| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

"Kουλου-βάχατα"

Σχόλια για τα πάντα ……. Η φράση “Κουλου – βάχατα” προέρχεται από την αντίστοιχη αραβική «κούλου ουάχαντ» που σημαίνει «όλα μαζί ένα».

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 27/06/22

 

 

Απαράδεκτο

 

Είναι από τα στατιστικά που όταν τα βλέπουμε χρησιμοποιούμε την έκφραση απαράδεκτο. Νούμερα που αποδεικνύουνε πόσο λάθος δομημένα και πόσο λάθος λειτουργούνε πολλά πράγματα στη χώρα μας.

 

Την προηγούμενη εβδομάδα λοιπόν η Eurostat δημοσίευσε στοιχεία για το ποσοστό του πληθυσμού σε νοικοκυριά που δαπανούν άνω του 40% του διαθέσιμου εισοδήματος για τη στέγασή τους (δηλ. ενοίκιο ή δόση στεγαστικού δανείου συν λογαριασμοί). Τα αποτελέσματα για την Ελλάδα είναι απογοητευτικά: το σχετικό ποσοστό στη χώρα μας φθάνει το 33,3%, που είναι το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη Βουλγαρία (14,4%), και φυσικά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (7,8%).

 

Όπως μάλιστα αναφέρονταν σε σχετική ανάλυση – άρθρο, εν μέρει το πρόβλημα εντοπίζεται στον παρονομαστή: τα εισοδήματα στην Ελλάδα είναι χαμηλά. Ωστόσο, κράτη με αντίστοιχο βιοτικό επίπεδο, όπως η Κροατία (4,2%), η Σλοβακία (3,2%) και η Λετονία (4,8%) έχουν πολύ μικρότερο ποσοστό υπερβολικής επιβάρυνσης των δαπανών στέγασης. Φαίνεται λοιπόν πως το πρόβλημα αφορά και τον αριθμητή: το ύψος των δαπανών κατοικίας.

 

 

 

Σιγά – σιγά ανοίγει η συζήτηση

 

Εμείς προειδοποιούμε εδώ και καιρό, έχοντας γράψει από τον περσινό Οκτώβριο πως τα δύσκολα ξεκινάνε μετά το τέλος της πανδημίας και την απόσυρση των μέτρων στήριξης (μάλιστα όταν συνεχώς προειδοποιήσουμε, δεν υπήρχε ο πόλεμος και η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός ρεκόρ). Μην παραβλέπουμε λοιπόν πως σιγά – σιγά πυκνώνει η συζήτηση γύρω από το μεγάλο ιδιωτικό χρέος και τις παγίδες που κρύβονται σε αυτό.

 

Χαρακτηριστικό λοιπόν ήτανε ένα πρόσφατο δημοσίευμα (την προηγούμενη εβδομάδα) της Ναυτεμπορικής.

 

Την άμεση ανάγκη αναδιάρθρωσης του ιδιωτικού χρέους, που έχει αγγίξει το αστρονομικό ποσό των 253 δισ. ευρώ, επισημαίνουν έγκυροι χρηματοοικονομικοί παράγοντες, υποστηρίζοντας με σοβαρά επιχειρήματα πως το χρέος των ιδιωτών αποτελεί ουσιαστικό εμπόδιο στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και στην ανάπτυξη.

 

Αυτός φαίνεται να είναι και ο στόχος της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, που σκοπεύει να συμβάλει με κάθε τρόπο προς την παραπάνω κατεύθυνση, πολλώ δε μάλλον που τα υψηλά επιτόκια χτυπούν καμπανάκι για την πιθανότητα διεύρυνσης του χρέους αυτού.

 

Μένοντας στο κομμάτι που αφορά τις τράπεζες και τους servicers καθίσταται φανερό πως τα 100 δισ. ευρώ κόκκινα δάνεια παραμένουν εκεί και δεν… διακτινίστηκαν, παρά το γεγονός πως οι τράπεζες «καθάρισαν τους ισολογισμούς τους».

 

Τούτο σημαίνει πως κάποιοι ιδιώτες και κάποιες επιχειρήσεις βαρύνονται ακόμη με αυτά τα 100 δισ. ευρώ που καλούνται να τα αποπληρώσουν.

 

 

 

 

Έχει δίκαιο

 

Αν και θέλουμε να αποφεύγουμε τις απόψεις πολιτικών, εντούτοις δε θα το κάνουμε με τον κ. Συρίγο, αφού δεν κρύβουμε πως με τα όσα είπε αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά, συμφωνούμε απόλυτα.

 

Καθησυχαστικός λοιπόν εμφανίστηκε ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, σε ό,τι αφορά στις ελληνορτουρκικές προκλήσεις των τελευταίων εβδομάδων και κυρίως στις απειλές από τον Ερντογάν, ο οποίος απειλεί ευθέως την χώρα μας.

 

«Η Τουρκία δεν επιθυμεί στρατιωτικό επεισόδιο», εκτίμησε ο Άγγελος Συρίγος αναλύοντας την τουρκική προκλητικότητα.

 

«Θέλει εύκολες νίκες εντυπώσεων»

 

Ο διεθνολόγος και υφυπουργός Παιδείας, τόνισε ότι τα περί επίθεσης σε κάποιο ελληνικό νησί δεν είναι πρώτη, αλλά τελευταία προτεραιότητα του Ταγίπ Ερντογάν, καθώς γνωρίζει ότι θα υπάρξει στρατιωτική απάντηση.

 

«Ξέρει ότι θα υπάρξει στρατιωτική απάντηση και τα αποτελέσματα θα είναι αιματηρά και καταστροφικά και για τις δύο πλευρές. Δεν θέλει κάτι τέτοιο. Θέλει εύκολες νίκες εντυπώσεων», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Συρίγος, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ανέφερε ότι στόχος του τούρκου προέδρου είναι να οδηγήσει την Ελλάδα να κάνει πρώτη μια στρατιωτική κίνηση, ενώ εκτίμησε πως ενδέχεται να «παίξει» με το γεωτρητικό τουρκικό σκάφος, προκειμένου να περάσει μια εικόνα ότι κερδίζει στα σημεία.

 

Ο χάρτης, το μεγάλο λάθος

 

Σύμφωνα με τον καθηγητή, το μεγάλο λάθος του τούρκου υπουργού Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ήταν πως δημοσίευσε χάρτη που επισημαίνει ως νησιά με πρόβλημα, μεγάλα ελληνικά νησιά, όπως είναι η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος, η Ικαρία, τα Δωδεκάνησα, η Σαμοθράκη, η Λήμνος.

 

Για την απόφαση της Συνόδου Κορυφής, τόνισε ότι η ΕΕ αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο για την Ελλάδα και αυτό φάνηκε και στην απόφαση που καταδικάζει την Τουρκία. Στάθηκε ωστόσο στο ζήτημα της πώλησης όπλων στην Τουρκία από ευρωπαϊκές χώρες και συγκεκριμένα τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία, θέμα για το οποίο ασκούνται – όπως είπε – παρασκηνιακές πιέσεις.

 

Για το Ηνωμένο Βασίλειο και τα σενάρια για πώληση μεταχειρισμένων Eurofighter στην Άγκυρα, ο κ. Συρίγος ανέφερε ότι πάντα ακολουθούσε μια τέτοια στάση και τώρα πολύ περισσότερο, καθώς δεν υπόκειται στους περιορισμούς της ΕΕ.

 

Για παρέμβαση του ΝΑΤΟ

 

Αναφορικά με το ΝΑΤΟ, εξήγησε ότι πρόκειται για έναν Οργανισμό εντελώς διαφορετικό από την ΕΕ, με περιορισμένες δυνατότητες παρέμβασης, καθώς για να εκδοθεί απόφαση απαιτείται ομοφωνία.

 

Παράλληλα, το ΝΑΤΟ, «αντιλαμβάνεται την αξία της Τουρκίας ως υπέρτερη της αξίας της Ελλάδος σε γεωστρατιωτικοπολιτικό επίπεδο, ιδίως και μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία», σημείωσε ο κ. Συρίγος.

 

Εξήγησε πως είτε θέσει, είτε δεν θέσει η Τουρκία στο ΝΑΤΟ θέμα αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, οι αξιώσεις αυτές αποτελούν επίσημη τουρκική πολιτική, έχουν κατατεθεί σχετικές επιστολές στον ΟΗΕ και πρόκειται για «ένα ποτάμι που δεν γυρίζει πίσω – είναι αυτή η κατεύθυνση της Τουρκίας, αν δεν το πει τώρα, θα το πει την επόμενη φορά».

 

Τόνισε ακόμη ότι, για όλους αυτούς τους λόγους, η Ελλάδα δαπανά τεράστια ποσά για την άμυνά της, «ακριβώς για να μην έχουμε ανάγκη κανέναν ως προς το θέμα της άμυνάς μας. Έχουμε φτιάξει διεθνείς συμμαχίες, όμως βασιζόμαστε και στο διεθνές δίκαιο», είπε ο Άγγελος Συρίγος.

 
 

 

Μπράβο

 

Και ήρθε η ώρα να πούμε για ακόμη μια φορά ένα μεγάλο μπράβο για την πορεία του ελληνικού τουρισμού, με προβλέψεις πως μπορεί να φτάσουμε μέχρι και σε νέα ρεκόρ.

 

Για την ιστορία:

 

Σύμφωνα με στοιχεία του Insete, οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για το διάστημα από τις 27 Ιουνίου εως την 3η Ιουλίου ανέρχονται σε 879.069 θέσεις και για το διάστημα από την 4η Ιουλίου έως την 10η Ιουλίου ανέρχονται σε 939.943 αεροπορικές θέσεις. Συνολικά δηλαδή, οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για την Ελλάδα στο εξεταζόμενο διάστημα είναι 1.819.012 θέσεις. Αν φυσικά καλυφθούν αυτές οι θέσεις, θα μιλάμε για 1,81 εκατομμύρια επισκέπτες που θα επισκεφτούν την Ελλάδα από την 27η Ιουνίου εως την 10η Ιουλίου φέτος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πορεία των τουριστικών μεγεθών στις επόμενες εβδομάδες.

 

Πώς θα κινηθούν τα ελληνικά αεροδρόμια το επόμενο διάστημα

 

Αναφορικά με τα αεροδρόμια που θα έχουν για το διάστημα 27/6 εως 10/7 αυξημένη επιβατική κίνηση, το Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνας με 484.155 προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις είναι στην κορυφή. Το Ηράκλειο και το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης ακολουθεί, καθώς έχει προγραμματισμένες 271.323 αεροπορικές θέσεις, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Ρόδος με 213.754 προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις. Στο μεταξύ η Κέρκυρα για το ίδιο πάντα διάστημα έχει προγραμματισμένες 162.547 αεροπορικές θέσεις, η Θεσσαλονίκη 122.735 θέσεις, η Κως 116.344 θέσεις, τα Χανιά 104.131 θέσεις, η Σαντορίνη 82.229 θέσεις, η Ζάκυνθος 82.229 θέσεις, η Μύκονος 72.233 θέσεις, η Κεφαλονιά 37.164 θέσεις, το Ακτιο 26.303 θέσεις και τέλος η Σκιάθος με 19.268 προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις.

 

Αγγλία-Γαλλία-Γερμανία οι κορυφαίες αγορές

 

Σε ό,τι αφορά τις κύριες αγορές προέλευσης των ξένων επισκεπτών το επόμενο διάστημα, αυτό δηλαδή της 27ης Ιουνίου εως την 10η Ιουλίου, ξεχωρίζουν οι εξής χώρες: Αγγλία με προγραμματισμένες 397.298 αεροπορικές θέσεις για Ελλάδα, η Γερμανία με 345.927 αεροπορικές θέσεις, η Ιταλία με 208.759 αεροπορικές θέσεις και η Γαλλία με προγραμματισμένες 133.874 αεροπορικές θέσεις.

 
 

 

Εμείς το ξέρουμε καλά ως χώρα πως οι βλακείες πληρώνονται

 

Και να κλείσουμε τέλος με ένα διαφορετικό σχόλιο. Αρχικά να σχολιάσουμε δύο πράγματα:

 

Πρώτον πως εμείς ως έλληνες ξέρουμε καλά πως οι βλακείες πληρώνονται. Κυρίως τα ξέρουμε από τα όσα έγιναν το 2015 και το τεράστιο κόστος το οποίο πλήρωσε ο ελληνικός λαός (capital controls κτλ…. Ασχέτως αν οι περισσότεροι τα έχουνε ξεχάσει, χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, τις ανοησίες Τσίπρα – Βαρουφάκη ακόμη τις πληρώνουμε ς χώρα.

 

Δεύτερον. Πως τις ανοησίες των λαϊκιστών, πάντα τις πληρώνουνε οι λαοί, οι οποίοι πρώτα έχουνε χειροκροτήσει και ψηφίσει τους λαϊκιστές.

 

Για την ιστορία τώρα και από την Βρετανία. Το Brexit όχι μόνο επιβαρύνει τις προοπτικές ανάπτυξης της βρετανικής οικονομίας, αλλά παράλληλα κοστίζει και εκατομμύρια λίρες στους εργαζόμενους κάθε χρόνο, όπως διαπιστώνει έρευνα από το think tank Resolution Foundations σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς του LSE.

 

Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος εργαζόμενος στη Βρετανία πρόκειται να χάνει τουλάχιστον 470 λίρες από τον μισθό του κάθε χρόνο μέχρι το 2030, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την αύξηση του κόστους ζωής, σε σχέση με την περίπτωση που η Βρετανία παρέμενε στην Ε.Ε.

 

Η έρευνα καταλήγει ότι το Brexit βλάπτει την ανταγωνιστικότητα των βρετανικών εξαγωγών στην διεθνή εμπορική σκηνή, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να επιβαρύνονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας και ο πόλεμος στην Ουκρανία σπρώχνει τον πληθωρισμό σε ιστορικά υψηλά.

 

«Μία λιγότερο ανοιχτή Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να είναι φτωχότερη και λιγότερο παραγωγική», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.

 

Η έρευνα φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με το επιχείρημα της βρετανικής κυβέρνησης ότι το Brexit και τα σχέδια που το συνοδεύουν θα δώσουν ώθηση στην οικονομία εκτός Λονδίνου και στα νοτιοανατολικά της χώρας. Μάλιστα, από τα ευρήματα προκύπτει ότι συγκεκριμένα η νοτιοανατολική Αγγλία θα χτυπηθεί περισσότερο από το Brexit.

 

Έχοντας μεγαλύτερο βιομηχανικό κλάδο και συνεπώς μεγαλύτερη έκθεση στην αγορά της Ε.Ε., αναμένεται πως η παραγωγή στην ευρύτερη παραγωγή θα συρρικνωθεί κατά 2,7 μέχρι το 2030 σε σχέση με την περίπτωση που η χώρα παρέμενε στην Ε.Ε.

 

Παρότι η έρευνα διαπιστώνει ότι υπό τη νέα εμπορική συμφωνία (η οποία τέθηκε σε ισχύ από την αρχή του έτους) οι εξαγωγές της Βρετανίας προς την Ε.Ε. δεν επιβαρύνθηκαν πολύ, προειδοποίησε ότι συνολικά η χώρα θα γίνει λιγότερο ανοιχτή και λιγότερο ανταγωνιστική.

 
 
 

 

 

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum