Η διοίκηση του ΔΑΑ είχε
δεσμευθεί ότι θα
επανεξέταζε τους στόχους
για το 2024 με το τέλος
του πρώτου τριμήνου που
θα έχει μια καλύτερη
εικόνα για την πορεία
της επιβατικής κίνησης
το 2024. Σύμφωνα με τα
δεδομένα του πρώτου
τριμήνου του 2024 που
δείχνουν αύξηση της
επιβατικής κίνησης κατά
16,5% καθώς οι
διακινούμενοι επιβάτες
αυξήθηκαν στους
5.215.482 έναντι
4.476.111 το αντίστοιχο
διάστημα του 2023, ο κ.
Παράσχης ανέφερε ότι η
αεροπορική κίνηση θα
κινηθεί πέριξ των 30
εκατ. επιβατών, από
28,17 εκατ. το 2023.
Υπενθυμίζεται ότι στο
ενημερωτικό δελτίο ο ΔΑΑ
εκτιμούσε την επιβατική
κίνηση για το 2024 στα
28,3 εκατ. επιβάτες.
Βέβαια με την θετική
πορεία των διακινούμενων
επιβατών το αεροδρόμιο
θα έχει και αυξημένα
έξοδα. Ωστόσο σύμφωνα με
την διοίκηση ο στόχος
είναι το περιθώριο των
αναπροσαρμοσμένων EBITDA
να παραμείνει πάνω από
το 60%.
Να σημειωθεί ότι στην
παρουσίαση των
αποτελεσμάτων στους
αναλυτές η διοίκηση του
ΔΑΑ είχε αναφέρει
ότι αναμένονται
αυξημένες απαιτήσεις σε
πόρους για την
εξυπηρέτηση των υψηλών
επιπέδων επιβατικής
κίνησης προκειμένου να
παρέχει το καλύτερο
δυνατό επίπεδο
υπηρεσιών. Οι αυξημένοι
πόροι, σε συνδυασμό με
τις πληθωριστικές
πιέσεις, αναμένεται να
φέρουν το κόστος
λειτουργίας ανά επιβάτη
(εξαιρουμένου του
μεταβλητού τμήματος της
Αμοιβής Χορήγησης
Δικαιωμάτων) στα επίπεδα
του 2022. Παρά ταύτα, η
Εταιρεία θα διατηρήσει
τη λειτουργική
αποτελεσματικότητα, την
ανταγωνιστικότητα του
κόστους και τις
υπηρεσίες με την
καλύτερη σχέση
ποιότητας/τιμής.
Υψηλά περιθώρια EBITDA,
σταθερές χρεώσεις
Ως εκ τούτου, θα
διατηρηθούν υψηλά
περιθώρια EBITDA, οριακά
χαμηλότερα από τα
επίπεδα του 2023 λόγω
των αυξημένων
λειτουργικών εξόδων.
Όσον αφορά στα
μερίσματα, το 2024 η
διοίκηση στοχεύει να
διανείμει στο μέγιστο
δυνατό βαθμό τα
εναπομείναντα διαθέσιμα
προς διανομή καθαρά
κέρδη του 2023. Αυτά
είναι επιπλέον των €130
εκατ. των 71 ενδιάμεσων
μερισμάτων του 2023 που
διανεμήθηκαν στους
μετόχους της Εταιρείας
προ της Αρχικής Δημόσιας
Προσφοράς (IPO).
Επίσης όπως τονίσθηκε
στη χθεσινή συνέλευση οι
χρεώσεις παραμένουν
σταθερές, καθώς και να
μειωθεί το τέλος τον
προσεχή Νοέμβριο θα
υποκατασταθεί με
αντίστοιχες χρεώσεις
προς αεροπορικές και
επιβάτες.
Επίσης τονίσθηκε η
σημαντική ευρωστία από
τα ταμειακά διαθέσιμα
της εταιρείας και το ότι
η εταιρεία διακρίνεται
για τα υψηλά μερίσματα
της.
Επενδύσεις
Αναφερόμενος στα
επενδυτικά σχέδια του
ΔΑΑ ο κ. Παράσχης τόνισε
ότι η υλοποίηση του
33MAP, της πρώτης φάσης
του Χωροταξικού Σχεδίου
που έχει ενεργοποιηθεί
με στόχο την αύξηση της
δυναμικότητας των
εγκαταστάσεων του
αεροδρομίου, αποτελεί
βασική προτεραιότητα για
την εταιρεία.
Στην κατεύθυνση αυτή, η
Αρχή Πολιτικής
Αεροπορίας έχει ήδη
εγκρίνει το σχετικό
master plan και αυτή την
περίοδο η διοίκηση της
εταιρείας βρίσκεται στη
διαδικασία της επιλογής
των μελετητών που θα
αναλάβουν τα
αρχιτεκτονικά σχέδια.
Στο ίδιο πλαίσιο, αυτή
την περίοδο βρίσκεται
στα σκαριά το πλάνο για
τη χρηματοδότηση του
επενδυτικού σχεδίου, για
την οποία η διοίκηση του
ΔΑΑ εκτιμά ότι θα
προέλθει από τράπεζες με
ανταγωνιστικούς όρους.
Όπως επισημάνθηκε,
μάλιστα, ήδη
πραγματοποιούνται επαφές
με εγχώρια και ξένα
πιστωτικά ιδρύματα προς
αυτή την κατεύθυνση. |