Αλλά ακόμη και για τα
πρότυπα της Tesla, φέτος
η κατάσταση είναι εκτός
ελέγχου. Η μετοχή της
έχει υποχωρήσει
περισσότερο από 40% εν
μέσω πτώσης των
πωλήσεων, αποφάσεων, που
προκαλούν σύγχυση για τα
νέα προϊόντα και νέων
μειώσεων στις τιμές. Η
κάποτε δεσπόζουσα θέση
της στην αγορά
ηλεκτρικών οχημάτων της
Κίνας δέχεται επίθεση.
Μια συνάντηση με τον
πρωθυπουργό της Ινδίας,
Ναρέντρα Μόντι, για μια
αναμενόμενη επενδυτική
ανακοίνωση ακυρώθηκε την
τελευταία στιγμή. Και
όλο αυτό το διάστημα, το
διοικητικό συμβούλιο
προσπαθεί να «αναστήσει»
μια αμοιβή 56
δισεκατομμυρίων δολαρίων
στον Μασκ, που ένας
δικαστής ακύρωσε τον
Ιανουάριο, με το
επιχείρημα ότι οι
διευθυντές είχαν
ενεργήσει ως «υπάκουοι
υπηρέτες» του
Διευθύνοντος Συμβούλου.
Με την όπισθεν τα
οικονομικά μεγέθη
Την Τρίτη, η Tesla
αναμένεται να
παρουσιάσει βουτιά 40%
στα λειτουργικά κέρδη
και την πρώτη πτώση των
εσόδων της εδώ τέσσερα
χρόνια. Ο Μασκ διέταξε
τις μεγαλύτερες
απολύσεις της εταιρείας
ποτέ και στοιχηματίζει
το μέλλον της σε μια νέα
γενιά αυτοοδηγούμενων
οχημάτων που ονομάζεται
robotaxi. Άτομα που
είναι εξοικειωμένα με
τις οδηγίες του, που
ζήτησαν να μην
κατονομαστούν συζητώντας
για εσωτερικές
διαβουλεύσεις, είναι
ανήσυχα από τις αλλαγές
που θέλει να προωθήσει ο
Διευθύνων Σύμβουλος.
Η ιδέα της δημιουργίας
μιας υπηρεσίας ρομποταξί
κυκλοφορεί στην Tesla
για τουλάχιστον οκτώ
χρόνια, αλλά η εταιρεία
δεν έχει ακόμη στηρίξει
μεγάλο μέρος της
υποδομής που θα
χρειαζόταν, ούτε έχει
εξασφαλίσει ρυθμιστική
έγκριση για να δοκιμάσει
τέτοια οχήματα σε
δημόσιους δρόμους. Προς
το παρόν, ο Μασκ έχει
αναβάλει τα σχέδια για
ένα όχημα αξίας 25.000
δολαρίων για το οποίο
πολλοί επενδυτές της
Tesla – και ορισμένοι
εμπιστευτικοί παράγοντες
– πιέζουν και πιστεύουν
ότι είναι ζωτικής
σημασίας για το μέλλον
της
αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στον απόηχο των αναφορών
των μέσων ενημέρωσης για
τη στρατηγική αλλαγή, τα
βασικά στελέχη,
συμπεριλαμβανομένου του
Ντριου Μπαγκλίνο,
βετεράνου της εταιρείας
που ηγήθηκε του τμήματος
μηχανικής και ενέργειας
της Tesla, αποχώρησαν.
Μαζικές απολύσεις και
στροφή στα robotaxis
Ο Μασκ, 52 ετών, έχει
πετύχει να «ξεμπλοκάρει»
την Tesla πολλές φορές
στο παρελθόν. Με
χρηματιστηριακή αξία 469
δισ. δολαρίων η εταιρεία
εξακολουθεί να
αποτιμάται σε
περισσότερο από εννέα
φορές την κεφαλαιοποίηση
της General Motors Co. ή
της Ford Motor Co. Αλλά
έχει χάσει σχεδόν 350
δισεκατομμύρια δολάρια
σε κεφαλαιοποίηση σε
τέσσερις μήνες, γεγονός
που κάνει εργαζομένους,
επενδυτές και αναλυτές
να ανησυχούν για το πού
οδεύει. Ειδικά οι
εργαζόμενοι έχουν καλό
λόγο να ανησυχούν.
Ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα
απολυθεί το 10% του
δυναμικού –
κάτι που ισοδυναμεί με
κατάργηση 14.000 θέσεων
εργασίας παγκοσμίως.
Ορισμένες πηγές ανέφεραν
μάλιστα ότι δεν
αποκλείεται τελικά οι
απολύσεις να φτάσουν τις
20.000, καθώς οι
παραδόσεις οχημάτων της
εταιρείας έχουν κάνει
βουτιά.
Για όσους εξακολουθούν
να ανήκουν στις τάξεις
της Tesla μετά από αυτή
τη «σφαγή», ο Μασκ
αλλάζει ριζικά τις
εντολές για την πορεία
της εταιρείας. Η
παραγωγή του robotaxi
έχει πλέον το προβάδισμα
έναντι ενός φθηνότερου
αυτοκινήτου τόσο όσον
αφορά τον καθορισμό των
χρονοδιαγραμμάτων για τα
πρωτότυπα όσο και τη
διευθέτηση της
παραγωγικής ικανότητας,
εξήγησε στο Bloomberg
άτομο με γνώση του νέου
σχεδιασμού.
To FSD
Ο Μασκ έχει μιλήσει για
ένα μεγάλο παιχνίδι για
την αυτονομία για πάνω
από μια δεκαετία και
έχει πείσει τους πελάτες
να πληρώσουν χιλιάδες
δολάρια για ένα προϊόν
που η Tesla κυκλοφόρησε
ως Full Self-Driving ή
FSD. Το όνομα είναι μια
εσφαλμένη ονομασία – το
FSD απαιτεί συνεχή
επίβλεψη και δεν καθιστά
τα οχήματα αυτόνομα,
σχολιάζει το Bloomberg.
Ο Μασκ και οι κορυφαίοι
μηχανικοί της Tesla
είναι ιδιαίτερα θετικοί
για μια σημαντική αλλαγή
στον τρόπο λειτουργίας
του FSD. Οι κάμερες που
τοποθετούνται γύρω από
τα αυτοκίνητα της
εταιρείας τραβούν βίντεο
και χρησιμοποιούν αυτό
το υλικό για να
υπαγορεύουν τον τρόπο
οδήγησης του οχήματος,
αντί να βασίζονται σε
κώδικα λογισμικού. Ο
Ashok Elluswamy,
διευθυντής του
προγράμματος Autopilot
της Tesla, έγραψε στο X
τον περασμένο μήνα ότι
αυτό θα πρέπει να
οδηγήσει σε «άνευ
προηγουμένου πρόοδο».
Αλλά η αισιοδοξία γύρω
από το FSD και την
πεποίθηση του Μασκ ότι
αυτή η νέα προσέγγιση θα
μπορούσε να φέρει πιο
γρήγορα τα robotaxis
στους δρόμους, θολώνει
το μέλλον του στόχου για
ένα Tesla αξίας 25.000
δολαρίων.
Πηγή: Bloomberg |