Το 2024 και διεθνώς
αναμένεται να ξεπεραστεί
κάθε ιστορικό ρεκόρ στον
κλάδο της κρουαζιέρας
Εμφανίζεται αισιόδοξος
για την πορεία του
κλάδου το 2024
εξετάζοντας τα στοιχεία
από διάφορα λιμάνια της
χώρας και κυρίως από το
μεγαλύτερο λιμάνι της
χώρας, τον Πειραιά, που
δίνει και τον τόνο, ενώ
προσθέτει ότι το νέο
ρεκόρ σημαίνει και
περισσότερα έσοδα για
την εθνική οικονομία και
τα δημόσια ταμεία.
«Στο πρώτο πεντάμηνο
σύμφωνα με τα στοιχεία
στο λιμάνι του Πειραιά
έχουμε 179 προσεγγίσεις
κρουαζιεροπλοίων έναντι
166 προσεγγίσεων το
αντίστοιχο διάστημα του
2023» σημειώνει στα
«ΝΕΑ», «γεγονός που
σημαίνει αύξηση 8% στον
αριθμό των προσεγγίσεων.
Παράλληλα από τις αρχές
του έτους έως το τέλος
Μαΐου κατεγράφησαν στο
λιμάνι του Πειραιά
80.805 επιβάτες transit
(διερχόμενοι) και επίσης
46.151 αποβιβασθέντες
και 47.867
επιβιβασθέντες,
καταγράφοντας άνοδο 14%
σε σύγκριση με το 2023
στους homeporting
επιβάτες
(επιβιβασθέντες,
αποβιβασθένετες) και
συνολικά σε όλους 7%
περίπου. Οπως εκτιμάμε,
για το σύνολο της
χρονιάς θα καταγραφεί
μια άνοδος στις
προσεγγίσεις πλοίων σε
όλα τα λιμάνια της χώρας
κατά 10% και στους
επιβάτες κατά 12%-15%,
γεγονός που σημαίνει ότι
θα πάμε σε νέα ρεκόρ,
καθώς οι επιβάτες
(αφίξεις σε κάθε λιμάνι)
θα προσεγγίσουν τα 8
εκατομμύρια, μια και το
2023 οι επιβάτες
κρουαζιέρας έφτασαν τους
7.003.150 ενώ οι
προσεγγίσεις πλοίων θα
πλησιάσουν τις 6.000
καθώς το 2023 έφτασαν
τις 5.230».
Αύξηση εσόδων
«Η ανοδική κίνηση της
κρουαζιέρας σημαίνει και
αύξηση ων εσόδων για την
ελληνική οικονομία και
το Δημόσιο» προσθέτει ο
Γ. Κουμπενάς και φέρνει
το παράδειγμα των εσόδων
που αποκομίζουν τα
λιμενικά ταμεία στα
διάφορα νησιά.
Παράλληλα σημειώνει ότι
φέτος τα έσοδα αυτά θα
είναι υψηλότερα, καθώς
το τέλος ανά επιβάτη για
την ασφάλεια των
λιμανιών ανέρχεται πλέον
μετά τη δημοσίευση του
σχετικού ΦΕΚ στα 2,5
ευρώ ανά επιβάτη, όταν
μέχρι τώρα ήταν μόλις
ένα ευρώ ανά επιβάτη.
Σχολιάζοντας τις
δηλώσεις του
πρωθυπουργού στο
Bloomberg περί μέτρων
περιορισμού των
κρουαζιερόπλοιων σε
ορισμένα νησιά,
σημειώνει ότι έχουν ήδη
ληφθεί ορισμένα μέτρα
όπως π.χ. στη Σαντορίνη
και προσθέτει ότι σε
κάθε περίπτωση
οποιαδήποτε απόφαση θα
πρέπει να ληφθεί ύστερα
από διαβούλευση με τον
κλάδο.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα
με τα στοιχεία της
Τράπεζας της Ελλάδος το
2023 οι συνολικές
εισπράξεις από επιβάτες
κρουαζιέρας αυξήθηκαν
κατά 84,1%, σε σύγκριση
με το 2022, και ανήλθαν
στα 908,4 εκατ. ευρώ, εκ
των οποίων 61,0 εκατ.
ευρώ συμπεριλαμβάνονται
στα καταγραφόμενα
στοιχεία από την Ερευνα
Συνόρων, καθώς αφορούν
ταξιδιώτες που
αναχώρησαν από την
Ελλάδα (last port), ενώ
847,4 εκατ. ευρώ
αντιπροσωπεύουν πρόσθετα
έσοδα που καταγράφονται
στη συμπληρωματική
έρευνα.
Οι συνολικές
διανυκτερεύσεις επιβατών
εκτός κρουαζιεροπλοίων
αυξήθηκαν το 2023 κατά
121,5% σε σύγκριση με το
2022 και διαμορφώθηκαν
στις 9.421,9 χιλ.
διανυκτερεύσεις,
επηρεάζοντας θετικά τη
διαμόρφωση των
εισπράξεων από την
κρουαζιέρα.
Η άνοδος της αγοράς
κρουαζιέρας στη χώρα μας
οφείλεται τόσο στην
ελκυστικότητα των
προορισμών όσο και στο
ότι η Ελλάδα θεωρείται
μια ασφαλής χώρας σε
σύγκριση με το τι
συμβαίνει στην ευρύτερη
γειτονιά μας.
Πάντως και διεθνώς το
2024 αναμένεται να
ξεπεραστεί κάθε ιστορικό
ρεκόρ στον κλάδο της
κρουαζιέρας, όπως εκτιμά
ο Θεόδωρος Κόντες,
επίτιμος πρόεδρος της
Ενωσης Εφοπλιστών
Κρουαζιέρας και Φορέων
Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Το έτος 2023 καταγράφηκε
παγκοσμίως μια κίνηση
31,7 εκατομμύρια
επιβατών, η οποία
ξεπέρασε ήδη και τα
υψηλά αποτελέσματα του
2019 κατά περίπου 7%, με
προοπτική για το 2024 να
αναμένουμε μια περαιτέρω
αύξηση του 8% περίπου.
Επίσης, αναμένουμε μέχρι
το έτος 2028 μια ανάλογη
ετήσια επιπλέον αύξηση
που θα κυμαίνεται από 8%
έως 10%.
Το έτος 2024 ο κλάδος
προβλέπεται να ξεπεράσει
τα 34 εκατομμύρια
επιβάτες κρουαζιέρας,
ίσως να πλησιάσει και τα
35 εκατομμύρια,
σημειώνει ο Θ. Κόντες.
Η παγκόσμια χωρητικότητα
επιβατών, όπως εκτιμά ο
επίτιμος πρόεδρος της
ΕΕΚΦΝ, προβλέπεται να
αυξηθεί από 677.000
κλίνες το έτος 2024 σε
745.000 το 2028. Οι νέες
κατασκευές επανήλθαν σε
επίπεδα εποχής προ
κορωνοϊού. Αύξηση
παρατηρείται και στα
μικρά luxury
κρουαζιερόπλοια
(expeditions) αλλά και
στα μεσαίου μεγέθους.
Mega cruisers
συνεχίζονται να
κατασκευάζονται αλλά σε
μικρότερο αριθμό από την
προ COVID εποχή.
Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» |