| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 24/10/22

 

 

Μια χαρά επίδοση είναι!!

 

Όσον αφορά τώρα τον τουρισμό και όπως αναφέρονταν σε σχετικό δημοσίευμα. Θολώνει η επίτευξη του στόχου για ρεκόρ τουριστικών εσόδων το 2022, υπερβαίνοντας τα 18,2 δισ. ευρώ του 2019, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το μεσημέρι της Παρασκευής η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), οι εισπράξεις για το 8μηνο του τρέχοντος έτους υπολείπονται σε σχέση με αυτές του έτους-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, που ήταν το 2019, κατά σχεδόν 500 εκατ.

 

Οι ανακοινώσεις αυτές αποτέλεσαν μάλλον αρνητική έκπληξη τόσο για την κυβέρνηση, όσο και για τους παράγοντες της αγοράς, αφού όλοι ανέμεναν ότι ο Αύγουστος θα ήταν καλύτερος από αυτόν του 2019, κάτι που τελικά δεν συνέβη.

 

Το αντίθετο, μάλιστα, ήταν χαμηλότερος κατά 150 εκατ. και άνοιξε η ψαλίδα.

 

Αναλυτές, πάντως, αναφέρουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθεί η διαφορά τους υπόλοιπους μήνες, αλλά κι αν αυτό συμβεί τότε σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται τα έσοδα να προσεγγίσουν τα 19 δισ. που ήταν ο στόχος που έχει τεθεί από όλους τους παράγοντες της αγοράς.

 

Και ναι μεν θα πούμε πως τα παραπάνω νούμερα είναι ακριβή. Και ούτε εμείς ξέρουμε τι θα γίνει τους επόμενους μήνες. Ωστόσο θα σχολιάσουμε πως μόνο απογοήτευση δε θα πρέπει να υπάρχει για τις φετινές επιδόσεις του τουρισμού, ειδικά όταν κανείς σκέφτεται τα θέματα που υπήρχανε παγκοσμίως (πόλεμος, πληθωρισμός) όταν ξεκινούσε η χρονιά. Σε κάθε περίπτωση η φετινή χρονιά πήγε και πάει εξαιρετικά και ας μένουμε σε αυτό!!

 
 

 

Όσον αφορά την επόμενη σεζόν

 

Είχαμε αναφερθεί και προσφάτως στις ανησυχίες που εκφράζονται από όλο και περισσότερους για την επόμενη χρονιά, με εκτιμήσεις πως έχοντας φύγει από τον κόσμο η κλεισούρα της πανδημίας και εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης (για να μην πούμε κρίσης), θα υπάρξει μείωση του τουρισμού, διεθνώς και όχι μόνο στη χώρα μας. Έχουμε λοιπόν σχολιάσει πως είναι εύλογο να υπάρχει ανησυχία. Ωστόσο να μην παραβλέπουμε πως οι φετινές επιδόσεις, ακόμη και αν υπολείπονται ελάχιστα, είναι πολύ κοντά στα ρεκόρ του 2019. Και στις φετινές λοιπόν επιδόσεις να μείνουμε, δηλαδή μια ανάσα από τη χρονιά ρεκόρ, εμείς θα πούμε όλα καλά. Για την ακρίβεια, εξαιρετικά.   

 

 

 

Χρέος

 

Από τις ειδήσεις τώρα που κρατάμε:

 

«Τα '90 είναι τα νέα '60» επιγράφεται άρθρο στην ηλεκτρονική έκδοση της οικονομικής επιθεώρησης Handelsblatt με αφορμή τις προτάσεις της Κομισιόν για μερική αναθεώρηση των κριτηρίων του Μάαστριχτ.

 

Σύμφωνα με αυτές, το Σύμφωνο Σταθερότητας εξακολουθεί να περιορίζει το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ, όμως για τα κράτη-μέλη που έχουν ήδη υψηλό χρέος ορίζεται ένας πιο χαλαρός «ενδιάμεσος στόχος» στο 90% του ΑΕΠ.

 

Το σχόλιο της γερμανικής εφημερίδας σύμφωνα με την Deutsche Welle είναι το εξής:

 

«Η Κομισιόν συνθηκολογεί μπροστά στη θλιβερή πραγματικότητα. Μετά την επιδημία του κορωνοϊού το δημόσιο χρέος φτάνει το 186% στην Ελλάδα και το 148% στην Ιταλία. Στον κύκλο των 'χωρών υψηλού κινδύνου' ανήκουν επίσης Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο και Κύπρος, με το κρατικό χρέος να υπερβαίνει το όριο του 90%».

 

Θα είχε όμως νόημα η απαρέγκλιτη εφαρμογή των κανόνων δημοσιονομικής πειθαρχίας;

 

Όπως παρατηρεί η Handelsblatt, «το να επιμένει κανείς υπό αυτές τις συνθήκες να μειωθεί το χρέος στο 60% εντός 20 ετών, όπως ορίζουν οι κανόνες μέχρι σήμερα, δεν θα ήταν μόνο εξωπραγματικό. Θα ήταν και αναποτελεσματικό από οικονομικής άποψης, καθώς μία πολιτική υπερβολικών περικοπών θα οδηγούσε κατευθείαν στην ύφεση. Δεν μπορεί παρά να επιδοκιμάσει κανείς το γεγονός ότι τα κράτη έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερη ευελιξία, για να μειώσουν το χρέος τους».

 
 

 

Κοντέινερ

 

Έχουμε αναφερθεί κατά τους τελευταίους μήνες στην σημαντική αποκλιμάκωση της τιμής των ναύλων στα κοντέινερ, όσο και αν η τιμή παραμένει σημαντικά  υψηλότερα από τα προ-πανδημίας επίπεδα. Ενδιαφέρουσες λοιπόν ειδήσεις ήτανε οι παρακάτω:

 

Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών βρίσκεται η ανενεργή χωρητικότητα ως ποσοστό του συνολικού στόλου των containerships, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Alphaliner.

 

Συγκεκριμένα, η υπερπροσφορά χωρητικότητας παραμένει ένα πρόβλημα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον απόηχο των τελευταίων προβλέψεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), για συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας.

 

Στην τελευταία έκθεση της DHL για την αγορά θαλάσσιων μεταφορών επισημαίνεται πως «οι προοπτικές από την πλευρά της ζήτησης συνεχίζουν να αποδυναμώνονται εξαιτίας του πολέμου, του ενεργειακού κόστους, της πολιτικής αστάθειας και του αυξημένου πληθωρισμού, τα οποία επηρεάζουν τις συνολικές καταναλωτικές δαπάνες και συνεπώς τους όγκους του εμπορίου».

 

Περικοπή δρομολογίων και μείωση ταχύτητας

 

Η Alphaliner ανέφερε ότι οι μεταφορείς προσπαθούν σκληρά να ανακόψουν τη συρρίκνωση του όγκου μεταφορών και την κατάρρευση στους ναύλους με την περικοπή δρομολογίων, την κατάργηση χωρητικότητας και τη μείωση της ταχύτητας, αλλά αυτό είναι μέχρι στιγμής ανεπαρκές για να αντιστραφεί η τάση.

 

«Αναφορές για πλοία που πλέουν με χωρητικότητα μόνο στο 70-80% στις κύριες εμπορικές οδούς δείχνουν την έκταση του προβλήματος και υποδεικνύουν περαιτέρω αναπόφευκτες μειώσεις χωρητικότητας», ανέφερε η Alphaliner στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.

 

Την ίδια ώρα, αναλυτές της Jefferies τονίζουν πως θα πρέπει να επιταχυνθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων για να αντιμετωπιστεί ο όγκος ρεκόρ νέας χωρητικότητας που θα εισέλθει στον κλάδο από το επόμενο έτος.

 

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι ναύλοι θα παραμείνουν υπό πίεση και το επόμενο έτος, επηρεάζοντας αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα. Όμως οι εταιρείες απέχουν από την δραματική κατάσταση που αντιμετώπισαν το 2009 όταν το 11% του στόλου ήταν ακινητοποιημένο.

 
 

 

Video

 

Κλείνοντας, αξίζει να δει κανείς το παρακάτω video, αναφορικά με την Ρωσία και τη ρωσική οικονομία. Και αν και σίγουρα κάποιος θα σχολιάσει αμερικανική προπαγάνδα. Στο video υπάρχουνε μεγάλες αλήθειες και αρκετά στοιχεία που αξίζει κανείς να δει προσεκτικά.

 

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum