Ο Όμιλος
προσέφερε 15,3 εκατ.
διαθέσιμες θέσεις και
μετέφερε 12,6 εκατ.
επιβάτες, 5%
περισσότερους σε σχέση
με την περσινή περίοδο,
εκ των οποίων 7,4 εκατ.
επιβάτες από/προς
προορισμούς του
εξωτερικού.
Τα κέρδη ΕΒΙΤDA
διαμορφώθηκαν σε 330
εκατ. ευρώ τα κέρδη προ
φόρων ανήλθαν στα 170,4
εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη
μετά από φόρους του
εννεαμήνου ανήλθαν στα
132,0 εκατ. ευρώ, 23%
χαμηλότερα εκατ. την
αντίστοιχη περίοδο του
2023.
Τα
αποτελέσματα του
εννεαμήνου συνιστούν την
υψηλότερη ιστορικά
επίδοση σε επίπεδα
επιβατικής κίνησης και
κύκλου εργασιών για την
εταιρεία αλλά και τη
δεύτερη ιστορικά
υψηλότερη επίδοση σε
κερδοφορία παρά τους
σημαντικούς περιορισμούς
που παρουσιάστηκαν.
Ειδικότερα, η ανάγκη
πρόωρων ελέγχων στους
κινητήρες GTF της Pratt
& Whitney που καθήλωσε
έως και 10 νέα αεροσκάφη
(ήτοι το 17% των Jets),
περιόρισε τη δυνατότητα
ανάπτυξης αλλά και την
ωφέλεια κόστους
(καύσιμα/συντήρηση/αριθμός
θέσεων ανά πτήση) από τη
χρήση τους. Επιπλέον, η
αναστολή από το τέλος
Ιουλίου λόγω της
γεωπολιτικής κρίσης της
σύνδεσης με Τελ Αβίβ και
Βηρυτό (έως 11 πτήσεις
καθημερινά από Αθήνα,
Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο,
Ρόδο και Λάρνακα)
προκάλεσε απώλεια 3,5-4%
της κίνησης εξωτερικού
κατά το 3ο τρίμηνο.
Με τους
ανωτέρω περιορισμούς, το
γ' τρίμηνο η ΑΕGEAN
προσέφερε 6,3 εκατ.
διαθέσιμες θέσεις, 2%
περισσότερες από το γ'
τρίμηνο του 2023 ενώ
μετέφερε 5,3 εκατ.
επιβάτες. Η επιβατική
κίνηση στο δίκτυο
εσωτερικού κατέγραψε
αύξηση 6%, ενώ η
επιβατική κίνηση του
δικτύου εξωτερικού
σημείωσε κάμψη 3% σε
σχέση με το αντίστοιχο
διάστημα του 2023
απόρροια της έκτακτης
αναστολής των πτήσεων σε
Ισραήλ και Λίβανο. Ο
συντελεστής πληρότητας
διαμορφώθηκε στο 83,9%.
Ο ενοποιημένος κύκλος
εργασιών για το γ'
τρίμηνο ανήλθε σε 630,8
εκατ. ευρώ. Το ΕΒΙΤDA
διαμορφώθηκε στα 182,3
εκατ.ευρώ με το τελικό
αποτέλεσμα να
διαμορφώνεται σε κέρδη
προ φόρων 138,8 εκατ.
ευρώ και σε κέρδη μετά
από φόρους 108,3 εκατ.
ευρώ από 133,6 εκατ.
ευρώ το γ' τρίμηνο του
2023, μειωμένα κατά 19%.
Τα
ταμειακά διαθέσιμα,
ισοδύναμα και λοιπές
χρηματοοικονομικές
επενδύσεις διαμορφώθηκαν
σε 762,8 εκατ. ευρώ στις
30.09.2024.
«Η
AEGEAN επέδειξε και για
το 2024
προσαρμοστικότητα και
ισχυρές επιδόσεις εν
μέσω σημαντικών εξωγενών
περιορισμών και
αυξανόμενης προσφοράς
θέσεων τρίτων εταιρειών
προς τη χώρα» δήλωσε ο
Δημήτρης Γερογιάννης,
διευθύνων σύμβουλος, και
προσέθεσε: «Ο
επανασχεδιασμός του
δικτύου μας αλλά και η
αποτελεσματική
ανταπόκριση της
οργάνωσης μας έφεραν για
άλλη μια φορά
ικανοποιητικά
αποτελέσματα συγκρίσιμα
με τις ισχυρότερες
εταιρείες του κλάδου.
Παράλληλα επενδύσαμε στη
δυνατότητά μας για
υψηλότερη προστιθέμενη
αξία, ανταγωνιστικότητα
και εξωστρέφεια με την
ολοκλήρωση και έναρξη
λειτουργίας του Κέντρου
Εκπαίδευσης και
Συντήρησης στον ΔΑΑ,
αλλά και το πρώτο
επιχειρηματικό μας βήμα
εκτός Ελλάδας με τη
μειοψηφική μας επένδυση
και αρχή συνεργασίας με
την Volotea. Στο
τελευταίο τρίμηνο του
έτους συνεχίζουμε τις
παραλαβές επιπλέον νέων
αεροσκαφών και
στηρίζουμε τη διεύρυνση
της τουριστικής περιόδου
προσβλέποντας ήδη από
τον Οκτώβριο/Νοέμβριο
του 2024 και πάλι σε
θετική αναπτυξιακή
δυναμική επιβατών και
κύκλου εργασιών. Για το
δ' τρίμηνο η AEGEAN θα
προσφέρει 4,5 εκατ.
θέσεις, 7% περισσότερες
από πέρυσι αυξάνοντας
συχνότητες και θέσεις σε
δρομολόγια εσωτερικού
και εξωτερικού από/προς
Λονδίνο,
Κωνσταντινούπολη,
Λάρνακα, Βενετία,
Βερολίνο, Ντουμπάι,
Νάπολη, Τίρανα,
Βελιγράδι και Σόφια αλλά
και σε νέα δρομολόγια
όπως Αθήνα -Αμπού Ντάμπι
και
Θεσσαλονίκη-Άμστερνταμ».
|