|
|
|
"Μας
ακούνε..." |
|
Αν και επίσημα
διαψεύδεται από την κυβέρνηση, εμείς
θα επιμείνουμε στην ιστορία της
επιβολής έκτακτης φορολογίας στις
ελληνικές τράπεζες. Πληροφορίες που
έχουνε κυκλοφορήσει τις τελευταίες
ημέρες, με αφορμή ανάμεσα σε άλλα
και την πρόσφατη επιβολή φόρου στην
Ισπανία. Πληροφορίες ωστόσο οι
οποίες δεν επιβεβαιώνονται από
πουθενά. Όπως χαρακτηριστικά έλεγε
άνθρωπος της αγοράς και έχει δίκαιο.
Με τις ελληνικές κυβερνήσεις κανείς
δε μπορεί να είναι σίγουρος, παρά
τις οποίες διαψεύσεις. Ωστόσο πέραν
των πληροφοριών και εμείς πιστεύουμε
πως η ελληνική κυβέρνηση δε θα πάρει
μια τέτοια απόφαση, με την οποία
έτσι και αλλιώς έχει ξεκαθαρίσει και
ο διοικητής της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρας
(και η άποψη του σίγουρα μετράει)
πως είναι αντίθετος…
|
|
|
|
Επειδή το ζήτημα
είναι πολύ σοβαρό, θα συνεχίσουμε με
αυτά τα σενάρια επιβολής έκτακτης
φορολογίας στις ελληνικές τράπεζες …
Οι λόγοι που πιστεύουμε πως δε
επιβληθεί έκτακτη φορολογία είναι
αρκετοί.
Οι 3 πιο βασικοί
είναι:
Πρώτον πως υπάρχει σε εκκρεμότητα το
ζήτημα του αναβαλλόμενου φόρου, με
τις τράπεζες να βρίσκονται σε φάση
ανάκαμψης μετά από τα όσα απίστευτά
έγιναν τα χρόνια της κρίσης. Δε
βλέπουμε κανένα λόγο να βάλεις
έκτακτο φόρο και να θέσει, έστω σε
ένα βαθμό, σε κίνδυνο την αποπληρωμή
του αναβαλλόμενου …
Δεύτερον πως οι
βασικοί μέτοχοι των τραπεζών είναι
ξένοι επενδυτές. Ξένοι επενδυτές με
μεγάλες διασυνδέσεις, πέραν των
εγχώριων συμφερόντων. Και φυσικά
είναι παράλογο κάθε λίγο και λιγάκι
να έχουμε θέματα έκτακτων φορολογιών
στις ελληνικές επιχειρήσεις….
Τρίτος λόγος πως
κανείς θεσμικός παράγοντας, ούτε από
το εσωτερικό της χώρας, ούτε από το
εξωτερικό ζητάει την επιβολή φόρου.
Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό,
σε σχέση και με τα παραπάνω. Οι
τράπεζες βρίσκονται σε φάση εξόδου
από την κρίση και κανέναν δε
συμφέρει μια
ξαφνική
αναστάτωση σε ένα τόσο ευαίσθητο
κλάδο.
|
|
|
|
Επαναλαμβάνοντας πως
θεωρητικά δεν αποκλείουμε τίποτα.
Κάποιοι ισχυρίζονται πως ναι μεν
αλλά …. αφού και στα διυλιστήρια
μπήκε φόρος. Ωστόσο τα πράγματα δεν
είναι έτσι. Αρχικά μιλάμε για μια
μόνο επιχείρηση τη
Motor
Oil, αφού από
τα ΕΛΠΕ ουσιαστικές αντιδράσεις δεν
υπάρχουνε λόγω της συμμετοχής του
δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο και
των σχέσεων της κυβέρνησης με τη
διοίκηση της εταιρείας. Επίσης και
πολύ σοβαρό, πως στην περίπτωση του
φόρου στα διυλιστήρια, το έχουνε
ζητήσει οι ξένοι, με τα διυλιστήρια
να είναι από την αρχή της ελληνικής
κρίσης στο στόχαστρο των ξένων
θεσμικών παραγόντων για μια σειρά
ζητημάτων … Προσωπικά δε συμφωνούμε
με το φόρο στα διυλιστήρια, ειδικά
με τον τρόπο υπολογισμού του,
λαμβάνοντας υπόψη μια χρονιά με
τεράστιας ζημίες λόγω πανδημίας. Και
παράλληλα μη λαμβάνοντας υπόψη και
τις εξαγωγές. Αλλά δεν υπάρχει καμία
αμφιβολία πως μεταξύ των δύο κλάδων
υπάρχουνε τεράστιες διαφορές ….
|
|
|
|
Έχοντας αναφερθεί
και τον τελευταίο καιρό. Θα το πούμε
και σήμερα πως παρακολουθώντας την
καθημερινά βλέπουμε μετά από πάρα
πολύ καιρό να έχει αλλάξει κάτι στο
χαρτί. Να παίζει πολύ καλά, με τους
αγοραστές να έχουνε πάρει το πάνω
χέρι, κάτι το οποίο αξίζει και η
μετοχή που φανερά και αδίκως έχει
υστερήσει στο ράλι των τελευταίων
ετών. Στα 2,38 ευρώ λοιπόν η μετοχή
του ΑΔΜΗΕ, που με πλήρως θετική
τάση, έχουμε πει πως όσο και αν
έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη στη
μετοχή. Εύκολα πηγαίνει σε σημαντικά
υψηλότερα επίπεδα, τα οποία και
δικαιολογεί με βάση τα νούμερα….
|
|
|
|
Έχοντας αναφερθεί
και τον τελευταίο καιρό. Θα το πούμε
και σήμερα πως παρακολουθώντας την
καθημερινά βλέπουμε μετά από πάρα
πολύ καιρό να έχει αλλάξει κάτι στο
χαρτί. Να παίζει πολύ καλά, με τους
αγοραστές να έχουνε πάρει το πάνω
χέρι, κάτι το οποίο αξίζει και η
μετοχή που φανερά και αδίκως έχει
υστερήσει στο ράλι των τελευταίων
ετών. Στα 2,38 ευρώ λοιπόν η μετοχή
του ΑΔΜΗΕ, που με πλήρως θετική
τάση, έχουμε πει πως όσο και αν
έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη στη
μετοχή. Εύκολα πηγαίνει σε σημαντικά
υψηλότερα επίπεδα, τα οποία και
δικαιολογεί με βάση τα νούμερα….
Αναφερθήκαμε στα
τελευταία μας σχόλια στη μετοχή της
Autohellas … Πάμε να δούμε τα όσα
ενδιαφέροντα έγραψε προχθές στο
capital.gr ο αναλυτής της Beta
Δημοσθένης Τρίγγας.
Συγκεκριμένα, η
Autohellas, ηγέτης στην ενοικίαση
αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ανακοίνωσε
για το 9μηνο 2024 κύκλο εργασιών 749
εκατ. ευρώ (-1,8%), κέρδη EBITDA
219,7 εκατ. ευρώ (+2,6%) και καθαρά
κέρδη 72 εκατ. ευρώ (+5,5%). Αξίζει
να σημειωθεί ότι η συνολική
κερδοφορία του 9μήνου υποστηρίχθηκε
με 9 εκατ. ευρώ από μερίσματα των
Aegean Airlines (συμμετέχει με
περίπου 12% στην Aegean) και Trade
Estates.
Η μετοχή
διαπραγματεύεται 6,6 φορές (P/E) τα
κέρδη των τελευταίων 12 μηνών,
έναντι 8,4 φορών τα κέρδη του 2023.
Ταυτόχρονα, ο δείκτης EV/EBITDA
διαμορφώνεται στις 4,4 φορές, έναντι
4,5 φορών τα EBITDA του 2023, ενώ
βρίσκεται σε έκπτωση περί το 20% σε
σχέση με τις αντίστοιχες ομοειδείς
εισηγμένες σε ευρωπαϊκά
χρηματιστήρια, καθώς ξεπερνούν τις
5,4 φορές τα EBITDA του 2024.
Η μερισματική
απόδοση της εταιρείας για τη χρήση
2023 (αποκοπή μερίσματος 22 Απριλίου
2024) ανήλθε σε 6,5%, ενώ αξίζει να
σημειωθεί ότι η Autohellas διανέμει
μέρισμα στις 16 από τις τελευταίες
17 οικονομικές χρήσεις. Γι’ αυτόν
τον λόγο το Χ.Α. την έχει
συμπεριλάβει στον FTSE/X.A. Υψηλής
Μερισματικής Απόδοσης.
Τέλος, η Autohellas
αποτελεί μία από τις ελάχιστες
εισηγμένες εταιρείες του Χ.Α. στις
οποίες μπορεί κανείς να επενδύσει
προσδοκώντας την ανάπτυξη των
εργασιών της λόγω της ανόδου του
τουρισμού. Σαφώς και το τελευταίο
διάστημα η μετοχή ταλαιπωρείται,
ωστόσο η εκτίμηση της στήλης είναι
ότι δεν μπορεί να αγνοηθεί η φθηνή
αποτίμηση σε περίπτωση που ο
τουρισμός δεν σημειώσει σημαντική
υποχώρηση την επόμενη χρονιά.
|
|
|
|
Οι
"ατάκες"
της
εβδομάδας |
|
|
|
|
|
|
|
|
|