| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 00:01 - 21/03/2022

 

 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μέτρων κατά της ακρίβειας από τους συναρμόδιους υπουργούς την Πέμπτη το πρωί, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Μέχρι εδώ όλα καλά. Στη συνέχεια, όμως, ειπώθηκε ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο που διαθέτει αυτοκίνητο υπολογίζεται σε 54 λίτρα το μήνα. Δηλαδή μέσα σε αυτό τον μέσο όρο βάζουμε και όσους έχουν το αυτοκίνητό τους και απλώς το κυκλοφορούν 2-3 φορές το μήνα ή και εκείνους που κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί τους συμφέρει προφανώς και έχουν το όχημα για μία βόλτα το Σαββατοκύριακο και αυτή όχι σε πολύ απομακρυσμένο σημείο από το σπίτι τους.

 

 

Εδώ λοιπόν ο μέσος όρος της στατιστικής «καίει» και όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το όχημά τους σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς κυρίως λόγους και τα 54 λίτρα γέμισμα δεν τους φθάνουν ούτε για μία εβδομάδα, όχι για ένα μήνα.

 

Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος – που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι πράγματι κάνει μία προσπάθεια να καλύψει μέσα από στοχευμένα μέτρα μέρος έστω της χασούρας των εισοδημάτων που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας, ιδιαίτερα από τότε που ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να εισβάλει παράνομα με τανκς στην Ουκρανία – να δώσει ένα έκτακτο βοήθημα 13,3 ευρώ το μήνα, γιατί τόσο του λέει η στατιστική ότι πρέπει να δώσει σύμφωνα με τη μέση κατανάλωση πανελλαδικά. Αν δηλαδή κανείς διαιρέσει τα 13,3 ευρώ με περίπου 22 εργάσιμες ημέρες βγαίνει ως ημερήσια επιδότηση 60 λεπτά του ευρώ. Και αυτό το ποσό θα το λάβει ο μέσος ιδιοκτήτης ΙΧ για 3 μήνες. Συνολικά δηλαδή θα εισπράξει το ποσό των 40 ευρώ!

 

Όσοι όμως γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες και όχι αυτές της στατιστικής, αντιλαμβάνονται ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά το όχημά του και κάνει περίπου 300 χιλιόμετρα την εβδομάδα, δηλαδή 1.200 το μήνα για τη δουλειά του όχι για να πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, με μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θέλει το μήνα 96 λίτρα βενζίνης και όχι 54 που του βγάζει η στατιστική. Δηλαδή ο συγκεκριμένος θα πληρώσει περίπου 200 ευρώ σε βενζίνες και θα λάβει επιδότηση 13,3 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,6% του συνολικού κόστους. Δώρο άδωρο θα σκεφτεί κανείς και όχι άδικα.

 

Από την άλλη, η κυβέρνηση δίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, οικογένειες με παιδιά, ενώ συνεχίζει να επιδοτεί το ρεύμα και το φυσικό αέριο κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμως όλοι συζητάνε για τα 13,3 ευρώ το μήνα ή 44 λεπτά την ημέρα και όχι για τα υπόλοιπα μέτρα που είναι σαφώς πιο σημαντικά από αυτό της επιδότησης του καυσίμου.

 

Δυστυχώς κάποιοι πιάστηκαν στην παγίδα της στατιστικής και οι πολίτες συνεχίζουν να πιάνονται στη δαγκάνα της ακρίβειας.

 

Ντίνος Σιωμόπουλος (Οικονομικός Ταχυδρόμος)

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum