| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

    

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 21/10/21

 

Εκδόσεις

 

Θα ξεκινήσουμε με τα της ελληνικής οικονομίας  …. Με βάση λοιπόν τα τελευταία ρεπορτάζ – πληροφορίες …. Αρκετά έντονη αναμένεται να είναι η εκδοτική δραστηριότητα ομολόγων της χώρας το 2022, με το ύψος των εκδόσεων να εκτιμάται στα 13 με 15δις ευρώ, με τον ΟΔΔΗΧ να αναμένεται αν ανακοινώσει τα σχέδια του προς το τέλος του 2021.

Και αν και κανείς δεν ξέρει ποιές θα είναι οι συνθήκες στις αγορές, το πιο ενδιαφέρον είναι πως ο στόχος του ΟΔΔΗΧ είναι να κινηθεί εμπροσθοβαρώς, καλύπτοντας μεγάλο μέρος των αναγκών κατά τους πρώτους μήνες. Και κατά την άποψη μας και φυσικά εφόσον το επιτρέπουνε οι συνθήκες, πιστεύουμε πως πολύ σωστά σκέφτεται ο ΟΔΔΗΧ και το οικονομικό επιτελείο….

 

Απλώς να αναφέρουμε πως με βάση τα σχετικά ρεπορτάζ, οι εκδόσεις ομολόγων εκτός από την κάλυψη των δεδομένων αναγκών -δηλαδή της αποπληρωμής των χρεολυσίων αλλά και των τόκων που για το 2022 θα κινηθούν στα επίπεδα των 4,6 δισ. ευρώ- θα αξιοποιηθούν το 2022 και για πρόωρες αποπληρωμές χρέους, ενώ ο προγραμματισμός προβλέπει και την ένταξη της Ελλάδας στο club των χωρών που θα έχουν εκδώσει πράσινο ομόλογο. 

 
 

 

Πολύ ενδιαφέρον και πολύ χαιρόμαστε

 

Πάντως όσον αφορά την ελληνική οικονομία. Και σε σχέση με τις ανησυχίες που έχουμε εκφράσει πως μετά το τέλος της πανδημίας και μια περίοδο χάριτος. Θα επανέλθουνε, έστω σε ένα μεγάλο βαθμό, οι πιέσεις για σχετικά υψηλά πλεονάσματα, αφού με αυτά συνδέεται η βιωσιμότητα του χρέους. Δεν κρύβουμε πως και πολύ ενδιαφέρουσα και πολύ χαρήκαμε με την τελευταία έκθεση του ΟΑΣΑ που σχολιάζει πως η τάση του ελληνικού χρέους έως το 2060 είναι ευνοϊκή, παρά την αύξησή του στη διάρκεια της πανδημίας.

 

Για όποιον δεν την έχει διαβάσει, σύμφωνα με το βασικό σενάριο της μελέτης, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα του ΟΟΣΑ, η οποία δεν χρειάζεται να λάβει δημοσιονομικά μέτρα για να αποτρέψει μία αύξηση του χρέους της.

 

Το αποτέλεσμα αυτό, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οφείλεται εν μέρει στη μείωση της δημόσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης μετά τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις και εν μέρει στο σχετικά υψηλό αρχικό διαρθρωτικό πρωτογενές πλεόνασμα της χώρας. Η δημοσιονομική πίεση λόγω των υψηλότερων δαπανών που θα κάνει η Ελλάδα στο μέλλον για τόκους του δημόσιου χρέους καθώς και λόγω των υψηλότερων δαπανών για υγειονομική περίθαλψη αντισταθμίζεται από τη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης και άλλων παραγόντων που επηρεάζουν τη δυναμική του δημόσιου χρέους.

 

«Με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου μία μεγάλη δημοσιονομική προσαρμογή έχει ήδη πραγματοποιηθεί μετά τη Μεγάλη Ύφεση, όλες οι χώρες του ΟΟΣΑ θα έπρεπε να αυξήσουν τα φορολογικά έσοδα στο σενάριο αυτό για να αποτρέψουν μία αύξηση του δημόσιου χρέους διαχρονικά. Η διάμεση χώρα θα έπρεπε να αυξήσει τα διαρθρωτικά πρωτογενή έσοδά της κατά σχεδόν 8 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ από το 2021 έως το 2060, αλλά η προσπάθεια θα έπρεπε να υπερβαίνει τις 10 ποσοστιαίες μονάδες σε 11 χώρες», αναφέρει η έκθεση.

 

Η μελέτη του ΟΟΣΑ εκτιμά τις μακροπρόθεσμες δημοσιονομικές πιέσεις από τη μεγάλη αύξηση του χρέους στις χώρες - μέλη του στη διάρκεια της πανδημίας, συνεκτιμώντας και άλλους παράγοντες, όπως τη γήρανση του πληθυσμού και την αύξηση των σχετικών τιμών των υπηρεσιών. Τονίζει, ωστόσο, ότι σκοπός της δεν είναι οι ακριβείς προβλέψεις, αλλά μάλλον τάξεις μεγέθους για να φανούν οι μελλοντικές προκλήσεις.

 

Το βασικό σενάριο του ΟΟΣΑ βασίζεται στην υπόθεση ότι οι συνθήκες χρηματοδότησης θα διατηρηθούν ευνοϊκές και στην εκτίμηση ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης των οικονομιών θα επιβραδυνθούν μετά την ανάκαμψη που ακολουθεί την ύφεση που προκάλεσε ο κορονοϊός.

 

Η πρόβλεψη για την ελληνική οικονομία είναι ότι ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξής της στη δεκαετία 2020-2030 θα διαμορφωθεί στο 1,3% και στην περίοδο 2030-2060 στο 1,2% έναντι 1,3% και 1,1%, αντίστοιχα, για την οικονομία της Ευρωζώνης. Η πρόβλεψη για επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης ισχύει συνολικά για τις χώρες του ΟΟΣΑ και αντανακλά εν μέρει την επιβράδυνση της αύξησης του πληθυσμού τους, σύμφωνα με τη μελέτη.

 

Ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι στην περίπτωση που τα επιτόκια αυξηθούν σημαντικά σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, η δημοσιονομική πίεση από τις αυξημένες δαπάνες για τόκους θα είναι σημαντικά υψηλότερη στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες με υψηλό χρέος. «Μία μόνιμη αύξηση των παγκόσμιων επιτοκίων κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το βασικό σενάριο θα αύξανε τη δημοσιονομική πίεση έως και κατά 1 με 1,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ στις χώρες του ΟΟΣΑ με τις υψηλότερες καθαρές θέσεις χρέους, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ιαπωνία», αναφέρει ο ΟΟΣΑ.

Συνολικά για τις χώρες του ΟΟΣΑ, η δημοσιονομική πίεση που αναμένεται να έχουν από την αύξηση του χρέους στη διάρκεια της πανδημίας είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με αυτή που θα έχουν από τις δαπάνες για συντάξεις και υγειονομική περίθαλψη λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και από την αύξηση των σχετικών τιμών των υπηρεσιών.

 

Η μελέτη τονίζει ότι το δημόσιο χρέος των χωρών του ΟΟΣΑ προβλέπεται τώρα ότι θα είναι υψηλότερο κατά 20-25 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ το 2022 σε σχέση με το επίπεδο που θα ήταν αν δεν υπήρχε η πανδημία.

 

Με βάση ένα σενάριο, το οποίο δεν προβλέπει σημαντικές μεταρρυθμίσεις, αναμένεται ότι οι δαπάνες για υγεία και οι μακροπρόθεσμες δαπάνες περίθαλψης θα αυξηθούν κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ στη διάμεση χώρα από το 2021 έως το 2060. Οι προβλέψεις αυτές βασίζονται στο βασικό σενάριο πριν από την πανδημία και συνεπώς η όποια μόνιμη αύξηση στις δαπάνες υγείας λόγω της COVID-19 θα προστεθεί στην παραπάνω δαπάνη.

 

Οι δημόσιες δαπάνες για συντάξεις προβλέπεται να αυξηθούν κατά 2,8 π.μ. του ΑΕΠ, αντίστοιχα, αλλά οι διαφορές μεταξύ των χωρών είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με τις δαπάνες υγείας.

 

'Αλλες πρωτογενείς δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,5 π.μ. του ΑΕΠ, χωρίς να περιλαμβάνονται σημαντικές πηγές πίεσης από δαπάνες, όπως αυτές για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.

 

Σε αντίθεση με τις δημοσιονομικές πιέσεις από αυτές τις μακροχρόνιες τάσεις, το πρόσθετο κόστος για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους λόγω της πανδημίας - από την αύξησή του την περίοδο 2019-2022 - αυξάνει μόνο κατά περίπου μισή ποσοστιαία μονάδα τη μακροπρόθεσμη δημοσιονομική πίεση στη διάμεση χώρα.

 
 

 

Τελευταίες πληροφορίες

 

Τώρα στα της πανδημίας και με βάση τις τελευταίες πληροφορίες … Οι ειδικοί κατά την τελευταία τους σύσκεψη αποφάσισαν να προτείνουνε την επέκταση του τεστ δύο φορές την εβδομάδα σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων και κυρίως σε αυτούς που έχουνε σχέση με κάποια επαγγέλματα όπως παιδικοί σταθμοί και παιδότοποι. 

 

Ωστόσο το πιο σημαντικό είναι άλλο. Πως στο σύνολο τους οι ειδικοί αποκλείουνε νέα μετρά, απλώς συστήνοντας κάποιες αλλαγές, όπως για παράδειγμα η προσθήκη και άλλων χρωμάτων στο χάρτη χωρίς όμως αυτό να συνδέεται με νέα μετρά. Επίσης, τα μέλη της επιτροπής θα ορίσουν με ακρίβεια ποιος είναι ανοιχτός και ποιος κλειστός στα πρότυπα των χώρων των καπνιστών.  

 
 

 

Εμείς επιμένουμε σε αυτό!

 

Εμείς πάντως, χωρίς φυσικά να είμαστε ειδικοί. Απλώς βλέποντας τα νούμερα. Θα επιμένουμε πως θα ήτανε πολύ χρήσιμο, για να μην πούμε απαραίτητο, να δίνονται δωρεάν τεστ σε όλους τους εμβολιασμένους, μια φορά την εβδομάδα … Ένα μέτρο που εκτιμούμε πως θα συνέβαλε τα μέγιστα στον περιορισμό της πανδημίας, αφού όσο και χαλαρά να περνάνε τον ιό οι εμβολιασμένοι, αποδεδειγμένα και κολλάνε και μεταδίδουνε. Μάλιστα λόγω του ότι η πλειοψηφία είναι ασυμπτωματικοί, δεν γίνεται αντιληπτό πως έχουνε τον ιό και απλώς τον μεταδίδουνε ….

ΥΓ: Πάντα σε τέτοια σχόλια διευκρινίζουμε πως είμαστε εμβολιασμένοι για αποφυγή παρεξηγήσεων …..

 
 

 

Ο Γιώργος, ο Αλέξης και ο Πινοσέτ

 

Τώρα όπως έγραφε ο Βηματοδότης … Στον ΣΥΡΙΖΑ άρχισαν εδώ και δύο ημέρες, όπως μαθαίνω  να κάνουν σκέψεις και να  εξετάζουν διάφορα σενάρια για πιθανή εκλογή Γ. Παπανδρέου στην ηγεσία του ΚΙΝΑΛ (προσωπικά την αποκλείουμε). Για παράδειγμα δεν είναι λίγα τα στελέχη που υιοθετούν την εκδοχή ότι εάν τελικά ο Παπανδρέου εκλεγεί Πρόεδρος, τότε αυτό σημαίνει πως  τελειώνει το «αντισύριζα μέτωπο», αλλά όμως  και διαρροή στελεχών από το  ΚΙΝΑΛ (ή το παλαιό ΠαΣοΚ) προς τον ΣΥΡΙΖΑ.

 

Λένε ακόμα ότι με την επαναφορά του Γιώργου Παπανδρέου  στην κεντρική πολιτική σκηνή τελειώνει επίσης οριστικά αυτή η «ετερόκλητη συμμαχία» (έτσι την ονόμασαν) που οδήγησε στην νίκη της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Γιατί το λένε αυτό; Επειδή, αναφέρουν, ο Παπανδρέου δεν είναι δεξιός ούτε καν κεντροδεξιός, αλλά ένας αντιδεξιός, άρα διευκολύνει πολλούς να εγκαταλείψουν το φλερτ με την κυβέρνηση της ΝΔ.  Θεωρούν βέβαιο ότι τα πασοκογενή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν πρόκειται να επιστρέψουν στο ΚΙΝΑΛ.

 

Αυτά λένε στον ΣΥΡΙΖΑ για τον Γ. Παπανδρέου και μάλιστα ορισμένοι δεν αποκλείουν (εάν τελικά εκλεγεί) και μετεκλογική συνεργασία. Αλλά ρώτησε κανείς τους συνεργάτες του Γ. Παπανδρέου ( ή ακόμα και τον ίδιο) τι σκέφτονται για τον ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά για τον κ. Τσίπρα; Δεν είναι λίγοι σας πληροφορώ, συνεργάτες του πρώην Πρωθυπουργού που θυμούνται ότι το 2000 ο κ. Τσίπρας είχε πει  για τον τότε πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου: «…έχει ξεπεράσει πια και την Θάτσερ, έχει ξεπεράσει και τον Πινοσέτ και φαίνεται τελικά ότι προκειμένου να κρατηθεί λίγο ακόμα στην εξουσία, είναι αδίστακτος. Ό,τι του ζητήσουν, θα το εξαγγείλει». Αυτό το «Πινοσέτ» και  αυτό το «αδίστακτος» , δεν πρόκειται, μου λένε να το ξεχάσουν ποτέ. Αλλά, όπως έλεγε κάποτε ο αείμνηστος Λέοντας Καραπαναγιώτης στην πολιτική δεν υπάρχουν σταθερές φιλίες ή έχθρες. Ποιος ξέρει όμως από τώρα ότι θα μπορεί να συμβεί μετά από μια εκλογική αναμέτρηση με απλή αναλογική.

   

 
 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum