|
Παλεύοντας με
καθυστερήσεις
παραγγελιών και την
απώλεια ενός συμβολαίου
2 δισ. δολαρίων με την
BMW τον Ιούνιο, ο
διευθύνων σύμβουλος και
συνιδρυτής Peter
Carlsson δήλωσε ότι η
εταιρεία θα σταματήσει
την παραγωγή του CAM,
ενός κρίσιμου υλικού για
μπαταρίες, θα διακόψει
τα σχέδια για μια
σουηδική μονάδα και θα
αναζητήσει επενδυτές για
ένα εργοστάσιο στην
Πολωνία. Η Northvolt
δήλωσε ότι θα
επικεντρωθεί στην κύρια
δραστηριότητά της, να
γίνει ηγετική δύναμη
στην κατασκευή κυψελών
μπαταρίας, ενώ θα πρέπει
να αγοράζει το υλικό CAM
από την Κίνα ή τη Νότιο
Κορέα.
Η απόφαση αυτή σημαίνει
ουσιαστικά ότι η
Northvolt, ο πιο
ανεπτυγμένος παίκτης
μπαταριών στην Ευρώπη,
έχει παραιτηθεί από την
αρχική της αποστολή να
γίνει ένα κέντρο για
«όλα σε ένα»,
προσφέροντας τα πάντα
από την παραγωγή υλικών
και την κατασκευή
μπαταριών μέχρι την
ανακύκλωση.
Καθώς ο πρώην επικεφαλής
της ΕΚΤ, Mario Draghi,
προειδοποίησε στην
πολυαναμενόμενη έκθεση
που δημοσίευσε την
περασμένη εβδομάδα για
τον ανταγωνισμό της
πράσινης τεχνολογίας από
την Κίνα, οι κινήσεις
της Northvolt εγείρουν
ερωτήματα σχετικά με την
ικανότητά της να
αποτελέσει σημαντική
δύναμη στον ευρωπαϊκό
τομέα ηλεκτροκίνησης.
«Η Northvolt ήταν η δόξα
της ευρωπαϊκής
βιομηχανίας μπαταριών
και αν δεν μπορεί να
παράγει (μπαταρίες),
αυτό δείχνει πραγματικά
ότι, βιομηχανικά, η
Ευρώπη θα εξαρτηθεί
απίστευτα από την Ασία
στο μέλλον», δήλωσε στο
Reuters ο Andy Leyland,
συνιδρυτής της εταιρείας
ερευνών και
συμβουλευτικής στην
εφοδιαστική αλυσίδα SC
Insights.
Η Northvolt αντιμετώπισε
προβλήματα στην
κατασκευή μπαταριών
υψηλής ποιότητας σε
μεγάλες ποσότητες, ενώ
παράλληλα πολεμούσε
ανταγωνιστές της από την
Κίνα όπως η CATL και η
BYD. Η εκτεταμένη
επιχειρηματική
δραστηριότητα της
Northvolt ήταν ένας
παράγοντας που
περιέπλεξε την
κατάσταση.
Δύσκολη η απεξάρτηση από
την Κίνα
Οι δυσκολίες της
Northvolt, η οποία
εξακολουθεί να είναι
ζημιογόνος παρότι έχει
εξασφαλίσει παραγγελίες
άνω των 50 δισ.
δολαρίων, αντανακλούν τα
εμπόδια που συναντά η
Ευρώπη στην απεξάρτηση
της βιομηχανίας από την
Κίνα, η οποία ελέγχει το
85% της παγκόσμιας
παραγωγής κυψελών
μπαταριών.
Ο σουηδικός κολοσσός
έχει διασφαλίσει 15 δισ.
δολάρια και προσπαθεί να
συγκεντρώσει περισσότερα
χρήματα για να
χρηματοδοτήσει την
κοστοβόρα επανεκκίνηση
της.
Το μέλλον της Northvolt
φαίνεται πλέον αβέβαιο.
Το εμβληματικό
εργοστάσιό της στην πόλη
Skelleftea στη βόρεια
Σουηδία, απέχει πολύ από
το να φτάσει σε πλήρη
δυναμικότητα,
προκαλώντας αμφιβολίες
για το μέλλον των τριών
gigafactories που
σχεδιάζονται σε
Γερμανία, Καναδά και
Σουηδία.
Βέβαια, η Northvolt
εξακολουθεί να
προηγείται σημαντικά
έναντι των αντιπάλων
της, όπως η Morrow και η
Freyr της Νορβηγίας,
καθώς και η κοινοπραξία
της Stellantis και της
Mercedes Automotive
Cells. Οι πελάτες και οι
αναλυτές όμως
παρακολουθούν με
νευρικότητα την
κατάσταση να εξελίσσεται
χωρίς βέβαιο αποτέλεσμα.
moneyreview.gr με
πληροφορίες από Reuters |