| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 24/05/2024

 

 

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων σε IKEA, Intersport και Holland & Barrett αλλά και το άνοιγμα σε νέες δραστηριότητες, καθώς επίσης η ανάπτυξη εμπορικών κέντρων και logistics centers αποτελούν τους βασικούς άξονες στρατηγικής της Fourlis για τα επόμενα χρόνια, όπως επισήμαναν χθες τα κορυφαία διοικητικά στελέχη του ομίλου.

 

 

Ο πρώτος μεγάλος οικονομικός στόχος που έχει τεθεί για τη διετία 2026-2027 είναι να αυξηθεί ο συνολικός τζίρος του ομίλου στα €750 εκατ. και παράλληλα να διπλασιαστεί το περιθώριο EBIT στο 8% από τα επίπεδα του 4% που βρίσκεται σήμερα, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου, Βασίλης Φουρλής.

Οι επενδύσεις σε ετήσια βάση κυμαίνονται μεταξύ €15-18 εκατ. με εξαίρεση τη φετινή χρονιά κατά την οποία θα προσεγγίσουν τα €30 εκατ. λόγω της δημιουργίας του hub στο αεροδρόμιο Αθηνών.

Ο CEO του ομίλου, Δημήτρης Βαλαχής, ανέλυσε τον σχεδιασμό ανά κατηγορία δραστηριότητας. 

ΙΚΕΑ

Οι βασικοί άξονες στρατηγικής ανάπτυξης περιλαμβάνουν:

Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων

Επέκταση με νέα καταστήματα

Επέκταση με city stores 

Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση 

Στρατηγική μείωση τιμών

Σύμφωνα με τον κ. Βαλαχή, τα καταστήματα IKEA στόχος είναι να αποτελούν μέρος των retail parks που αναπτύσσονται από την Trade Estates, στα οποία θα υπάρχουν και άλλοι tenants πλην των εταιρειών του ομίλου Fourlis.

Ήδη αυτό έχει εφαρμοστεί σε Κύπρο, Σόφια Βουλγαρίας, Θεσσαλονίκης και Κηφισό (River West), ενώ ανάλογη ανάπτυξη υπήρξε και στα Ιωάννινα. Την περίοδο αυτή υλοποιείται το hub στο αεροδρόμιο και σύντομα θα ακολουθήσει και η Λάρισα.

Σε ό,τι αφορά τα retail parks, θα ανοίξουν τρία μεγάλα την επόμενη τριετία και πιο συγκεκριμένα σε:

Πάτρα το Νοέμβριο του 2024

Ηράκλειο το καλοκαίρι το 2025

Ελληνικό το 2027

Μικρά IKEA και omnichannel

Σε ό,τι αφορά τα μικρά IKEA (city stores), η αρχή έγινε στο The Mall Athens και στον Πειραιά, ενώ υπάρχει πλάνο ανάπτυξης 6 νέων καταστημάτων (έως 2.500 τ.μ.) την επόμενη τριετία για καταναλωτές που δεν θέλουν να φύγουν πιο μακριά για να ψωνίσουν. Πάντως αποκλείστηκε το κέντρο της Αθήνας για λόγους που έχουν να κάνουν με τα υψηλά κόστη, οπότε θα αναζητηθούν περιοχές εκτός του κέντρου. Στο εξωτερικό αναζητούνται σημεία σε Κύπρο και Βουλγαρία.

Ο κ. Βαλαχής έδωσε έμφαση και στην omnichannel στρατηγική, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι σχεδόν το 20% των πωλήσεων του ΙΚΕΑ γίνεται στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Παράλληλα, υπάλληλοι με φορητές συσκευές δίνουν άμεση πληροφόρηση στους πελάτες των IKEA ενώ υπάρχει η δυνατότητα για κλείσιμο ραντεβού προκειμένου να δοθούν συμβουλές για την ανακαίνιση σπιτιού – και στο φυσικό κατάστημα και ηλεκτρονικά.

Τέλος υπογραμμίστηκε ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε επιλεκτικές μειώσεις τιμών 8%-10% σε περίπου 2.000 κωδικούς από ένα σύνολο 8.000 που διαθέτει, δηλαδή περίπου 25%, αξιοποιώντας τις καλές συμφωνίες της μητρικής. 

INTERSPORT

Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα αθλητικών ειδών, οι βασικοί άξονες στρατηγικές αφορούν σε:

Ανανεωμένο δίκτυο καταστημάτων 

Επέκταση με νέα καταστήματα 

Έμφαση σε Ρουμανία και Βουλγαρία 

Omnichannel προσέγγιση 

Σημειώθηκε ότι έχουν ανανεωθεί όλα τα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, προκαλώντας την θετική υποδοχή του κόσμου, αλλά και κορυφαίων προμηθευτών πχ Nike και της Adidas. Υπάρχει πλάνο επέκτασης σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ από τα μέσα της περασμένης χρονιάς έχει δοθεί έμφαση στην επέκταση στα Βαλκάνια, σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Εντός του 2024 έχουν ανοίξει 4 νέα καταστήματα, 2 στη Ρουμανία (Sibiu, Pitesti) και 2 στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών) ενώ αναμένεται το άνοιγμα ακόμη ενός τον ερχόμενο Αύγουστο.

Σκέψεις για athleisure & franchise

Σε μία αγορά η οποία έχει φθάσει να τζιράρει περίπου €600-€700 εκατ. από €250-€300 εκατ. προ δεκαετίας – και αναφερόμαστε σε core αγορά με αθλητικά brands – όπου τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται δυναμικά και η κατηγορία του atlhleisure, ο κ. Φουρλής σημείωσε ότι η εταιρεία για την ώρα εστιάζει στο να ικανοποιεί τις μεγάλες ανάγκες που έχει ο καταναλωτής για άθληση (κατηγορία performance), αλλά έχει σχέδια ενίσχυσης και στον τομέα του casual style, του λεγόμενου atlhleisure.

Παράλληλα υπάρχουν και σκέψεις για τη δημιουργία δικτύου καταστημάτων franchise σε κάποιες περιοχές της χώρας που δεν έχουν τον κρίσιμο όγκο για να αναπτύξει ιδιότητα Intersport. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι μεγάλοι προμηθευτές έχουν αλλάξει τη στρατηγική που είχαν ανακοινώσει προ 2-3 ετών προσδοκώντας να κάνουν τις πωλήσεις μόνοι τους, μέσω κυρίως των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων και πλέον οι πελάτες τους – όπως π.χ. η Intersport, η JD Sports κ.ά. – αποκτούν μεγαλύτερη σημασία για τις πωλήσεις τους.

Τέλος σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση αναφέρθηκε ότι από τον προηγούμενο μήνα ξεκίνησε μειώσεις 10% σε βασικές προϊοντικές σειρές για τα μέλη της. Τονίστηκε ότι «η διαφορά με τα IKEA είναι ότι δεν τα παράγουμε εμείς τα προϊόντα και δεν είμαστε πολύ ευέλικτοι», προσθέτοντας ωστόσο ότι «φέτος δεν κάναμε αυξήσεις σε κανένα προϊόν μας». Τα προϊόντα στα οποία έγιναν εκπτώσεις είναι αυτά που εμπορεύεται από την Intersport International, τα οποία πάντως αποτελούν το 20% του συνόλου.

Holland & Barrett

Η αρχή σε αυτόν τον τομέα δραστηριότητας έγινε με το άνοιγμα τριών καταστημάτων πέρυσι σε Γλυφάδα, Κηφισιά και Athens Metro Μall, ενώ ακολούθησαν φέτος νέα σημεία πώλησης σε Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη και σύντομα θα ανοίξει και στη Νέα Ιωνία.

Στόχος της διοίκησης είναι η επέκταση με νέα καταστήματα εφαρμόζοντας μια 3 tier στρατηγική ανάπτυξης καταστημάτων.

Πολλά ποντάρει η διοίκηση και στη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς ήδη άνοιξε το πρώτο Holland & Barrett μέσα στο κατάστημα του Ελληνικού (shop in shop) και ακολούθησε το δεύτερο στο κατάστημα της Νέας Ερυθραίας. Το επόμενο σημείο αναμένεται στη Θεσσαλονίκη.

Όπως και με τα Intersport, σχεδιάζεται επέκταση σε Ρουμανία και Βουλγαρία, δίνοντας έμφαση στην Omnichannel προσέγγιση.

Η διοίκηση είναι πολύ ευχαριστημένη από την έως τώρα πορεία της αλυσίδας – τόσο σε επισκεψιμότητα, όσο και στο μέσο καλάθι – με βασικό μέλημά της είναι το brand awareness και στην Ελλάδα.

Τέλος αναφέρθηκε ότι θα αξιοποιηθεί και το δίκτυο των Intersport για να μπουν κάποια shop in shop σημεία, ειδικά για τα συναφή sport nutrition προϊόντα.

TRADE LOGISTICS

Η εταιρεία διαθέτει δυο κέντρα διανομής, σε Σχηματάρι και Οινόφυτα.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη εταιρεία παροχής 3rd party logistics services καλύπτοντας τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ήδη η εταιρεία ανέλαβε τη διαχείριση του διεθνούς διανεμητικού κέντρου InterIkea – το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025 – ενώ πρόσφατα έκλεισε συμφωνία με μεγάλη ξένη εταιρεία, το όνομα της οποίας δεν αποκάλυψε.

Από τη διοίκηση δίνεται έμφαση στην υψηλή παραγωγικότητα και την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών της εταιρείας.

Πηγή: Money Review

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum