| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 20/05/22

 

 

Ξέρουμε όμως πόσο απέχουμε από τα πλεονάσματα που θα χρειαζόμαστε

 

Με ενδιαφέρον είδαμε τα τελευταία στοιχεία από την πορεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Θετικό λοιπόν είναι πως περιορίστηκε το έλλειμμα του Προϋπολογισμού σε ταμειακή βάση το τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το ταμειακό αποτέλεσμα της Κεντρικής διοίκησης διαμορφώθηκε στα 4δις ευρώ έναντι 9,4δις ευρώ στο αντίστοιχο περσινό τετράμηνο, με μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος του Προϋπολογισμού στα 921εκ ευρώ από 6,5δις ευρώ πέρσι. Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού στα 15,6 δισ. ευρώ από 13,7 δισ. ευρώ πέρυσι, ενώ οι δαπάνες περιορίστηκαν στα 19,6 δισ. ευρώ από 22,1 δισ. ευρώ.

 

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν πως τα στοιχεία από την εξέλιξη της εκτέλεσης του προϋπολογισμού είναι θετικά.

 

Θυμίζοντας πάντως πως κατά το φετινό πρώτο 4μηνό, παρά τον πόλεμο, δεν είχαμε lockdown και μιλάμε σε μεγάλο βαθμό για μια κανονικότητα. Βέβαια δεν ξέρουμε αν γίνεται αντιληπτό πόσο απέχουμε από τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα ζητηθούνε και θα χρειαζόμαστε ως χώρα, σταδιακά από τα μέσα του 2023 και κυρίως από το 2024. Μπορεί να μην είναι άμεσο. Αλλά από το να πας από τέτοιες επιδόσεις σε πρωτογενή πλεονάσματα 2 και 2,5% μόνο εύκολο δε θα είναι. Αν και ξέρουμε πως οι πάντες ποντάρουμε σε μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη που θα καλύψει το κενό, προσωπικά δε βλέπουμε πως θα το καταφέρουμε αυτό χωρίς νέα δημοσιονομικά μέτρα … Επαναλαμβάνουμε πολύ πρόωρα όλα αυτά, αλλά ας τα έχουμε στο μυαλό μας.

 
 

 

Είναι μεγάλο το νούμερο

 

Και συνεχίζοντας με τους προβληματισμούς μας, δεν κρύβουμε πως βρήκαμε πολύ μεγάλο νούμερο των 790εκ ευρώ που ήτανε και οι νέοι απλήρωτοι φόροι του Μαρτίου, καταγράφοντας αύξηση 26% σε σχέση με πέρυσι που ανέρχονταν σε 626 εκατ. ευρώ.

 

Με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το α΄ τρίμηνο του έτους το νέο ληξιπρόθεσμο που προστέθηκε ανήλθε σε 3,32 δισ. ευρώ από 2,16 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, αυξημένα κατά 53,7%.

 

Η  παραπάνω αύξηση  ερμηνεύεται από την περιορισμένη οικονομική δραστηριότητα του 2021, λόγω της πανδημίας, που οδήγησε με τη σειρά της σε μείωση των βεβαιωμένων φόρων, περιορισμό των εσόδων αλλά και περιορισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών.  

 

Σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις του Μαρτίου ανήλθαν σε 246εκ. € το 2022, ενώ την αντίστοιχη περίοδο το 2021 έφτασαν τα 169εκ € , σημειώνοντας αύξηση 46%.

 

 

 

Μπράβο

 

Πάμε τώρα στις θετικές ειδήσεις, οι οποίες σχεδόν πάντα έρχονται από τον τουρισμό. Σχετικά λοιπόν και με τα όσα γράφουμε σε κάθε ευκαιρία, θετικά μηνύματα για την πορεία του τουρισμού τη θερινή περίοδο εκπέμπουν οι παράγοντες του κλάδου, όπως αυτά αποτυπώθηκαν στην διάρκεια της γενικής συνέλευσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

 

Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του επικεφαλής του ΣΕΤΕ Γιάννη Ρέτσου, ο οποίος και τόνισε ότι o τουρισμός καλείται και φέτος να πρωταγωνιστήσει σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, που διαμορφώνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις του.

 

Ιδιαίτερη σημασία αποκτά η αναφορά στα τουριστικά έσοδα, σημειώνοντας ότι το τελικό του αποτέλεσμα, αναφορικά με τα έσοδα που θα προκύψουν από το τουριστικό ρεύμα, θα είναι και καταλυτικό για την διαμόρφωση του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας.

 

Κυρίως θα μείνουμε, στο ότι όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, οι προβλέψεις του προϋπολογισμού του κράτους για το 2022 κάνουν λόγο για 15 δισ. ευρώ έσοδα, ενώ αν αυτά ξεπεραστούν και φτάσουν αυτά του 2019 (18 και πλέον δισ. ευρώ) τότε θα προστεθούν επί πλέον 1,7 μονάδες στο ΑΕΠ, ανάφερε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

 
 

 

Για να μην λέμε μόνο για τον τουρισμό … Νούμερα που μας εντυπωσίασαν ….

 

Για να μην λέμε τώρα μόνο για τουρισμό.      Όχι ότι δεν ξέραμε τη σημασία της ναυτιλίας για την ελληνική. Ωστόσο θέλουμε να είμαστε ειλικρινής, ότι πιάσαμε τους εαυτούς μας εντυπωσιασμένους με τα νούμερα που αναφέρονται παρακάτω (κυρίως όσον αφορά το κομμάτι της συνεισφοράς στην ελληνική οικονομία – την είχαμε στο μυαλό μας περίπου στο 3 με 4%), με βάση τουλάχιστον τα όσα διαβάσαμε σε σχετικό δημοσίευμα που παρουσιάζει τη σχετική έκθεση ….

 

Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει μάλιστα αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στην οποία επισημαίνεται ότι καθώς ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας, αποτελεί τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως. 

 

Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνική ναυτιλία παραμένει στρατηγικό πλεονέκτημα, ιδιαίτερα σημαντικό και για την ελληνική οικονομία: οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται συνολικά περίπου στο 7% του ΑΕΠ (άμεσα και έμμεσα), προσφέροντας σχεδόν 200 χιλιάδες θέσεις εργασίας σημειώνεται στην ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών. Παρέχουν επίσης σημαντικές καθαρές εισροές στην ελληνική οικονομία: το 2021, οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές, όχι μόνο ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, μετά την ύφεση που προκλήθηκε το 2020 από την πανδημία COVID-19, αλλά επίσης είναι οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί μετά το 2008 και ανέρχονται σε πάνω από 17 δισεκατομμύρια ευρώ (και αυτό το νούμερο δεν κρύβουμε πως μας εντυπωσίασε). 

 

Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Το δε ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό. H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη) σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΕ. «Η ελληνική ναυτιλία, ως ηγέτης, αξιοποιώντας τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία της, παραμένει πρωτοπόρος στις εξελίξεις πάντα με προτάσεις ρεαλιστικές και στόχους ουσιαστικούς, όπως η έρευνα και η ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, φιλικών προς το περιβάλλον» τονίζει μεταξύ άλλων η η νέα της Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.

 

Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt. Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου (EEDI), τεχνικό μέτρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO), το οποίο διασφαλίζει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για τα πλοία. Oι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε μεγαλύτερα πλοία που έχουν επίσης μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη λόγω των οικονομιών κλίμακας. Από το 2014, η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας (σε dwt) του ελληνόκτητου στόλου είναι πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του αριθμού των πλοίων.

 

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

 

31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων

25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)

15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου

13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)

9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 
 

 

Αρκετά θετική εξέλιξη για τη χώρα μας

 

Κλείνοντας με μια άλλη, κατά την άποψη μας, αρκετά θετική εξέλιξη για τη χώρα μας, που έχει πάντα τα γνωστά ζητήματα με την Τουρκία. Σχέδιο για τη σύσταση κοινού Ταμείου Άμυνας για τα κράτη μέλη ύψους σε πρώτη φάση 500 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα κράτη μέλη να προχωρήσουν σε κοινές αγορές όπλων, να μειωθεί το κόστος και να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των αμυντικών δαπανών της Ένωσης.

 

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανεβάζει ρυθμούς στην προσπάθεια της να χτίσει μια ισχυρότερη ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία. Χρειάζεται να ξοδέψουμε περισσότερα για την άμυνα και χρειάζεται να το κάνουμε με έναν συντονισμένο τρόπο. Σήμερα ανακοινώνουμε συγκεκριμένα μέτρα για την ενδυνάμωση της αμυντικής μας δυνατότητας» τόνισε χαρακτηριστικά η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επισημαίνοντας πως το σχέδιο δράσης θα διασφαλίσει και μια πιο αποτελεσματική συνεισφορά της Ένωσης στο ΝΑΤΟ.

 

Και όπως αναφέραμε όλα τα παραπάνω είναι μια αρκετά θετική εξέλιξη για την άμυνα της χώρα μας.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum