Όπως φαίνεται, στις
«πίσω θέσεις» του 25άρη
καταγράφονται ιστορίες...
δύο ταχυτήτων: Metlen,
Motor Oil και
Autohellas όλα δείχνουν
ότι έχουν βρεθεί σε
πρόσκαιρη αδυναμία, ενώ
για το Αεροδρόμιο και
την ΕΥΔΑΠ υπάρχουν ακόμη
αρκετά ερωτήματα που δεν
επιτρέπουν να εκτιμήσει
κανείς αν θα καταφέρουν
να αλλάξουν σύντομα τη
μέτρια χρηματιστηριακή
τους εικόνα.
Οι μετοχές του 25άρη που
έμειναν πίσω
|
|
|
Απόδοση |
|
Μετοχή |
Τιμή 19/7 |
31-Δεκ |
3μηνου |
52 εβδ |
Metlen |
35,96 |
-2,02% |
-2,92% |
78,00% |
ΔΑΑ |
7,95 |
-3,05% |
-2,81% |
-3,05% |
Motor Oil |
23 |
-3,20% |
-10,85% |
79,00% |
ΕΥΔΑΠ |
5,8 |
-4,76% |
1,93% |
-14,20% |
Autohellas |
11,6 |
-9,23% |
-14,45% |
-13,95% |
Metlen: Με κέρδη που
πλησιάζουν το 80% σε
βάθος 12μήνου, η μετοχή
έχει μείνει πίσω από την
αρχή του έτους,
υποχωρώντας κατά 2%. Το
«φρενάρισμα» είναι άμεσα
συνδεδεμένο με τη
μεταβατική περίοδο που
διανύει ο όμιλος, που
μετονομάσθηκε σε Metlen
από Mytilineos και
προετοιμάζει
την εισαγωγή της μετοχής
στο Χρηματιστήριο του
Λονδίνου. Για το σκοπό
αυτό και με στόχο την
αύξηση του free float
και της εμπορευσιμότητας
έγινε τον Μάιο placement
του 5,05% των μετοχών,
το οποίο δημιούργησε
πίεση στην τιμή της
μετοχής από τα 39 στο
επίπεδο των 36 ευρώ.
Αρνητικά λειτούργησε τις
τελευταίες ημέρες και η
ανακοίνωση του έκτακτου
φόρου στην
ηλεκτροπαραγωγή με
φυσικό αέριο. Πάντως, οι
προοπτικές του ομίλου,
που έχει ισχυρές θέσεις
στην ενέργεια, τα
μέταλλα και τις
κατασκευές και
σημαντικές προοπτικές
ανάπτυξης στην Ελλάδα
και διεθνώς δεν
αμφισβητούνται. Με
κεφαλαιοποίηση που
υπερβαίνει τα 5 δισ.
ευρώ, έχει μια θέση
ανάμεσα στα blue chips
του FTSE-100.
ΔΑΑ: Η νεοφώτιστη μετοχή
έχει βρεθεί σε πτωτική
τροχιά, χάνοντας 3% από
την αρχή του έτους, παρά
τα συνεχή ρεκόρ στην
επιβατική κίνηση (αύξηση
12,9% στο εξάμηνο του
2024), την
υψηλή κερδοφορία και το
ικανοποιητικό μέρισμα.
Παρά τη
μεγάλη υπερκάλυψη που
καταγράφηκε τον
Φεβρουάριο στη δημόσια
εγγραφή για την εισαγωγή
της εταιρείας στο ΧΑ, η
διαπραγμάτευση της
μετοχής τους επόμενους
μήνες έδειξε ότι ήταν
μάλλον απαιτητική η τιμή
εισαγωγής και δεν
προσέλκυσε αγοραστικό
ενδιαφέρον για να
κινηθεί υψηλότερα.
Αναλυτές, όπως της NBG
Securities, αναφέρουν
ότι τα επόμενα χρόνια η
κερδοφορία της εταιρείας
θα βρεθεί υπό πίεση λόγω
των αυξανόμενων δαπανών
για την εξυπηρέτηση της
αυξανόμενης τουριστικής
κίνησης. Πάντως, η
μετοχή είναι ένα καλό
στοίχημα για όσους
ενδιαφέρονται για τη
μερισματική απόδοση, η
οποία αναμένεται να
κινηθεί μεταξύ 6,4% και
7,3% ως το 2026.
Motor Oil: Η μετοχή έχει
δικαιώσει τους θιασώτες
της σε βάθος χρόνου -η
απόδοση στο 12μηνο είναι
κοντά στο 80%. Είχε
δύο εξαιρετικές
χρονιές, το 2022 και το
2023, χάρη και στις
ιδιαίτερες συνθήκες που
επικράτησαν στην αγορά
με τις υψηλές τιμές του
πετρελαίου και έχει
προσφέρει μεγάλα
μερίσματα. Η κόπωση από
την αρχή του έτους
(-3,2%), που σε ένα
βαθμό σχετίζεται και με
την απόφαση της
κυβέρνησης να επιβάλει
έκτακτο φόρο στα κέρδη
των διυλιστηρίων, μάλλον
ως μια ευκαιρία εισόδου
θα πρέπει να
αντιμετωπισθεί από τους
επενδυτές, παρά ως μια
ανησυχητική ένδειξη για
το μέλλον. Η ισχυρή θέση
στη διεθνή αγορά υγρών
καυσίμων, από την οποία
ο όμιλος αντλεί τα
περισσότερο έσοδα και
κέρδη του, καθώς και η
γρήγορη επενδυτική
διείσδυση στις
ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας (εξαγορά
της Άνεμος) και στην
πράσινη οικονομία
(εξαγορά της Ηλέκτωρ)
διασφαλίζουν τις
προοπτικές της Motor Oil
σε ένα επιχειρηματικό
τομέα που εξελίσσεται με
ραγδαίους ρυθμούς.
ΕΥΔΑΠ: Με απώλειες
σχεδόν 5% από την αρχή
του έτους και πάνω από
14% σε βάθος 52
εβδομάδων, η μετοχή
είναι από αυτές που
σταθερά δείχνουν
αδυναμία να προσελκύσουν
επενδυτικό ενδιαφέρον,
παρότι έχει καταφέρει να
βελτιώσει
την κερδοφορία της. Το
βασικό πρόβλημα της
ΕΥΔΑΠ είναι και αυτό που
την κάνει δημοφιλή στους
καταναλωτές: διατηρεί
χαμηλά τα τιμολόγια του
νερού -δημιουργία
της νέας ρυθμιστικής
αρχής αφήνει κάποια
περιθώρια προσδοκιών για
αύξηση των τιμολογίων.
Ένας αστάθμητος
παράγοντας για τη μετοχή
και την αποτίμησή της
είναι οι επενδύσεις που
θα απαιτηθούν για την
αντιμετώπιση
της λειψυδρίας.
Autohellas: Η φετινή
πτώση που πλησίασε το
10% για τη μετοχή, ενώ
πλησιάζει το -14% σε
βάθος 12μήνου, θα
μπορούσε να αποδοθεί
στην
αναμενόμενη κάμψη των
οικονομικών της μεγεθών,
μετά τα ρεκόρ της
διετίας 2022 - 2023.
Αναλυτές θεωρούν πάντως
χαμηλή την τρέχουσα
αποτίμηση σε επίπεδα
χαμηλότερα των 12 ευρώ,
καθώς η εταιρεία
ευνοείται όχι μόνο από
την καλή πορεία του
τουρισμού, αλλά και από
τη θέση της σε μια αγορά
αυτοκινήτων που κερδίζει
συνεχώς έδαφος.
Ενδεικτικά, σε πρόσφατη
ανάλυσή της η NBG
Securities ανέβασε την
τιμή στόχο στα 18 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η
Autohellas εισήλθε φέτος
στον δείκτη της μεγάλης
κεφαλαιοποίησης.
Πηγή: Business Daily |