Η κυψέλη καυσίμου
αποτελείται από ένα
μηχανισμό για μετατροπή
του υδρογόνου και
οξυγόνου σε νερό,
παράγοντας ταυτόχρονα με
τη διαδικασία αυτή,
ηλεκτρισμό και
θερμότητα.
Ο ηλεκτρισμός παράγεται
με τη μορφή συνεχούς
ρεύματος. Η πρώτη κυψέλη
φτιάχτηκε από τον Sir
William Grove,
το 1839. Ωστόσο η
συστηματική έρευνα πάνω
σε αυτές άρχισε μόλις τη
δεκαετία του 1960, όταν
η NASA χρησιμοποίησε
κυψέλες καυσίμου στα
διαστημικά σκάφη των
προγραμμάτων Τζέμινι και
Απόλλων ως φθηνότερη
λύση από την ηλιακή
ενέργεια.
Στο σχηματισμό του νερού
συμμετέχουν, εκτός των
μορίων του οξυγόνου και
των ιόντων του
υδρογόνου, τα ηλεκτρόνια
τα οποία διοχετεύτηκαν
μέσω του εξωτερικού
ηλεκτρικού κυκλώματος
στην κάθοδο, στην αρχή
της διαδικασίας.
Το BMW Group και η
Toyota Motor Corporation
εντείνουν τη συνεργασία
τους για τη δημιουργία
επιβατικών εκδόσεων FCEV
(Ηλεκτρικά Οχήματα
Κυψελών Καυσίμου).
Η γερμανική εταιρεία
σχεδιάζει να λανσάρει το
πρώτο ηλεκτρικό όχημα
ευρείας παραγωγής με
τεχνολογία κυψελών
καυσίμου (FCEV) το 2028,
προσφέροντας μια ακόμα
επιλογή ηλεκτρικού
οχήματος με μηδενικές
εκπομπές ρύπων.
Και οι δύο όμιλοι με
παράδοση στις
καινοτομίες, ενώνουν
τώρα τις δυνάμεις και
τις τεχνολογικές τους
δυνατότητες για να
φέρουν στους δρόμους ένα
σύστημα κυψελών καυσίμου
νέας γενιάς.
Και οι δύο εταιρείες
προσβλέπουν στην
προώθηση της οικονομίας
του υδρογόνου και έχουν
επεκτείνει τη συνεργασία
τους για τη μετάβαση
αυτής της τεχνολογίας
μηδενικών εκπομπών ρύπων
στην επόμενη φάση.
«Πρόκειται για
ένα ορόσημο στην ιστορία
της
αυτοκινητοβιομηχανίας: το
πρώτο όχημα ευρείας
παραγωγής με κυψέλες
καυσίμου που προσφέρεται
από έναν παγκόσμιο
premium κατασκευαστή. Με
κινητήρια δύναμη το
υδρογόνο και με οδηγό το
πνεύμα της συνεργασίας
μας, θα υπογραμμίσει τον
τρόπο με τον οποίο η
τεχνολογική πρόοδος
διαμορφώνει τη
μελλοντική
κινητικότητα», δήλωσε ο
Oliver Zipse, Πρόεδρος
του Διοικητικού
Συμβουλίου της BMW AG.
«Και θα προαναγγείλει
μια εποχή σημαντικής
ζήτησης για ηλεκτρικά
οχήματα κυψελών
καυσίμου».
Ο Koji Sato, Πρόεδρος &
Μέλος του Δ.Σ.
(Representative
Director) της Toyota
Motor Corporation,
δήλωσε, «Είμαστε
χαρούμενοι που η
συνεργασία της BMW με
την Toyota εισέρχεται σε
μία νέα φάση. Στην μακρά
ιστορία της συνεργασίας
μας, έχουμε επιβεβαιώσει
ότι η BMW και η Toyota
μοιράζονται το ίδιο
πάθος για τα αυτοκίνητα
και την πίστη στις
«ανοιχτές
τεχνολογίες» και στην
προσέγγιση «πολλαπλών
οδών» με στόχο την
ουδετερότητα του
άνθρακα. Με βάση αυτές
τις κοινές αξίες, θα
εμβαθύνουμε τη
συνεργασία μας σε
προσπάθειες όπως η κοινή
ανάπτυξη συστημάτων
κυψελών καυσίμου
επόμενης γενιάς και η
επέκταση των υποδομών,
με στόχο την υλοποίηση
μιας κοινωνίας
υδρογόνου. Θα
επιταχύνουμε τις
προσπάθειές μας από
κοινού με την BMW και
τους εταίρους μας σε
διάφορους κλάδους για
την υλοποίηση ενός
μέλλοντος όπου η
ενέργεια του υδρογόνου
θα υποστηρίζει την
κοινωνία».
Αμφότεροι οι όμιλοι θα
αναπτύξουν από κοινού το
σύστημα κίνησης για
επιβατικά οχήματα, με
την βασική τεχνολογία
κυψελών καυσίμου (τις
κυψέλες καυσίμου τρίτης
γενιάς) να δημιουργεί
συνέργειες για
χρήση τόσο σε
επαγγελματικά όσο και σε
επιβατικά μοντέλα.
Το αποτέλεσμα αυτής της
συλλογικής προσπάθειας
θα αξιοποιηθεί σε
ανεξάρτητα μοντέλα τόσο
της BMW όσο και της
Toyota και θα διευρύνει
τη γκάμα των επιλογών
FCEV που είναι
διαθέσιμες φέρνοντας το
όραμα της κινητικότητας
υδρογόνου ένα βήμα πιο
κοντά στην
πραγματικότητα. Τα
μοντέλα κυψελών καυσίμου
της BMW και της Toyota
θα διατηρήσουν την
ταυτότητα και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
κάθε μάρκας,
αποτελώντας ανεξάρτητες
εκδόσεις FCEV.
Η δημιουργία συνεργειών
και η συγχώνευση του
συνολικού αριθμού των
συστημάτων κίνησης χάρη
στις από κοινού
διαδικασίες ανάπτυξης
και προμήθειες
υπόσχεται μείωση του
κόστους της τεχνολογίας
κυψελών καυσίμου.
Η BMW θα λανσάρει το
πρώτο της μοντέλο
ευρείας παραγωγής με
υδρογόνο το 2028.
Μετά την επιτυχημένη
δοκιμή σε όλο τον κόσμο
του πιλοτικού στόλου
οχημάτων BMW iX5
Hydrogen, ο γερμανικός
όμιλος προετοιμάζεται
τώρα για την ευρεία
παραγωγή αυτοκινήτων με
συστήματα κίνησης
υδρογόνου το 2028
βασισμένων στην από
κοινού εξέλιξη της
τεχνολογίας κινητήρων
επόμενης γενιάς. Τα
οχήματα αυτά θα
ενσωματωθούν στο υπάρχον
χαρτοφυλάκιο της BMW,
κάτι που σημαίνει ότι η
γερμανική μάρκα θα
προσφέρει μια πρόσθετη
παραλλαγή ενός
υφιστάμενου μοντέλου με
σύστημα κυψελών καυσίμου
υδρογόνου.
Και οι δύο όμιλοι έχουν
στο ενεργητικό τους
μία δεκαετία αξιόπιστης
και επιτυχημένης
συνεργασίας. Από αυτή τη
σταθερή βάση, οι δύο
εταιρείες επεκτείνουν
τώρα τη συνεργασία τους
για να επιταχύνουν την
καινοτομία των
συστημάτων κίνησης
κυψελών καυσίμου
επόμενης γενιάς και να
γίνουν πρωτοπόροι σε
αυτή τη νέα τεχνολογία.
Η πορεία για την πλήρη
αξιοποίηση της δυναμικής
της κινητικότητας
υδρογόνου περιλαμβάνει
τη χρήση του σε
επαγγελματικά οχήματα
και τη δημιουργία
υποδομών ανεφοδιασμού
για όλες τις εφαρμογές
κινητικότητας,
συμπεριλαμβανομένων των
επιβατικών οχημάτων που
τροφοδοτούνται με
υδρογόνο. Αναγνωρίζοντας
τις μελλοντικές
προοπτικές αυτών των
τεχνολογιών, οι όμιλοι
υποστηρίζουν την
επέκταση τόσο των
υποδομών ανεφοδιασμού με
υδρογόνο όσο και εκείνων
για τη φόρτιση των
ηλεκτρικών οχημάτων με
μπαταρία. Αμφότεροι οι
όμιλοι, ενθαρρύνουν τη
βιώσιμη προμήθεια
υδρογόνου δημιουργώντας
ζήτηση, συνεργαζόμενοι
στενά με εταιρείες που
κατασκευάζουν
εγκαταστάσεις παραγωγής,
διανομής και
ανεφοδιασμού υδρογόνου
με χαμηλό αποτύπωμα
άνθρακα.
Αμφότεροι οι όμιλοι
τάσσονται υπέρ
της δημιουργίας ενός
ευνοϊκού πλαισίου από
κυβερνήσεις και
επενδυτές, ώστε να
διευκολυνθεί η διείσδυση
της κινητικότητας
υδρογόνου σε πρώιμο
στάδιο και να
εξασφαλιστεί η
οικονομική βιωσιμότητά
της. Με την προώθηση των
αντίστοιχων υποδομών,
στοχεύουν στην εδραίωση
της αγοράς FCEV ως
πρόσθετου πυλώνα,
παράλληλα με άλλες
τεχνολογίες συστημάτων
κίνησης. Επιπλέον, οι
εταιρείες αναζητούν
περιφερειακά ή τοπικά
project για την
περαιτέρω προώθηση της
ανάπτυξης υποδομών
υδρογόνου μέσω
συνεργατικών
πρωτοβουλιών.
Το υδρογόνο
αναγνωρίζεται ως ένας
πολλά υποσχόμενος
μελλοντικός φορέας
ενέργειας για την
παγκόσμια απεξάρτηση από
τον άνθρακα. Λειτουργεί
ως αποτελεσματικό μέσο
αποθήκευσης για τις
ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας, συμβάλλοντας
στην εξισορρόπηση της
προσφοράς και της
ζήτησης και επιτρέποντας
μια πιο σταθερή και
αξιόπιστη ενσωμάτωση των
ανανεώσιμων πηγών
ενέργειας στο ενεργειακό
δίκτυο.
Το υδρογόνο είναι το
κομμάτι το οποίο λείπει
για τη συμπλήρωση του
πάζλ που σχετίζεται με
την ηλεκτρική
κινητικότητα, στις
περιπτώσεις που τα
συστήματα ηλεκτροκίνησης
με μπαταρία δεν
αποτελούν βέλτιστη λύση. |