| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 13/01/2023

 

 

Τους τελευταίους μήνες βομβαρδιζόμαστε με προειδοποιήσεις για την ύφεση που έρχεται. Κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας και οι συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, αφήνουν έντονα τα σημάδια τους στις οικονομίες όλων των χωρών. Εκεί που οι περισσότεροι περίμεναν καλύτερες μέρες ήρθαν πιο δύσκολες. Και εκεί που προέβλεπαν ανάπτυξη ήρθε επιβάρυνση.

 

 

Όμως είμαστε στα αλήθεια προ των πυλών μιας μεγάλης παγκόσμιας ύφεσης; Εδώ οι απόψεις διίστανται. Κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν πως όλα τα στοιχεία δείχνουν πως έρχεται μια βαθιά, παγκόσμια ύφεση. Μάλιστα, η Παγκόσμια Τράπεζα πριν από λίγες ημέρες έκανε λόγο για μια ζοφερή οικονομική κατάσταση μέσα στο 2023 και υποστήριξε πως οι κυβερνήσεις και τα οικονομικά τους επιτελεία, πρέπει να λάβουν μέτρα για να αποφύγουν τα χειρότερα. 

Άλλοι ειδικοί απαντούν, πως οι εκτιμήσεις αυτές είναι εκτός τόπου και χρόνου και πως μια ύφεση δεν μπορεί να προβλεφθεί και μάλιστα από μήνες πριν. Ναι η κατάσταση είναι δύσκολη και υπάρχει επιβράδυνση της ανάπτυξης. Οι υφέσεις, υποστηρίζουν, σπάνια αν όχι, ποτέ μπορούν να προβλεφθούν επακριβώς και συνήθως συμβαίνουν εξαιτίας κάποιου απροσδόκητου οικονομικού σοκ. «Ποτέ δεν με χτύπησε τρένο που το είδα να έρχεται» έγραψε στο Forbes ο Σάιμον Κονστάμπλ ακριβώς για να δείξει πως είναι αστοχία να προβλέπεις μια ύφεση. 

Μήπως, όμως να αφήσουμε τους οικονομολόγους στην άκρη και να λάβουμε πιο σοβαρές ενδείξεις υπόψη μας, όπως την αγορά κραγιόν και αρωμάτων; Την χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε, μια δύσκολη χρονιά στη Γερμανία αλλά και σε άλλα κράτη της Ευρώπης καταγράφηκαν μεγάλες πωλήσεις καλλυντικών. Κραγιόν, κρέμες και προϊόντα περιποίησης από τις γυναίκες, αρώματα και καλλυντικά οι άντρες. 

Τι σημαίνει αυτό; Η εξήγηση είναι απλή. Όποιος δεν μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο ή ένα σπίτι, επιτρέπει στον εαυτό του μια μικρή πολυτέλεια στην καθημερινότητά του. Όταν τα πράγματα πάνε άσχημα οι άνθρωποι αναζητούν μικρές απολαύσεις ή αποδράσεις. Το ίδιο έγινε πριν τη Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 1930, μεγάλες πωλήσεις καλλυντικών είχαμε και μετά την 11η Σεπτεμβρίου, όπως επίσης και το 2008 όταν ξεκίνησε η μεγάλη χρηματοπιστωτική κρίση. 

Για αυτό ανησυχούν μερικοί οικονομολόγοι, θεωρώντας πως η στροφή προς τα καλλυντικά είναι σημάδι κρίσης. Παίρνουν το αποκαλούμενο «lipstick effect» ως κακό οιωνό και προειδοποιούν πως τα χειρότερα έρχονται. 

Όπως και να έχει θα ζήσουμε δύσκολες μέρες. Με κραγιόν, άρωμα ή και χωρίς.

Ξένια Τούρκη (Φιλελεύθερος της Κύπρου)

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum