| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 09/12/2022

 

 
 
Το κοινό ευρωατλαντικό μέτωπο εναντίον της Ρωσίας παραμένει ισχυρό, αλλά είναι οι εξελίξεις στην οικονομία που θα καθορίσουν το μέλλον του. Και σε αυτό το πεδίο, τα σημάδια από την Ευρώπη δείχνουν ότι έχουν αρχίσει να μαζεύονται σύννεφα, με αφορμή την αμερικανική νομοθεσία για τη μείωση του πληθωρισμού, η οποία επιδοτεί την αγορά αμερικανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι κατασκευασμένα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 
Σε μια εποχή που η αμερικανική κυβέρνηση υιοθετεί την ιδέα του friendshoring, τον επανασχεδιασμό των εφοδιαστικών αλυσίδων, ώστε να προτιμούν φιλικές χώρες που μοιράζονται τις αρχές της Δύσης, η εξαίρεση των ευρωπαϊκών εταιρειών από την αμερικανική αγορά και μάλιστα σε έναν τομέα που είναι κρίσιμος για τη μετάβαση στην πράσινη οικονομία, έχει προκαλέσει δημόσιες αντιδράσεις στην Ευρώπη.
 
Στη συνάντησή του στον Λευκό Οίκο με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν την περασμένη εβδομάδα, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αναγνώρισε τις διαφωνίες και συμφώνησε να συζητήσει «πρακτικά βήματα για τον συντονισμό των προσπαθειών ώστε η παραγωγή και η καινοτομία να ενισχυθούν και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού».
 
Αυτό θα γίνει στο πλαίσιο του Εμπορικού και Τεχνολογικού Συμβουλίου Ε.Ε. – ΗΠΑ, το οποίο συνεδρίασε τη Δευτέρα παρουσία των υπουργών Εξωτερικών και Εμπορίου των ΗΠΑ και δύο Ευρωπαίων αντιπροέδρων της Επιτροπής. Από την ευρωπαϊκή ομάδα έλειπε όμως ο επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει τον αμερικανικό προστατευτισμό ως «υπαρξιακή πρόκληση για την οικονομία της Ε.Ε., σε μια συγκυρία που η ενεργειακή κρίση επιταχύνει την αποβιομηχάνιση της ηπείρου».
 
Εκπρόσωποι της βιομηχανίας προειδοποιούν ότι πρέπει να αποτραπεί μια κούρσα επιδοτήσεων – αλλά ακόμη και αν ήθελε να δώσει αντίστοιχες επιδοτήσεις, αυτό δεν είναι εξίσου απλό για την Ε.Ε. Μετά τις σημαντικές δαπάνες του Ταμείου για την Ανάκαμψη και την Ανθεκτικότητα, κάθε νέος κοινός δανεισμός προς αυτή την κατεύθυνση συναντά την αντίδραση του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών. Σε αυτό που προσβλέπουν είναι η ίση, ή έστω καλύτερη, μεταχείριση των ευρωπαϊκών εταιρειών στη σχετική αμερικανική νομοθεσία.
 
Το κόστος της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη επίσης έχει αρχίσει να προκαλεί σύννεφα στις σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες παρέχουν μεν αμερικανικό φυσικό αέριο LNG στις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά σε τιμές πολύ υψηλότερες από αυτές στις οποίες το διαθέτουν στο έδαφός τους. Το γεγονός έχει προκαλέσει κατηγορίες, ακόμη και για κερδοσκοπία, εκτίμηση που σκιάζει τη σημαντική συνεισφορά των ΗΠΑ στον τομέα της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης. Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι για τις τιμές στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, καθώς θα διαφανούν και οι συνέπειες του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου – ενώ ο επόμενος χειμώνας θα είναι ακόμη πιο δύσκολος για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης.
 
Ετσι, ενώ οι Αμερικανοί αναλυτές σημειώνουν τη δυσκολία αλλαγής της σχετικής νομοθεσίας στο Κογκρέσο, Ευρωπαίοι αναλυτές προειδοποιούν ότι ούτε η συνέχιση της διατλαντικής συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας θα είναι εύκολη, αν τα δύο οικονομικά μπλοκ δεν συντονιστούν καλύτερα στον επίσης σημαντικό τομέα της οικονομίας.
 
Κατερίνα Σώκου (Καθημερινή)
 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum