| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

"Μας ακούνε..."

Καθημερινά παρά-χρηματιστηριακά σχόλια & πολλά άλλα...

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 01/11/23

 

"Μας ακούνε..."

 
Καλό μήνα και πάμε να ξεκινήσουμε με σχόλιο χρηματιστή … ο οποίος όπως θα διαπιστώσετε, έχει σε μεγάλο βαθμό παρόμοια άποψη με εμάς ….. “Αυτό που βλέπω είναι πως η αγορά θέλει να πάει υψηλότερα. Σίγουρα δε θέλει να πέσει και όλα αυτά φαίνονται ξεκάθαρα όλο το τελευταίο διάστημα …. Ωστόσο δε βοηθάνε οι ξένες αγορές …. Όπως λέτε και εσείς στο GFF, όλα τα παραπάνω τα είδαμε από τα μέσα περίπου του μήνα, που η αγορά βρέθηκε στις 1.100 μονάδες, πηγαίνοντας να χάσει κρίσιμες στηρίξεις, ωστόσο έδωσε άμεσα αντίδραση ανακάμπτοντας υψηλότερα  κρίσιμων επιπέδων. Επαναλαμβάνω πως με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή, είναι πρόβλημα οι εξελίξεις διεθνώς που δεν αφήνουν την αγορά μας να κάνει την υπέρβαση. Ωστόσο το Χ.Α. είναι φανερό πως έχει ένα θετικό momentum και δε θέλει να πέσει”.
 

 
Μήνας εξελίξεων στις τράπεζες και μήνας placement αναμένεται να είναι ο Νοέμβριος. Και αρκετοί, ανάμεσα στους οποίους και εμείς, πιστεύουνε πως οι ξένοι επενδυτές δε θα αφήσουνε εύκολα τις τιμές να φύγουνε σημαντικά υψηλότερα, ειδικά στην περίπτωση της ΕΤΕ και της Alpha Bank. Και μπορεί μετά από έναν κακό Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο να είχαμε μια καλύτερη εικόνα, ειδικά μετά την αντίδραση από τα χαμηλά του μήνα και ειδικά την αντίδραση της ΑΛΦΑ. Ωστόσο είναι πολύ πιθανόν ο μήνας για τις τράπεζες να κυλίσει σταθεροποιητικά, μέχρι να ολοκληρωθούνε τα placements προς το τελευταίο 10ημερο του Χ.Α. πιθανότερα.  
 

 
Βέβαια και όπως είδαμε και κατά τη χθεσινή συνεδρίαση. Μπορεί ο μήνας να αποδειχθεί σταθεροποιητικός για τις τράπεζες. Αυτό όμως δε σημαίνει ντε και καλά κάτι για την πορεία του Χ.Α. Όπως είδαμε και χθες, τα ηνία μιας αντίδρασης θα μπορούσε να πάρει μια σειρά μη – τραπεζικών μετοχών και να τραβήξουνε την αγορά υψηλότερα …. Έτσι και αλλιώς δε θα είναι η πρώτη φορά που θα συμβαίνει κάτι τέτοιο…..
 

 
Τώρα έχουμε και ένα στοίχημα που έχει μπει για τη μετοχή του ΟΠΑΠ, η οποία αύριο κόβει το προμέρισμα του 1 ευρώ. Ότι όπως πάρα πολλές φορές έχει κάνει η μετοχή σε παλαιότερες αποκοπές, η μετοχή θα κρατήσει, σύντομα θα μαζέψει τις απώλειες .. και θα βρεθεί πολύ σύντομα στα τρέχοντα επίπεδα αν όχι υψηλότερα …. Το πιο ενδιαφέρον είναι οι πληροφορίες που υπάρχουνε πως πέραν του προμερίσματος που αποκόπτεται αύριο, στις αρχές του 2024 θα έχουμε ένα νέα έκτακτο μέρισμα, από κέρδη παλαιότερων χρήσεως, εκτοξεύοντας σε αστρονομικά επίπεδα τις χρηματικές διανομές στους μετόχους …..
 

 
Θα κλείσουμε με ένα διαφορετικό θέμα. Με ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg για τον κλάδο των διυλιστηρίων διεθνώς. Ένα άρθρο, που σε ένα βαθμό, αφού έχουνε ιδιαιτερότητες, αφορά και τα δύο εισηγμένα ελληνικά διυλιστήρια, την ΜΟΗ και τα ΕΛΠΕ, με τη μετοχή ειδικά των ΕΛΠΕ να συνεχίζει να υπό-αποδίδει της αγοράς….
 
Η χρηματοδότηση των πρότζεκτ των εταιρειών διύλισης πετρελαίου γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, τη στιγμή που οι τράπεζες αποφεύγουν τον τομέα των υδρογονανθράκων.
 
Αν και ο κλάδος παραμένει κερδοφόρος, η προσέλκυση επενδύσεων γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, σύμφωνα με τον CEO της Pengerang Energy Complex, Άλγουιν Μπόουντεν. Η προσέγγιση των δανειστών είναι πως «εάν υπάρχει η λέξη διυλιστήριο στον τίτλο ενός πρότζεκτ, δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθεί», ανέφερε ο Μπόουντεν όπως ανέφερε το Bloomberg σε πρόσφατο δημοσίευμα του.
 
Δεδομένης της απειλής της κλιματικής αλλαγής και της προσπάθειας του πλανήτη για επίτευξη του net zero, τα σχόλια του Μπόουντεν αναδεικνύουν ένα ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
 
Παρά την αύξηση της ζήτησης για αργό σε ρεκόρ υψηλό φέτος, οι επενδυτές δεν προσφέρουν τόσο εύκολα χρηματοδότηση, κάτι το οποίο έχει αφήσει το σύστημα διύλισης σε δύσκολο σημείο, προκαλώντας καθυστερήσεις και μεταβλητότητα στις τιμές.
 
H ανισορροπία μεταξύ της ζήτησης για υδρογονάνθρακες και των περιορισμένων επενδύσεων στην ικανότητα παραγωγής έχει αυξήσει τις εντάσεις τα τελευταία χρόνια. Όταν το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε πέρυσι, οι αρχές της Σαουδικής Αραβίας υποστήριξαν πως αυτό οφειλόταν στην μείωση της ικανότητας διύλισης και όχι στην έλλειψη αργού.

 

Τώρα, οι εταιρείες διύλισης θα πρέπει να αποδείξουν πως έχουν ξεκινήσει τη μετάβασή τους στο net-zero, όπως ανέφερε ο Μπόουντεν, υπογραμμίζοντας πως το επόμενο διυλιστήριο της εταιρείας του θα συμπεριλαμβάνει τη χρήση των αποβλήτων της μονάδας ως καύσιμα, ενώ θα ηλεκτροδοτεί μεγάλο μέρος της λειτουργίας του μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 
 
Η ινδονησιακή ΡΤ Pertamina, σύμφωνα με το στέλεχος Μαρία Κατρίν, έχει καταφέρει να προσελκύσει επενδύσεις μέσω των περιβαλλοντικών της πρότζεκτ.
 
Οι τράπεζες έχουν θέσει περισσότερους περιορισμούς για τη χρηματοδότηση εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχοντας την πεποίθηση πως ο πλανήτης προχωρά πρόσω ολοταχώς με την ενεργειακή μετάβαση, όπως τόνισε το στέλεχος της DBS Bank Ltd., Ρότζερ Τσάρλς. 
 
Ο chief financial officer της ChemOne Group, Μαγιάνκ Βισνόι, από την πλευρά του, προσέθεσε πως αν και ο μόνος τρόπος εύρεσης χρηματοδότησης είναι η δημιουργία ενός ρεαλιστικού πλάνου ενεργειακής μετάβασης από τις εταιρείες αυτές, «υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων οι οποίες υποκύπτουν στο green-washing, υποσχόμενες πράγματα τα οποία δεν μπορούν να επιτύχουν». 

 

 

Οι "ατάκες" της εβδομάδας

 

 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 
 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum