| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 22/08/23

 

Συγκεντρωμένα τα ποσοστά

Xθες είχαμε φιλοξενήσει ένα δημοσίευμα της Καθημερινής για τις νέες ανατιμήσεις στις τιμές των τροφίμων που φαίνεται να είναι προ των πυλών. Μελετούσαμε λοιπόν τον παρακάτω πίνακα, όπου παρουσιάζονται τα γενικά επίπεδα πληθωρισμού, παράλληλα με τον πληθωρισμό στις τιμές των τροφίμων. Έχουμε πάρα πολλές ασχοληθεί με το ζήτημα. Ωστόσο βλέποντας συγκεντρωμένα τα ποσοστά, πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από τις πολύ μεγαλύτερες ανατιμήσεις στις τιμές των τροφίμων σε σχέση με τα γενικά επίπεδα πληθωρισμού, κυρίως κατά τους τελευταίους μήνες και ειδικά μετά το Φεβρουάριο – Μάρτιο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ιούνιο, που με πληθωρισμό 1,8%, ο πληθωρισμός των τροφίμων ήτανε 12,2%.  

 

 

Απαράδεκτο

Έχουμε πει γιατί θεωρούμε αυτές τις αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων απαράδεκτες, καθαρή κερδοσκοπία, τουλάχιστον σε αρκετές περιπτώσεις. Γιατί παρακολουθώντας τις λογιστικές καταστάσεις κάποιων εταιρειών τροφίμων. Μετά την περσινή χρονιά όπου πραγματικά υπήρχε πίεση στα περιθώρια κέρδους των συγκεκριμένων εταιρειών. Πλέον στις τελευταίες δημοσιεύσεις και το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα περιθώρια κέρδους έχουνε εκτοξευτεί και μάλιστα σε επίπεδα πολύ πριν την κρίση. Όλα αυτά με τις τιμές των καυσίμων το προηγούμενο διάστημα να έχουνε μειωθεί σημαντικά, παράλληλα με μια μεγάλη μείωση (σε προ κρίσης επίπεδα) των τιμών των ναύλων και συνολικά του κόστους μεταφοράς.

 
 

Τουρισμός

Στα του τουρισμού τώρα. Πέραν των στοιχείων που ανακοινώθηκαν χθες για την εξαιρετική πορεία των εσόδων κατά το πρώτο 6μηνο του 2023, με επίδοση καλύτερη αυτής του 2019. Υψηλές πτήσεις εμφανίζουν οι εγχώριες αερομεταφορές, όπως τουλάχιστον φανερώνουν τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol) για την εβδομάδα 9-15 Αυγούστου. Κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η Ελλάδα κατέλαβε την έβδομη θέση σε σύνολο δέκα χωρών, με κριτήριο το μέγεθος της πτητικής δραστηριότητας. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μεγάλη Βρετανία με 6.033 πτήσεις ανά ημέρα, με την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία να συμπληρώνουν την πεντάδα των χωρών με τα πιο «δραστήρια» αεροδρόμια.

Στη χώρα μας, ο μέσος αριθμός των ημερήσιων πτήσεων ανέρχεται σε 2.453, έχοντας μειωθεί ελαφρώς κατά 1% έναντι της αμέσως προηγούμενης συγκρινόμενης εβδομάδας (2-8 Αυγούστου). Υποχώρηση όμως κατά 0,8% εμφανίζουν και οι δέκα χώρες με τον μεγαλύτερο όγκο πτήσεων την εβδομάδα 9-15 Αυγούστου, οπότε η Ελλάδα μαζί με την Πορτογαλία και την Τουρκία ξεπερνούν κατά 9% και 8% τις επιδόσεις της αντίστοιχης εβδομάδας του 2019. Στην Ισπανία ο αριθμός των πτήσεων αγγίζει τα επίπεδα πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, ενώ στις υπόλοιπες έξι χώρες (Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Νορβηγία) η αεροπορική κίνηση υπολείπεται από 5% έως 14% αυτής του 2019.

Κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα η Aegean εμφάνισε αύξηση κατά 2% των πτήσεων έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019, μεταβολή που εντάσσει την αεροπορική εταιρεία στους εννέα αερομεταφορείς του δικτύου του Eurocontrol (εποπτεύει 41 χώρες) με τη μεγαλύτερη άνοδο πτητικού έργου. Στις πέντε πρώτες θέσεις ανήκουν οι Wizz Air (37%), Ryanair (27%), DHL (22%), που πραγματοποιεί πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo), η βρετανική Jet2 (18%) και η Volotea (13%).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Ελλάδα αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019, συναρτήσει και των προσδοκώμενων πολύ καλύτερων επιδόσεων συγκριτικά με εκείνη τη χρονιά του ελληνικού τουρισμού. Εξάλλου πέρυσι στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» οι συνολικές πτήσεις ήταν λιγότερες σε σχέση με το 2019 κατά μόλις 5,4%, ενώ η εγχώρια –σε αντίθεση με τη διεθνή– κίνηση στο διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών ξεπέρασε κατά περίπου 3% τα επίπεδα της χρονιάς πριν εκδηλωθεί η COVID-19. Αντιθέτως, στα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιφέρειας η πτητική δραστηριότητα ξεπέρασε κατά 4,4% την αντίστοιχη του 2019.

Με τον τρέχοντα μήνα να διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, η Εθνική Τράπεζα έχει εκτιμήσει ότι φέτος οι τουριστικές εισπράξεις θα μπορούσαν να αγγίξουν τα 21 δισ. ευρώ, ποσό που υπερβαίνει κατά 20% τα έσοδα του 2019. Με το σενάριο αυτό να μένει να επιβεβαιωθεί, το μόνο βέβαιο είναι ότι η επιβατική κίνηση του φετινού επταμήνου συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2019, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, είναι υψηλότερη κατά περίπου 8% και 10,5% αντιστοίχως.

 

 

Τουρισμός & Νέες παγκόσμιες τάσεις

Και συνεχίζοντας με τον τουρισμό και ένα διαφορετικό θέμα, σχετικά με τις νέες παγκόσμιες τάσεις, που ως χώρα που ποντάρει στη ζέση, τον ήλιο και τη θάλασσα θα πρέπει να τις λάβουμε υπόψη.

Το μοντέλο της «ηλιοθεραπείας» εγκαταλείπεται από τον σύγχρονο τουρίστα. Μόλις ένας στους τρεις έχει μετά τον κορωνοϊό ως κίνητρο διακοπών την ηλιοθεραπεία ενώ τέσσερις στους δέκα αναζητούν προορισμούς που προφέρουν εναλλακτικά κίνητρα όπως ευεξία, φύση, γαστρονομία, εμπειρίες.

Μελέτη τεσσάρων ετών της εξειδικευμένης στον τουρισμό εταιρεία ερευνών Mabrian, αποκαλύπτει ότι ο τουρισμός αλλάζει, με το σημαντικότερο συμπέρασμα που προκύπτει να είναι ότι οι βιωματικές δραστηριότητες αντικαθιστούν τα συμβατικά κίνητρα για ταξίδια. Με τον όρο βιωματικές, ορίζονται οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την ευεξία, την ενεργό δράση και τον τρόπο ζωής, τη φύση, το φαγητό και την κουζίνα. Από την άλλη πλευρά, τα συμβατικά κίνητρα ταξιδιού έχουν οριστεί ως οι δραστηριότητες γύρω από τις Τέχνες και τον πολιτισμό, την ηλιοθεραπεία, την οικογένεια, τις αγορές και τη νυχτερινή ζωή.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι βιωματικές δραστηριότητες έχουν αυξηθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες τα τελευταία 4 χρόνια σε σχέση με τις συμβατικές δραστηριότητες. Μέχρι τον Ιούνιο του 2023 το μερίδιο των βιωματικών κινήτρων είναι ήδη σχεδόν 50/50, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι τον Ιούνιο του 2019, οι δραστηριότητες «Τέχνες και ο Πολιτισμός» και «ηλιοθεραπεία» αντιπροσώπευαν το 41% των ταξιδιωτικών κινήτρων.

Ψηλά στις προτιμήσεις

Οι δραστηριότητες που ανέβηκαν περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτών των ετών φτάνοντας σε πρωτοφανή επίπεδα ενδιαφέροντος είναι οι δραστηριότητες Active & Lifestyle, Nature και Wellness. Όσον αφορά τις δύο πρώτες, τα στοιχεία δείχνουν ένα σαφές σημείο καμπής από το 2021, επιβεβαιώνοντας τις επιπτώσεις της πανδημίας σε αυτού του είδους τα κίνητρα για ταξίδια. Η ευεξία παρουσιάζει επίσης σταθερή ανάπτυξη από το 2019. 

Από την άλλη πλευρά, οι συμβατικές δραστηριότητες που έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της σημασίας τους είναι οι Τέχνες & Πολιτισμός και η Ηλιοθεραπεία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πλέον μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων, χάνοντας 7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.

«Ο τρόπος που ταξιδεύουμε αλλάζει συνεχώς. Από τις παραδοσιακές διακοπές με την ηλιοθεραπεία σε παραθαλάσσιους προορισμούς και τον πολιτισμό και τα ψώνια στις πόλεις, περνάμε στην ανακάλυψη εμπειριών όπου η σύνδεση με το περιβάλλον και τον εαυτό μας είναι το κλειδί. Είναι προφανής ο αντίκτυπος της πανδημίας και η επίδραση του εγκλωβισμού που μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι να απολαμβάνουμε τη φύση και να αισθανόμαστε καλά και υγιείς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου μας, γεγονός που έχει αποτυπωθεί στα κίνητρα των ταξιδιωτών» δηλώνει ο Carlos Cendra, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian

Διαφοροποιημένο προϊόν

Είναι σημαντικό για τους προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να εντοπίζουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις των ταξιδιωτών με ευέλικτο τρόπο, ενώ παράλληλα εργάζονται για να προσφέρουν ένα τουριστικό προϊόν όσο το δυνατόν πιο διαφοροποιημένο και σύμφωνο με τις νέες τάσεις. Η υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα είναι πλέον αναποτελεσματική με την βιωσιμότητα του προορισμού να αποκτά ιδιαίτερη σημασία επισημαίνει η Mabrian.

Για να υλοποιήσει τη μελέτη αυτή η εταιρεία ερευνών ανέλυσε την αυθόρμητη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών παγκοσμίως χρησιμοποιώντας το Social Listening. Η μεθοδολογία αυτή βασίζεται σε τεχνικές μεγάλων δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης (επεξεργασία φυσικής γλώσσας) για την ανάλυση πάνω από 400 εκατομμυρίων αλληλεπιδράσεων που σχετίζονται με τον τουρισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την παρατηρούμενη περίοδο (πρώτο εξάμηνο του 2019 έως πρώτο εξάμηνο του 2023).

 
 
 
 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum