| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

 

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 19/10/23

 

Όταν λέμε πως έχουνε αλλάξει ελάχιστα παρά την κρίση

Παρά πολλές φορές έχουμε γράψει πως παρά τα όσα έχουμε περάσει ως χώρα την δεκαετία + της κρίσης, ελάχιστα έχουνε αλλάξει όλα αυτά χρόνια, με τα περισσότερα διαρθρωτικά προβλήματα να παραμένουνε. Θυμίζοντας πως στα πρώτα draft των μνημονίων της Τρόικας υπήρχαν ειδικές αναφορές στον προβληματικό τρόπο της δικαιοσύνης, αξίζει κανείς να διαβάσει τα όσα έγραψε η κα Ιωάννου Μάνδρου στο τελευταίο της άρθρο στην Καθημερινή:

Η κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική Δικαιοσύνη έχει επισημανθεί από πάρα πολλές πλευρές, ενώ αποτελεί βιωματική εμπειρία χιλιάδων πολιτών. Ομως, τα συμπεράσματα μελέτης που συντάχθηκε για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης από την Παγκόσμια Τράπεζα (δημοσιεύθηκε στο φ. της «Καθημερινής» την Κυριακή), με πλήρη αποτύπωση της δικαστικής μας πραγματικότητας, δεν προσφέρονται για απολύτως κανέναν εφησυχασμό.

Η Ελλάδα βρίσκεται, έπειτα από σχεδόν πενήντα χρόνια στην Ε.Ε., στη θλιβερή 146η θέση διεθνώς στον δείκτη που καθορίζει την απόδοση των δικαστικών συστημάτων. Πόσο δηλαδή αργούν τα δικαστήρια να εκδώσουν μια απόφαση. Σύμφωνα με τα στατιστικά της μελέτης, 1.711 ημέρες απαιτούνται στη χώρα μας –κατά μέσον όρο– από την ώρα που θα γίνει μια αγωγή έως την εκτέλεση της απόφασης κι αυτό τα λέει όλα. Ενώ, ότι χρειάζονται 1.400 ημέρες για να εκδοθεί μια απόφαση τελεσίδικη, δεν αφήνει περιθώρια καμιάς δικαιολογίας.

Οι αιτίες της καθίζησης στο δικαστικό μας σύστημα με τους απογοητευτικούς δείκτες, που είναι ανασταλτικοί για την οικονομική ανάπτυξη, τις επενδύσεις, την εμπέδωση ισονομίας στους πολίτες και τη λειτουργία του κράτους δικαίου είναι πάρα πολλές.

Αναμφίβολα το μεγάλο μερίδιο ανήκει στις εκάστοτε κυβερνήσεις, που με παραλείψεις αλλά και αλλεπάλληλες καταστροφικές δράσεις συνετέλεσαν στη σημερινή κατάσταση. Από την άλλη, δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει τις ευθύνες και άλλων παραγόντων, όπως η ασύστολη νομοθετική παραγωγή, που μόνον ύλη για τα δικαστήρια παράγει, αλλά και τα εσωτερικά προβλήματα του δικαστικού σώματος, που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των πολλών, υπάρχουν και επαυξάνουν το πρόβλημα λειτουργίας του συστήματος.

Η κυβέρνηση προεκλογικά και μετεκλογικά εξήγγειλε ευρείες αλλαγές στο δικαστικό σύστημα, σε μια προσπάθεια ανάσχεσης της κατάρρευσης. Οι όποιες μεταρρυθμίσεις, που ευτυχώς αποτελούν προαπαιτούμενο για το Ταμείο Ανάκαμψης και αν δεν υλοποιηθούν δεν… θα πάρουμε λεφτά, οφείλουν να γίνουν χθες. Ομως, γι’ αυτές τις αλλαγές, που είναι δύσκολες, απαιτείται πολλή δουλειά, μελέτη, σοβαρότητα, συνεργασία με αυτούς που ξέρουν και όχι θεσμικές ακροβασίες, που θα εξανεμιστούν σύντομα και θα κάνουν τα πράγματα χειρότερα και από τώρα. Γιατί αν χαθεί κι αυτή η ευκαιρία, δεν θα έχει συνέπεια μόνον ότι θα χαθούν χρήματα από το Ταμείο –που δεν είναι λίγο…– αλλά ότι η Δικαιοσύνη, πυλώνας κοινωνικής συνοχής και οικονομικής ανάπτυξης, σύντομα θα καταρρεύσει. Και η σημερινή θλιβερή κατάταξή της διεθνώς στην 146η θέση θα υποχωρήσει κι άλλο, φθάνοντας στον πάτο της παγκόσμιας κατάταξης. Δεν απέχει άλλωστε και πολύ…

 

 

ΑΕΠ

Όπως ανακοινώθηκε, σε επί τα χείρω αναθεώρηση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας για το 2022 προχώρησε η ΕΛΣΤΑΤ. Με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) του έτους 2022 σε όρους όγκου παρουσίασε αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με το 2021, γνωστοποίησε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ, έναντι αρχικής εκτίμησης για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,9%.  

Θα συνεχίσουμε λοιπόν να μουρμουράμε, λέγοντας πως μας κάνει εντύπωση και μάλιστα πολύ αρνητική εντύπωση, πως σχεδόν κάθε χρόνο …. Έχουμε την ίδια ιστορία, με αρνητικές αναθεωρήσεις των αρχικών στοιχείων για την πορεία της ανάπτυξης. Είναι κάτι που θεωρούμε πως δημιουργεί αρνητική εντύπωση και στην εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, ειδικά όταν τα προηγούμενα χρόνια είχαμε όλη αυτήν την ιστορία με την αναξιοπιστία των μεγεθών της ελληνικής οικονομίας. Είναι κάτι που θα πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα.

 

 

Μεγάλες καθυστερήσεις …..

Με αφορμή τα παραπάνω να καυτηριάσουμε και κάτι άλλο …. Πως ως χώρα, η Ελλάδα είναι διαχρονικά από τις τελευταίες όχι μόνο της ευρωζώνης αλλά ακόμη και της Ε.Ε. που ανακοινώνει σχεδόν τελευταία τα μακροοικονομικά στοιχεία της χρονιάς. Αργούμε αρκετά να βγάλουμε ανακοινώσεις για στοιχεία που άλλες χώρες τα ανακοινώνουνε άμεσα, με το τέλος μιας περιόδου, για παράδειγμα τριμήνου ή εξαμήνου …. Και σταθμίζοντας και αυτό, η χώρα μας φαίνεται πιο αναξιόπιστη (σε ένα σχετικό βαθμό εννοείται) από τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

 

 

Στο χρηματιστήριο

Και τα παραπάνω δεν ισχύουνε μόνο για τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας. Και στο χρηματιστήριο η ίδια ιστορία. Έχοντας καταφέρει να καταργήσουμε την υποχρεωτικότητα των τριμήνων. Υπάρχουνε μέχρι και μετοχές του FTSE 25 που περιμένουμε τέλος Σεπτεμβρίου για να έχουμε μια εικόνα της πορείας του πως πάνε τη χρονιά τα μεγέθη της εισηγμένης, μόλις ένα τρίμηνο πριν τελειώσει αυτή τη χρονιά, κάτι το οποίο πουθενά σχεδόν στις αναπτυγμένες αγορές δεν υπάρχει.

 

 

Μπράβο

Και επειδή αρκετά μουρμουρήσαμε σήμερα …. Πάμε να κλείσουμε λέγοντας ένα μεγάλο μπράβο για τα τελευταία στοιχεία του τουρισμού. Στοιχεία που όπως σταθερά μας κάνουνε κάπως αισιόδοξους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια.

Ισχυρή λοιπόν αύξηση στον αριθμό των επιβατών που διακινήθηκαν από τα ελληνικά αεροδρόμια καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, ξεπερνώντας κατά σχεδόν 14% τα επίπεδα του αντίστοιχου μήνα του 2019, προ της πανδημίας του κορονοϊού.

Επίσης, ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν στα αεροδρόμια της χώρας μας για το 9μηνο του 2023 «άγγιξε» τα 60 εκατ. άτομα, αυξημένος κατά 12,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας μας, (Αεροδρόμιο Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», 24 αεροδρόμια διαχείρισης ΥΠΑ, 14 περιφερειακά αεροδρόμια διαχείρισης Fraport Greece), ο φετινός Σεπτέμβριος κατέγραψε αύξηση διακίνησης επιβατών κατά +9,3% σε σύγκριση με το 2022 και κατά +13,9% σε σύγκριση με το 2019, καθώς το 2023 διακινήθηκαν 9.710.481, το 2022 διακινήθηκαν 8.881.695 και το 2019 διακινήθηκαν 8.523.771 επιβάτες.

Ειδικότερα, για το εννεάμηνο του έτους 2023 στην Ελλάδα (Ιανουάριος/Σεπτέμβριος 2023) το σύνολο των διακινούμενων επιβατών στα αεροδρόμια, (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού), έφτασε τα 59.901.542, έναντι 52.670.370 το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 53.418.973 επιβατών το 2019. Από τα ανωτέρω στατιστικά στοιχεία, προκύπτει αύξηση επιβατικής κίνησης +13,7% σε σχέση με το 2022 και αύξηση +12,1% σε σχέση με το 2019.

Όσον αφορά τα στατιστικά στοιχεία για τις πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών εσωτερικού και εξωτερικού) Σεπτεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν 70.763 πτήσεις, έναντι 70.142 το 2022 και 64.906 πτήσεων το 2019, με την αεροπορική κίνηση να σημειώνει αύξηση +0,9%, σε σύγκριση με το 2022 και αύξηση +9,0% σε σύγκριση με το 2019. Από τα στατιστικά στοιχεία πτήσεων για το εννεάμηνο του έτους 2023 (Ιανουάριος/Σεπτέμβριος 2023) προκύπτει ότι έγιναν 459.949 πτήσεις το 2023, έναντι 453.279 το 2022 και 433.320 πτήσεων το 2019, με την αεροπορική κίνηση εννεάμηνου 2023 να σημειώνει άνοδο +1,5% σε σύγκριση με το 2022 και αύξηση +6,1% σε σύγκριση με το 2019.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum