Τα θετικά μηνύματα
έρχονται από τις οκτώ
συνολικά εβδομαδιαίες
απευθείας πτήσεις
δυο αεροπορικών
εταιρειών της Κίνας και
τη συνεργασία μίας εξ
αυτών με την Aegean,
χωρίς να υπολογίζεται η
επίσκεψη κινέζων στη
χώρα μας μέσω άλλων
αεροπορικών συνδέσεων,
τρίτων χωρών.
Από Πεκίνο η Air China
με πέντε πτήσεις που
ξεκίνησαν ήδη και από
την Σανγκάη η Juneyao
Air με τρείς, η πρώτη
πραγματοποιήθηκε χθες,
οδηγούν σε νέα επίπεδα
τις αφίξεις κινέζων
τουριστών προς την χώρα
μας και γενικότερα την
απευθείας αεροπορική
κίνηση μεταξύ Ελλάδας
και Κίνας.
Ενισχυτικά στην
αεροπορική κίνηση με την
Κίνα αναμένεται να
λειτουργήσει η
συνεργασία της Juneyao
Air με την Aegean που θα
αφορά στην δημιουργία
κοινών κωδικών. Στην
συνεργασία της Aegean με
την κινεζική εταιρεία
αναφέρθηκε χθες με θερμά
λόγια ο Wang Junjin,
Πρόεδρος της Juneyao
Air, κατά την παρουσίαση
του ντεμπούτου της
εταιρείας στην ελληνική
αγορά, χωρίς όμως να
«μπει» σε λεπτομέρειες
οι οποίες αναμένεται να
ανακοινωθούν σήμερα.
Ο πρόεδρος της Juneyao
Air , υπογράμμισε ότι
και οι δυο εταιρείες
είναι μέλη της Star
Alliance, της πρώτης και
μεγαλύτερης αεροπορικής
συμμαχίας του κόσμου,
που εδρεύει στη
Φρανκφούρτη, στη
Γερμανία..
Πάνω από τα επίπεδα του
2019
Μέτρο σύγκρισης της
αεροπορικής κίνησης από
Κίνα προς Ελλάδα, είναι
το 2019 όταν οι κινέζοι
που έφτασαν στη χώρα μας
ήταν 300.000 (round
trip) ενώ πέρυσι οι
αφίξεις «έπιασαν» το 90%
του 2019, σύμφωνα με όσα
είπε ο διευθύνων
σύμβουλος του Διεθνούς
Αεροδρομίου Αθηνών
Γιάννης Παράσχης. Για το
2024 η εκτίμηση είναι
ότι θα ξεπεραστεί το
όριο του 2019.
Να σημειωθεί ότι η
Ελλάδα καταγράφει πολύ
υψηλότερο ποσοστό
«επιστροφής» των Κινέζων
καθώς σύμφωνα με έρευνα
της European Travel
Commission σύμφωνα με
έρευνα της European
Travel Commission, ενώ
οι Κινέζοι τουρίστες
αντιπροσώπευαν το 13%
των αφίξεων μεγάλων
αποστάσεων στην Ευρώπη
το 2019, η επιστροφή
τους μετά το άνοιγμα της
Κίνας βρέθηκαν το 2023
κατά 67% κάτω από τα προ
της πανδημίας επίπεδα,
σε σύγκριση με το 22%
του μέσου όρου για όλες
τις άλλες αγορές
προέλευσης μακρινών
αποστάσεων.
Πάντως οι ευρωπαϊκοί
προορισμοί αναμένουν να
δουν περαιτέρω ανάκαμψη
από αυτή την αγορά το
2024, η οποία
προβλέπεται να φτάσει
μόλις 39% χαμηλότερα από
τα στοιχεία του 2019.
Επίσης σύμφωνα με άλλη
έρευνα της ETC που αφορά
το πρώτο τετράμηνο του
τρέχοντος έτους η χώρα
μας καταλαμβάνει τη
δέκατη θέση μεταξύ των
ευρωπαϊκών χωρών με το
12% των κινέζων που
σχεδιάζουν επίσκεψη στην
Ευρώπη να προτιμά τη
χώρα μας. Πάντως η
διάθεση για ταξίδια
είναι πιο έντονη μεταξύ
των πολιτών από το
Πεκίνο, τη Σαγκάη και τη
Γκουανγκζού.
Αυτοί που
προγραμματίζουν
ευρωπαϊκές επισκέψεις
τους επόμενους μήνες
στοχεύουν σε διαμονή
μιας έως δύο εβδομάδων
και ημερήσιο
προϋπολογισμό άνω των
200 ευρώ ανά άτομο
υποδηλώνοντας μια τάση
προς τουριστικά προϊόντα
υψηλής ποιότητας και
υπηρεσίες. Επίσης το
ενδιαφέρον για ταξίδια
πολλαπλών προορισμών
έχει επίσης επανέλθει,
καθώς οι Κινέζοι
ταξιδιώτες σχεδιάζουν να
επισκεφθούν κατά μέσο
όρο τέσσερις προορισμούς
κατά τη διάρκεια του
επόμενου ευρωπαϊκού
ταξιδιού τους – ο
υψηλότερος αριθμός
μεταξύ όλων των αγορών.
Γιατί ταξιδεύουν οι
κινέζοι
Με βάση τα δημογραφικά
στοιχεία για την
κινεζική αγορά, όπως
αυτά προκύπτουν από τον
Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
«Ελευθέριος Βενιζέλος»,
οι Κινέζοι ταξιδεύουν
κατά κύριο λόγο για
αναψυχή. Πιο αναλυτικά,
το 2023 το 72% των
Κινέζων ταξίδεψε για
αναψυχή, το 17% για
επαγγελματικούς λόγους
και το 10% για να
επισκεφθεί φίλους και
συγγενείς.
Παραδοσιακά το 52% των
Κινέζων προγραμματίζει
το ταξίδι του με τη
βοήθεια ενός τουριστικού
πράκτορα και το 47%
προχωρά σε κράτηση μέσω
της ιστοσελίδας
αεροπορικής εταιρείας.
Ο μέσος όρος των
ταξιδιών τους στην
Ελλάδα είναι 12 ημέρες,
εκ των οποίων τις 4 τις
αφιερώνουν στην Αθήνα.
Πρόκειται, δε, για
ταξιδιώτες υψηλής
δαπάνης, γεγονός υψηλής
σημασίας για τον
ελληνικό τουρισμό,
δεδομένου ότι
στρατηγικός στόχος της
ελληνικής κυβέρνησης
είναι η προσέλκυση
τουριστών με «γερά»
πορτοφόλια. |