| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 
 

"Μας ακούνε..."

Καθημερινά παρά-χρηματιστηριακά σχόλια & πολλά άλλα...

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

00:01 - 08/06/23

 

"Μας ακούνε..."

 
Την ώρα που το Χ.Α. τα πηγαίνει εξαιρετικά και βρίσκεται στα υψηλά 9ετών (ασχέτως αν χθες είχαμε ενδοσυνεδριακό γύρισμα), με πλήρως θετική τάση. Ξέρετε ένα ερώτημα που υπάρχει σε κάποιους τεχνικούς αναλυτές. Αν σύντομα θα έχουμε κλείσιμο των μεγάλων gap που είχανε ανοίξει μετά την εκρηκτική, ανοδική συνεδρίαση που ακολούθησε το αποτέλεσμα των εκλογών. Το κλασσικό δηλαδή ερώτημα αν μιλάμε για gap που πυροδοτούνε ένα νέο trend (ένα νέο ανοδικό ράλι) ή είναι χάσματα τα οποία θα κλείσουνε σύντομα. Η απάντηση λοιπόν θα δοθεί τις επόμενες εβδομάδες. Προσωπικά πιστεύουμε πως είναι gap ενός νέου ανοδικού trend και δε θα κλείσουνε σύντομα.
 

 
Ας συνεχίσουμε λίγο με το ζήτημα των χασμάτων, λέγοντας πως αυτά είναι πιο έντονα στον τραπεζικό κλάδο. Θέλοντας να πιστεύουμε πως τα χάσματα δε θα κλείσουνε γρήγορα. Πάμε να δούμε με ποια επίπεδα συνδέονται αυτά και τι σημαίνει αν φτάναμε στο κλείσιμο τους. Στην περίπτωση λοιπόν του τραπεζικού δείκτη που θα μείνουμε, το χάσμα βρίσκεται στα επίπεδα των 885 μονάδων, σημαντικά χαμηλότερα κατά 12%. Απλώς να σημειωθεί. Πως παρά τα μεγάλα χάσματα σε αρκετές από τις μετοχές του FTSE 25, εξαιτίας του τρόπου που ανοίγει η αγορά (ΑΜΕΜ, όταν έχουμε μεγάλες μεταβολές), δεν έχουμε μεγάλα χάσματα σε ΓΔ και FTSE 25.
 

 
Σε ένα θέμα που είχαμε αναφερθεί πριν λίγο καιρό. Με βάση τα τελευταία ρεπορτάζ, στην τελική ευθεία εισέρχεται το εγχείρημα της εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά και οι συνθήκες στην αγορά παραμείνουν ευνοϊκές η δημόσια εγγραφή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του έτους, σύμφωνα με πληροφορίες. Άντε στις αρχές του 2024 θα πούμε εμείς, όπως είχαμε γράψει και σε προηγούμενο σχόλιο μας.
 
Όπως αναφέρονταν τις προηγούμενες ημέρες σε σχετικά δημοσιεύματα, εκτιμάται ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί αποτίμηση άνω των 3 δισεκατομμυρίων, επίπεδο που άλλωστε προσδιόρισε νωρίτερα φέτος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης όταν με δηλώσεις του στο πρακτορείο Bloomberg μίλησε για αποτίμηση μεταξύ 2,7 και 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες της αγοράς. Διεθνείς συντονιστές-ανάδοχοι έχουν οριστεί οι Morgan Stanley και η Bank of America.
 
Οι εξελίξεις επιταχύνονται επειδή την προηγούμενη εβδομάδα το απόγευμα υπογράφτηκε μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ το σχετικό μνημόνιο αλληλοκατανόησης για την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο. Μέτοχοι του ΔΑΑ -που είναι η παραχωρησιούχος του αεροδρόμιου Ελευθέριος Βενιζέλος έως το 2046-, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% ποσοστό και το οποίο θα διατεθεί κατά την δημόσια εγγραφή, είναι ακόμα το Υπερταμείο (με 25% το οποίο και θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιο του), οι Avi Alliance GmbH (26,7%) και Avi Alliance Capital GmbH (13,3%), αμφότερες συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).
 
Η συμφωνία μεταξύ δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το managment) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στο χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10% αλλά με εύλογο όμως υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά την δημόσια εγγραφή.
 
Η υπογραφή του μνημονίου έρχεται μετά την αποσαφήνιση ενός αριθμού λεπτομερειών που αφορά κυρίως σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί και η σύνταξη του Ενημερωτικού Δελτίου της εισαγωγής ώστε να πάρει το δρόμο του προς έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Για να καταστεί εφικτή η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα πρέπει πρώτα πάντως να περάσει από την Βουλή νέα τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2046. Η τροποποίηση είναι απαραίτητη για να συμπεριλάβει προβλέψεις περί εταιρικής διακυβέρνησης που απαιτούνται για μία εισηγμένη εταιρεία, μεταξύ άλλων, και για τις σχέσεις μεταξύ των μετόχων.
 

 
Όπως είχαμε αναφέρει, τα EBITDA του 2022 διαμορφώθηκαν σε 328,3εκ αυξημένα κατά 16%. Τα καθαρά κέρδη σε 168εκ ευρώ έναντι 158,8εκ το 2021 και 175εκ ευρώ προ πανδημίας, το 2019. Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων σε 967,8εκ, με τις συνολικές υποχρεώσεις στα 1,48δις ευρώ. Συνολικό ενεργητικό στα 2,43δις ευρώ εκ των οποίων τα 1,8δις ευρώ  αφορούνε στην αξία παγίων περιουσιακών στοιχείων. Στα θετικά το πολύ καλό cash flow από λειτουργικές δραστηριότητες, με εισροές περίπου 300εκ ευρώ. Ταμείο στο τέλος του 2022, 582εκ ευρώ, κάτι το οποίο οδηγεί και στη διανομή ενός πολύ γενναίου μερίσματος 200εκ ευρώ, μεγαλύτερο μάλιστα της καθαρής κερδοφορίας.
 
Αν και θα δούμε στο τέλος, οφείλουμε να παραδεχθούμε πως βρίσκουμε την κεφαλαιοποίηση των 3δις ευρώ που εικάζεται ως κάπως τσιμπημένη σε όρους αποτίμησης, αφού σημαίνει ένα P/E Ratio 17,8χ σε σχέση με την κερδοφορία του 2022. Οκ στα χρηματιστήρια δουλεύει κανείς με τα projections για τα επόμενα χρόνια, αλλά ακόμη και αν δεχθούμε ένα σχετικά μεγαλύτερο growth από ότι αρχικά πιστεύαμε, θα λέγαμε πως μια κεφαλαιοποίηση πάνω από 2,3 – 2,4δις ευρώ είναι μεγάλη. Έτσι και αλλιώς ήδη υπήρξαν χθες νεότερα στοιχεία για την πορεία των εργασιών του Ά πενταμήνου, με νέα σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών.
 

 
Χωρίς φυσικά να είναι της παρούσης, όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο σχόλιο μας. Αν είχαμε κάποια στιγμή είσοδο του ΕΛ. Βενιζέλος στο Χ.Α. και τον FTSE 25, αυτό σημαίνει πως θα είχαμε διαγραφή κάποιας άλλης μετοχής από το δείκτη. Δεν είναι κάτι άμεσο. Για την ιστορία πάντως υποψήφια θα ήτανε η Σαράντης, επαναλαμβάνοντας όσο αυτό έχει σημασία αυτή τη στιγμή.   
 

 

Οι "ατάκες" της εβδομάδας

 

 

 

Τα όσα αναγράφονται σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν σύσταση για αγορά/πώληση ή διακράτηση μετοχών ή άλλων σύνθετων προϊόντων (πχ. CFD) που συνδέονται με τους συγκεκριμένους τίτλους που αναφέρονται.

 

Παλαιότερα Σχόλια

 

 
 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2023 Greek Finance Forum