| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 25/10/22

 

 

Μάλλον μια «τρύπα στο νερό»

 

Ξεκινώντας με την τελευταία ειδησεογραφία και το περιβόητο καλάθι της νοικοκυράς, που προσωπικά πιστεύουμε πως στο τέλος θα αποδειχθεί μια μεγάλη «τρύπα στο νερό».

 

Έναν τουλάχιστον λοιπόν κωδικό σε κάθε μία από τις 50 κατηγορίες προϊόντων του «καλαθιού», ο οποίος θα διατίθεται σε προσιτή τιμή συγκριτικά με τους υπόλοιπους κωδικούς της ίδιας κατηγορίας, θα είναι δηλαδή το προϊόν με τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία του με βάση την τιμολόγηση που κάνει κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, θα πρέπει να περιλαμβάνει το «καλάθι». Αυτό προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες του «MR» το σχέδιο της νομοθετικής ρύθμισης που ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και που πιθανότατα θα ενταχθεί ως τροπολογία σε κάποιο από τα νομοσχέδια που συζητούνται αυτή την εβδομάδα στη Βουλή. Στόχος του υπουργείου είναι η πρωτοβουλία για το «καλάθι» να τεθεί σε εφαρμογή από τις 2 Νοεμβρίου 2022.

 

Η δημιουργία του «καλαθιού» θα είναι υποχρεωτική για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση είχαν τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ και προαιρετική για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του κλάδου. Για τη μη υποβολή του καταλόγου με τα προϊόντα ή για ελλιπή υποβολή από τις υπόχρεες επιχειρήσεις, θα επιβάλλεται πρόστιμο, το ύψος του οποίου θα καθορισθεί με σχετική υπουργική απόφαση. Με την ίδια υπουργική απόφαση προβλέπεται να καθορισθεί και η συχνότητα ανανέωσης του «καλαθιού». Υπενθυμίζεται ότι αν και αρχικά είχε αποφασισθεί να παραμένει σταθερή η σύνθεσή του, τελικά αναμένεται ότι θα ανανεώνεται κάθε 7 ή 15 ημέρες. Σε κάθε περίπτωση η λίστα με τις κατηγορίες που θα περιέχει το «καλάθι» θα καθορίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και όχι από τις επιχειρήσεις.

 

Η νομοθετική ρύθμιση δεν προβλέπει ειδική σήμανση για τα προϊόντα του καλαθιού. Ωστόσο, αυτά θα αναρτώνται σε ξεχωριστή ενότητα στην πλατφόρμα e-Καταναλωτής.

 

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αν και το συγκεκριμένο μέτρο δεν πρόκειται να καταπολεμήσει αποφασιστικά την ακρίβεια και να ανακουφίσει τα νοικοκυριά, όπως ίσως θα γινόταν με μία μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής, επισημαίνουν ότι μπορεί να δημιουργήσει έναν ανταγωνισμό στις τιμές μεταξύ των σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή. Εκτιμούν, πάντως, ότι αρκετοί από τους κωδικούς που θα επιλέξει η κάθε αλυσίδα θα πρόκειται για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς αυτά συνήθως έχουν τη χαμηλότερη τιμή σε κάθε κατηγορία.

 
 

 

10 με 15% ακόμη ….

 

Η προσωπική μας λοιπόν άποψη είναι πως αυτή η ιστορία με το καλάθι της νοικοκυράς είναι μια μεγάλη «τρύπα στο νερό» και πως δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Μάλιστα θα επαναλάβουμε πως οι τιμές των περισσοτέρων προϊόντων έχουνε τουλάχιστον μπροστά τους (τα επόμενα τρίμηνα) μια περαιτέρω ανατίμηση 10 με 15%. Και ο βασικός λόγος για αυτό είναι πως βλέποντας κανείς τους ισολογισμούς των εταιρειών τροφίμων διαπιστώνει πως στις περισσότερες των περιπτώσεων, για να επιστρέψουνε οι εταιρείες τροφίμων στα περιθώρια κέρδους που είχανε πριν την τελευταία κρίση. Θα προχωρήσουνε σε περαιτέρω ανατιμήσεις, περίπου 10 με 15%.

 

 

 

Το 80 με 90% δεν είναι κερδοσκοπία …

 

Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι να φανεί πως κάνουμε αβάντα στις μεγάλες εταιρείες τροφίμων. Αλλά πραγματικά, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, διαπιστώνουμε πως ναι μεν σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχει μια μορφή κερδοσκοπίας. Ωστόσο το μεγάλο κύμα των ανατιμήσεων δεν είναι τέτοιο. Μάλιστα και όπως αναφέραμε και παραπάνω. Και μόνο βλέποντας κανείς τις λογιστικές καταστάσεις των σοβαρών εταιρειών τροφίμων, διαπιστώνει αμέσως τη μεγάλη μείωση των περιθωρίων κέρδους κατά τα τελευταία τρίμηνα …. Αυτός είναι και ο λόγος που ούτε το καλάθι της νοικοκυράς θα λειτουργήσει. Και ούτε θα αποφύγουμε νέες ανατιμήσεις (αναφερθήκαμε παραπάνω), τον επόμενο 1 με 1,5χρόνο….

 
 

 

Πρόβλεψη

 

Αυτός είναι και ο λόγος που πιστεύουμε πως μετά από έναν πληθωρισμό φέτος 9 με 10%. Του χρόνου (2023) θα έχουμε έναν επίσης πολύ μεγάλο πληθωρισμό, 5,5 με 6% και το 2024 έναν πληθωρισμό κοντά στο 4%. Αθροιστικά δηλαδή την 3ετία θα μπορούσαμε να φτάσουμε και ελαφρώς να ξεπεράσουμε το 20%, επίσημου πληθωρισμού, αφού ο ανεπίσημος είναι πάντα μεγαλύτερος. Και επί της ουσίας με παγωμένους (για την ακρίβεια μειωμένους) μισθούς εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Μέσα σε λίγο καιρό, ο κόσμος θα δει το βιοτικό  του επίπεδο να μειώνεται και άλλο 20%!!!

 
 

 

Το κρατάμε

 

Έχοντας κάνει την πρόβλεψη πως υπάρχουνε μεγάλες πιθανότητες το 2022 να είναι η τελευταία χρονιά κατά την οποία βρίσκεται στην εξουσία ο Ερντογάν. Και αν και οι πάντες θεωρούνε σχεδόν ως δεδομένο πως στις επόμενες εκλογές θα υπάρχει νοθεία. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η παρακάτω είδηση είναι ενδιαφέρουσα. Αρκετά ενδιαφέρουσα θα λέγαμε:

 

Εντυπωσιακό το αποτέλεσμα της τελευταίας έρευνας της γνωστής τουρκικής εταιρείας δημοσκοπήσεων Metropoll. Σε περίπτωση που διεξάγονταν προεδρικές εκλογές (χθες) την Κυριακή σε δεύτερο γύρο, και ο υποψήφιος της εκλογικής συμμαχίας της Αντιπολίτευσης ήταν ο αρχηγός του ΛΔΚ Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, τότε η διαφορά με τον Ερντογάν θα ήταν μόνο 1%!

 

Τα ευρήματα έδειξαν:

 

Ερντογάν 44.9%

Κιλιτσντάρογλου 43.9%

Οι αναποφάσιστοι ήταν περίπου το 2,8% των ερωτηθέντων. Οι ψήφοι διαμαρτυρίας υπολογίστηκαν στο 6,2% και στην κατηγορία, δεν ξέρω/δεν απαντώ, καταγράφηκε ένα ποσοστό  2,2%.

 

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο Κιλιτσντάρογλου αναμένεται να ανακοινωθεί σε λίγες ημέρες ότι θα είναι ο υποψήφιος της αντιπολίτευσης. Επίσης αναμένεται ότι το φιλοκουρδικό DHP θα ψηφίσει υπέρ του Κιλιτσντάρογλου.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum