| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

 

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 24/01/24

 

Χρέη

Έχοντας αρκετές φορές ασχοληθεί με το ζήτημα των χρεών που υπάρχει στη χώρα μας, τεράστια νούμερα και για μια χώρα με πληθυσμό μόλις 10εκ πολιτών (επίσημα σχεδόν ο μισός πληθυσμός χρωστάει), αλλά και για το ύψος του ΑΕΠ της χώρας. Ενδιαφέροντα και αναλυτικά ήτανε τα όσα ανέφερε σε άρθρο της η Καθημερινή. Συγκεκριμένα, ληξιπρόθεσμα χρέη άνω των 82 δισ. ευρώ δημιουργήθηκαν τα τελευταία 14 χρόνια, με τους φορολογουμένους χρόνο με τον χρόνο να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις, αλλά και στα υπέρογκα πρόστιμα που επιβάλλονταν από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2009 τα χρέη προς την εφορία ανέρχονταν στο ποσό των 32,4 δισ. ευρώ, για να φθάσουν εντός του 2023 τα 105 δισ. ευρώ.

Οπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, το πιο ενδιαφέρον των στατιστικών στοιχείων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αφορά τον αριθμό των οφειλετών. Το 2009, μόλις και ξεπερνούσαν το 1 εκατ. οι φορολογούμενοι και επιχειρήσεις με χρέη στο ελληνικό Δημόσιο, ενώ σήμερα έχουν παγιωθεί στα περίπου 4 εκατ

Παρά τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που έχουν θεσπιστεί τα τελευταία χρόνια (100-120 δόσεις, έκτακτες ρυθμίσεις για τα χρέη της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης) ελάχιστοι εντάχθηκαν με στόχο την αποπληρωμή των οφειλών τους. Για παράδειγμα, από το ποσό των 105 δισ. ευρώ που οφείλεται σήμερα (διαγράφηκαν εντός του 2023 χρέη ύψους 11,99 δισ. ευρώ), μόλις 4,5 δισ. ευρώ είναι ενταγμένα σε ρύθμιση. Μάλιστα, πηγές του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφέρουν ότι στις ρυθμίσεις μπαίνουν και βγαίνουν τα ίδια πρόσωπα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, που δημιουργεί μια στρεβλή εικόνα για τις οφειλές στην εφορία, είναι τα τεράστια ποσά που οφείλονται από επιχειρήσεις, αλλά και φυσικά πρόσωπα, τα οποία δεν πρόκειται να εισπραχθούν και είναι αποτέλεσμα των προστίμων που έχουν επιβληθεί. Για παράδειγμα, το πρόστιμο που επιβλήθηκε από τη ΔΟΥ ΦΑΕΕ Αθηνών, ύψους 5,5 δισ. ευρώ, στην «Ακρόπολις Χρηματιστηριακή», για τη συμμετοχή της στην υπόθεση των δομημένων ομολόγων, δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθεί. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί από τη σύσταση του ελληνικού κράτους, η εξόφληση του οποίου ακόμη εκκρεμεί, καθώς η εταιρεία βρίσκεται υπό «ειδική εκκαθάριση»! Τόκοι και φόροι με την πάροδο των ετών ανέβασαν το ποσό στα 13,2 δισ. ευρώ.

 
 

Η έκρηξη

Όπως αναφέρονταν στο δημοσίευμα, τα χρέη προς το Δημόσιο ξεκινούν να διογκώνονται από τα τέλη του 2009, λίγο πριν από την ένταξη στα μνημόνια. Μάλιστα το 2015 δημιουργούνται ληξιπρόθεσμα χρέη 15,9 δισ. ευρώ, το 2016 13,9 δισ. ευρώ και το 2017 12,7 δισ. ευρώ.

Η αποκλιμάκωση των οφειλών έρχεται με το τέλος των μνημονίων το 2019. Και σήμερα πάντως το ποσό των φόρων που δεν πληρώνεται από τους φορολογουμένους και τις επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Συγκεκριμένα, στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη ανήλθαν σε 6,54 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 5,53 δισ. ευρώ είναι απλήρωτοι φόροι από τα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις.

Η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι έχουν αυξηθεί οι εισπράξεις ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, στο 11μηνο του έτους ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός έχει καταφέρει να εισπράξει ποσό ύψους 5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές στο τέλος Νοεμβρίου 2023 διαμορφώθηκαν στα 105,7 δισ. ευρώ. Από το ποσό αυτό το 24,8% του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, που αντιστοιχεί σε 26,3 δισ. ευρώ, αφορά οφειλές που χαρακτηρίζονται ανεπίδεκτες είσπραξης. Κατά συνέπεια, το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο, δηλαδή το συνολικό υπόλοιπο μετά την αφαίρεση του ανεπίδεκτου είσπραξης υπολοίπου, ανέρχεται σε 79,7 δισ. ευρώ.

Η αλήθεια είναι όμως ότι και από τα ανωτέρω δισ., τα περισσότερα είναι αδύνατο να εισπραχθούν.

• Το 59,3% των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που αντιστοιχεί σε 47,3 δισ. ευρώ, πηγάζει από φορολογικές οφειλές (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, φόροι στην περιουσία, ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης κ.λπ.). Το υπόλοιπο των πραγματικών ληξιπρόθεσμων οφειλών προέρχεται από άλλες κατηγορίες οφειλής, οι οποίες παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό είσπραξης. Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ, σ’ αυτές περιλαμβάνονται τα πρόστιμα (φορολογικά και μη φορολογικά) τα οποία αποτελούν το 30,4% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, καθώς αγγίζουν τα 24,3 δισ. ευρώ και οι μη φορολογικές οφειλές (δάνεια, δικαστικά έξοδα, καταλογισμοί κ.λπ.), οι οποίες αποτελούν το 10,2% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 8,1 δισ. ευρώ.

• Τα 8,8 δισ. ευρώ από τις φορολογικές οφειλές πηγάζουν από αφερέγγυους οφειλέτες και 11,4 δισ. ευρώ αφορούν οφειλές με λήξη δόσεων πέραν της τελευταίας δεκαετίας. Απομένουν 27,1 δισ. ευρώ οφειλών από τις οποίες, σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ, πηγάζει άνω του 90% των εισπράξεων. Δηλαδή, το σύνολο σχεδόν των εισπράξεων προέρχεται από μόλις το 34% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου. Επιπλέον, σημειώνεται ότι μόλις το 5,7% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου βρίσκεται σε ρύθμιση, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 4,5 δισ. ευρώ.

Διαγραφές οφειλών

Σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και βεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους, που έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτες είσπραξης, μπορούν να διαγραφούν εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

• Εχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες ενέργειες για τον χαρακτηρισμό τους ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

• Εχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές ενέργειες για την ανταλλαγή των πληροφοριών και των διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης για τα κράτη με τα οποία υφίστανται αντίστοιχες συμφωνίες και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον με τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

• Εχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες στην αλλοδαπή κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή απαιτήσεων αυτού έναντι τρίτων.

• Εχει ολοκληρωθεί η ποινική διαδικασία εις βάρος των οφειλετών, εφόσον προβλέπεται, με την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης.

 
 

Τουρισμός

Πάμε τώρα στον τουρισμό, λέγοντας το χαρακτηριστικό μας μπράβο, για τις ενδείξεις (ήδη έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα σχόλια μας) που υπάρχουνε πως πάμε για μια πολύ καλή σεζόν, πιθανόν και με νέα ρεκόρ….

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρονταν σε δημοσίευμα του Ο.Τ., έτοιμος να σπάσει ένα ακόμη ρεκόρ αφίξεων και εισπράξεων το 2024 εμφανίζεται ο ελληνικός τουρισμός, εφόσον δεν υπάρξει κάτι απρόσμενο όπως συνέβη με την πανδημία το 2020. Αυτός είναι και ο λόγος που οι παράγοντες του ελληνικού τουρισμού εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι από τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνουν από τις διάφορες τουριστικές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχουν.

Οι αεροπορικές εταιρείες όπως η Aegean προετοιμάζονται  για μια ακόμη πιο θερμή σε ταξίδια τουριστική σεζόν, προσθέτοντας νέους προορισμούς και επιπλέον δρομολόγια, ενώ και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»  ετοιμάζεται να υποδεχθεί περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και με πυκνότερη συχνότητα δρομολογίων.

Αν η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί τα πρώτα μηνύματα από τις προκρατήσεις στα ξενοδοχεία δείχνουν ότι το 2024 θα είναι εφάμιλλο και ελαφρώς καλύτερο του 2023 που έκλεισε με ρεκόρ σε αφίξεις και εισπράξεις ξεπερνώντας κατά πολύ τα επίπεδα του 2019 (τελευταίο έτος πριν την πανδημία).

Πάνω απο 35 εκατ. αφίξεις το 2023

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος το διάστημα Ιανουαρίου- Νοεμβρίου του 2023 οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 17,3% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 15,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Υπολογίζεται ότι προσεγγίζουν τα 32 εκατ. τουρίστες, (έναντι 27,25 εκατ. του Νοεμβρίου του 2022),  στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν οι αφίξεις του Δεκεμβρίου και της κρουαζιέρας γεγονός που σημαίνει ότι θα κινηθούν πάνω από  τα 34,004 εκατ. που ήταν το οριστικό αποτέλεσμα  του 2019, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Εκτιμάται ότι στο σύνολο του 2023  και θα ξεπεράσουν και τα 35 εκατ. τουρίστες.

Ρεκόρ καταγράφεται και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, καθώς το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 έφτασαν τα 20,11 δις. ευρώ εκατ. ευρώ ξεπερνώντας κατά πολύ το σύνολο των εισπράξεων του 2019 (18,17 δις. ευρώ).

Για το 2024, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Χατζής δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος καθώς Υπάρχει μια ελαφρώς καλύτερη εικόνα σε σύγκριση με πέρυσι, χωρίς να σημαίνει ότι όλοι οι προορισμοί είναι θετικοί.  Διαπιστώνεται πάντως ένα έντονο ενδιαφέρον ενώ από τα μέχρι στιγμής στοιχεία οι αεροπορικές εταιρείες low cost ξεκινούν τις πτήσεις τους νωρίτερα φέτος από τις αρχές Μαρτίου.

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων Κωνσταντίνα Σβύνου που πρόσφατα βρέθηκε στην διεθνή έκθεση της Ουτρέχτης στην Ολλανδία διαπιστώνει αυξημένο ενδιαφέρον από τους Ολλανδούς για την Ελλάδα, όπως συμβαίνει και με τους Βρετανούς. Η ίδια σημειώνει μια στασιμότητα από τη Γερμανία ωστόσο γενικότερα δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξη για μια ακόμη καλύτερη χρονιά φέτος, εκτός απροόπτου.

Η Aegean

Στον αεροπορικό κλάδο η Aegean καταγράφει μια τάση ελαφρώς αυξημένης ζήτησης σε σύγκριση με πέρυσι. Η Aegean είχε το 2023 μια πολύ «γεμάτη» χρονιά κάτι που αναμένει να επαναληφθεί και φέτος. Ειδικά στο δίκτυο εξωτερικού προσέφερε 11,1 εκατομμύρια θέσεις, περισσότερες κατά 2,2 εκατ. σε σχέση με το 2022. Αντίστοιχα, η εταιρία μετέφερε 9,2 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση κατά 29% συγκριτικά με το 2022.

Η διεύρυνση του δικτύου της Aegean, που ξεπέρασε τους 180 προορισμούς σε 49 χώρες, προσθέτοντας περισσότερους από 30 νέους προορισμούς εξωτερικού την καλοκαιρινή περίοδο, και ιδιαίτερα τη χειμερινή, συνέβαλαν στην ισχυρή δυναμική της ανάπτυξη και την επιτυχία που καταγράφηκε. Ωφελημένοι όλοι οι δημοφιλείς προορισμοί της χώρας στους οποίους πετάει. Ενδεικτικά να αναφέρουμε την δραστηριότητα της εταιρεία στην Κρήτη, που κατέγραψε ιδιαίτερα αυξημένη επιβατική κίνηση συνολικά τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, και από τα 3 αεροδρόμια του νησιού (Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία).

Σημειώθηκε 15% αύξηση στο Ηράκλειο, 25% αύξηση στα Χανιά και η ευχάριστη έκπληξη ήταν του αεροδρομίου της Σητείας με την αύξηση της επιβατικής κίνησης να ξεπερνά το 90%. Ειδικά από το εξωτερικό η συνολική επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 10% στους 614.202 επιβάτες έναντι 559.422 το 2022. Για το 2024 επιδίωξη της εταιρείας στην Κρήτη είναι τόσο η κατά το δυνατόν αύξηση των διαθέσιμων θέσεων όσο και η μέγιστη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη φετινή χρονιά. Επίσης προσθέτει και ένα νέο απευθείας δρομολόγιο εσωτερικού από το Ηράκλειο προς την Καλαμάτα.

Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών

Ο Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, που ετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο ΧΑ, καταγράφει αύξηση της αεροπορικής κίνησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι υπηρεσίες του, η Aegean Airlines έχει  προσθέσει δύο  νέους προορισμούς στο δίκτυό της, το Κισινάου (από 3/11) και το Ίνσμπρουκ (από 22/12). Επίσης πραγματοποιεί 6 εβδομαδιαία δρομολόγια από φέτος το χειμώνα και καθημερινά το προσεχές καλοκαίρι προς Ντουμπάι. Επιπλέον, η Aegean αναβάθμισε τέσσερα προηγούμενα εποχικά δρομολόγια σε ετήσια, το Ελσίνκι, το Όσλο, το Ταλίν και την Τύνιδα.

Η Sky Express πρόσθεσε στο δίκτυό της τρεις ευρωπαϊκούς προορισμούς όλο το χρόνο, το Ντίσελντορφ, τη Φρανκφούρτη και τη Βαρσοβία, αυξάνοντας το διεθνές δίκτυό της από την Αθήνα σε 11 προορισμούς.

Η Volotea, αναβάθμισε τη θερινή εποχική βάση της σε ετήσια, προσφέροντας έτσι υπηρεσίες όλο το χρόνο προς Μπορντό, Ηράκλειο, Λυών, Μασσαλία και Νάντη, επεκτείνοντας στη χειμερινή περίοδο τα δρομολόγια προς Σαντορίνη και Τουλούζη.

Αναβάθμιση σε πτήσεις όλο το χρόνο ανακοίνωσαν επίσης η easyJet προς Νάπολη, η Eurowings προς Στουτγάρδη και η Jet2 προς Μάντσεστερ.

Η Play θα επεκτείνει στη χειμερινή περίοδο τις υπηρεσίες προς το Κέφλαβικ της Ισλανδίας και η Ryanair, επαναδραστηριοποιώντας τη βάση της στην Αθήνα κατά τη χειμερινή περίοδο, προσφέρει χειμερινές υπηρεσίες προς την Πάφο.

Η Scoot επαναλαμβάνει τις χειμερινές της πτήσεις στο Βερολίνο μέσω Αθήνας, που εξυπηρετήθηκαν για τελευταία φορά τη χειμερινή περίοδο 2021/2022.

Στο μέτωπο των ΗΠΑ, η Delta Airlines αφού ολοκλήρωσε το χειμερινό της πρόγραμμα που ήταν εκτεταμένο, θα ξεκινήσει και πάλι στις αρχές Μαρτίου. Οι υπηρεσίες της Delta προς τη Νέα Υόρκη JFK, θα συμπληρώνουν τις υπηρεσίες της Emirates προς τη Νέα Υόρκη, οι οποίες θα πραγματοποιούνται όλο το χρόνο.

TUI: Νέο ρεκόρ η Ελλάδα

Η Ελλάδα οδεύει προς την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών, για την τουριστική περίοδο του 2024, δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επικεφαλής Επικοινωνίας του τουριστικού ομίλου TUI, Άαγκε Ντούνχαουπτ, επισημαίνοντας ότι η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως παραμένουν κορυφαίοι προορισμοί για του πελάτες της εταιρείας, η οποία φέτος θα ξεκινήσει νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά τη θερινή σεζόν για την Ελλάδα.

Οι προκρατήσεις για το καλοκαίρι του 2024 βρίσκονται πάνω από τα επίπεδα του 2019 (προ πανδημίας) και προέβλεψε «ένα καλό καλοκαίρι 2024 στη Μεσόγειο και ειδικά στην Ελλάδα».

Η TUI ξεκινά νωρίτερα από ποτέ τη θερινή περίοδο στην Ελλάδα, με τις πρώτες πτήσεις να φθάνουν στη Ρόδο και την Κρήτη με την έναρξη των διακοπών του (Καθολικού) Πάσχα, στις 26 Μαρτίου.

Δύσκολο στοίχημα η επιμήκυνση της σεζόν

Μπορεί φέτος ορισμένες αεροπορικές εταιρείες κυρίως low cost να ξεκινούν νωρίτερα τις πτήσεις τους για τη χώρα μας λόγω και του Πάσχα των Καθολικών που πέφτει το 2024 στις 31 Μαρτίου, ωστόσο η ουσιαστική και μόνιμη επιμήκυνση της σεζόν είναι ένα δύσκολο στοίχημα σύμφωνα με ξενοδοχειακούς παράγοντες. Δεν φτάνει να ανοίγουν νωρίτερα τα ξενοδοχεία πρέπει να συμμετέχει στο εγχείρημα αυτό όλη η τουριστική αγορά επισημαίνουν. Στο παρελθόν τόσο στην Κρήτη όσο και στη Ρόδο που άνοιξαν νωρίτερα ξενοδοχεία, οι επισκέπτες τους βρέθηκαν προ εκπλήξεως καθώς η υπόλοιπη τουριστική  αφορά (τουριστικά καταστήματα, εστίαση, κ.λ.π.) δεν λειτουργούσε με αποτέλεσμα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους.

 

 

Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Σε ένα διαφορετικό θέμα τώρα, μην κρύβοντας πως είμαστε από τους αιρετικούς που πιστεύουμε πως η ηλεκτροκίνηση θα αποτύχει, σε κόντρα με τη γενική άποψη πως τα επόμενα χρόνια θα κυριαρχήσει. Με ενδιαφέρον διαβάσαμε τα όσα ανέφερε σε άρθρο του το CNN, με την Hertz να ανακοινώνει πριν από μερικές ημέρες πως σκοπεύει να πουλήσει 20.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον στόλο της και να τα αντικαταστήσει με βενζινοκίνητα οχήματα. Ο λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων, είναι ότι οι οδηγοί συνεχώς τρακάρουν αυτά τα οχήματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hertz, Stephen Scherr, σημείωσε επίσης ότι το κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ υψηλότερο.

Η στροφή της Hertz από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δείχνει ένα ευρύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη βιομηχανία.

Οι δηλώσεις του Scherr ευθυγραμμίζονται με τα ευρήματα των ασφαλιστικών αναλυτών της LexisNexis Risk Solutions, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι, όταν οι οδηγοί αλλάζουν από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τείνουν να έχουν περισσότερα ατυχήματα, σημειώνει το CNN.

Οι οδηγοί τείνουν επίσης να τρακάρουν κάπως συχνότερα όταν αλλάζουν σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, αλλά η αύξηση είναι πιο έντονη με τα ηλεκτροκίνητα. Τα στοιχεία δείχνουν η συχνότητα των αιτημάτων στις ασφαλιστικές για αποζημιώσεις αυξάνεται περίπου 14,3% ενώ η σοβαρότητα των αποζημιώσεων ή το ποσό που πρέπει να πληρωθεί αυξάνεται κατά 14,5%.

Η αύξηση των ατυχημάτων είναι μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους περίπου αφότου οι οδηγοί πάρουν το νέο ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, αλλά στη συνέχεια μειώνεται, σύμφωνα με το LexisNexis, πιθανότατα καθώς οι άνθρωποι συνηθίζουν να οδηγούν το νέο μοντέλο. Ωστόσο, όταν ένας οδηγός αλλάζει από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σε ένα άλλο βενζινοκίνητο, το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο.

Τόσο στην περίπτωση της Hertz όσο και στην έρευνα της LexisNexis, πίσω από τον όρο «ηλεκτρικά οχήματα» βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό τα Tesla. Τα Tesla αντιπροσώπευαν το 80% του στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Hertz, ενώ και μεταξύ των ιδιόκτητων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, τα Tesla αποτελούν την πλειοψηφία.

Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρχει κάτι σχετικά με τα Tesla, που προκαλεί τους οδηγούς να τρακάρουν περισσότερο από ό,τι στα άλλα αυτοκίνητα, σημειώνει το CNN. Βέβαια, οι ερευνητές της LexisNexis είχαν παρατηρήσει στο παρελθόν παρόμοιες τάσεις στην Κίνα, όπου υπάρχουν πολλά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και περισσότερα που δεν είναι Tesla.

Το γεγονός ότι η συχνότητα των ατυχημάτων μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, υποδηλώνει ότι η έλλειψη εξοικείωσης έχει να κάνει με το φαινόμενο, σημειώνει ο Xiaohui Lu, επικεφαλής της έρευνας της LexisNexis Risk Solutions για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Από πολλές απόψεις, υπάρχουν μόνο μικρές διαφορές στην οδήγηση ενός οχήματος εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού μοντέλου όπως το Tesla. Όλα έχουν ένα πεντάλ φρένου, ένα πεντάλ γκαζιού και ένα τιμόνι.

Υπάρχουν όμως κάποιες βασικές διαφορές μεταξύ ενός Tesla -καθώς και ορισμένων άλλων ηλεκτρικών μοντέλων- και των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, τα οχήματα της Tesla δεν διαθέτουν κουμπί «Start» για να πάρει μπροστά ή να σβήσει το αυτοκίνητο. Αντίθετα, μόλις ο οδηγός καθίσει στο όχημα, αυτό είναι αμέσως ενεργοποιημένο και έτοιμο να προχωρήσει. Όταν ο οδηγός βγαίνει έξω, το όχημα σβήνει μόνο του. Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα ηλεκτρικό όχημα, όπου δεν ακούγεται ο θόρυβος του κινητήρα, μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς εάν το αυτοκίνητο έχει σβήσει ή όχι.

Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για τα ατυχήματα, όμως, να είναι ότι τα Tesla τείνουν να είναι πιο γρήγορα, σημειώνει ο Lu. Με τους ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες τους, μπορούν να επιταχύνουν πολύ πιο γρήγορα από τα τυπικά βενζινοκίνητα οχήματα.

Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, υπάρχει εδώ και χρόνια μια ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στην ιπποδύναμη και τη συχνότητα των ατυχημάτων, όπως και το ύψος των αποζημιώσεων. Τα γρήγορα αυτοκίνητα τρακάρουν πιο συχνά και πιο δυνατά, οδηγώντας σε περισσότερα –και πιο σοβαρά– ατυχήματα.

Επιπλέον, καθώς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν τους συνηθισμένους ήχους του κινητήρα που συνδέονται με την απότομη επιτάχυνση και τις υψηλές ταχύτητες, είναι πιθανό οι οδηγοί να μην συνειδητοποιούν ακριβώς το πόσο γρήγορα κινούνται.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum