόμοιο τρόπο με τις δύο καμένες εκτάσεις να παρουσιάζουν
αλληλοεπικάλυψη κατά ποσοστό 60%, γεγονός που κάνει έκδηλη
την επιβάρυνση του οικοσυστήματος στην περιοχή με δυσοίωνες
προβλέψεις αναφορικά με την φυσική αναγέννηση του τοπίου τα
επόμενα χρόνια. |
|
|
|
|
|
|
|