| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 26/04/2024

 

 

Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις του για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του 2024 η Διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Παράσχης μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων.

 

 

Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε δεσμευθεί ότι θα επανεξέταζε τους στόχους για το 2024 με το τέλος του πρώτου τριμήνου που θα έχει μια καλύτερη εικόνα για την πορεία της επιβατικής κίνησης το 2024. Σύμφωνα με τα δεδομένα του πρώτου τριμήνου του 2024 που δείχνουν αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 16,5% καθώς οι διακινούμενοι επιβάτες αυξήθηκαν στους 5.215.482  έναντι 4.476.111 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι η αεροπορική κίνηση θα κινηθεί πέριξ των 30 εκατ. επιβατών, από 28,17 εκατ. το 2023.

Υπενθυμίζεται ότι στο ενημερωτικό δελτίο ο ΔΑΑ εκτιμούσε την επιβατική κίνηση για το 2024 στα 28,3 εκατ. επιβάτες.

Βέβαια με την θετική πορεία των διακινούμενων επιβατών το αεροδρόμιο θα έχει και αυξημένα έξοδα. Ωστόσο σύμφωνα με την διοίκηση ο στόχος είναι  το περιθώριο των αναπροσαρμοσμένων EBITDA να παραμείνει πάνω από το 60%.

Να σημειωθεί ότι στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές η διοίκηση του ΔΑΑ είχε αναφέρει ότι  αναμένονται αυξημένες απαιτήσεις σε πόρους για την εξυπηρέτηση των υψηλών επιπέδων επιβατικής κίνησης προκειμένου να παρέχει το καλύτερο δυνατό επίπεδο υπηρεσιών. Οι αυξημένοι πόροι, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις, αναμένεται να φέρουν το κόστος λειτουργίας ανά επιβάτη (εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων) στα επίπεδα του 2022. Παρά ταύτα, η Εταιρεία θα διατηρήσει τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, την ανταγωνιστικότητα του κόστους και τις υπηρεσίες με την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

Υψηλά περιθώρια EBITDA, σταθερές χρεώσεις

Ως εκ τούτου, θα διατηρηθούν υψηλά περιθώρια EBITDA, οριακά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2023 λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων. Όσον αφορά στα μερίσματα, το 2024 η διοίκηση στοχεύει να διανείμει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα εναπομείναντα διαθέσιμα προς διανομή καθαρά κέρδη του 2023. Αυτά είναι επιπλέον των €130 εκατ. των 71 ενδιάμεσων μερισμάτων του 2023 που διανεμήθηκαν στους μετόχους της Εταιρείας προ της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO).

Επίσης όπως τονίσθηκε στη χθεσινή συνέλευση οι χρεώσεις παραμένουν σταθερές,  καθώς και να μειωθεί το τέλος τον προσεχή Νοέμβριο θα υποκατασταθεί με αντίστοιχες χρεώσεις προς αεροπορικές και επιβάτες.

Επίσης τονίσθηκε η σημαντική ευρωστία από τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και το ότι η εταιρεία διακρίνεται για τα υψηλά μερίσματα της.

Επενδύσεις

Αναφερόμενος στα επενδυτικά σχέδια του ΔΑΑ ο κ. Παράσχης τόνισε ότι  η υλοποίηση του 33MAP, της πρώτης φάσης του Χωροταξικού Σχεδίου που έχει ενεργοποιηθεί με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εταιρεία.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη εγκρίνει το σχετικό master plan και αυτή την περίοδο η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται στη διαδικασία της επιλογής των μελετητών που θα αναλάβουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια.

Στο ίδιο πλαίσιο, αυτή την περίοδο βρίσκεται στα σκαριά το πλάνο για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου, για την οποία η διοίκηση του ΔΑΑ εκτιμά ότι θα προέλθει από τράπεζες με ανταγωνιστικούς όρους. Όπως επισημάνθηκε, μάλιστα, ήδη πραγματοποιούνται επαφές με εγχώρια και ξένα πιστωτικά ιδρύματα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum