| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Κυριακή, 26/05/2024

 

 

Στο αναπτυξιακό πλάνο της Motor Oil ξεχωριστή θέση έχουν τα εναλλακτικά καύσιμα και η κυκλική οικονομία. Σε αυτούς τους δύο τομείς ο όμιλος δραστηριοποιείται με τις θυγατρικές Verd (Βιοντίζελ) και Τhalis (διαχείριση απορριμμάτων).

 

 

Με την επικείμενη εξαγορά της Ηλέκτωρ η Motor Oil γίνεται ακόμη ισχυρότερη στους δύο αυτούς τομείς αφού η Ηλέκτωρ εξειδικεύεται τόσο στη διαχείριση απορριμμάτων με σύγχρονες μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων, όσο και σε έργα παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων και ενεργειακής αξιοποίησης βιοαερίου και βιομάζας.

Σε πολλούς διαγωνισμούς η Ηλέκτωρ έχει κατέβει σε κοινοπραξία με τη Thalis. Τώρα και οι δύο εταιρείες υπό την ομπρέλα της Motor Oil θα συνεχίζουν να διεκδικούν έργα διαχείρισης απορριμμάτων σε διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και προσεγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Οι προοπτικές για τις δύο εταιρείες είναι ιδιαίτερα θετικές καθώς στην Ελλάδα μόνο 75% των αστικών αποβλήτων καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, ενώ μόλις το 20% των αστικών αποβλήτων ανακυκλώνεται έναντι στόχου 55% μέχρι το 2025.

Η πρόταση της Motor Oil προς την Ελλάκτωρ αφορά στο 94,44% της Ηλέκτωρ το οποίο αποτιμά στα 114,7 εκατ. ευρώ και το 100% στα 121,5 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο 5,56% ανήκει στο Λεωνίδα Μπόμπολα και εκτιμάται πως η Motor Oil θα τον έχει προσεγγίσει για να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας.

Η διοίκηση της Ελλάκτωρ έχει αναθέσει στην Αxia Ventures να αποφανθεί για το δίκαιο και εύλογο του τιμήματος. Στη συνέχεια το ΔΣ της Ελλακτωρ θα αποφασίσει για τη συναλλαγή με τον τελικό λόγο να τον έχει η γενική συνέλευση της εταιρείας. Το πράσινο φως για τη συναλλαγή θα πρέπει να πάρει και η Motor Oil από τη δική της συνέλευση. Μετά θα ακολουθήσει η εξέταση του deal από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στην καλύτερη περίπτωση η συμφωνία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024.

Η Ηλέκτωρ δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και Γερμανία και έχει σήμερα σε λειτουργία 4 μονάδες επεξεργασίας αστικών αποβλήτων με δυναμικότητα που υπερβαίνει τους 700.000 τόνους ετησίως, 2 μονάδες επεξεργασίας κλινικών αποβλήτων, καθώς και 4 έργα παραγωγής ενέργειας από αξιοποίηση βιοαερίου εκλυόμενου από Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), με συνολική εγκατεστημένη ισχύ που υπερβαίνει τα 33 MW. 
To 2023 εμφάνισε τζίρο 100 εκατ. ευρώ, κέρδη ebitda 14,2 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 8,6 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2023 είχε ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων 75 εκατ. ευρώ και καθαρό ταμείο 5,5 εκατ ευρώ. 

Τo τέταρτο περιουσιακό στοιχείο της Ελλάκτωρ που πωλούν οι Ολλανδοί

Αν ολοκληρωθεί το deal θα είναι η τέταρτη πώληση περιουσιακού στοιχείου εκ μέρους της Ελλάκτωρ, που αποδεικνύεται ότι ήταν ο αρχικός σχεδιασμός των Ολλανδών της Reggeborgh όταν πήραν τον έλεγχο του ομίλου ακριβώς δύο χρόνια πίσω. Πούλησαν την Anemos στη Motor Oil, την Ακτωρ στην Intrakat, το εμπορικό κέντρο Smart Park στον Φουρλή και τώρα ετοιμάζονται να ρευστοποιήσουν  και τον τομέα περιβάλλοντος.

Εχουν ήδη ταμείο 700 εκατ ευρώ, το οποίο θα «ελαφρύνει» κατά 174 εκατ ευρώ λόγω της επικείμενης επιστροφής κεφαλαίου 0,5 ευρώ αλλά με την ολοκλήρωση του deal της Ηλέκτωρ θα «φουσκώσει» πάλι κατά 115 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως η Motor Oil ελέγχει το 30% της Ελλάκτωρ και με την επιστροφή κεφαλαίου θα λάβει 52 εκατ. ευρώ. Σχεδόν το μισό τίμημα για την εξαγορά της Ηλέκτωρ. Η Ελλάκτωρ αν ολοκληρωθεί η συμφωνία θα εγγράψει λογιστικό κέρδος πάνω από 100 εκατ. ευρώ αφού στα βιβλία της η Ηλέκτωρ έχει αποτίμηση κοντά στα 10 εκατ. ευρώ 

Η Ελλάκτωρ με την πώληση της Ηλεκτωρ θα μείνει με τον κλάδο των παραχωρήσεων- τον Οκτώβριο όμως χάνει το φιλέτο της Αττικής Οδού- και με τη Reds η οποία έχει αναλάβει να αναπτύξει τα έργα real estate σε Γούρνες Ηρακλείου και το Καμπάς Project.

Ο τέταρτος πυλώνας ανάπτυξης της Motor Oil

Τα εναλλακτικά καύσιμα και η κυκλική οικονομία είναι ο ένας από τους τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης της Motor Oil. Οι άλλοι τρεις είναι η διύλιση -από την οποία αντλεί υπερκέρδη για να χρηματοδοτήσει τις άλλες δραστηριότητες- οι ΑΠΕ και το retail με την εγκατάσταση χιλιάδων ταχυφορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πρατήρια της εταιρείας.

Στον πυλώνα των εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας εκτός από τη Verd, τη Τhalis και ενδεχομένως την Ηλέκτωρ,  η Μotor Oil τα τελευταία δύο χρόνια έχει μεταξύ άλλων: 

• Ιδρύσει την «Ελληνικό Υδρογόνο Α.Ε», μια κοινοπραξία με τη ΔΕΗ -51% Motor Oil, 49% ΔΕΗ- με στόχο την παραγωγή πράσινου υδρογόνου αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι μέτοχοί της όσον αφορά τη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων και τις δυνατότητες κατανάλωσης.

• Λειτουργεί  ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια λιπαντικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω της LPC, που εξειδικεύεται  στον τομέα της αναγέννησης χρησιμοποιημένων λιπαντικών ελαίων και παραγωγής λιπαντικών τελικού χρήστη στην Ελλάδα.

• Συνεχίζει την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας CCGT ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή. Η εγκατάσταση θα είναι μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται από φυσικό αέριο με επίπεδα απόδοσης που φτάνουν έως και 64%,  Η «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής» αναπτύσσεται στο πλαίσιο κοινοπραξίας 50% - 50% μεταξύ του ομίλου Motor Oil και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και προβλέπεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της εντός του 2024.

Πηγή: Business Daily

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum