Όπως γράφει ο Θανάσης
Παπάδης στην Ημερησία, η
μείωση
για βενζίνη και diesel κίνησης
είναι της τάξεως
των 7 λεπτών το λίτρο τις
τελευταίες 30 ημέρες,
κυρίως στην Αττική αφού
στην Περιφέρεια η
αποκλιμάκωση γίνεται με
πιο αργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία
που δημοσιεύει το
υπουργείο Ανάπτυξης μέσω
του Παρατηρητηρίου Τιμών,
οι μέσες τιμές της
αμόλυβδης βενζίνης και
του diesel κίνησης έχουν
καταγράψει μείωση τις
τελευταίες ημέρες.
Συγκεκριμένα την Κυριακή
12 Μαΐου, η μέση τιμή
της αμόλυβδης βενζίνης
ήταν 1,954 ευρώ ανά
λίτρο, σε σύγκριση με τα
1,983 ευρώ που ήταν και
τα υψηλά των τελευταίων
30 ημερών, μείωση της
τάξης των 2,9 λεπτών ανά
λίτρο. Ταυτόχρονα, η
τιμή του diesel κίνησης
μειώθηκε από 1,698 ευρώ
σε 1,662 ευρώ
ανά λίτρο, περίπου 3,6
λεπτά ανά λίτρο.
Πιο γρήγορη η
αποκλιμάκωση σε Αθήνα
και Θεσσαλονίκη
Στα μεγάλα αστικά κέντρα,
και κυρίως σε Αττική και
Θεσσαλονίκη, οι μέσες
τιμές είναι αισθητά
χαμηλότερες.
Συγκεκριμένα στην Αττική
η μέση τιμή της
αμόλυβδης βενζίνης είναι
στα 1,916 ευρώ και
στην Θεσσαλονίκη 1,913
ευρώ. Για το diesel
κίνησης αντίστοιχα οι
τιμές διαμορφώνονται σε
1,623 ευρώ και 1,627
ευρώ το λίτρο.
Η μείωση αυτή
αποτυπώνεται και στον
αριθμό των περιοχών όπου
οι τιμές παραμένουν
υψηλές. Μόνο σε 8
περιοχές της χώρας, η
μέση τιμή της βενζίνης υπερβαίνει
τα 2 ευρώ το
λίτρο, σε αντίθεση με
τις περίπου 21 περιοχές
πριν από περίπου 10
ημέρες.
Οι τιμές του πετρελαίου επίσης
υποχώρησαν την περασμένη
εβδομάδα σε χαμηλά
2μηνου. Η τιμή του Brent
διαμορφώθηκε λίγο πάνω
από τα 82 δολάρια το
βαρέλι, ενώ στο Cushing
τα αποθέματα αργού
αυξήθηκαν κατά
περισσότερο από 1
εκατομμύριο βαρέλια.
Χθες, οι τιμές
παρουσίασαν μία μικρή
ανάκαμψη, ξεπερνώντας τα
83 δολάρια το βαρέλι.
Ωστόσο, απέχουν πολύ από
τα επίπεδα
του Απριλίου, καθώς
ξεπέρασαν και τα 92
δολάρια.
Η αγορά πετρελαίου
διεθνώς πάντως, αναζητεί
κατεύθυνση και οι
απόψεις των αναλυτών
είναι μάλλον
διφορούμενες.
Οι αγορές κινούνται ξανά
στο ρυθμό της Κίνας
Όπως δήλωσε η ανεξάρτητη
αναλύτρια Τίνα Τενγκ με
έδρα το Όκλαντ, «οι
αγορές πετρελαίου
απομακρύνθηκαν από τον
αντίκτυπο των
συγκρούσεων στη Μέση
Ανατολή και
επικεντρώθηκαν ξανά στις
παγκόσμιες οικονομικές
προοπτικές»
Ο δείκτης τιμών
παραγωγού (PPI) της
Κίνας συρρίκνωσε τον
Απρίλιο, υποδεικνύοντας
χαμηλή ζήτηση από τις
επιχειρήσεις, σύμφωνα με
την ίδια, προσθέτοντας
ότι τα
πρόσφατα οικονομικά
στοιχεία των ΗΠΑ υποδεικνύουν
επίσης επιβράδυνση.
Και οι δύο δείκτες
αναφοράς μειώθηκαν
περίπου κατά 1 δολάριο
την Παρασκευή, καθώς οι
αξιωματούχοι της Fed
συζητούσαν για τα
επιτόκια των ΗΠΑ με
στόχο να επαναφέρουν τον
πληθωρισμό στο 2%,
αντισταθμίζοντας τα
κέρδη από τη σύγκρουση
Ισραήλ-Γάζας την
προηγούμενη εβδομάδα.
Οι αναλυτές προβλέπουν
ότι η
Κεντρική Τράπεζα των
ΗΠΑ θα
διατηρήσει τα επιτόκια
στα σημερινά επίπεδα για
μεγάλο χρονικό διάστημα,
υποστηρίζοντας έτσι το
δολάριο. Ένα ισχυρότερο
δολάριο καθιστά το
πετρέλαιο πιο ακριβό για
τους επενδυτές που
κατέχουν άλλα νομίσματα.
Επιπλέον, η αδύναμη
ζήτηση οδήγησε
σε μείωση των τιμών του
πετρελαίου. Οι
αναλυτές της ANZ
ανέφεραν ότι τα
αποθέματα βενζίνης και
αποσταγμάτων στις ΗΠΑ
αυξήθηκαν την
προηγούμενη εβδομάδα
πριν από την αμερικανική
οδηγική περίοδο.
Συνολικά, τα διυλιστήρια
παγκοσμίως
αντιμετωπίζουν πίεση
λόγω της πτώσης των
κερδών για το ντίζελ, με
νέα διυλιστήρια να
αυξάνουν τις προμήθειες
και τον αργό καιρό στο
βόρειο ημισφαίριο και
την αργή οικονομική
δραστηριότητα να
περιορίζουν τη ζήτηση.
Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει
υποστηριζόμενη από τις
προσδοκίες για
επέκταση των περικοπών
προσφοράς από τον
Οργανισμό
Πετρελαιοεξαγωγικών
Κρατών και τους
συμμάχους τους, γνωστούς
ως ΟΠΕΚ+. |