Η Ελίνα Τζένγκο είναι
Ελληνίδα όσο Ελληνίδα
είναι και η εντυπωσιακή
Αντιγόνη Ντρισμπιώτη.
Και οι δύο γεννήθηκαν
στην Ελλάδα και οι δύο
έζησαν στο πετσί τους τη
σαδιστική ομορφιά της
ελληνικής πολιτείας. Η
μεν με το δικαίωμα να
συμμετάσχει στους αγώνες
λόγω ηλικίας, η δε με
την υπηκοότητα. Αυτά για
όσους κρατούν
ελληνόμετρο. Και τώρα
κάτι γι’ αυτούς που
κρατούν αριστερόμετρο.
Οι γονείς της Τζένγκο
είναι Αλβανοί. Ο πατέρας
της μετανάστευσε στην
Ελλάδα και κάλεσε τη
γυναίκα του όταν έπιασε
δουλειά σε οικοδομή.
Υποθέτω ότι εργάστηκε
σκληρά, εκτός των άλλων,
για να βοηθήσει την κόρη
του να αναπτύξει το
ταλέντο της. Και εκεί
έγκειται η διαφορά, η
ουσιαστική, ανάμεσα στον
μετανάστη Τζένγκο και
στον σημερινό μετανάστη
που περιφέρεται όλη μέρα
στην πλατεία Βικτωρίας.
Αυτού του πληρώνει
κάποια ΜΚΟ το σπίτι και
κάθε μήνα εισπράττει το
επίδομά του από το ΑΤΜ.
Ο Τζένγκο δεν είχε
επίδομα, ούτε κανείς του
πλήρωνε το νοίκι. Κι
έτσι η κόρη του έμαθε
πως ό,τι καταφέρνεις το
καταφέρνεις με τη σκληρή
δουλειά. Δεν ξέρω αν
υπάρχει σκληρότερη
δουλειά από τον
πρωταθλητισμό. Και δεν
γίνεσαι πρωταθλήτρια
Ευρώπης κατά τύχη. Ετσι
για να καταλάβουμε πόσο
η ανθρωπομετρία αδικεί
τον άνθρωπο και τα έργα
του. Στην κοινωνία της
μετριοκρατίας, όπως η
δική μας, οποιοσδήποτε
ξεχωρίζει πρέπει να
μετρηθεί. Η τέχνη του
Προκρούστη είναι αρχαία
ελληνική, εξάλλου.
Πάσχος Μανδραβέλης (Καθημερινή) |