\

| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 22/06/22

 

 

Δε βγάζει κάπου…

 

Όπως σχεδόν όλοι μας παρακολουθούμε στενά το πως εξελίσσονται τα πράγματα με τον πληθωρισμό και τις τιμές των προϊόντων στα super market. Και οφείλουμε να επαναλαμβάνουμε πως αυτή η κατάσταση δε βγάζει πουθενά. Για πρώτη φορά τους τελευταίους μήνες, παρατηρούμε τόσο πολύ τις τιμές, για να έχουνε την πλήρη εικόνα των ανατιμήσεων. Αυξήσεις οι οποίες είναι πραγματικά σοκαριστικές. Επαναλαμβάνουμε πως είναι μια κατάσταση που δε βγάζει πουθενά. Πραγματικά νιώθουμε πως οδηγούμαστε σε αδιέξοδο ….. Χωρίς σε καμία περίπτωση να θέλουμε να κινδυνολογήσουμε, λαμβάνοντας υπόψη τις ανατιμήσεις σε όλο το φάσμα της οικονομίας … νιώθουμε πως από το χειμώνα, η κατάσταση κινδυνεύει να γίνει εφιαλτική, μέχρι και να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για μια μη - διαχειρίσιμη κατάσταση!!

 
 

 

Αυξήσεις που έχουνε ουρά….

 

Επαναλαμβάνουμε και κάτι άλλο. Πως οι αυξήσεις των τιμών έχουμε μεγάλη ουρά από πίσω. Ακόμη και τώρα να σταματήσουνε οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών και να πέσουνε οι τιμές των καυσίμων. Οι εταιρείες έχουνε πάρει τους τελευταίους μήνες σημαντικό μέρος του κόστους, έχοντας μειώσει τα περιθώρια τους …. Και είναι σίγουρο πως σταδιακά τους επόμενους μήνες θα έχουμε και άλλες αυξήσεις που μπορούνε εύκολα να φτάσουνε στα 10 ή και 15% και αυτό στο θετικό σενάριο. Στο κακό σενάριο, οι αυξήσεις θα αγγίξουνε περίπου το 30%.

 

 

 

Αγορά ενέργειας

 

Και όλα τα παραπάνω, την ώρα όπου όπως έγραφε η «Καθημερινή» και έχουμε γράψει σε σχόλια μας στο GFF …. Επικίνδυνα αρχίζει να «κοκκινίζει» η λιανική αγορά ηλεκτρισμού. Οι καταναλωτές μήνα με τον μήνα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να αποπληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος, οι ανεξόφλητες οφειλές προς τους παρόχους αυξάνονται δραματικά, εκείνοι με τη σειρά τους δημιουργούν νέα χρέη προς τους Διαχειριστές και ζητούν επειγόντως από τον πρωθυπουργό κρατική βοήθεια για να προληφθεί «ο υπαρκτός πλέον κίνδυνος πλήρους αποσταθεροποίησης της αγοράς προμήθειας».

 

Ενδεικτική της κατάστασης που διαμορφώνεται στην αγορά είναι η επιστολή του Ελληνικού Συνδέσμου Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) προς το γραφείο του πρωθυπουργού και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, με θέμα «Ανάγκη άμεσης κρατικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση των ασφυκτικών συνθηκών ρευστότητας στον κλάδο της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας», που στάλθηκε στις 14 Ιουνίου. Ο Σύνδεσμος ζητάει από τον πρωθυπουργό «λήψη μέτρων που θα συμβάλουν στην ανάσχεση των ασφυκτικών πιέσεων που δέχεται ο κλάδος της προμήθειας ενέργειας, οι οποίες είναι αποτέλεσμα των συνεχώς επιδεινούμενων συνθηκών χρηματοοικονομικής ρευστότητας και της ραγδαίας αύξησης των επισφαλειών που σχετίζονται με τη συσσώρευση ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών». Επισημαίνει μάλιστα ότι, εάν δεν ληφθούν μέτρα, «πολύ σύντομα η δραστηριότητα της προμήθειας θα αποτελεί επιχειρηματική δραστηριότητα αποκλειστικά της δεσπόζουσας επιχείρησης».

 

Όπως έγραψε η Καθημερινή, οι εταιρείες του κλάδου ζητούν χορήγηση ρευστότητας μέσω της παροχής κρατικών εγγυήσεων για τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό τους για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση. Αιτούνται επίσης προκαταβολή σε ποσοστό τουλάχιστον 75% του εκτιμώμενου ποσού των επιδοτήσεων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου για κάθε μήνα εφαρμογής του μέτρου, καθώς και σαφή ένταξη στο πλαίσιο της ενεργειακής αγοράς οποιωνδήποτε μέτρων οικονομικής ενίσχυσης των καταναλωτών για την αντιμετώπιση των αυξήσεων στις τιμές φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού. Στο σημείο αυτό η αγορά εκφράζει τη διαφωνία της με την εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης, η οποία, σε αντίθεση με τις επιδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, δεν έχει θετική επίδραση ως προς την ανάσχεση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επιπλέον ζητούν δυνατότητα διακανονισμού της καταβολής των ρυθμιζόμενων χρεώσεων προς τους Διαχειριστές, ενημερώνοντας τον πρωθυπουργό ότι η ΡΑΕ έχει ήδη στοιχεία από τους προμηθευτές που αποδεικνύουν την αλματώδη αύξηση τόσο των διακανονισμών όσο και των ληξιπρόθεσμων οφειλών από καταναλωτές που αλλάζουν προμηθευτή. Προτείνουν διακανονισμούς αντίστοιχους με αυτούς που εφαρμόστηκαν στην περίοδο της πανδημίας, οι οποίοι θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και θα επιτρέπουν στις εταιρείες να καταβάλλουν στους Διαχειριστές ποσοστό πληρωμής αντίστοιχο αυτού που εισπράττουν από τους καταναλωτές και διάρκεια αποπληρωμής αντίστοιχη της διάρκειας των διακανονισμών που προσφέρουν οι ίδιες στους πελάτες τους.

 
 

 

Φέσια

 

Σε σχέση με τα παραπάνω, τι πιο χαρακτηριστικό από το γεγονός πως εξαίρεση της ΔΕΗ, Μυτιληναίος, ZeniΘ και τη «Φυσικό Αέριο Ελλάδος», που έχουνε μηδενικές ληξιπρόθεσμες οφειλές, όλες οι υπόλοιπες εταιρείες χρωστούν από 12 έως και πάνω από 20 εκατ. ευρώ, συσσωρεύοντας ένα συνολικό ποσό ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον ΔΕΔΔΗΕ, στις 30 Απριλίου 2022, ύψους 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά, μόλις ένα ποσό της τάξεως των 15 εκατ. περίπου είναι διακανονισμένες οφειλές που αποπληρώνονται κανονικά. Τα εκ νέου ληξιπρόθεσμα προς τους Διαχειριστές είναι απότοκο της επιδείνωσης της εισπραξιμότητας των εταιρειών από τους πελάτες τους.

 
 

 

Εξωφρενική αύξηση

 

Κλείνοντας θέλουμε να σχολιάσουμε και κάτι διαφορετικό. Βλέπαμε τις τελευταίες αυξήσεις των τιμών στα taj;i και προσωπικά τις θεωρούμε εξωφρενικές. Δεχόμαστε πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την αύξηση του κόστους καυσίμων, Θεωρούμε όμως εξωφρενική την αύξηση της τιμής της σημαίας από τα 3,166 στα 4 ευρώ… Και όπως σχολίασε και κάποιος. Εκλογές έρχονται, ο κλάδος των ταξί έχει πάντα τη σημασία του λίγο πριν τη διεξαγωγή τους….

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum