| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 
 

Από το Marx ως το Soros

Καθημερινή Στήλη με άρθρα για την παγκόσμια οικονομία

Επικοινωνήστε μαζί μας

 

 

 

 

H non stop άνοδος των τιμών στις ΗΠΑ

 

00:01 - 11/05/23

 

Οι εταιρείες στις ΗΠΑ, από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέχρι τα ξενοδοχεία, εξακολουθούν να θυσιάζουν τον όγκο των πωλήσεών τους για να ευνοήσουν τις υψηλές τιμές, μια τακτική που θα δοκιμάσει τις προσπάθειες της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να τιθασεύσει τον πληθωρισμό. Ενδεικτικά η Ford ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα πως στοχεύει να διατηρήσει σε ισχυρά επίπεδα τις τιμές, ακόμη και εάν αυτό σημαίνει ότι θα παραχθούν λιγότερα αυτοκίνητα από τις γραμμές παραγωγής. Η εταιρεία Marriott International επικεντρώνεται, με τη σειρά της, στην αύξηση της τιμής του δωματίου ανά διανυκτέρευση, κυρίως για εταιρικούς πελάτες.

Όπως έγραψε το Bloomberg σε πρόσφατη ανάλυση του, την ίδια στιγμή, η αεροπορική Southwest Airlines είναι από τις εταιρείες που καταγράφουν έσοδα ρεκόρ την ώρα που η περιορισμένη χωρητικότητα στις πτήσεις συμβάλλει στην αύξηση του κόστους των εισιτηρίων.

Με την κορύφωση της τουριστικής σεζόν να πλησιάζει, αυτή η εξάρτηση στη δυναμική των τιμών δεν οδηγεί πουθενά. Τούτο μπορεί να γίνει εμφανές στα στοιχεία που θα ανακοινωθούν την προσεχή Τετάρτη για τον πληθωρισμό, ο οποίος, σύμφωνα με οικονομολόγους που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg, θα παραμείνει αμετάβλητος στο 5% τον Απρίλιο, αφότου είχε μειωθεί για εννέα συνεχόμενους μήνες. Σύμφωνα με την Cox Automotive, οι τιμές των αυτοκινήτων δεν είναι πολύ μακριά από το να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ ενώ η μηναία δόση για την απόκτηση ενός νέου αυτοκινήτου τον Μάρτιο, εν μέσω μιας περιόδου αύξησης των επιτοκίων, έφτασε τα 754 δολάρια.

Πρόκειται για το ένα έκτο του μέσου καθαρού εισοδήματος ενός οικογενειακού νοικοκυριού. Η δε άνοδος των τιμών αναμένεται να γίνει πιο αισθητή καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετατρέπουν τον στόλο τους σε ακριβά ηλεκτρικά οχήματα.

Σε αντίθεση με τη Ford, που από δική της πρόθεση περιορίζει την παραγωγή, σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες τα αεροπλάνα δεν πετούν γεμάτα διότι δεν έχουν αρκετούς εκπαιδευμένους πιλότους, ενώ αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στην απόκτηση νέου εξοπλισμού.

Η Southwest, για παράδειγμα, δήλωσε πως τον Μάρτιο θα μπορούσε να πετάει με 8% περισσότερη χωρητικότητα σε περίπτωση που είχε στη διάθεσή της έναν επαρκή αριθμό πιλότων. Η περιορισμένη χωρητικότητα στα αεροπλάνα σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση επιτρέπουν σε εταιρείες του κλάδου να ζητήσουν υψηλότερες τιμές, κυρίως για πτήσεις του εξωτερικού. Το κόστος για ένα ταξίδι στην Ευρώπη προσεγγίζει κατά μέσον όρο τα 1.032 δολάρια, είναι δηλαδή 35% υψηλότερο σε σύγκριση με πέρυσι και 24% πιο πάνω σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία αναζήτησης Hopper, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θα αγγίξουν αυτό το καλοκαίρι τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών.

Στο μεταξύ, ο κλάδος της φιλοξενίας σε ένα τέτοιο περιβάλλον έχει αλλάξει τη στρατηγική του. Σύμφωνα με στοιχεία της STR, εταιρείας του CoStar Group, οι τιμές των ξενοδοχείων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν πάνω από 10% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με τη χρονιά που προηγήθηκε. Κατά το ίδιο διάστημα, βέβαια, τα ποσοστά μίσθωσης καταλυμάτων αυξήθηκαν μόλις 6%, περίπου.

Οι ιδιοκτήτες των καταλυμάτων έχουν αρχίσει να δουλεύουν τα ξενοδοχεία τους με μικρότερη διαθεσιμότητα δωματίων, επειδή έχουν λιγότερο κόστος, μιας και τα δωμάτια που πρέπει να καθαριστούν είναι λιγότερα.

«Μέσα στην πανδημία ο κλάδος έχασε πολλούς εργαζομένους, αλλά απέκτησε μεγάλη δύναμη σε ό,τι αφορά τις τιμές», δήλωσε ο Γιαν Φρέιταγκ, διευθυντής αναλύσεων στον κλάδο της φιλοξενίας στην εταιρεία CoStar.

 

Παλαιότερα Σχόλια

   

 

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum