Με την επικείμενη
εξαγορά της Ηλέκτωρ η
Motor Oil γίνεται ακόμη
ισχυρότερη στους δύο
αυτούς τομείς αφού η
Ηλέκτωρ εξειδικεύεται
τόσο στη διαχείριση
απορριμμάτων με
σύγχρονες μονάδες
επεξεργασίας αποβλήτων,
όσο και σε έργα
παραγωγής εναλλακτικών
καυσίμων και ενεργειακής
αξιοποίησης βιοαερίου
και βιομάζας.
Σε πολλούς διαγωνισμούς
η Ηλέκτωρ έχει κατέβει σε
κοινοπραξία με τη
Thalis. Τώρα
και οι δύο εταιρείες υπό
την ομπρέλα της Motor
Oil θα συνεχίζουν να
διεκδικούν έργα
διαχείρισης απορριμμάτων
σε διαγωνισμούς που
βρίσκονται σε
εξέλιξη και προσεγγίζουν
σε αξία το 1,5 δισ.
ευρώ. Οι
προοπτικές για τις δύο
εταιρείες είναι
ιδιαίτερα θετικές καθώς
στην Ελλάδα μόνο
75% των αστικών
αποβλήτων καταλήγει σε
χώρους υγειονομικής
ταφής, ενώ
μόλις το 20% των αστικών
αποβλήτων ανακυκλώνεται
έναντι στόχου 55% μέχρι
το 2025.
Η πρόταση της Motor Oil
προς την Ελλάκτωρ αφορά
στο 94,44%
της Ηλέκτωρ το οποίο
αποτιμά στα 114,7 εκατ.
ευρώ και το
100% στα 121,5 εκατ.
ευρώ. Το υπόλοιπο 5,56%
ανήκει στο Λεωνίδα
Μπόμπολα και
εκτιμάται πως η Motor
Oil θα τον έχει
προσεγγίσει για να
αποκτήσει τον πλήρη
έλεγχο της εταιρείας.
Η διοίκηση της Ελλάκτωρ
έχει αναθέσει στην Αxia
Ventures να αποφανθεί
για το δίκαιο και εύλογο
του τιμήματος. Στη
συνέχεια το ΔΣ της
Ελλακτωρ θα αποφασίσει
για τη συναλλαγή με τον
τελικό λόγο να τον έχει
η γενική συνέλευση της
εταιρείας. Το πράσινο
φως για τη συναλλαγή θα
πρέπει να πάρει και η
Motor Oil από τη δική
της συνέλευση. Μετά θα
ακολουθήσει η εξέταση
του deal από την
Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Στην καλύτερη περίπτωση
η συμφωνία θα
ολοκληρωθεί στο τέλος
του 2024.
Η Ηλέκτωρ
δραστηριοποιείται σε Ελλάδα
και Γερμανία και
έχει σήμερα σε
λειτουργία 4 μονάδες
επεξεργασίας αστικών
αποβλήτων με
δυναμικότητα που
υπερβαίνει τους 700.000
τόνους ετησίως,
2 μονάδες επεξεργασίας
κλινικών αποβλήτων,
καθώς και 4 έργα
παραγωγής ενέργειας από
αξιοποίηση βιοαερίου
εκλυόμενου από Χώρους
Υγειονομικής Ταφής
Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), με
συνολική εγκατεστημένη
ισχύ που υπερβαίνει τα
33 MW.
To 2023 εμφάνισε τζίρο 100
εκατ. ευρώ, κέρδη ebitda
14,2 εκατ. ευρώ και
καθαρά κέρδη 8,6 εκατ.
ευρώ. Στο τέλος
του 2023 είχε
ανεκτέλεστο υπόλοιπο
έργων 75 εκατ. ευρώ και
καθαρό ταμείο 5,5 εκατ
ευρώ.
Τo τέταρτο περιουσιακό
στοιχείο της Ελλάκτωρ
που πωλούν οι Ολλανδοί
Αν ολοκληρωθεί το deal
θα είναι η τέταρτη
πώληση περιουσιακού
στοιχείου εκ μέρους της
Ελλάκτωρ, που
αποδεικνύεται ότι ήταν
ο αρχικός σχεδιασμός των
Ολλανδών της Reggeborgh
όταν πήραν τον έλεγχο
του ομίλου ακριβώς δύο
χρόνια πίσω. Πούλησαν
την Anemos στη Motor
Oil, την Ακτωρ στην
Intrakat, το εμπορικό
κέντρο Smart Park στον
Φουρλή και τώρα
ετοιμάζονται να
ρευστοποιήσουν και τον
τομέα περιβάλλοντος.
Εχουν ήδη ταμείο 700
εκατ ευρώ, το
οποίο θα «ελαφρύνει»
κατά 174
εκατ ευρώ λόγω
της
επικείμενης επιστροφής
κεφαλαίου 0,5 ευρώ αλλά
με την ολοκλήρωση του
deal της Ηλέκτωρ θα
«φουσκώσει» πάλι κατά
115 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η
Motor Oil ελέγχει το 30%
της Ελλάκτωρ και με την
επιστροφή κεφαλαίου θα
λάβει 52 εκατ. ευρώ. Σχεδόν
το μισό τίμημα για την
εξαγορά της Ηλέκτωρ.
Η Ελλάκτωρ αν
ολοκληρωθεί η συμφωνία
θα εγγράψει λογιστικό
κέρδος πάνω από 100
εκατ. ευρώ αφού
στα βιβλία της η Ηλέκτωρ
έχει αποτίμηση κοντά στα
10 εκατ. ευρώ
Η Ελλάκτωρ με την πώληση
της Ηλεκτωρ θα μείνει με
τον κλάδο των
παραχωρήσεων-
τον Οκτώβριο όμως χάνει
το φιλέτο της Αττικής
Οδού- και
με τη Reds η
οποία έχει αναλάβει να
αναπτύξει τα έργα real
estate σε Γούρνες
Ηρακλείου και το Καμπάς
Project.
Ο τέταρτος πυλώνας
ανάπτυξης της Motor Oil
Τα εναλλακτικά καύσιμα
και η κυκλική οικονομία
είναι ο ένας από τους
τέσσερις πυλώνες
ανάπτυξης της Motor Oil.
Οι άλλοι τρεις είναι η διύλιση -από
την οποία αντλεί
υπερκέρδη για να
χρηματοδοτήσει τις άλλες
δραστηριότητες- οι
ΑΠΕ και το retail με
την εγκατάσταση χιλιάδων
ταχυφορτιστών για
ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα
πρατήρια της εταιρείας.
Στον πυλώνα των
εναλλακτικών καυσίμων
και της κυκλικής
οικονομίας εκτός από τη
Verd, τη Τhalis και
ενδεχομένως την
Ηλέκτωρ, η Μotor Oil τα
τελευταία δύο χρόνια
έχει μεταξύ άλλων:
• Ιδρύσει την «Ελληνικό
Υδρογόνο Α.Ε»,
μια κοινοπραξία με τη ΔΕΗ -51%
Motor Oil, 49% ΔΕΗ- με
στόχο την παραγωγή
πράσινου υδρογόνου
αξιοποιώντας τα
ανταγωνιστικά
πλεονεκτήματα που
προσφέρουν οι μέτοχοί
της όσον αφορά τη
χωροθέτηση των
εγκαταστάσεων και τις
δυνατότητες κατανάλωσης.
• Λειτουργεί ένα από τα
μεγαλύτερα διυλιστήρια
λιπαντικών στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη
μέσω της LPC,
που εξειδικεύεται στον
τομέα της αναγέννησης
χρησιμοποιημένων
λιπαντικών ελαίων και
παραγωγής λιπαντικών
τελικού χρήστη στην
Ελλάδα.
• Συνεχίζει την
κατασκευή της
νέας μονάδας παραγωγής
ηλεκτρικής ενέργειας
CCGT ισχύος 877 MW στην
Κομοτηνή. Η
εγκατάσταση θα είναι μια
σύγχρονη μονάδα
παραγωγής ηλεκτρικής
ενέργειας που
τροφοδοτείται από φυσικό
αέριο με επίπεδα
απόδοσης που φτάνουν έως
και 64%, Η
«Θερμοηλεκτρική
Κομοτηνής» αναπτύσσεται
στο πλαίσιο κοινοπραξίας
50% - 50% μεταξύ του
ομίλου Motor Oil και της
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και
προβλέπεται να ξεκινήσει
τη λειτουργία της εντός
του 2024.
Πηγή: Business Daily |