| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Κυριακή, 21/07/2024

 

 

Πέντε blue chips βρίσκονται φέτος στην «ουρά» των αποδόσεων στον FTSE 25, με πτώση από 2% έως 9,2%, ενώ από την αρχή του έτους τα κέρδη του Γενικού Δείκτη ξεπερνούν το 13%. Πρόκειται για τις Metlen, ΔΑΑ, Motor Oil, ΕΥΔΑΠ και Autohellas, που για διαφορετικούς λόγους έχουν μείνει πίσω και η πορεία τους θέτει στους επενδυτές το ερώτημα αν αποτελεί μια ένδειξη μονιμότερης αδυναμίας, ή δίνει ευκαιρίες εισόδου με προοπτική ανάκαμψης το επόμενο διάστημα.

 

 

Όπως φαίνεται, στις «πίσω θέσεις» του 25άρη καταγράφονται ιστορίες... δύο ταχυτήτων: Metlen, Motor Oil και Autohellas όλα δείχνουν ότι έχουν βρεθεί σε πρόσκαιρη αδυναμία, ενώ για το Αεροδρόμιο και την ΕΥΔΑΠ υπάρχουν ακόμη αρκετά ερωτήματα που δεν επιτρέπουν να εκτιμήσει κανείς αν θα καταφέρουν να αλλάξουν σύντομα τη μέτρια χρηματιστηριακή τους εικόνα.

Οι μετοχές του 25άρη που έμειναν πίσω

 

 

 

Απόδοση

 

Μετοχή

Τιμή 19/7

31-Δεκ

3μηνου

52 εβδ

Metlen

35,96

-2,02%

-2,92%

78,00%

ΔΑΑ

7,95

-3,05%

-2,81%

-3,05%

Motor Oil

23

-3,20%

-10,85%

79,00%

ΕΥΔΑΠ

5,8

-4,76%

1,93%

-14,20%

Autohellas

11,6

-9,23%

-14,45%

-13,95%

 

Metlen: Με κέρδη που πλησιάζουν το 80% σε βάθος 12μήνου, η μετοχή έχει μείνει πίσω από την αρχή του έτους, υποχωρώντας κατά 2%. Το «φρενάρισμα» είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη μεταβατική περίοδο που διανύει ο όμιλος, που μετονομάσθηκε σε Metlen από Mytilineos και προετοιμάζει την εισαγωγή της μετοχής στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Για το σκοπό αυτό και με στόχο την αύξηση του free float και της εμπορευσιμότητας έγινε τον Μάιο placement του 5,05% των μετοχών, το οποίο δημιούργησε πίεση στην τιμή της μετοχής από τα 39 στο επίπεδο των 36 ευρώ. Αρνητικά λειτούργησε τις τελευταίες ημέρες και η ανακοίνωση του έκτακτου φόρου στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο. Πάντως, οι προοπτικές του ομίλου, που έχει ισχυρές θέσεις στην ενέργεια, τα μέταλλα και τις κατασκευές και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα και διεθνώς δεν αμφισβητούνται. Με κεφαλαιοποίηση που υπερβαίνει τα 5 δισ. ευρώ, έχει μια θέση ανάμεσα στα blue chips του FTSE-100.

ΔΑΑ: Η νεοφώτιστη μετοχή έχει βρεθεί σε πτωτική τροχιά, χάνοντας 3% από την αρχή του έτους, παρά τα συνεχή ρεκόρ στην επιβατική κίνηση (αύξηση 12,9% στο εξάμηνο του 2024), την υψηλή κερδοφορία  και το ικανοποιητικό μέρισμα. Παρά τη μεγάλη υπερκάλυψη που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο στη δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή της εταιρείας στο ΧΑ, η διαπραγμάτευση της μετοχής τους επόμενους μήνες έδειξε ότι ήταν μάλλον απαιτητική η τιμή εισαγωγής και δεν προσέλκυσε αγοραστικό ενδιαφέρον για να κινηθεί υψηλότερα. Αναλυτές, όπως της NBG Securities, αναφέρουν ότι τα επόμενα χρόνια η κερδοφορία της εταιρείας θα βρεθεί υπό πίεση λόγω των αυξανόμενων δαπανών για την εξυπηρέτηση της αυξανόμενης τουριστικής κίνησης. Πάντως, η μετοχή είναι ένα καλό στοίχημα για όσους ενδιαφέρονται για τη μερισματική απόδοση, η οποία αναμένεται να κινηθεί μεταξύ 6,4% και 7,3% ως το 2026.

Motor Oil: Η μετοχή έχει δικαιώσει τους θιασώτες της σε βάθος χρόνου -η απόδοση στο 12μηνο είναι κοντά στο 80%. Είχε δύο εξαιρετικές χρονιές, το 2022 και το 2023, χάρη και στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και έχει προσφέρει μεγάλα μερίσματα. Η κόπωση από την αρχή του έτους (-3,2%), που σε ένα βαθμό σχετίζεται και με την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει έκτακτο φόρο στα κέρδη των διυλιστηρίων, μάλλον ως μια ευκαιρία εισόδου θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από τους επενδυτές, παρά ως μια ανησυχητική ένδειξη για το μέλλον. Η ισχυρή θέση στη διεθνή αγορά υγρών καυσίμων, από την οποία ο όμιλος αντλεί τα περισσότερο έσοδα και κέρδη του, καθώς και η γρήγορη επενδυτική διείσδυση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (εξαγορά της Άνεμος) και στην πράσινη οικονομία (εξαγορά της Ηλέκτωρ) διασφαλίζουν τις προοπτικές της Motor Oil σε ένα επιχειρηματικό τομέα που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς.

ΕΥΔΑΠ: Με απώλειες σχεδόν 5% από την αρχή του έτους και πάνω από 14% σε βάθος 52 εβδομάδων, η μετοχή είναι από αυτές που σταθερά δείχνουν αδυναμία να προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον, παρότι έχει καταφέρει να βελτιώσει την κερδοφορία της. Το βασικό πρόβλημα της ΕΥΔΑΠ είναι και αυτό που την κάνει δημοφιλή στους καταναλωτές: διατηρεί χαμηλά τα τιμολόγια του νερού -δημιουργία της νέας ρυθμιστικής αρχής αφήνει κάποια περιθώρια προσδοκιών για αύξηση των τιμολογίων. Ένας αστάθμητος παράγοντας για τη μετοχή και την αποτίμησή της είναι οι επενδύσεις που θα απαιτηθούν για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.

Autohellas: Η φετινή πτώση που πλησίασε το 10% για τη μετοχή, ενώ πλησιάζει το -14% σε βάθος 12μήνου, θα μπορούσε να αποδοθεί στην αναμενόμενη κάμψη των οικονομικών της μεγεθών, μετά τα ρεκόρ της διετίας 2022 - 2023. Αναλυτές θεωρούν πάντως χαμηλή την τρέχουσα αποτίμηση σε επίπεδα χαμηλότερα των 12 ευρώ, καθώς η εταιρεία ευνοείται όχι μόνο από την καλή πορεία του τουρισμού, αλλά και από τη θέση της σε μια αγορά αυτοκινήτων που κερδίζει συνεχώς έδαφος. Ενδεικτικά, σε πρόσφατη ανάλυσή της η NBG Securities ανέβασε την τιμή στόχο στα 18 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Autohellas εισήλθε φέτος στον δείκτη της μεγάλης κεφαλαιοποίησης.

Πηγή: Business Daily

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum