|
Η επιστροφή των αξιών
των πλοίων σε
επίπεδα-ρεκόρ προέρχεται
από τις αυξημένες τιμές
αγοραπωλησιών
μεταχειρισμένων, τόσο
φορτηγών μεταφοράς ξηρού
χύδην φορτίου όσο και
δεξαμενοπλοίων. Είναι
χαρακτηριστικό πως τον
τελευταίο ενάμιση μήνα
οι αυξήσεις των αξιών
είναι σχεδόν
καθημερινές. Οι τιμές
των δεξαμενοπλοίων και
των bulker (φορτηγά
πλοία μεταφοράς χύδην
φορτίων) αυξάνονται
συνεχώς από τις αρχές
Σεπτεμβρίου.
Πρωταγωνιστές βάσει του
αριθμού των πλοίων που
αγοράζουν και πουλούν
παραμένουν ναυτιλιακές
επιχειρήσεις ελληνικών
συμφερόντων,
ακολουθούμενες από
κινεζικές, καθώς
συνεχίζεται η διαρκής
δραστηριότητα της
ελληνικής πλοιοκτησίας
να ανανεώνει τον στόλο
της με πιο σύγχρονο
τονάζ αλλά και να είναι
πωλητής (net seller
overall) στα υψηλά της
αγοράς. Σύμφωνα με
στοιχεία της Allied
Quantum Sea, το
τελευταίο δωδεκάμηνο
ελληνικών συμφερόντων
εταιρείες έχουν αγοράσει
219 ποντοπόρα εκ των
οποίων τα 153 φορτηγά,
τα 47 δεξαμενόπλοια, τα
7 μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων και
ένα μεταφοράς
υγροποιημένου αερίου.
Παράλληλα έχουν πουλήσει
συνολικά 257 πλοία,
επωφελούμενες από τις
υψηλές τιμές, εκ των
οποίων τα 95 φορτηγά, τα
142 δεξαμενόπλοια, τα 5
εμπορευματοκιβωτίων και
τα 13 υγροποιημένου
αερίου.
Ο εβδομαδιαίος Baltic
S&P index ενισχύθηκε
λιγότερο από μία
ποσοστιαία μονάδα στην
τελευταία διαπραγμάτευση
της εβδομάδας, αλλά αυτό
ήταν αρκετό για να τον
τοποθετήσει πάνω από
κάθε άλλη ένδειξη των
τελευταίων 15 χρόνων.
Ο δείκτης Baltic
Exchange έφτασε τις
5.044 μονάδες, από το
πρόσφατο επίπεδο των
4.966, αλλά μόνο μερικές
μονάδες υψηλότερα από το
προηγούμενο υψηλό
15ετίας των 5.041 που
έφτασε τον Ιούνιο.
Ο δείκτης συνδυάζει
τιμές δεξαμενοπλοίων και
φορτηγών πλοίων
μεταφοράς χύδην φορτίων
και η άνοδός του
οφείλεται σε κέρδη και
στις δύο αγορές.
Ο υποδείκτης πλοίων
ξηρού χύδην φορτίου
ανέβηκε στις 3.215
μονάδες την Παρασκευή,
συνεχίζοντας τη σταθερή
άνοδο από τότε που
«βυθίστηκε» στις 3.126
στις 8 Σεπτεμβρίου,
σημειώνοντας το
υψηλότερο σημείο για τα
πλοία αυτά από τις 23
Ιουνίου. Οι άνοδοι αυτοί
έρχονται σε μια αγορά
που χαρακτηρίζεται από
πολλαπλές αγοραπωλησίες
πλοίων.
Οι τελευταίες συναλλαγές
ανέβασαν τον αριθμό των
μεγάλων φορτηγών πλοίων
capesize που πουλήθηκαν
μέχρι στιγμής φέτος σε
78, υπερδιπλάσιο νούμερο
σε σχέση με το
αντίστοιχο κατά την ίδια
περίοδο του 2022. Την
Παρασκευή, μεσίτες
ανέφεραν πώληση ενός
capesize, κινεζικής
κατασκευής, ναυπήγησης
2009, εξοπλισμένο με
scrubbers έναντι 22,7
εκατ. δολαρίων. Τον
Ιούλιο, ένα φορτηγό
capesize με αυτά τα
χαρακτηριστικά άλλαξε
χέρια για 18,9 εκατ.
δολάρια.
Αλλά και ο δείκτης τιμών
μεταχειρισμένων
δεξαμενοπλοίων
εκτινάχθηκε στις 6.873
μονάδες την Παρασκευή,
καταγράφοντας νέο
ιστορικό υψηλό.
Πηγή: Καθημερινή |